lambardi > Dat verhaaltje op het einde is het 'proefverhaal' dat Miura schreef om Berserk aan te bieden aan de uitgeverijen. Dat dateert dus van een decennium geleden of zo. Z'n stijl is duidelijk ge¨évolueerd
Koni > Ik dacht dat DNAngel ook ging uitgegeven worden door Glénat Benelux, dus misschien op die release wachten?
M'n eigen lectuur van deze morgen:
GCU 2
Mja, nogal zwaar richting hentai omgeslagen lol. Niet de meest geïnspireerde reeks
C'était nous 2
De revelatie van 2006, toch zeker op gebied van shojo. Of deze manga Nana naar de troon zal steken valt nog af te wachten maar het ziet er in alle geval bijzonder goed uit. Excellent stuff en zeker een aanrader.
Koni wrote:DNangel 1: Mooie stijl (shojo, niet? Qua onderwerp mss iets minder, maar toch...), hoewel het soms wat onduidelijk is wat er precies gebeurt in de actiescènes.
Kheb het 2 keer moeten lezen voor ik volledig doorhad hoe het zat met die tweelingzussen, maar dat kan aan mijn gebrekkige kennis van het frans liggen
Ik denk dat ik deze serie ga blijven volgen
dat had ik ook bij de eerste 2 volumes van DNangel vanaf 3 vond ik het zo leuk maar ik zou ff tot november wachten, dan komen ze uit in het Nederlands ^^
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]
Chopper (half rendier, half mens) wordt geïntroduceerd. Hij lijkt me een mooie aanvulling te worden van de crew. Het einde was een van de ontroerendste tot nog toe in One Piece.
Umizaru 12
Van dezelfde mangaka als Say Hello to Blackjack maar nergens van hetzelfde niveau. Ook veelbelovend begonnen maar waar SHtBJ met elk volume sterker wordt is het hier het omgekeerde. Het hoofdpersonage is ook al een rare kwiebus maar waar bij SHtBJ ook andere personages belangrijk zijn is dat hier minder het geval. Einde van een reeks die zich echt naar het einde toe sleepte.
Le Chants des Morts Vol 2:
Na het 1ste nummer was ik een beetje verrast door de Koreaanse tekenstijl die me zeer goed beviel. Het 2de nummer biedt weer over-the-top actie maar weet op verhalend vlak minder te verrassen door het wat stereotype patroon van alles. Het characterdesign vind ik echt een van de grootste pluspunten van deze redelijke manhwa.
PS: De covers zijn altijd om je vingers bij af te likken.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
Fruits Basket 18
Ik kon even niet meer volgen doordat Fruits Basket al zoveel personages telt die er allemaal krak hetzelfde uitzien. Maar toen ik de draad weer te pakken had ging dit album gewoon zijn weg zoals de vorige twee.
Berserk 14
Zijn we nu eindelijk van bleitende Casca af? In ieder geval is Puck een meer dan waardige vervanger (maar zonder rondingen )
Battle Royale 15
Wel wat langgerekt dat einde, en het moet niet veel tijd in beslag genomen hebben om te tekenen met al die gekopieerde kaders...
genshiken
1ste deel.
lachen en een toffe introductie met de hoofrol spelers.
zeker de wijze waarop kanji met een beetje dwang bij de club komt.
die uitdrukking op zijn gezicht hehe.
Coq de Combat 15
Het niveau van in het begin is toch heel ver weg hoor. Zelfs van de zus is er in dit deel geen enkele sprake meer.
Wat we overhouden is een cliche verhouding tussen een trouwe, ijverige maar niet supergetalenteerde leerling, een ijdele, te gretige maar zeer getalenteerde leerling en een oude meester die op een takje drijft en alleen maar 'ho' zegt... geef me dan maar het gevecht met Sugawara dat nog realistisch was.
Dit was een van de manga die ik meenam om in China te lezen...
Na enkele pogingen is het me niet gelukt om Frans te lezen terwijl rond mijn oren iedereen Chinees aan het roepen was.
Nu eindelijk gelezen het duurde weer even voor ik weer in de ban was van het verhaal. Een manga dat nu helemaal in de ban staat naar het zoeken van een vriend...Een interessante manga ik ben benieuwd hoe het verder verloopt.