Het is er! MangaHeuvelMagazine! *edit* NU MET DIRECT LINK!

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Polgara wrote:Het stukje van Rino was ook leuk om te lezen. Met sarcasme ligt men zowieso altijd al goed en het was wel eens leuk om te lezen van : 'Ai Japans is de Alien-taal waar het Chinees altijd voor het gehouden wordt' in plaats van een artikel : 'kom ik zal eens vlug dit artikel lezen dan kan ik Japans ;)' . Als ik al eventuele twijfels had over het leren Japans dan zijn ze bij deze volledig uit te wereld geholpen. Het zal voor tijdens mijn pensioen zijn als ik geduldiger ben geworden en meer tijd heb.

Nog veel succes in elk gevak in je tweede kan en wacht vooral niet met naar de refter te gaan tot je de voeten van je Sensei hebt mogen omhelzen. Ik zou je niet graag zien verhongeren ;)
Hehe, dank je.
Ik heb ook altijd gevonden dat men in zo'n artikels meestal doet van 'het is niet zo moeilijk als het eruit ziet'. Je moet er wel degelijk heel wat werk in steken, en dan nog... het schrift zal ik nooit helemaal onder de knie krijgen...
Wel spijtig dat ik je gedemotiveerd heb, daarvoor diende het korte cursieve tekstje :?

Anywayz, super dit Mangaheuvel Magazine (bedankt Koen!), het deed me een beetje denken aan Katsura indertijd :)

Ik hoop echt dat er een nummer twee komt, en als je dan weer een "redacteur" (lol) nodig hebt kan je altijd op me rekenen, daar hebben we het al over gehad dacht ik :)

Eén tip wel voor een tweede nummer: bij de inhoud kan je paginanummers vermelden. Ook al is het niet echt dik, de pagina's zijn genummerd dus is het geen moeite he ;)

Bon, ik ben weer zo enthousiast op mijne stoel aan't springen dat die het strak gaat begeven denk ik :D

Proficiat aan de Mangaheuvel-crew!

btw: en Aimée de Jongh rocks 8)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

rinosseros wrote:Ik hoop echt dat er een nummer twee komt, en als je dan weer een "redacteur" (lol) nodig hebt kan je altijd op me rekenen, daar hebben we het al over gehad dacht ik :)
Ik hoop ook op een nr.2 en als het kan/mag, wil ik daar best wel aan meehelpen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Bedankt voor de positieve reacties. Het doet echt wel deugd nadat het magazine toch redelijk wat van onze tijd heeft gekost. Posts zoals die van Polgara zijn natuurlijk erg interessant wegens de feedback, zodat we weten welke weg we uitmoeten voor een (eventueel) volgend nummer.

De opzet van het magazine was in de eerste plaats een breed publiek aanspreken, en ten tweede met exclusieve informatie die z'n plaats niet vindt op de site. Een groot publiek betekent natuurlijk dat je het algemener houdt, minder duistere werken bespreekt en vooral aandacht besteedt aan wat dat grote publiek gemakkelijk kan vinden, nl. Nederlandstalige manga. We wouden het magazine ook een meerwaarde geven ten opzichte van de site, dus niet dezelfde stijl van enkel maar simpele reviews zoals op de site - dan was het natuurlijk niet al de moeite waard, dan deel je beter gewoon flyers uit.

Of er een tweede magazine komt is nog koffiedik kijken, maar ik zou het alvast erg leuk vinden en ben wel al aan het broeden op onderwerpen. Dat er zich mensen aanbieden om mee te werken is echt wel een stimulans, en zelfs een noodzaak, want het weer zelf gans volschrijven is niet aan de orde (niet omdat ik het niet zou willen maar wel omdat het eentonig moet zijn voor een lezer...). Met rino hebben we alvast iets besproken, hopelijk huurt de concurrentie hem niet eerder in ;)

Ons grootste en eigenlijk ons enigste probleem is natuurlijk de financiële kant van het MangaHeuvelMagazine. Voor een magazine zoals dit kunnen we en willen we geen geld vragen, dat is geen optie. Langs de andere kant draaien we wel zelf op voor de kosten om het te drukken... Daar moeten we nog eens over brainstormen. Ik zou het immers toch wat spijtig vinden mocht een tweede nummer alleen in PDF versie beschikbaar gesteld worden - ook al is het nu ook blijkbaar onmenselijk moeilijk een papieren versie vast te krijgen lol ;)

Soit, nu een beslissing nemen in verband met een tweede nummer is niet opportuun. We willen nog volop het eerste zien te verdelen en te promoten. Zend de link gerust rond naar geïnteresseerden en bring them over here 8) Ik verdrink voor de moment ook in het werk dus ik kan zeker niet beginnen denken aan een volgend nummer vóór december (*of zo* pin me hier niet op vast lol!). Als er mensen willen brainstormen staat mijn mail- en PM-box natuurlijk altijd open - en er rest ons natuurlijk ook nog deze thread zelf ;)
motivatiedip. help!

Neoxpiko
Posts: 3
Joined: Mon Jan 16, 2006 18:52

Post by Neoxpiko »

Mooi magazine, maar ik zou meer aandacht besteden aan het dtp werk :)
Ik was ook op the Facts maar heb hem niet gezien. :wink:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Neoxpiko wrote:Mooi magazine, maar ik zou meer aandacht besteden aan het dtp werk :)
Ik was ook op the Facts maar heb hem niet gezien. :wink:
méér? gewoon 'aandacht besteden' dus :) want nu is het gewoon tekst in een word bestandje overgezet naar pdf lol.

