Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4050
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Er komen nog 2 volumes van 21st Century Boys, Wimpuls, maar die bieden niet meer antwoorden zo hoor ik...
motivatiedip. help!
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Pff, dat is echt een brug te ver... Ik ben al een vijftal volumes aan het aanklampen.
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Eerlijk gezegd koop ik de reeks ook alleen nog maar omdat hij in het Nederlands verschijnt :P (ben wel blij dat ik de meerderheid al heb gelezen, en geen jaaaaaren moet wachten op de latere, mindere volumes).
Het is vaak hetzelfde liedje met Urasawa; hij kan een straf verhaal uit zn mouw schudden, maar na een tijdje heb je zn stijl echt wel door én door.

Wat ik nog lees? Nuja, niet veel. Fairy Tail elke week ;P Blijft wel een enorm genietbare shounen, en heeft imo al sinds hoofdstuk 1 het One Piece spook van zich kunnen afschudden.
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Ik hoop wel dat Pluto ooit gelicenced wordt.

Over Fairy Tail : ik ben er nog niet voor gewonnen, en ik steek het vooral op het feit dat ik het per chapter lees. Demon Island Arc bvb moet ik gewoon in een trek door kunnen lezen. One Piece-spook... Iedereen die zaagt (gij niet, bbpp 8) ) moet zelf maar eens iets origineel proberen schrijven. Als ge binnen een genre valt, dan betekent dat per defintie dat ge bepaalde stijlelementen opneemt. Voila!
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ik vind het niet eens zo hard op One Piece lijken, qua inhoud. Maar ja, hoeveel mensen kijken niet naar de eerste pagina's en schrijven het direct af als een kloon. :/
Als het nu echt zwak uitgevoerd was (gelijk RAVE in het begin), dan kun je dat nog aanschrijven. Maar FT heeft écht wel genoeg kwaliteiten op zichzelf.
Of het ooit beter dan OP gaat worden betwijfel ik, maar dan ben ik eigenlijk ook weer gelijk een debiel aan't vergelijken...
User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

mirai nikki v2:
het verloop van het verhaal blijft op een goed tempo gaan.de dubbelzijdige kijk op de personages maakt het ook wel enorm hard intressant!spijtig vermoed ik wel dat de reeks niet bijzonder lang gaat zijn(gok op 8 volumes) maar beter kort maar krachtig en niet een reeks die langdradig word!


666satan v11&v12:
deze arc heeft bij mij wel de reeks een enorme boost gegeven,maar ik vind toch dat ze het hele gevecht tegen icarus/beelzebub een klein beetje aan het uistreken zijn.
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4050
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Liever een goede cloon dan een slechte original ;)

Pluto zou in Frankrijk uiteindelijk bij Kana belanden, dus wie weet krijgen we die ooit hier ook in het NL... (Alhoewel ik bij het begin van Pluto wel nergens het waauw-gevoel heb gekregen als ik dat had bij Monster of 20th CB).
motivatiedip. help!
User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1478
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Pluto komt in elk geval dit najaar bij Egmont uit in Duitsland ^_^
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

ganz toll, ja :wink:
User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Beik in't Duits X_X.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Fullmetal Alchemist 13

Hola... zoveel onthullingen en sinistere ontwikkelingen. De zaak begint steeds harder te stinken. Toch lijkt er wat hoop te zijn voor Ed en Al
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ware vorm van Envy is te grof 8)
Eigenlijk is heel dat volume gewoon harstikke grof. Ook ivm Al enzo.
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Inderdaad, te grof. Die manga degradeert de anime opnieuw (en neemt zijn stamnummer af). Het gruwelijke gesprek van King Bradley met Mustang zou je dankzij Envy bijna vergeten...
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Eyeshield 21 - 14

Dé match tussen Deimon en Poseidon. Ik ben blij dat elke vooruigang gebaseerd wordt op een soort techniek/tactiek, en niet enkel op wilskracht. Wel mis ik, nu het 100% over de match gaat, de vrolijke drukte voorafgaand aan de match.
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4050
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Gantz 19
Wow, enorm sterk volume dat eindelijk eens écht iets meer biedt dan pure actie. Benieuwd naar het volgende volume!

Homunculus 7
Na enkele mindere volumes herneemt het sterke verhaal hier weer met het uitspitten van het verleden van het hoofdpersonage.

Claymore 4
De flashback gaat door maar biedt eigenlijk ook niet meer dan pure actievolle scènes. Ben benieuwd of de rangorde tussen de claymores verder zal uitgediept worden... Kan nog boeiend worden.

H2 - 6
Een tussendoortje met weinig boeiende momenten. De serie van Adachi die mij het minst weet te boeien over het algemeen gezien.
motivatiedip. help!
Locked