Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (GAME OVER)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

pietel

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by pietel »

LukeVonPerrywinkle wrote:1. Dus als ik het goed begrijp zei Pietel dat hij kleurenziener (Flavor Cop) was. Dit houdt in dat hij kan zien tot welk ras iemand behoort.

Gaat het hier dan over de rassen van Dragon Ball Z? Want ik zie niet in waarom dat dat nut zou hebben (ik neem aan dat elk ras maffia zou kunnen zijn). Of gaat het hier over de 'rassen' van het spel: weerwolven of burgers?

Bestaat deze ability ook in de meeste andere weerwolven spellen?
Ik heb hier een aantal vragen over gesteld aan NeeNee, en het gaat over de rassen in Dragonball, bijvoorbeeld een mens of een saiyan,
daarop gebaseerd kan ik raden welk personage het is en welke krachten erbij horen.
Ik denk dat als ik Frieza onderzoek, dat ik dan krijg: "onbekend alienras" of zoiets.
Ze zei dat ze het niet te gemakkelijk wou maken om het spel in evenwicht te houden.
Als ik the donkey zou onderzoeken, gaat er vast en zeker niet "namekian" uit de bus komen, heb ik zo een vermoeden :D
Image
Kira

Post by Kira »

@Luke: Nu kom je ook wel erg verdacht over. In The Donkeys post staat duidelijk dat Kolemijn hier niks van weet. Het enige wat Kolemijn kan doen is bevestigen dat hij een ziener is. Wat hij ook zowiezo is: The Donkey zou toch nooit gokken dat Kolemijn een ziener is??? De kans dat dat zou kloppen is wel erg klein! En NeeNee ziy toch nooit voor de lol naar een weerwolf PM-en dat Kolemijn een ziener is ofzoiets?

En was het niet ten laatste tegen 00u00? Da's nog maar een halfuurtje!

Stem: Pietel
pietel

Post by pietel »

LukeVonPerrywinkle wrote: We zullen afwachten wat Kolemijn zegt. Als die het verhaal van the donkey bevestigt, dan zit je inderdaad met een probleem.

Natuurlijk, als je dan wordt opgehangen en blijkt dat je een burger bent, dan zijn zowel the donkey als kolemijn maffia.

Als kolemijn zegt dat the donkey liegt dan is hij zo goed als zeker maffia.
Hmm ik denk niet dat the donkey zeker kan weten dat kolemijn een ziener is (ik vermoed in de betekenis van 'watcher' en niet van een 'cop' zoals mij, die werken heel anders). Maar als kolemijn echt Guru is zoals hij beweert, dan is dat wel een kracht die daarbij past.
Ik vraag me af waarom the donkey zo zeker durft te claimen dat kolemijn een ziener is. Dat is een heel riskante move als ze niet samenwerken.
Ik ga het topic nog eens nalezen voor hints.
Image
Saki

Post by Saki »

Kira, maandag avond...
Going to Atsusacon!
pietel

Post by pietel »

stem intrekken
stem the donkey

geen uitleg nodig waarschijnlijk
Image
Saki

Post by Saki »

pietel wrote:
LukeVonPerrywinkle wrote: We zullen afwachten wat Kolemijn zegt. Als die het verhaal van the donkey bevestigt, dan zit je inderdaad met een probleem.

Natuurlijk, als je dan wordt opgehangen en blijkt dat je een burger bent, dan zijn zowel the donkey als kolemijn maffia.

Als kolemijn zegt dat the donkey liegt dan is hij zo goed als zeker maffia.
Hmm ik denk niet dat the donkey zeker kan weten dat kolemijn een ziener is (ik vermoed in de betekenis van 'watcher' en niet van een 'cop' zoals mij, die werken heel anders). Maar als kolemijn echt Guru is zoals hij beweert, dan is dat wel een kracht die daarbij past.
Ik vraag me af waarom the donkey zo zeker durft te claimen dat kolemijn een ziener is. Dat is een heel riskante move als ze niet samenwerken.
Ik ga het topic nog eens nalezen voor hints.

