Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (GAME OVER)
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
- The Donkey
Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)
LukeVonPerrywinkle je hebt gelijk, dat verdedigen heb ik zo opgevat, maar als ik het terug lees is het niet echt verdedigen alswel de dingen tegen elkaar afwegen, my bad.
Nu bevestig je dus eigenlijk dat 'scenario ROOD' onwaarschijnlijk is?pietel wrote:Maar die tweede Nail is gewoon een dom plan, want als je mij lyncht, dan wordt je identiteit vrijgegeven
en dan is het de volgende dag aan jou, donkey.
Maar dan zouden we weten dat The Donkey en Kolemijn weerwolven zijn en moeten we nog slechts 1 weerwolf zoeken. Als jij een weerwolf bent is het daarintegen moeilijker om de andere 2 weerwolven te vinden. Maar ik denk dat er slechts 2 weerwolven zijn...pietel wrote:als er dan snachts nog iemand vermoordt wordt dan zijn er nog maar 7 mensen in het spel.
Wat als er drie maffialeden zijn? Dan kunnen ze met drie op iemand stemmen en dan moeten ze maar één iemand overtuigen om het spel uit te spelen!
pas daarvoor op he!
Ach, het was maar een idiote theorie... (Het stond immers in het klein) Maar het kon toch xDNeeNee wrote:NeeNee heeft erop gelet.Kira wrote:NeeNee had op al lang op voorhand voor iedereen een rol gekozen? Misschien stond die lijst uit post 1 per ongeluk mooi bij elkaar? Scenario ROOD klopt dan wel helemaal: PrIEsTER is hoogstwaarschijnlijk de enige doodnormale burger, dus die staat helemaal vanonder. Daarboven de twee weerwolven, daarboven de speciale gevallen. Of misschien zijn er 3 weerwolven en dan bevat scenario BLAUW ook veel structuur, maar dan is Saki ook een weerwolf... Ach laat maar, het klopt waarschijnlijk toch niet; NeeNee zal er wel op gelet hebben xD![]()
Die lijst is in volgorde van inschrijven. Een rangschikking volgens rol staat in mijn persoonlijke Word-bestand.
- The Donkey
hier is de beloofde screenshot voor belangstellende:

(hopelijk is de groote okey... photobucket wil het nog wel eens groot laten:S)

(hopelijk is de groote okey... photobucket wil het nog wel eens groot laten:S)
-
LukeVonPerrywinkle
Hmm, op het eerste zicht geen enkele schrijffout in de screenshot van the donkey. Nu lijkt Pietel nog verdachter.
Oké, ik ben inderdaad de ziener (cop), dus daar heeft the donkey 100% gelijk in. Maar...aangezien NeeNee zei dat weerwolven zowat alle zelfde rollen kan hebben als burgers, zijn we daar niet veel mee. Het kan in theorie dus dat the donkey een weerwolf én mijn bodyguard is (?) 
Maar, het lijkt mij in een Dragonball setting wel niet onwaarschijnlijk dat Nail de bodyguard van Guru is.
Pietel daarintegen, over zijn functie kunnen we minder zeker zijn, hij zei immers dat Saki een mens was, maar dat was natuurlijk maar na dat Saki zijn personage al uit de doeken had gedaan.
Tot nu toe moet ik dus zeggen dat het er niet zo goed uitziet voor Pietel.
Ik kan ook uit geen van beide screenshots een foutje halen, dus degene die gefaked heeft: best goed gedaan
En dan, de informatie over de eerste nacht: sorry, want het is niet echt nuttige, Saki is onschuldig.
Maar aangezien ik dan precies nog wel wat bescherming over heb, kunnen we waarschijnlijk wel een strategie uitdenken waarbij we te weten kunnen komen wie wie is.
En ben ik de enigste die SilverOwls nog een mogelijke verdachte vind?