Van vrienden die niks van manga/anime kennen kreeg ik ook vaak de opmerking: 'en waar zijn de prentjes' maar dat was niet echt onze bedoeling, it's all about the content ;)

Ik vrees dat het volgende magazine - als het er ooit komt - ook nog met dezelfde magistrale opmaak gepubliceerd zal worden. Of we zouden iemand moeten vinden die wat kan dtp'en en die dat kan zonder de kost van het drukken de hoogte in te jagen.

Maar ooit worden we groter dan Aniway! 8) [/boude uitspraak] :D
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Koen wrote:
Neoxpiko wrote:Mooi magazine, maar ik zou meer aandacht besteden aan het dtp werk :)
Ik was ook op the Facts maar heb hem niet gezien. :wink:
méér? gewoon 'aandacht besteden' dus :) want nu is het gewoon tekst in een word bestandje overgezet naar pdf lol.

Van vrienden die niks van manga/anime kennen kreeg ik ook vaak de opmerking: 'en waar zijn de prentjes' maar dat was niet echt onze bedoeling, it's all about the content ;)

Ik vrees dat het volgende magazine - als het er ooit komt - ook nog met dezelfde magistrale opmaak gepubliceerd zal worden. Of we zouden iemand moeten vinden die wat kan dtp'en en die dat kan zonder de kost van het drukken de hoogte in te jagen.

Maar ooit worden we groter dan Aniway! 8) [/boude uitspraak] :D
waarom groter mss kunnen jullie dan samenwerken zoals OPM2 een belgisch playstation magazine dat nu met Nederlanders werkt en kei populair daardoor is!!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

dat was maar een grapje hoor lambardi ;) ik ga al content zijn als we er ooit in slagen een tweede nummer bij elkaar te schrijven.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Koen wrote:dat was maar een grapje hoor lambardi ;) ik ga al content zijn als we er ooit in slagen een tweede nummer bij elkaar te schrijven.
8) nou mijn woorden waren ook niet direct zo serieus bedoelt!

maar wat wel serieus is dat er wel wat leden hier zijn die volgens mij willen helpen met deel 2 van het mangaheuvelmagazine!

8) Ik zou mijn steentje trouwens graag bijdragen
ook al is het gewoon reclame maken! Doe ik trouwens al voor de forum :wink:
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

gro-ter-dan-ani-way...

genoteerd :lol:
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

lambardi2 wrote:ook al is het gewoon reclame maken! Doe ik trouwens al voor de forum :wink:
had net je sig gezien op het aniway forum :) goed goed 8)

oh jee @ rino's sig hier :twisted:
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

at least he didnt say bigger than jesus xD

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

rinosseros wrote:gro-ter-dan-ani-way...

genoteerd :lol:
:D nou veel succes dan!

Laat ons weten als je hulp nodig hebt! :wink:
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Koen als typisch ambitieus shonen-kereltje =p
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Zoals jullie weten werkt de Heuvel in het allergrootste geheim (!) aan het tweede MangaHeuvelMagazine. We hoopten allemaal dat het klaar zou geraken tegen FACTS voor de verdeling ietwat te vergemakkelijken naar onze vaste fans toe, maar de kans dat dit nog gebeurt is miniem geworden. Ik heb in september onverwachts extra werk gekregen en in plaats van het magazine nu rap rap af te werken, heb ik ervoor gekozen het volledig en secuur af te werken in z'n volledigheid. Er zal dus niets wegvallen uit wat we oorspronkelijk voor ogen hadden, maar het zal iets langer op zich laten wachten.

Het enige probleem wordt dus de verdeling die ook vorig jaar reeds een heikel punt bleek te zijn. Toen stonden we wél op FACTS maar is ook niet alles vlekkeloos verlopen. Hebben jullie ideeën voor een betere, voor jullie interessantere verdeling? Wij horen het graag!

[In principe gaan we nu horen bij winkels om enkele magazines gratis te verdelen, maar hier zijn nog geen contacten voor gelegd.]

Dank voor het begrip en de steun!
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Koen wrote:Zoals jullie weten werkt de Heuvel in het allergrootste geheim (!) aan het tweede MangaHeuvelMagazine. We hoopten allemaal dat het klaar zou geraken tegen FACTS voor de verdeling ietwat te vergemakkelijken naar onze vaste fans toe, maar de kans dat dit nog gebeurt is miniem geworden. Ik heb in september onverwachts extra werk gekregen en in plaats van het magazine nu rap rap af te werken, heb ik ervoor gekozen het volledig en secuur af te werken in z'n volledigheid. Er zal dus niets wegvallen uit wat we oorspronkelijk voor ogen hadden, maar het zal iets langer op zich laten wachten.

Het enige probleem wordt dus de verdeling die ook vorig jaar reeds een heikel punt bleek te zijn. Toen stonden we wél op FACTS maar is ook niet alles vlekkeloos verlopen. Hebben jullie ideeën voor een betere, voor jullie interessantere verdeling? Wij horen het graag!

[In principe gaan we nu horen bij winkels om enkele magazines gratis te verdelen, maar hier zijn nog geen contacten voor gelegd.]

Dank voor het begrip en de steun!
Is er ondertussen al wat meer gebeurd :? :? ??
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Post Reply