Daar gaat het niet over, wel om het feit dat er nu 2Nails blijken te zijn...
Going to Atsusacon!
NeeNee

Post by NeeNee »

Saki wrote:Hmm, ik merk net dat ik het hele spel heb verziekt door Neenee te citeren. :|
Haha, geeft niet, hoor. :lol: Het is een goede les voor volgende keer.
kolemijn wrote:Weerwolven kunnen toch geen extra krachten hebben hé?
Weerwolven kunnen vrijwel alle krachten hebben die Burgers ook hebben. Als je een idee wilt krijgen van welke rollen er zoal zijn, kijk eens in de (Engelse) links in de openingspost, ze staan er allemaal in (nou ja, niet allemaal, want je kunt altijd rollen bijverzinnen. Maar het geeft een beeld).

Deze is het gemakkelijkst:
http://wikiguides.neoseeker.com/wiki/Th ... Game/Roles

LukeVonPerrywinkle wrote: 2. Kolemijn is volgens TheDonkey ziener. Is dit dan anders dan een kleurenziener? Zijn er verschillende soorten zieners? Volgens mij is de enige nuttige ziener iemand die kan zien of iemand een weerwolf is of niet. Misschien kan NeeNee dit verduidelijken.
De meest voorkomende soorten zijn:
- Ziener (Cop): ziet of iemand schuldig of onschuldig is
- 'Kleurenziener' (Flavor Cop): ziet normaal gezien de kracht van diegene die hij onderzoekt, maar varianten zijn mogelijk

Andere onderzoeksrollen:
- 'Waarnemer' (Watcher): houdt één bepaalde speler in de gaten en komt te weten of hij 's Nachts uitgaat en/of bezoek krijgt, en van wie
- 'Volger' (Tracker): achtervolgt één bepaalde speler en komt te weten of hij 's Nachts uitgaat, en waarheen

Daarnaast zijn er ook een aantal 'fake' Cops:
- Naive Cop (Naïeve Ziener): ziet iedereen als onschuldig
- Paranoid Cop (Paranoïde Ziener): ziet iedereen als schuldig
- Insane Cop (Geschifte Ziener): ziet onschuldigen als schuldig en schuldigen als onschuldig
- Random Cop (Willekeurige Ziener): resultaat wordt bepaald door de worp van een dobbelsteen

(Deze fake Cops komen in dit spel niet voor. Ik wilde jullie niet helemaal wanhopig maken. :wink:)

STEMMENTELLING:
Pietel: The Donkey, Saki, Kira
The Donkey: Pietel

De deadline is maandagavond middernacht, btw, dus nog grofweg 24 uur.
The Donkey

Post by The Donkey »

van pietel weet ik het al zeker, dus dit maakt LukeVonPerrywinkle alleen maar verdachter voor de volgende dag...
screenshot komt later vanacht/morgen (zit in een co-op sessie op de PS3:P)
de enige manier hoe ik kan weten wie de ziener is is via de PM die ik dus gehad heb. als ik zou gokken is de kans dat het goed gaat enorm klein... veder probeerde ik kolemijn dus ook subtiel te vragen of het okey was dat ik zijn functie openbaar maakte vandaar ook dat ik zij "ik hoop dat ik het niet verkeerd opvat" voordat ik zij dat hij de ziener was. is ff wachten op kolemijn nu of hij het openlijk bevestigt of dat hij zich stil houd.
LukeVonPerrywinkle

Post by LukeVonPerrywinkle »

the donkey wrote:van pietel weet ik het al zeker, dus dit maakt LukeVonPerrywinkle alleen maar verdachter voor de volgende dag...
En waarom precies?
Kira

Post by Kira »

Saki wrote:Kira, maandag avond...
Verklaart waarom iedereen nog zo rustig is xD

Dus het is ofwel Kolemijn+Donkey ofwel Pietel+Luke, maar Luke is nog niet zeker...