Maar, het lijkt mij in een Dragonball setting wel niet onwaarschijnlijk dat Nail de bodyguard van Guru is.
Pietel daarintegen, over zijn functie kunnen we minder zeker zijn, hij zei immers dat Saki een mens was, maar dat was natuurlijk maar na dat Saki zijn personage al uit de doeken had gedaan.
Tot nu toe moet ik dus zeggen dat het er niet zo goed uitziet voor Pietel.
Ik kan ook uit geen van beide screenshots een foutje halen, dus degene die gefaked heeft: best goed gedaan
En dan, de informatie over de eerste nacht: sorry, want het is niet echt nuttige, Saki is onschuldig.
Maar aangezien ik dan precies nog wel wat bescherming over heb, kunnen we waarschijnlijk wel een strategie uitdenken waarbij we te weten kunnen komen wie wie is.
En ben ik de enigste die SilverOwls nog een mogelijke verdachte vind?
- The Donkey
zeker niet hoor, silverowls en ik waren de enige die weinig posten, ik omdat ik erg druk was (is een slechte rede, maarja was wel zo:P) en waarom hij weinig poste? maarja veder kan je weinig er uit halen omdat hij bijna niet post:P saki had ik zoiezo niet als een weerwolf gezien, had dat gevoel meteen al (maarja das een voorgevoel is niet echt te onderbouwen:P) maar het is fijn om te weten dat we daar zeker van kunnen zijn, nu moeten we wel zorgen dat de belangrijke rollen goed beschermt zijn in de nacht!
Ik bedoelde uiteraard dat Weerwolven ook Zieners en Genezers (enz.) kunnen hebben. Een Weerwolf die Bodyguard is voor een Burger is een beetje absurd, dus dat zie ik niet zo gauw gebeuren (hoewel het theoretisch gezien wel mogelijk is, als je de zaken echt ingewikkeld wilt maken).kolemijn wrote:Oké, ik ben inderdaad de ziener (cop), dus daar heeft the donkey 100% gelijk in. Maar...aangezien NeeNee zei dat weerwolven zowat alle zelfde rollen kan hebben als burgers, zijn we daar niet veel mee. Het kan in theorie dus dat the donkey een weerwolf én mijn bodyguard is (?)![]()
STEMMENTELLING:
Pietel: The Donkey, Saki, Kira
The Donkey: Pietel
5 stemmen vereist voor een lynch.
- The Donkey
bovendien zou het niet echt eerlijk zijn tegenover de weerwolven, de ziener is degene die je graag uit wilt schakelen en als je daarvoor 1 van de 2/3 wolven eerst moet killen? nu kan je het er in de dag er op spelen dat hij zich expres verdacht gedraagt en ze in de nacht in 1 keer de ziener er uit kunnen knikkeren, maar dan zijn ze alsnog 1 van hun mannen kwijt... en dan komt er bij dat NeeNee alles in deze ronde vrij simpel heeft gehouden (heb ik haar meerdere malen horen zeggen), en dit is niet bepaalt iets simpels:P kan bijna niet wachten tot weerwolven 2 met wat meer ingewikkeldere rollen:DNeeNee wrote:Ik bedoelde uiteraard dat Weerwolven ook Zieners en Genezers (enz.) kunnen hebben. Een Weerwolf die Bodyguard is voor een Burger is een beetje absurd, dus dat zie ik niet zo gauw gebeuren (hoewel het theoretisch gezien wel mogelijk is, als je de zaken echt ingewikkeld wilt maken).kolemijn wrote:Oké, ik ben inderdaad de ziener (cop), dus daar heeft the donkey 100% gelijk in. Maar...aangezien NeeNee zei dat weerwolven zowat alle zelfde rollen kan hebben als burgers, zijn we daar niet veel mee. Het kan in theorie dus dat the donkey een weerwolf én mijn bodyguard is (?)![]()
STEMMENTELLING:
Pietel: The Donkey, Saki, Kira
The Donkey: Pietel
5 stemmen vereist voor een lynch.
