Herfst 2024: Preview, discussie & eindafrekening
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
- WizardOfOss
Re: Herfst 2024: Preview, discussie & eindafrekening
Jeuj, weer een nieuwe Dragon Ball serie: Dragon Ball Daima. Nooit een fan van de franchise geweest, en daar gaat Daima ook niks aan veranderen....
- WizardOfOss
Nog een laatkomer: Maou 2099 oftewel Demon Lord 2099. Het was weer eens hommeles tussen de mensen en demonen, en uiteindleijk weet de held demon lord Veltol te verslaan. Het bekende verhaal, en bijna was ik hier al afgehaakt. Maar fast forward 500 jaar, en Veltol wordt herboren....in het Japan van 2099, waarin mensen en demonen schijnbaar in ahrmonie samen leven en hun krachten hebben gebundeld. Met als gevolg dat onze demon lord ineens toch niet zo machtig meer is als hij ooit gewend was. Het is nog even wafwachten waar dit verder heen gaat, maar in ieder geval een veel interessantere start dan de eerste paar minuten deden vermoeden.
Inmiddels trouwens wel wat aan het droppen geweest, NegaPosi Angler, 365 Days, Magilumiere en Blue Box liggen er allemaal uit.
Inmiddels trouwens wel wat aan het droppen geweest, NegaPosi Angler, 365 Days, Magilumiere en Blue Box liggen er allemaal uit.
- WizardOfOss
En dan is daar ook Kidou Senshi Gundam: Fukushuu no Requiem oftewel Mobile Suit Gundam: Requiem for Vengeance. Zoals al bekend volledig CG, en dat lijkt overwegend goed uit te pakken. Ja, ergens heb ik sterk het gevoel naar cutscenes van een game te kijken. Met name als mensen in beeld zijn, bewegingen lijken vaak niet heel erg natuurlijk. Maar dan de gevechtscenes, en dan met name als het om de mobile suits gaat.....dat oogt dan toch wel lekker, en weet vooral ook een goed gevoel van schaal te geven. Voor de verandering volgen we deze keer een groep Zeon soldaten in hun strijd hier op aarde, in Roemenië want waarom ook niet. Maar dan staan ze ineens tegenover een duivelse Gundam.....Vooralsnog een behoorlijke start, maar denk dat het vooral gaat afhangen van hoezeer ze inspelen op de kracht van de CG in plaats van diens ook zeker zichtbare zwaktes.
O, en ook Mecha-ude ligt er na 2 en een beetje episode toch uit, kon er gisteren geen geduld voor opbrengen.
O, en ook Mecha-ude ligt er na 2 en een beetje episode toch uit, kon er gisteren geen geduld voor opbrengen.
Gisteren ook dragon ball daima gekeken op Netflix.
Amai , voor mij gaan ze gewoon door op het elan van Dragon Ball Super, met iets betere graphics wel maar het plot is wederom filterdun, de actie is maar zo zo , helaas ... kijk eens naar de Freezer Saga ... om niet meer te evenaren
Amai , voor mij gaan ze gewoon door op het elan van Dragon Ball Super, met iets betere graphics wel maar het plot is wederom filterdun, de actie is maar zo zo , helaas ... kijk eens naar de Freezer Saga ... om niet meer te evenaren
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives
- WizardOfOss
Ao no Miburo oftewel Blue Miburo leek me op zich niet slecht maar wist me domweg niet te boeien, dus skip.
En ook Youkai Gakkou no Sensei Hajimemashita! a.k.a. A Terrified Teacher at Ghoul School! ligt er na twee-en-een-beetje afleveringen toch uit. De tweede was juist nog wel geslaagd, maar bij de derde was m'n geduld toch op.
En ook Youkai Gakkou no Sensei Hajimemashita! a.k.a. A Terrified Teacher at Ghoul School! ligt er na twee-en-een-beetje afleveringen toch uit. De tweede was juist nog wel geslaagd, maar bij de derde was m'n geduld toch op.
- WizardOfOss
Oh boy.....WizardOfOss wrote: ↑Sat Oct 05, 2024 13:37 Allereerst is DanMachi weer terug met alweer seizoen 5. Afgaand op deze eerste aflevering lijkt het meer "picking up girls" en minder "in a dungeon" te gaan worden, al zal het gezien de mysterieuze achtergrond van Syr vast niet zo simpel gaan zijn.

BTW, ook Raise wa Tanin ga Ii (Yakuza Fiancé) is inmiddels exit.
Zelfs Super vind ik beter dan Daima. Niet veel, maar toch...Fakie wrote: ↑Sat Oct 19, 2024 19:23 Gisteren ook dragon ball daima gekeken op Netflix.
- WizardOfOss
De (voorlopige) Eindafrekening
Rommelig seizoen, deels ook door drie weken vakantie. Maar ook doordat de vooralsnog beste serie van het seizoen nog doorloopt, en een andere potentiële topper die wegens productieperikelen voorlopig stil ligt. Wat rest was vooral degelijk....nou ja, even afgezien van die ene serie waar ik toch behoorlijke verwachtingen had maar die toch snel in euh....een neerwaartse spiraal belande.
Afgerond:
Rommelig seizoen, deels ook door drie weken vakantie. Maar ook doordat de vooralsnog beste serie van het seizoen nog doorloopt, en een andere potentiële topper die wegens productieperikelen voorlopig stil ligt. Wat rest was vooral degelijk....nou ja, even afgezien van die ene serie waar ik toch behoorlijke verwachtingen had maar die toch snel in euh....een neerwaartse spiraal belande.
Afgerond:
- Dandadan: 8-
- Ranma ½ (2024): 7.5
- 2.5-jigen no Ririsa a.k.a. 2.5 Dimensional Seduction: 7+
- Maou 2099 a.k.a. Demon Lord 2099: 7
- Hyakushou Kizoku 2nd Season a.k.a. Noble Farmer Season 2: 7
- Houkago Shounen Hanako-kun Part 2 a.k.a. After-School Hanako-kun Part 2: 7
- Bananya: Around the World: 7
- Blue Lock vs. U-20 Japan: 7-
- Kidou Senshi Gundam: Fukushuu no Requiem a.k.a. Mobile Suit Gundam: Requiem for Vengeance: 7-
- MF Ghost 2nd Season: 6
- Uzumaki: Spiral into Horror: 5
- Chi. Chikyuu no Undou ni Tsuite a.k.a. Orb: On the Movements of the Earth
- DanMachi S5
- Trillion Game (8/26)
- Yakuza Fiancé: Raise wa Tanin ga Ii (3/12)
- Acro Trip (2/12)
- Mecha-Ude: Mechanical Arms (2/12)
- Youkai Gakkou no Sensei Hajimemashita! a.k.a. A Terrified Teacher at Ghoul School! (2/24)
- Kabushikigaisha Magi-Lumière a.k.a. Magilumiere Magical Girls Inc. (1/12)
- Kekkon suru tte, Hontou desu ka a.k.a. 365 Days to the Wedding (1/12)
- Ao no Hako a.k.a. Blue Box (1/25)
- Dragon Ball Daima (1/?)
- NegaPosi Angler (1/12)