Detective Conan: One-eyed Flashback in de bioscoop in Japan gezien! Op de eerste dag trouwens, en ze draaiden echt DE HELE DAG door Conan. Toen ik aankwam hadden ze 7 voorstellingen gepland in de komende zestig minuten, waarvan zes zalen Conan waren (en 1 keer Bridget Jones). De film gaat door op de trend van de laatste paar jaren, met een plot dat juist heel nauw verbonden is met de manga. In dit geval gaat deze film over Yamato van de Nagano politie. Toen hij voor het eerst in de serie kwam (ergens in 2009/volume 59), hoorden we flarden over hoe hij een ongeluk had gehad en daardoor maanden uit de roulering was geweest. Dat ongeluk was ook de reden dat hij blind was geworden aan 1 oog. En nu in 2025 horen we eindelijk wat dat ongeluk was, want dat is dus nooit verteld in de manga. 10 maanden geleden (in het Conan-universum) raakte Yamato betrokken bij een lawine, waarbij hij plots werd beschoten door iemand, iemand die hij per ongeluk zag. Nadat een agent is vermoord die de lawine aan het onderzoeken was, lijkt het erop dat die 'iemand' Yamato ook uit de weg wil ruimen, omdat die iemand door Yamato gezien is bij die lawine. Maar waarom?
Toen vorig jaar de poster en teaser werden gepubliceerd, werd het ook duidelijk dat de film zich zou afspelen rondom de Nobeyama radio-telescoop in Nagano: aan het begin van dit jaar heb ik dat bezocht (ik neem aan dat het nu echt *vol* zit met Conan fans), dus het was wel gaaf om die plek nu ook in de film te hebben gezien! (over het algemeen best trouw nagemaakt, op die ene weg na in de climax dan, maar goed, je hebt nou wat meer ruimte nodig voor een actiescene...)
Laast gekeken anime
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
- WizardOfOss
Re: Laast gekeken anime
Nu ik dit lees zit ik me eigenlijk voroal één ding af te vragen: waarom heb ik sinds begin 2022 niks meer gepost in dit draadje? Het is niet alsof ik geen anime meer gekeken heb 
Omdat je die in de seizoenstopics dropt?WizardOfOss wrote: ↑Fri Apr 25, 2025 15:52 Nu ik dit lees zit ik me eigenlijk voroal één ding af te vragen: waarom heb ik sinds begin 2022 niks meer gepost in dit draadje? Het is niet alsof ik geen anime meer gekeken heb![]()
- WizardOfOss
Alleen de eerste afleveringen.....en dan een eindranglijst met alleen scores. Heb in het verleden hier ook wel korte eind-reviews gepost.Saki wrote: ↑Thu May 01, 2025 17:38Omdat je die in de seizoenstopics dropt?WizardOfOss wrote: ↑Fri Apr 25, 2025 15:52 Nu ik dit lees zit ik me eigenlijk voroal één ding af te vragen: waarom heb ik sinds begin 2022 niks meer gepost in dit draadje? Het is niet alsof ik geen anime meer gekeken heb![]()