Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Nog 7 manga's te gaan, Koen? :D
Je laat er ook geen gras over groeien.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4050
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik heb maar één week verlof, Marv, dus 't is van moeten ;) Maar ik heb nog een ganse stapel ongelezen stuff van vorige bezoeken, hoor, ik zal niet zonder lectuur vallen :o
motivatiedip. help!
User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Doe u best dan zou ik zeggen. :D

Ik ga me nu ook een manga pakken en buiten neerzetten. Zo'n dag leren en binnenzitten is ook niet alles.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Net in het park gezeten met Mohammed en Osman...

Zun voor de vrouwen ik voor het uitlezen van een manga :).

Don Dracula V1

Ik was er eerst niet voor het leek me niet zo leuk, maar eenmaal als je erin zit leest het vlot weg...

Het is wel een van de beste werken van Osamu Tezuka in mijn ogen.

Dracula en zijn dochter die leuke avonturen beleven, leuk is het dat het allemaal kort verhaaltjes zijn zoals Astroboy :).

Echt een aanrader voor Tezuka fans :).

Is het een one shot eigenlijk? Ik hoop van niet want het was veel te leuk :).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Demain les Oiseaux :? .

Deze manga stelde me zo teleur, het is eigenlijk gewoon altijd hetzelfde vogels gaan de aanval beginnen tot de mens...één one shot met tiental verhaaltjes die op begin nog leuk zijn maar daarnaa altijd hetzelfde is :s Een Tezuka die ik helemaal niet mag :s;..

zo klote dubbelpost verwijderd..
Last edited by lambardi2 on Fri Apr 13, 2007 18:30, edited 1 time in total.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1478
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Dororo 1

Leuke Tezuka manga, ook al kende ik het grootste gedeelte van dit deel al uit de game. Deze eindigde wel ietsjes anders, dus alsnog wel leuk. Maar hoe dan ook een interessante manga van Tezuka in een Inu Yasha stijl.

Phoenix: Strange Beings / Life

Een redelijk dun deel van de Phoenix saga, met Strange Beings een aardig verhaal in het verleden en Life een ietsjes te lang uitgerekt verhaal in de toekomst. Beide hebben een zelfde soort thema en passen wel mooi in één deel. En Phoenix is sowieso een bijzonder werk, dus altijd de moeite waard =D
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4050
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Don Dracula bestaat uit 3 delen, dacht ik, lambardi.
motivatiedip. help!
User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Koen wrote:Don Dracula bestaat uit 3 delen, dacht ik, lambardi.
Thx :).

@Ash Is die phoenix ook van Tezuka...
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1478
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Duh, het is zijn levenswerk! 12 verhalen verspreid van het begin der tijden van Japan tot het einde der tijden van Japan, welke allemaal verbonden zijn door de zoektocht van de mens naar onsterfelijkheid en het symbool daarvoor, de Phoenix! Het meest ambitieuze werk van Tezuka en een die hij ook niet heeft afgemaakt (niet heeft kunnen afmaken).
User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ash Ketchum wrote:Duh, het is zijn levenswerk! 12 verhalen verspreid van het begin der tijden van Japan tot het einde der tijden van Japan, welke allemaal verbonden zijn door de zoektocht van de mens naar onsterfelijkheid en het symbool daarvoor, de Phoenix! Het meest ambitieuze werk van Tezuka en een die hij ook niet heeft afgemaakt (niet heeft kunnen afmaken).
Oh 8) Ik mis dus iets.

Een vriendin begon er vandaag over en dan post je het op mangaheuvel hmm zal eens zien of ze hem hier hebben lijkt me niet zo makkelijk te vinden :s..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4050
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Tonkam is net bezig de ganse reeks heruit te brengen, lambardi ;)
motivatiedip. help!
User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Flame Of Recca 12-14

Het zet me echt niet meer in vuur en vlam zoals de eerste delen het toernooi blijft maar duren maar eindelijk komt het eindgevecht in het vizier ^^.. Mss dat het daarna weer wat leuker met nieuw materiaal ^^''..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

One Piece 37

We keren terug in het verleden van Franky en Iceburg.Zo komt er veel diepgang in het verhaal, alleen jammer dat ze niet effe terugkeren naar het heden op't einde.

Gintama 01

Geleend van iemand. Euhm, ik hou wel van gare humor, maar niet van halve-gare humor. Er zit compleet geen lijn in het verhaal, maar dat komt voor mij echt niet grappig over.
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Gintama is zo een bizar fenomeen wat enkel de Japanners hilarisch vinden. Dus uitgevers in het westen denken dan: "Ah, da verkoopt goed; licenseren die handel!"
Maar die humor draagt hier totaal niet over.
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Hayate the Combat Butler 2
Het doet me niet veel, eerlijk gezegd. Het ziet er te "moe" uit, de grappen zijn vaak té otaku, en het verhaaltje stelt op zich niet veel voor. Vroeger zou ik dit misschien nog leuk gevonden hebben.

Dance till Tomorrow 5
Gewoonweg schitterende reeks. Niet even diepgaand als Believers of zelf Arigatou, maar een echte "love-comedy" voor mensen met een volwassen geest. Naoki Yamamoto ftw!
Locked