Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
barbapapa

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Vagabond 1 & 2

jaja, dit ziet er goed uit. Een rauwe, realistische weerspiegeling van situatie na sekigahara, met geslaagde personages. De tekenstijl zet dat allemaal extra in de verf. Alleen jammer dat ze 9€/stuk zijn...
Vagabond is een meesterlijke reeks
heb er 7 gelezen, en ik verlang er naar om die overige 13 in voorbestelling te laten overkomen...
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Eagle 4
Nog steeds schitterend deze reeks over de Amerikaanse verkiezingen. Kawaguchi op z'n best (en middelmatig blijft hij zelf goed, dus op z'n best is het echt schitterend...)
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Elle et Lui 4
Minder grappig dan de vorige delen, maar wel even aangrijpend. Wel hilarisch was de achtervolgingsrace van Miyazawa en Tsubasa :lol:
Heel sympathiek deze reeks.

Talulu 19
Oei, daar gaat ie weer met een gevechtsverhaaltje :?
Spijtig, want ik ben een voorstander van de aparte losse verhaaltjes zoals die in het begin van dit deel voorkomen.
In ieder geval nog slechts twee deeltjes... wie had ooit gedacht dat Tonkam zo ver zou komen ? :lol:
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
rinosseros

Post by rinosseros »

L'Escadrille des Nuages 1
Leuk, een korte shonen, kom je niet veel tegen. Een beetje zoals Et Cetera: prima vermaak, niets meer. En dat zocht ik, want de typische 'vechtshonen' is hard in de minderheid in m'n kast...

Touch 3
Super 8) Beste deeltje tot nu toe. Goed gelachen :)
(16/01/2006)
barbapapa

Post by barbapapa »

Vinland Saga
2e hoofdstuk uit; and Im loving it
mark my words, this is gonna be big.
Wimpuls

Post by Wimpuls »

barbapapa wrote:Vinland Saga
2e hoofdstuk uit; and Im loving it
mark my words, this is gonna be big.
100% mee eens. Ik zie het eindgevecht tegen Thorgal al 8). Wel vreemd van die 'jarls'. Dat zijn normaal toch enkel leiders/stamhoofden ?
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Vagabond 3

Takezo gaat nu door het leven als Miyamoto Musashi, hetgeen hem nog farser maakt. In Kyoto daagt hij in zijn eentje een hele dojo uit. Zalig... Het is ook fijn dat de auteur alles zijn tijd geeft.

Verder iemand gevonden die alle shaman kings heeft. I'll borrow his ass off :twisted:
rinosseros

Post by rinosseros »

Urusei Yatsura 3
Het meest genietbare deel tot hiertoe, wat meer over dit deel wil zeggen dan over de andere twee die ik als Takahashi-adept toch ook verslonden heb.
Ik moet wel zeggen dat UY (voorlopig) niet kan typen aan Ranma 1/2 of Maison Ikkoku, toch wel haar meesterwerken.
En de tekeningen beginnen wat duidelijker te worden 8)

Gokinjo 6
Bwoarf... niet zo lollig als alles wat ervoor verschenen is. Zeker na het magistrale deel 5 slaagt dit wat tegen.
Maar goed, het blijft Yazawa, mooi getekend en het is het voorlaatste deel. Dus over één minder deel ga ik niet struikelen...
(16/01/2006)
Akane

Post by Akane »

Alichino 1, 2, 3

OUUUUUUUUAAAAAAAAAH~! Wat een PRACHTIGE artttt~ Het verhaal had iets beter gekund, though, IK WIL VOLUME 4 :].
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Alichino zal waarschijnlijk nooit een einde kennen, dus reken maar niet al teveel op een vierde volume. Het laatste deel dateert al van 2001... :?
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Bleach 13

Ichigo vs. Kenpachi in't lang en in't breed... Mooi zo. Ichigo evolueert weer wat verder gedurende het gevecht. Het eindigt met een huizenhoge cliffhanger, dus het wordt weer een paar maand ongeduldig wachten.
Akane

Post by Akane »

Koen wrote:Alichino zal waarschijnlijk nooit een einde kennen, dus reken maar niet al teveel op een vierde volume. Het laatste deel dateert al van 2001... :?
...Das kut.
Maargoed, het 1e deel was al van 1998. Misschien doet Kouyu Shurei er gewoon... LANG over. *hoopt dat dat het geval is*
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Hikaru no Go 18
Een deel dat los staat in de reeks en bestaat uit 6 kortverhalen waarin telkens een personage aan bod komt. Voor een doorsnee fan kan dit wat saai zijn maar ik weet dit wel te appreciëren, want de verhalen komen erg sterk uit de hoek.

Kimi wa pet 2
Deze reeks is echt wel een 'volwassen' shojo zelfs in die mate dat ik betwijfel of the kids dit zullen weten smaken. Ik vind het alvast erg leuk om lezen en kijk uit naar hoe de relatie tussen Sumire en haar 'huisdier' Momo zal evolueren.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Villa Cosmos 1
Hahahaha, dit is echt wel een leuke manga. Veel humor, en niet enkel de holderdebolder humor die de Japanners zo vaak gebruiken. Echt goed.

Voorlopige balans van Kurokawa:
Positief:
-goede ininkting
-vertaling & bewerking onomatopeeën (Ik krijg het steeds meer op m'n heupen van onvertaalde onomatopeeën. Of nog erger, van onomatopeeën die simpelweg naast de originele gezet worden... zo dom... bewerk ze dan ineens, dan heb je toch minder 'schade toegebracht aan het geheel'?)
-goed papier
Negatief:
-de kaft is al net van zo'n goede kwaliteit als die van Tonkam :lol: (jaaa, bleiten moeten we er niet mee doen he :wink: )
-bweurk, hoe noem je het...de maquette van de kaft? Verschrikkelijk, en dan heb ik het niet alleen over Villa Cosmos. Kijk eens naar de rug van Nuts...afschuwelijk :x

Nubon, die negatieve punten wegen wat mij betreft niet op tegen de positieve punten... maar het kan dus altijd beter he :)
(Eigenlijk is dit een reactie om de commentaren op het Mangaverse forum waar de meningen van slecht (voor de publicatie) tot wonderbaarlijk mooi (na de publicatie) gingen. Soms is het gewoon lollig om al die dingen te lezen :D )
(16/01/2006)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Wat mij het meest bijblijft van Kurokawa is de enorm hoge Benelux prijs. :cry:
motivatiedip. help!
Locked