Zo kunnen we eens nakijken wat er klopt en wat niet...
SCENARIO ROOD:
Kira - ??? (???)
SilverOwls - ??? (???)
Britt_ - ??? (Bom)
Weertangel - Dende (Genezer)
Pietel - Nail (Kleurenziener)
Saki - Bulma (Speciaal Geval)
LukeVonPerrywinkle - Goku (???)
The Donkey - ??? (WEERWOLF)
Kolemijn - ??? (WEERWOLF)
PrIEsTER - Krilin (Burger) - DOOD

SCENARIO BLAUW:
Kira - ??? (???)
SilverOwls - ??? (???)
Britt_ - ??? (Bom)
Weertangel - Dende (Genezer)
Pietel - ??? (WEERWOLF)
Saki - Bulma (Speciaal Geval)
LukeVonPerrywinkle - ??? (WEERWOLF???)
The Donkey - Nail (Beschermer Guru)
Kolemijn - Guru (Ziener)
PrIEsTER - Krilin (Burger) - DOOD

Maar welk scenario klopt niet? (Ik had trouwens zin om kleurtjes te gebruiken xD)

NeeNee had op al lang op voorhand voor iedereen een rol gekozen? Misschien stond die lijst uit post 1 per ongeluk mooi bij elkaar? Scenario ROOD klopt dan wel helemaal: PrIEsTER is hoogstwaarschijnlijk de enige doodnormale burger, dus die staat helemaal vanonder. Daarboven de twee weerwolven, daarboven de speciale gevallen. Of misschien zijn er 3 weerwolven en dan bevat scenario BLAUW ook veel structuur, maar dan is Saki ook een weerwolf... Ach laat maar, het klopt waarschijnlijk toch niet; NeeNee zal er wel op gelet hebben xD
The Donkey

Post by The Donkey »

LukeVonPerrywinkle wrote:
the donkey wrote:van pietel weet ik het al zeker, dus dit maakt LukeVonPerrywinkle alleen maar verdachter voor de volgende dag...
En waarom precies?
omdat ik zeker ben dat ik nail ben (ligt lekker voor de hand lol), als pietel daadwerkelijk een burger zou zijn zou het niet logisch zijn je voor te doen als een andere burger, dat maakt je alleen maar onnodig verdacht als er iemand anders diezelfde rol heeft. maarja once again IK ben er zeker van, zolang jullie niet zeker weten dat ik nail ben zijn jullie dat dus ook niet. maar je komt wel erg voor pietel op, ik weet niet of dat nu is omdat je mij zeer verdacht vind of dat je een mede weerwolf van pietel bent en hem probeer te vederdigen? burgers weten het meestal niet van elkaar of ze daadwerkelijk burger zijn en om nu zo voor pietel op te komen zonder het te weten? of heb jij een andere bron waaruit blijkt dat je zeker weet dat pietel burger is? het is namelijk zijn woord tegen het mijne.

@ kira, denk niet dat je te veel in die volgorde moet zien, njaa ik weet het dan van mij en kolemijn maar denk niet dat er een systeem als dat in zou zitten:P veder zijn de senario's kloppend.
pietel

Post by pietel »

Had iedereen maar vanaf het begin zijn rollen gepost. Dan had de maffia geen tijd gehad om valse identiteiten te bedenken,
en dan waren ze zo door de mand gevallen.
Maar die tweede Nail is gewoon een dom plan, want als je mij lyncht, dan wordt je identiteit vrijgegeven
en dan is het de volgende dag aan jou, donkey.

als er dan snachts nog iemand vermoordt wordt dan zijn er nog maar 7 mensen in het spel.
Wat als er drie maffialeden zijn? Dan kunnen ze met drie op iemand stemmen en dan moeten ze maar één iemand overtuigen om het spel uit te spelen!
pas daarvoor op he!
Image
NeeNee

Post by NeeNee »