^ Je kunt ook proberen de Ziener te lynchen, natuurlijk. Hee, mischien is dat nog niet eens zo'n slechte manier zijn om te zorgen dat de Weerwolven de Ziener 's Nachts niet kunnen aanvallen.
Maar Weerwolven 2 zal voor iemand anders zijn. Ik heb mijn beurt gehad...
Maar Weerwolven 2 zal voor iemand anders zijn. Ik heb mijn beurt gehad...
Oké, dan ben ik wel redelijk overtuigd dat the donkey hier de echte Nails is.
Nog effe wachten met stemmen wel, zodat we een strategie nog kunnen uitwerken.
Wie zou ik best 's nachts onderzoeken?
Ik ga morgen eens bekijken wie ik nog de grootste verdachten vind.
-
LukeVonPerrywinkle
In dat geval is the donkey een weerwolf met de mogelijkheid om abilities van andere spelers te ontdekken. Maar dan had hij geluk dat hij jou als eerste had gecontroleerd, waardoor hij een geschikt verhaal kon verzinnen waarom hij Nail is en Pietel niet. Hij moest dan ook nog een screenshot met behoorlijk veel tekst in vervalsen.kolemijn wrote:Oké, ik ben inderdaad de ziener (cop), dus daar heeft the donkey 100% gelijk in. Maar...aangezien NeeNee zei dat weerwolven zowat alle zelfde rollen kan hebben als burgers, zijn we daar niet veel mee. Het kan in theorie dus dat the donkey een weerwolf én mijn bodyguard is (?)![]()
De andere mogelijkheid is dat jij en the donkey allebei maffia zijn. Maar eens Pietel dood is, komen we dat te weten dus zo'n goed plan lijkt me dat niet meteen.
In beide bovenstaande gevallen zie ik ook niet meteen het voordeel er van in om, als je maffia bent, te doen alsof je een personage bent dat een burger zonet heeft gepost. Als de burger wordt gelyncht, zal het bedrog snel uitkomen.
Als ik alle oude posts teruglees, was Pietel heel benieuwd naar personages en abilities. Toegegeven, ik ook, maar ik was toch terughoudender over gaves en ik heb mijn personage ook niet meteen gepost. Nadat hij zijn gave had bekend gemaakt, bleek dat hij toevallig iets had onderzocht wat al algemeen geweten was en dat dan nog eens niets zegt over schuld of onschuld (Saki is een mens).
Op dit moment lijkt Pietel het meest verdacht van de twee.
- The Donkey
persoonlijk zou ik voor luke gaan, hij discusseerd erg actief mee over of andere weerwolven zijn maar geeft niets overzichzelf prijs, als hij een weerwolf zou zijn zou hij op die manier de andere weerwolven kunnen proberen minder verdacht te laten lijken. en zo niet dan is zijn onschuld bewezen, is beter dan een foute lynch als met priester:(kolemijn wrote:Oké, dan ben ik wel redelijk overtuigd dat the donkey hier de echte Nails is.
- The Donkey
^ dat is ervanuitgaande dat pietel gelynch word trouwens.
-
LukeVonPerrywinkle
Dat mag gerust, i've got nothing to hidethe donkey wrote:persoonlijk zou ik voor luke gaan, hij discusseerd erg actief mee over of andere weerwolven zijn maar geeft niets overzichzelf prijs, als hij een weerwolf zou zijn zou hij op die manier de andere weerwolven kunnen proberen minder verdacht te laten lijken. en zo niet dan is zijn onschuld bewezen, is beter dan een foute lynch als met priester:(kolemijn wrote:Oké, dan ben ik wel redelijk overtuigd dat the donkey hier de echte Nails is.
Ik wil ook even zeggen dat ik mij zo goed als volledig heb prijsgegeven: ik ben Goku