Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Shaman King 1:
Ontspannend, goede vaart erin, mooi getekend en een verhaal dat je aandacht niet laat verslappen. Meer heb je niet nodig.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Shaman King 1
Bofbofbof, wat vinden mensen leuk aan dit deeltje? Het is één van de zwakste eerste delen van een vechtshonen die ik al gelezen heb :?
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Futari Ecchi 1-2
Euhm ja, educatief I suppose xD
User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

kon ge het weer nie laten barbapapa XD
Image
User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

rinosseros wrote:Shaman King 1
Bofbofbof, wat vinden mensen leuk aan dit deeltje? Het is één van de zwakste eerste delen van een vechtshonen die ik al gelezen heb :?
ik vond het ook niet zo leuk, de weinige actie vind ik niet zo leuk (buiten het gevecht met Ren) maar het gedeelte met Ren was wel veel leuker en daardoor zie ik uit naar het volgende volume. Het verhaal moet duidelijk nog op gang komen.
De humor vond ik dan wel weer goed (de gezichten die manta trekt XD)
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]
User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

rinosseros wrote:Shaman King 1
Bofbofbof, wat vinden mensen leuk aan dit deeltje? Het is één van de zwakste eerste delen van een vechtshonen die ik al gelezen heb :?
Ik vond het gewoon leuk. Het hoeft niet altijd vol actie te zitten. Perfect nummer om mee te beginnen. Lekker 'chill' :D .
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Neenee, jullie begrijpen me niet :)

Ik hou niet van de actie, dus zo'n typische vechtshonen is in principe niet voor mij weggelegd (op enkele uitzonderingen na). Maar meestal vind ik de eerste albums wel goed, omdat die slechts een 'inleiding' zijn. En als ik dan vergelijk vind ik Shaman King een van de zwakkeren...

Een goed voorbeeld is bv Yuyu Hakusho waar ik het begin heel leuk vond, maar vanaf de gevechten (hetgene waarrond dat soort shonen draait) vind ik het verschrikkelijk...

Persoonlijke mening he jongens :wink:
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Post by Turvy »

rinosseros wrote:Ik hou niet van de actie, dus zo'n typische vechtshonen is in principe niet voor mij weggelegd
Shaman King is alles behalve een typische vechtshonen eigenlijk ;)
Ik zou zeggen, zeker nog een paar volumes doorzetten voor je een definitief oordeel velt.
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Eyeshield 16
Ontzettend zalig volume waar veel in samenvalt. Devilbats vs Wild Gunmen = pure ownage.
User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Heb 2 preview manga's uitgelezen van Tokyopop en Shonen Jump. Kreeg je gratis mee op de comic book day.
In die van Shonen Jump staan: Dragonball Z, Hikaru no Go, Legendz (zoveelste flauwe beyblade, Bedabatlle,...), Beyblade :? , Beet the Vandal Buster (vrij cool alleen is tekenstijl hier wat minder), Prince of Tennis (een sportmanga die me bevalt zonder de sport zelf te hebben gezien :D ), Whistle (wat minder), Megaman (zoo lame).

In die van Tokyo Pop stond eigenlijk geen manga: slechte amerikaanse comics die cliché waren (Kat & Mouse) of heel dom (sea princess azuri). De laatste, Mail Order Ninja, zag eruit als Fairly Odd Parents in webcomic vorm. Maar die was heel even wel grappig.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

bleach v10: as always blijt KT het doen met prachtige art en goeie aktie!
love hina v8: net zoals elke volume voorheen gewoon strijk gaan van het lachen!! *hails to ken akamatsu-sama*
User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

tokyopop sneak:
kreeg ik gratis toen ik shaman king ging kopen. Er zaten 3 verhalen in:

kat & mouse:
was wel leuk maar ik ga het niet kopen. De drama erin vond ik nu niet zo pakkend. Toen de moeder even begon te huilen dacht ik eerder van: wow, zit die daarom al te wenen.

mail order ninja:
was wel leuk en de tekeningen (vooral op de cover) doen idd denken aan fairly odd parents. vanbinnen minder en was het gewoon een chibi-achtige stijl, maar de tekenaar beheerste zijn stijl goed. Het zusje was wel grappig: mom loves me moooree! haha

sea princess azuri:
woew orkamensen (orka's zijn mijn lievelingsdieren btw). Het verhaal was niet zo origineel maar het idee van onderwaterwereld enzo vind ik dan wel weer origineel. De karakters vond ik leuk ontworpen maar het hoofdstuk dat ik gelezen heb was vrij cliché.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

One Piece 1 en 2

Volume 1 vloog erdoor als een razende kannonbal, maar het 2e volume steekt wat tegen qua tempo. Die buggy-arc is net iets te uitgesponnen. Het beste is : die Morge met zijn leeuw, die lijkt exact op iemand die ik ken (kapsel enigszins incluis).
User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

super_gohan wrote:tokyopop sneak:
sea princess azuri:
woew orkamensen (orka's zijn mijn lievelingsdieren btw). Het verhaal was niet zo origineel maar het idee van onderwaterwereld enzo vind ik dan wel weer origineel. De karakters vond ik leuk ontworpen maar het hoofdstuk dat ik gelezen heb was vrij cliché.
Onderwaterwereld origineel?
Nooit gehoord van de kleine zeemeermin? :? Hier een orka prinses, daar een gewone zeemeerminprinses. Big deal. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Ja, oke, maar ik ken niet zoveel manga's met onderwaterwereld. Ik vind vooral de characterdesign (de orkamensen enzo) leuk gedaan.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]
Locked