Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Ash Ketchum

Post by Ash Ketchum »

Neko Majin

Grappige collectie verhaaltjes over de Neko Majin van Toriyama ^^ Het leukste stuk is natuurlijk de laatste helft, waarin de Neko Majin Z voorkomt als parodie op Dragon Ball.

Houshin Engi 22 t/m 23

Eindelijk afgelopen! Volgens mij behoort Houshin Engi tot de eerste 5 series die ik kocht... In ieder geval, een leuk eind, dat enigzins doet denken aan het einde van de anime, maar dan een stuk beter.
lambardi2

Post by lambardi2 »

Dragon Quest 1

Het begin van de manga was nogal saai een beetje zoals het begin van YU GI OH allemaal kort verhaaltjes.
Maar vanaf waar het verhaal begint schitterend!!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

De eerste paar volumes van DraQue vond ik maar zo zo maar het wordt nadien echt wel een supershonen. Nog steeds één van m'n favorieten met nevenpersonages die er zowaar toe doen ;)

Amour en cours 1
Pikante sentimentele shonen zoals ik ze graag lees. De stijl van U-Jin is hier ook reeds gelikter dan wat we in Journal intime de Sakura te zien krijgen.

80°C 1
Misschien iets voor de meerwaardezoeker (alhoewel) maar dit eerste deel dat leest als een one-shot kon me niet echt bekoren. Te irritante personages.
motivatiedip. help!
lambardi2

Post by lambardi2 »

Koen wrote:De eerste paar volumes van DraQue vond ik maar zo zo maar het wordt nadien echt wel een supershonen. Nog steeds één van m'n favorieten met nevenpersonages die er zowaar toe doen ;)
Ik had zo'n vermoeden, ik had hem eigenlijk al opgegeven tot ik aan het einde ongeveer kwam waar het leuker begon te worden.

VGCHARTZ

Ginrai

Post by Ginrai »

eyeshield 21 v14-15
kan deze reeks ooit saai worden!?mijn antwoord hell no!de match tussen de deimon devil bats&kyonshin poseidons was enorm intens en de climax was
zeer goed uitgewerkt.nu uitkijken naar de volgende match!

ga-rei v1
geen slechte reeks maar het doet wel enorm hard denken aan de hollow arc van bleach met een tikkeltje J-mythologishe invloed!binnenkort toch eens mee verder gaan.
Wimpuls

Post by Wimpuls »

The World is Mine 6,7 & 8

De reeks ontplofte al een paar keer, maar die ontploffingen vervagen bij wat in volume 7 en 8 gebeurt. Gruwelijk, sterk, gigantisch en een ongelofelijk oog voor detail. Zo stoer soms, dat ik in de lach schiet 8) . Zeker niet voor gevoelige lezertjes.
super_gohan

Post by super_gohan »

Fruits Basket 8:
Weer een gewoon Fruits Basket volume. Wel vermakelijk, maar wat eentonig met de rest. Thoru komt weer een gek familielid tegen etc, helpt dit familielid een probleem te overwinnen of een betere blik te hebben op de wereld. Ritsu was wel een leuke aanvulling, hoewel het zo'n personage is dat niet te veel mag voorkomen. Anders wordt hij/zij irritant. Ik heb toch zin om weer meer Furuba te lezen, bijna alle familieleden zijn gezien =D
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]
lambardi2

Post by lambardi2 »

Tezuka Histoire pour tous 5

Deze keer niet allemaal kort verhaaltjes maar een groot verhaal.

Valt best te pruimen, een lelijke samoerai komt een goddelijke vrouw/vos tegen waar hij drie wensen mag bij doen.

Het is humoristisch en treurig tegelijk doet me denken aan Boeddha van Tezuka en dat is alleen maar goed ook leuk om te zien hoe popeye achtige ventjes er in voorkomen (inclusief de pijp).

VGCHARTZ

barbapapa

Post by barbapapa »

Mushishi 2
Ontzettend ontspanned om te lezen altijd, en de tekeningen zijn gewoon prachtig. Spijtig is het nu weer wachten tot Februari voor een nieuw volume.
lambardi2

Post by lambardi2 »

Full Metal Alchemist 13

Damned die was echt in een ruk uitgelezen, pff weer wachten voor de volgende FMA manga X_X.

VGCHARTZ

lambardi2

Post by lambardi2 »

Girl got game 1

Meisje moet van haar vader (die basketball verslaafd is) als een verklede jongen naar School om zo de professionele jongens basketball ploeg te joinen.

Op sommige momenten moest ik toch wel eens goed lachen.

Het is allemaal geen top en het is lastig je in te leven in de personages maar voor de rest is dit toch wel iets dat ik zou willen volgen zeker met het einde van deze volume die heel wat herrie kan veroorzaken in het volgende volume.

VGCHARTZ

Wimpuls

Post by Wimpuls »

Bleach 23

Ok, meteen een 'full frontal attack' blijkbaar. Wat een rare opbouw toch: eerst een hele tijd fanservice met Rangiku en Orihime, dan een joekel van een gevecht dat toevallig nét niet in dit volume eindigt... Zo lame 8)
tokyo seinen

Post by tokyo seinen »

Heeft iemand hier een Shin Chan (in het engels Crayon Shin Chan) manga gelezen? Ik vind de serie namelijk gaaf, maar de manga is nogal duur. Wat vinden jullie van de manga?
lambardi2

Post by lambardi2 »

tokyo seinen wrote:Heeft iemand hier een Shin Chan (in het engels Crayon Shin Chan) manga gelezen? Ik vind de serie namelijk gaaf, maar de manga is nogal duur. Wat vinden jullie van de manga?
De manga is best tof, vind hem wel minder dan de anime.

En jup Engelse is best duur ik kocht ze in het Frans maar spijtig genoeg zijn die gestopt na 14 volumes :(.

VGCHARTZ

tokyo seinen

Post by tokyo seinen »

Tot hoe ver gaat de engelse manga nog door want verder dan #10 kan ik ze (nog) niet bestellen. Zijn die ook al gestopt?
Locked