PrIEsTER wrote:Pfff. Ik ben dit soort discussies meer dan moe. Telkens er een verandering/onregelmatigheid (groot of klein) komt bij de Nl-uitgevers gaat steeds iedereen op zijn achterpoten staan.
Vind ik ook. Maar discussies ben ik nooit moe. Yours
PrIEsTER wrote:We mogen dankbaar zijn dat er nog uitgeverijen bergen verzetten om ons die manga aan te bieden..
Het is ook niet alsof we mogen verwachten dat iedereen plots van vandaag op morgen manga leest. Daar gaat tijd over. Ik denk dat je dat echt wel op lange termijn moet zien.
Het schijnt ook heel lang te hebben geduurd voor de Kiekeboes echt een succes waren.
Net ontdekt: de manga's van Kana zijn eind vorig jaar opgeslagen, maar de prijs van de afleveringen van voor de opslag is niet gestegen.
(gemerkt toen ik Inu-Yasha bestelde, nu je met maar tien deeltjes een reeks in het Nederlands compleet kunt hebbben )
Koen wrote:Het uitgaveschema van Kana voor de maanden juni/juli/augustus:
6 juni:
Ikigami 6
1 manga in 3 maanden?
Ik mag niet te snel conclusies trekken maar als je slechts 1 manga in 3 maanden kan uitgeven kan ik bijna niets anders denken dan dat ze op de rand van failliesement staan. Ze zullen dan tenminste Doubt volledig uitgegeven hebben.
Kunnen er nog altijd titels bijgevoegd worden?
MrXarnus wrote:
1 manga in 3 maanden?
Ik mag niet te snel conclusies trekken maar als je slechts 1 manga in 3 maanden kan uitgeven kan ik bijna niets anders denken dan dat ze op de rand van failliesement staan. Ze zullen dan tenminste Doubt volledig uitgegeven hebben.
Kunnen er nog altijd titels bijgevoegd worden?
Daar ben ik ook wel nieuwschierig naar. Dit is wel heel weinig... en zeker omdat het nog 1 deel Ikigami is, en er nog geen Shonen tussen staat... Kunnen ze het toch niet rond krijgen omtrent Naruto, Bleach e.d.
MrX, in principe zijn catalogi definitief. Hieruit kunnen de handelaars hun bestellingen doen dus normaal wordt daar niets meer aan gewijzigd. Kana is nooit te laat met uitgaven, maar gaat er hier normaal ook geen meer tussenfroesjelen. (Dat werd mij althans bij de vorige catalogus gezegd.)
Koen wrote:MrX, in principe zijn catalogi definitief. Hieruit kunnen de handelaars hun bestellingen doen dus normaal wordt daar niets meer aan gewijzigd. Kana is nooit te laat met uitgaven, maar gaat er hier normaal ook geen meer tussenfroesjelen. (Dat werd mij althans bij de vorige catalogus gezegd.)
Ik hoop dat ze dan wel een inhaalbeweging in de herfstmaanden maken, anders is dit wel heel triest.
Een inhaalwebeging lijkt me niet Kana's politiek te zijn. Het enige waar we op kunnen hopen is terug het gewone ritme van een Naruto/Bleach... elke 2 à 3 maanden.
Koen wrote:Een inhaalwebeging lijkt me niet Kana's politiek te zijn. Het enige waar we op kunnen hopen is terug het gewone ritme van een Naruto/Bleach... elke 2 à 3 maanden.
Zolang ze maar blijven uitgeven is het goed voor mij.
Dat doet mij denken aan een jaar of 2 terug. Toen was er ook een kleine 'crisis' bij Kana en tijdens het voorjaar, maar na de zomervakantie was alles weer tip top.
Brook500 wrote:Dat doet mij denken aan een jaar of 2 terug. Toen was er ook een kleine 'crisis' bij Kana en tijdens het voorjaar, maar na de zomervakantie was alles weer tip top.
Nee, gelukkig niet (A). Ik heb eens opgezocht hoeveel volumes Ikigami heeft, er zijn er in Japan 'slechts' 9 uit. Ik kan mij ook voorstellen dat Kana ervoor gekozen heeft om maar 1 release te doen in Juni-Augustus, omdat ze anders ook door de volumes van die ene serie die ze nog kunnen uitgeven heen zijn. Daar alle andere lopende series (Doubt is dan ten einde) van Shogakukan zijn, is er geen andere serie die ze op dit moment op de NL markt kunnen loslaten;) Kortom, eigenlijk denk ik dat het eerdergenoemde faillesement van Kana helemaal niet aan de orde is;).... Ze moeten gewoon hun zaakjes m.b.t. de andere series in orde zien te krijgen.
Het enige wat dat nog tegenspreekt is dat er geen volume van Shaman King is ingepland (deze werd deze maand gewoon uitgegeven), of zouden ze nu ook over deze moeten onderhandelen
(natuurlijk ga ik er vanuit dat onze eerdere theorie over de onderhandelingen gewoon klopt:P)