Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Say Hello to Blackjack 11
Ik heb het gevoel dat elk volume van deze reeks het vorige overtreft, maar is dat nog mogelijk eigenlijk?

Lamentations de l'Agneau 7
Sterke opbouw naar het cruciale moment van de reeks, maar dat laatste hoofdstuk is er net dat tikkeltje teveel aan voor mij. Sad ending mocht van mij gerust.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Turvy wrote:Shaman King is alles behalve een typische vechtshonen eigenlijk ;)
Ik zou zeggen, zeker nog een paar volumes doorzetten voor je een definitief oordeel velt.
Nochtans is dit eerste deel exact wat ik onder de term 'vechtshonen' versta... en de toekomst met de Shaman Fight zal daar niet veel aan veranderen vrees ik (voor mezelf).
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
Ginrai

Post by Ginrai »

berserk V7: as always nice!maar de kleine aanpasing aand de tekenstijl vond ik eigelijk dat muira mocht weghouden imo

death note v1[again]: art is en blijft enorm goed en de story line blijft wel 1 van de orgineelste dak atm gelezen!dus blijft een re-read waard!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

...en ik had nog zo'n mooie thread gemaakt voor de kana releases :cry:

er stond zelfs een wormpje in ~ ~ !!
motivatiedip. help!
barbapapa

Post by barbapapa »

Koen wrote:er stond zelfs een wormpje in ~ ~ !!
:lol:
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Nuts 4
Mja, laatste deel en hoewel ik deze kiddy shojo wel kon appreciëren vond ik dit laatste deel toch niet denderend.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Koen wrote:...en ik had nog zo'n mooie thread gemaakt voor de kana releases :cry:

er stond zelfs een wormpje in ~ ~ !!
Mijn nederige excuses, het was een reactie op een reactie op een ovenverse reactie >_<
Je kan het natuurlijk ook altijd verplaatsen :?
(16/01/2006)
lambardi2

Post by lambardi2 »

Full Metal Alchemist 01

Zalige manga echt waar super gewoon.....Ik had niet verwacht dat het zo leuk lezen zou zijn. :wink:
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
Wimpuls

Post by Wimpuls »

FMA 6

Jep. De manga verlaat definitief het anime-pad. Alle emoties worden gelijktijdig versterkt : zowel humor als tragiek. Toch blijft het merkelijk vlot weglezen
Ginrai

Post by Ginrai »

MÄR v4&v5: een zeer vermakelijke shounen-reeks!maar atm ga ik even wachten met de viz editie te kopen!
barbapapa

Post by barbapapa »

MÄR 7
Tweede keer dat ik hem lees en het blijft even 'plezant'. Eerst een beetje trainen, en dan neemt Team MÄR het voor het eerst op tegen één van de 'Knights', van de Chess Pieces.

Pretty Face 1-2
Degelijk entertainment. Niet meer, niet minder. Tekenstijl is nog vrij onderontwikkeld, al toont het op momenten een zeker potentiëel. Kijk eigenlijk meer uit naar Yasuhiro Kanou zn huidige reeks, Mx0.
lambardi2

Post by lambardi2 »

Dragonball 46-47

Jammer dat het niet meer zo leuk is als bij Dragonball. Oh wat mis ik DB.

Naruto Official fan book 01 - 02.

Zeer leuk. Is wel vooral om te bekijken tenzij je heel goed Japans kunt.

Wat ook heel leuk is is dat er een klein kortverhaaltje in zit nu weet ik niet zeker of dat het een eerste verhaaltje was met Naruto dat gewoon een voorbeeld moest zijn hoe Naruto zou kunnen geweest zijn of een verzonnen verhaaltje dat bij de reeks hoort.

Een verhaaltje dat heel leuk getekend is en met Naruto die zich altijd veranderd in een vleermuis en de vos maar dan in een grappige formaat en niet de indrukwekkende uit de manga of de anime. Ook is het wel raar om te zien dat Naruto een slechterik met een scooter achterna gaat en de slechterik gebruik maakt van een revolver en zo zit het vol met hedendaagse merchandise. 8)

Best wel een aanrader voor Naruto fans zeker leuk als je Japans kunt.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Mär 6
Zit één boekje achter op barba maar dit is inderdaad een leuke reeks. Gewoon lekker luchtig en fantasierijk. Eén van m'n favoriete shonen reeksen.

Shaman King 31
Het voorlaatste deel alweer. We krijgen zowaar een snuifje Knights of the Zodiac met alle Paches die ze één voor één in hun domein moeten verslaan.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Hunter X Hunter 21
Beetje een overgangsvolume wat natuurlijk wel pijnlijk is aan het ritme waaraan Togashi werkt. Maar bon, wel weer leuk leesvoer.

Bleu Indigo 16
De humor ebt volledig weg naar het einde toe. Beetje een langdradig volume maar het is erg kort dus dat valt weer mee. Het einde zal wel redelijk cliché worden, denk ik.

Number Five 8
Het einde van deze reeks doet mij vermoeden dat ik deze reeks nog een twintigtal keren zal moeten herlezen om er nog steeds niet veel van te snappen. Enkel de wat ecologische boodschap van 'laat de natuur de mens doen evolueren ipv de wetenschap' is min of meer duidelijk.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Berserk 13
:shock:

Als dit niet het beste album is uit de reeks ...... kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Yureka 16
Een niet echt overtuigend overgangsdeel. Zeker dat eerste deel met de Lotto-kopie kon m'n aandacht echt niet vastgrijpen....
(16/01/2006)
Locked