Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
rinosseros

Post by rinosseros »

Gen Barrevoets in Hiroshima 2
Bweurk, ik word ziek als ik dit lees :(
Maar dat is natuurlijk de bedoeling van Nakazawa....

Les Lamentations de l'Agneau 6
Om een of andere reden valt Toume steeds stil als ze de relatie tussen Kazuma en Chizuna wil tonen... gelukkig dat dit deel niet zoals het vorige de hele tijd op die relatie focust. Mede dankzij Kazami en de schitterende comeback van Kinoshita en mijn favoriet Yaegashi. Scenes met die mensen zijn de scenes die Les Lamentations de l'Agneau de moeite waard maken.

Karakuri Circus 13
Heerlijk die omschakeling. Twee delen terug zaten we middenin een grellige slachtpartij, nu volgen we het gezapige leventje van de mensen van Nakamachi circus. Dit deel was genieten geblazen :)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
lambardi2

Post by lambardi2 »

rinosseros wrote:Gen Barrevoets in Hiroshima 2
Bweurk, ik word ziek als ik dit lees :(
Maar dat is natuurlijk de bedoeling van Nakazawa....

Lees je die in het Nederlands?

Ik zou die al zo graag willen lezen maar het prijskaartje is veel te hoog.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
rinosseros

Post by rinosseros »

Jup, in het Nederlands. En echt waar, het is zijn geld waard.

Berserk 12
Wat een schitterend album! Terug naar de 'glory days'.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Eyeshield 21 - 2

Die Hiruma is zo schitterend slecht. Kvond wel de introductie van die baseballer wat lang duren (Hiruma kwam geen handje toesteken, zodus :) ...)
barbapapa

Post by barbapapa »

Eyeshield 21 v12
ik wil meeeeer! 8)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Step up Love Story 13
Aangenaam volume, meer kan er niet echt over gezegd worden.

Coq de Combat 14
Eindelijk weer een frisse wind na het 150-volume durende gevecht dat ons bezighield.

Naruto 19
Geen slecht volume dat blijkbaar een beetje een arc afsluit.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Zetman 4
Enorm langdradig volume waarin nauwelijks iets gebeurt. Als een serie zo langzaam uitkomt verwacht je natuurlijk iets meer power en onthullingen in één volume...

Eagle 7
Alweer een heel sterk volume maar vind het raar dat je geconfronteerd wordt met echte personages zoals Bill Clinton en Hillary... Doet wat vreemd aan, maar het blijft misschien wel de beste Kawaguchi reeks.

Shaman King 27
Yoh zit in de hel om wat power-ups te verkrijgen. Kort volume van maar 120 bladzijden want de rest wordt vervolledigd met een verhaal over auto's, not my cup of tea lol.

Katsu 7
Enorm sterk volume dat de kracht en het talent van Katsu onderstreept. Adachi op z'n sportiefst.

Gantz 14
Eindelijk eens een cruciaal volume waarin onthullingen gedaan worden die interessant en belangrijk lijken. Gantz heeft blijkbaar bloeddorstige tegenstanders...
motivatiedip. help!
lambardi2

Post by lambardi2 »

Wow Koen acht manga's op een dag....

Zelf heb ik nu Berserk 10 gelezen...deze vond ik weer zo grappig als de eerste...vooral met Guts en Casca... 8)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

lambardi2 wrote:Wow Koen acht manga's op een dag....
Gisteren 3 en vanmorgen 5, nuance ;) De dag is natuurlijk wel nog niet om... :) Ben gisteren weer een voorraadje gaan inslaan en heb deze week verlof... 8)
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

SD Kyo 26

Bontenmaru laat zich eens goed gaan en aan de top van de Mibu-clan zit het blijkbaar scheef. En scheel.

Eyeshield 21 - 4

De beate glimlach op mijn smoelwerk zal de menige omstaanders wel verklapt hebben dat ik zag dat het goed was. Fun all the way.
Ash Ketchum

Post by Ash Ketchum »

Heh, hoewel ik Eyeshield 21 bij de eerste drie delen al erg leuk vond, werd het bij mij echt tig keer beter vanaf deel vier, aangezien we dan weer meer personages bij de Devil Bats zien. De Ha?! broertjes steelden meer de show in de wedstrijd tegen de Chameleons dan Monta of Sena, IMHO XD (Ha?! Haa?! HAAA?!)

Dragon Ball 11 t/m 15

Eind 22nd Tenkaichi Budoukai / Piccolo Daimaou / begin 23rd Tenkaichi Budoukai

Op de Red Ribbon Army arc na precies m'n favoriete arc in Dragon Ball ^_^ De finale van de 22nd Tenkaichi Budoukai blijft nog altijd een van de betere, als het niet het beste gevecht ooit is in de hele Dragon Ball serie, terwijl de Piccolo Daimaou arc voor het eerst echte drama introduceerde in Dragon Ball (Nee, dat Bora dood ging was niet echt drama, daar we nou niet echt veel binding met hem hadden). En zoals altijd is de manga een stuk vlotter dan de anime.

Magic Kaito 1

Kaitou KID! Het eerste deel van de driedelige serie waarin Aoyama zijn eerste treden deed in het detective verhaal, hoewel je dat niet echt merkt. Het eerste deel is nog een heel vrolijk deel met wat rare avonturen voor Kaito, pas vanaf het tweede deel zullen we pas echte de Lupin-achtige KID beginnen te zien die we kennen van Conan.
barbapapa

Post by barbapapa »

Hah Brothers ownen een pak ^^
Maar het wordt nog beter en beter; reeks gaat alleen maar in stijgende lijn tot hoever ik ook gelezen heb... 12 volumes intussen al
fallout323f

Post by fallout323f »

trigun 4; 5; 6
in de laatste volume word er wat meer prijs gegeven over het verleden.
en ze zijn toch niet zo onverwoestbaar. :wink:
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Berserk 12
De spanning wordt opgebouwd naar het cruciale moment in de serie. De God Hand are back! Ra!

Mär 3
Een klassieker volume, met training sessies waar echter enorm snel over wordt heen gegaan. Iets minder beklijvend en humoristisch dan de vorige boekjes.

Naruto 20
Heb het enkele volumes enorm moeilijk gehad met de serie maar ik volg alles terug met wat meer plezier. Benieuwd of dat lang zo zal blijven!
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

De eeuwige Naruto-(hype)-hater draait bij, zowaar !
Locked