En ze zijn weer op weg, naar de Grote Lijn. Maar eerst even halt houden in de stad waar piratenkoning Gold Roger terechtgesteld werd (hoi hoi). De crew gaat shoppen en Luffy komt niet één, niet twee, maar maar liefst drie vijandelijke groepen tegen die op zijn kop azen. Niet gek voor iemand die nog maar zo kort piraat is. -_~
Terwijl onze almachtige held even aan een accute aanval van Plot Induced Incompetence lijdt (gisteren kon hij zijn armen en benen nog spontaan 15 meter uitrekken en vandaag kan hij de kerel vlak naast hem niet bereiken als je z'n handjes vasthoudt? Wtf?
Op naar het volgende gevecht maar weer, neem ik aan. Hopelijk biedt een confrontatie met drie partijen wat meer opwinding, want het einde van het laatste duel vond ik eerlijk gezegd niet bijster interessant. De stukjes tussen de gevechten door zijn wel altijd heel leuk om te lezen, vooral het verhaaltje rond Zoro vond ik goed. Wel een goedkope manier om aan chique zwaarden te komen.
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar die Smoker lijkt mij een redelijke mens. Dat kan niet he, redelijke mariniers in One Piece? Hij heeft vast een gruwelijke Berserk Button of zo. En hij heeft een duivelsvrucht gegeten.
Valt het trouwens nog iemand op dat zowat iederéén tegenwoordig een duivelsvrucht gegeten lijkt te hebben? 1,2,3,4... Ik dacht dat die dingen zeldzaam waren?