Kira wrote:NeeNee had op al lang op voorhand voor iedereen een rol gekozen? Misschien stond die lijst uit post 1 per ongeluk mooi bij elkaar? Scenario ROOD klopt dan wel helemaal: PrIEsTER is hoogstwaarschijnlijk de enige doodnormale burger, dus die staat helemaal vanonder. Daarboven de twee weerwolven, daarboven de speciale gevallen. Of misschien zijn er 3 weerwolven en dan bevat scenario BLAUW ook veel structuur, maar dan is Saki ook een weerwolf... Ach laat maar, het klopt waarschijnlijk toch niet; NeeNee zal er wel op gelet hebben xD
NeeNee heeft erop gelet. :)

Die lijst is in volgorde van inschrijven. Een rangschikking volgens rol staat in mijn persoonlijke Word-bestand. :wink:
The Donkey

Post by The Donkey »

pietel wrote:Had iedereen maar vanaf het begin zijn rollen gepost. Dan had de maffia geen tijd gehad om valse identiteiten te bedenken,
en dan waren ze zo door de mand gevallen.
Maar die tweede Nail is gewoon een dom plan, want als je mij lyncht, dan wordt je identiteit vrijgegeven
en dan is het de volgende dag aan jou, donkey.

als er dan snachts nog iemand vermoordt wordt dan zijn er nog maar 7 mensen in het spel.
Wat als er drie maffialeden zijn? Dan kunnen ze met drie op iemand stemmen en dan moeten ze maar één iemand overtuigen om het spel uit te spelen!
pas daarvoor op he!
een nep rol bedenken kan vrij snel hoor, ik zie niet in waarom snelheid met de echte rollen posten daarvoor had geholpen? en ja ik geef mijn identiteit op om jou neer te halen, dan ga jij er uit nu (als het ff meezit) en sterf ik waarschijnlijk in de nacht, das 1 van de 2/3 weerwolven minder en 1 van de 4/5 burgers minder. lijkt me niet super verschrikkelijk, en wie weet word ik in de nacht weer beschermt, kolemijn heeft mij altijd nog als bescherming voor de komende nacht.
LukeVonPerrywinkle

Post by LukeVonPerrywinkle »

the donkey wrote:
LukeVonPerrywinkle wrote:
En waarom precies?
omdat ik zeker ben dat ik nail ben (ligt lekker voor de hand lol), als pietel daadwerkelijk een burger zou zijn zou het niet logisch zijn je voor te doen als een andere burger, dat maakt je alleen maar onnodig verdacht als er iemand anders diezelfde rol heeft. maarja once again IK ben er zeker van, zolang jullie niet zeker weten dat ik nail ben zijn jullie dat dus ook niet. maar je komt wel erg voor pietel op, ik weet niet of dat nu is omdat je mij zeer verdacht vind of dat je een mede weerwolf van pietel bent en hem probeer te vederdigen? burgers weten het meestal niet van elkaar of ze daadwerkelijk burger zijn en om nu zo voor pietel op te komen zonder het te weten? of heb jij een andere bron waaruit blijkt dat je zeker weet dat pietel burger is? het is namelijk zijn woord tegen het mijne.

@ kira, denk niet dat je te veel in die volgorde moet zien, njaa ik weet het dan van mij en kolemijn maar denk niet dat er een systeem als dat in zou zitten:P veder zijn de senario's kloppend.
Ik bedoelde vooral waarom IK verdacht was.

Wanneer verdedig ik Pietel? Er is een verschil tussen observaties posten en iemand verdedigen he. Ik wil gerust geloven wat jij zegt hoor, zolang er maar genoeg bewijs is. Dat geldt uiteraard ook voor wat Pietel zegt.

Zeker nu dat één van jullie twee aan het liegen is ga ik niet zomaar iemand verdedigen.

En als het gaat over dat lijstje dat ik gepost heb, just drop it. Er staat enkel in dat ik niet wist wat ik van Pietel moest denken. Da's noch verdedigen noch aanvallen. Dat lijstje is ook gepost nog voor dit allemaal bekend werd.
Post Reply