Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Blackjack 13
Ben wat minder Tezuka titels gaan kopen om er meer van te kunnen genieten, en het werkt. Veel sportverhaaltjes in dit sterke volume.
motivatiedip. help!
barbapapa

Post by barbapapa »

20th Century Boys 4
Shogun! 8) Straks volume 5 lezen.

Flame of Recca 11
Super leuke shounen reeks, geniet hier echt enorm van. En vind het momenteel zelf beter dan MÄR (al heeft die andere sterke punten).

To-Love-Ru ch1
De nieuwe van Yabuki Kentaro, voorlopig wel leuke eye-candy.
Last edited by barbapapa on Wed Apr 26, 2006 21:06, edited 2 times in total.
Ash Ketchum

Post by Ash Ketchum »

Buddha 1 t/m 7

Had onlangs 6 & 7 gekocht en omdat het alweer een tijdje geleden was dat ik de voorgaande delen had gelezen, heb ik maar een marathon gehouden ^_^ Het is een beetje jammer dat je steeds verder minder van Tatta ziet, die ik wel een drijvende kracht vond in het verhaal, maar goed, Buddha blijft echt alsnog behoorlijk goed met zijn story-telling en vooral de interlockedness van de gebeurtenissen en personages blijft boeien. Nu nog één deel te gaan, waarschijnlijk zal ik deze dan toch maar volgende week maar oppikken...
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Prince du Tennis - 3&4

Vergeleken met Eyeshiled vind ik dit toch maar een flauwe sport-manga. Het leest wel vlot weg, maar de opbouw is voorlopig heel voorspelbaar.
barbapapa

Post by barbapapa »

Flame of Recca 12-16
Tournament arc is afgelopen, duurde 11 volumes en verveelde voor mij geen moment, en gaat me toch wel bij blijven. Na het matige openingsarc toch wel een openbaring.
Deze reeks sluipt mijn top 10 shounen binnen!
lambardi2

Post by lambardi2 »

Dragonball 35-38

Deze had ik gekocht en direct uitgelezen bij mijn bomma ik vind het lekker ontspannend om te lezen.

Negima 2

Ja barbapapa heeft gelijk deze trekt minder op Love Hina en gaat een heel ander soort verhaal tegemoet en daar ben ik nu wel blij om.
Hmmm. maar of dit een mangareeks is die me zal blijven interesseren dat weet ik niet....Negima heeft me drie dagen gekost om uit te lezen en ik moest me echt verplichten om het uit te lezen.

Shin Chan 14

Ik denk niet dat er heel veel fans zijn van deze reeks zeker omdat het voor sommige nogal kinderachtig overkomt. Nou ja ik hou wel van het kinds manga zolang het maar geen Sailor Moon is.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
barbapapa

Post by barbapapa »

Er zit wel veel onnodige text in Negima, is wel typisch Akamatsu: die wilt zoveel gags en geinigheden in 1 pagina steken dat het soms overload wordt. Ik doe er ook altijd lang over om 1 volume uit te lezen, maar blijf het toch entertainend vinden.
lambardi2

Post by lambardi2 »

barbapapa wrote:Er zit wel veel onnodige text in Negima, is wel typisch Akamatsu: die wilt zoveel gags en geinigheden in 1 pagina steken dat het soms overload wordt. Ik doe er ook altijd lang over om 1 volume uit te lezen, maar blijf het toch entertainend vinden.
Ja jouw mening deel ik helemaal alleen mocht het wat grapigger spijtig eigenlijk want ik hoopte eigenlijk meer het Love Hina gevoel terug te hebben. De eerste volumes lag ik helemaal plat van het lachen bij Love Hina het verslechterde wel wat rond de 8 maar grappig vind ik Negima niet. :?

Ik moet wel zeggen dat de twee zusjes die Negi meenemen naar die grote boom wel leuk gevonden waren en maakte het even heel interessant.
Met die twee heeft Akamatsu toch wel een element dat het verhaal veel leuker maakt. Maar dat is mijn idee natuurlijk....snap wel dat anderen bepaalde elementen leuker vinden. :wink:

VGCHARTZ

barbapapa

Post by barbapapa »

Elk van de 31 meisjes in de klas ga je nog leren kennen, daar zullen leuke en minder leuke bijzitten. Echt saai wordt het in elk geval niet vind ik, er zit ook veel actie en genoeg afwisseling in, wat Love Hina dan weer minder had. Negima is ook eigenlijk een actie-manga.
En grappiger wordt het wel wanneer Chamo de hermelijn in volume 3 zijn intrede doet.
barbapapa

Post by barbapapa »

Say hello to Black Jack 4
Wat een beest van een manga. En weer een énorm sterk volume dat het verhaal van de tweeling afrondt.

Flame of Recca 17
Ik kon me niet bedwingen en heb toch het eerste volume van het nieuwe arc gelezen. Zoals altijd, leuk leesmateriaal!
lambardi2

Post by lambardi2 »

Dragonball 39 - 40

Weer leuk ontspannend om te lezen. :wink:

barbapapa wrote:Say hello to Black Jack 4
Wat een beest van een manga. En weer een énorm sterk volume dat het verhaal van de tweeling afrondt.
Ja die vond ik ook super!!!

De beste manga van Say hello to Black Jack reeks tot hiertoe ik zie echt uit naar de andere delen.

VGCHARTZ

Wimpuls

Post by Wimpuls »

Prince du Tennis 5-7

Tennis-overload. Véél te véél personages !! De meeste ervan zijn helemaal oninteressant. Toch blijft het vlot weglezen.
barbapapa

Post by barbapapa »

20th Century Boys v5-20
Jullie dachten toch echt niet dat ik kon wachten op de officiële releases :lol:
Wat een beklijvende reeks, fuk man :shock:
rinosseros

Post by rinosseros »

barbapapa wrote:20th Century Boys v5-20
Ik ben met de tijd het wachten beginnen te appreciëren :wink:

Zetman 4
Akkoord, het dwaalt wat af...
Akkoord, Katsura kan het niet laten...

Maar wtf, dit was een zeer grellig deel, ik vind het nog steeds een sterke reeks. En Katsura blijft meesterlijk tekenen!

Angel Heart 12
Het 'gedoe' van Bai-Lan en haar vader vind ik echt weel een mooi verhaal. Dat andere verhaal van de man met de harttransplantatie is veel luchtiger, maar dat is geen erg. Integendeel, het brengt wat verscheidenheid met zich mee.
Wel mag ie meer aandacht besteden aan de gevoelens van Xin-Hong, nu ie toch al de emo-toer op is gegaan...

Beck 11
Een lmeuk deeltje dat wel wat afstaakt tov het vorige. Het gaat me ook allemaal wat te snel, maar ja, je kan een charismatisch personage als Ryusuke niet te lang weghouden van het blad :?

Elle et Lui 7
Het begin was wat rommelig, en daarna is het de aanloop naar het schoolfeest. Een luchtig deeltje, maar toch het minste in de rij tot hiertoe...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
barbapapa

Post by barbapapa »

rinosseros wrote:
barbapapa wrote:20th Century Boys v5-20
Ik ben met de tijd het wachten beginnen te appreciëren :wink:
Makkelijk te zeggen, als je niet afhankelijk bent van Glénat Benelux :P
Locked