NeeNee wrote:Maar toch, zoveel mangatoppers zijn er nu ook weer niet. Het duurt geen drie weken vooraleer je ze allemaal gehad hebt.
Er doet sowieso minder volk mee aan wedstrijden dan jullie lijken te denken. Net zoals er minder NL mangafans zijn als jullie blijkbaar denken
Als je ziet hoeveel 'toppers' er in Frankrijk worden aangekondigd (die ik vaak niet eens ken) dan kan ik toch de komende drie weken elke dag twee mangatoppers doormailen naar Kana. Kana houdt van Shonen Jump. In Frankrijk wordt elke shonen uit WSJ als topper aanzien (ah ja, want dat is hét magazine)... Hoeveel reeksen verschijnen er zo gelijktijdig in WSJ? 15 à 20? En laat ons zeggen gedurende de laatste twintig jaren (dan laat ik de eighties nog liggen). Mja, ik denk dat ik gemakkelijk drie maanden dagelijks twee toppers kan doormailen
Misschien moeten ze maar elke week een vage tip geven over de series.
dan zou de buzz wat langer duren en dan kunnen mensen die aanvankelijk niet gegokt hebben, na een week of twee een iets gerichtere gok doen..
Van mij mogen ze vaker van de aankondigingen van aankondigingen doen. Dat houdt de spanning er in. en de manga zelf is er pas in 2011, dus ik kan nog wel even wachten op de officiële aankondiging.
Op de boekenbeurs zou leuk zijn. Daar ga ik toch heen.
pietel wrote:Misschien moeten ze maar elke week een vage tip geven over de series.
dan zou de buzz wat langer duren en dan kunnen mensen die aanvankelijk niet gegokt hebben, na een week of twee een iets gerichtere gok doen..
Oh, ja! Dat zou geweldig zijn!
Dan moet je eens voorstellen, Koen. Om die manier houden ze de buzz pas echt gaande. ^^
Zelfs in het weekend werken ze bij Kana Alvast Kim! Ook Kana had al gedacht aan het geven van tips en aangezien jullie nu hetzelfde idee aanbrengen, gaan we het zo aanpakken. Uiteraard zal iedereen dan weer de kans krijgen nieuwe antwoorden door te mailen, anders zou het niet eerlijk zijn tov. de vroege inzenders. Wanneer we de eerste tip geven is nog niet beslist maar zo weten jullie alvast iets meer
Het wedstrijd-aspect blijft een beetje vreemd als je beseft dat de winnaars misschien al lang bekend zijn.
Maar het geven van tips is zowiezo heel leuk voor de mensen die uitkijken naar de nieuwe reeksen.
Een goede tip wakkert de discussie aan zonder teveel info prijs te geven. Ik kijk er naar uit.
Nou ik ben erg benieuwd wat die tip zal worden.
en vraag me af of we hier al een beetje in de buurt zaten met een shonen van WSJ.
Iemand daar nog een idee/mening over??
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
Jarus wrote:Nou ik ben erg benieuwd wat die tip zal worden.
en vraag me af of we hier al een beetje in de buurt zaten met een shonen van WSJ.
Iemand daar nog een idee/mening over??
Ik gokte volledig op WSJ. Maar het waren vooral de reeksen die per toeval bij die magazine gepubliseerd werden.
Ik wacht wel eerst weer even af op de eerste tip voordat ik mijn mailtje opnieuw stuur.
Dus kana hier met die tip
(\__/)
En aangezien we toch aan het wachten zijn, even een andere vraag: als we een bord voor Nl Manga Reviews krijgen, waar komen threads als deze dan? Want ik zou het in Actualiteit gezet hebben, maar het staat in Manga... gaan zulke topics dan mee verhuizen naar het Nl gedeelte, of is dat enkel voor reviews?
Het is min of meer beslist wanneer we de tip loslaten op de wereld maar ik weet niet of ik het mag meedelen, want dan bevoordeel je de mensen die weten wanneer de tip zal komen... Snappie?
NeeNee, dat is idd moeilijk... In principe hoort dit in de topic van de uitgeverijen. Alleen is het nieuws én groot én talkable. Dus je hint om dit in een apart topic te plaatsen was ideaal. Maar het is niet eenvoudig in te schatten waar je hier dan een plaatsje voor zou moeten vinden in een herdachte structuur. Het lijkt me sowieso beter nog even alles te houden hoe het is, en te zien hoe het forum natuurlijk evolueert nu er meer leden en posts (en toevallig zelfs nieuws ) zijn en dan eventuele knopen door te hakken. Je kan ook alles omdraaien en bv. Kana en Glénat een apart subfora geven. Allez, er is veel mogelijk... Ik zou echt eens structuren voor mezelf op papier moeten zetten, maar daarvoor moet ik eens even tijd vinden!
nou ze weten het tenminste wel spannend te houden
Denk dat veel mensen ongeduldig worden voor die tip.
en nog maar even wachten iets wat we toch al gewend zijn
(\__/)
Koen wrote:
NeeNee, dat is idd moeilijk... In principe hoort dit in de topic van de uitgeverijen. Alleen is het nieuws én groot én talkable. Dus je hint om dit in een apart topic te plaatsen was ideaal. Maar het is niet eenvoudig in te schatten waar je hier dan een plaatsje voor zou moeten vinden in een herdachte structuur. Het lijkt me sowieso beter nog even alles te houden hoe het is, en te zien hoe het forum natuurlijk evolueert nu er meer leden en posts (en toevallig zelfs nieuws ) zijn en dan eventuele knopen door te hakken. Je kan ook alles omdraaien en bv. Kana en Glénat een apart subfora geven. Allez, er is veel mogelijk... Ik zou echt eens structuren voor mezelf op papier moeten zetten, maar daarvoor moet ik eens even tijd vinden!
Zoals gezegd, ik zou het in Actualiteit zetten. Alles wat 'bederfelijk' is hoort in principe daar wat mij betreft.
En ik zou voor nu gewoon de Nl reekstopics apart zetten. Want die worden intussen wel moeilijker te vinden.
Het is min of meer beslist wanneer we de tip loslaten op de wereld maar ik weet niet of ik het mag meedelen, want dan bevoordeel je de mensen die weten wanneer de tip zal komen... Snappie?
Maar we hebben het over uren of dagen, toch? Geen halve maand of zo?
Dagen (uren zou sowieso wat moeilijk worden aangezien normale mensen 's nachts slapen - ook al zitten er weinig normale mensen op dit forum aan de postactiviteit te zien )