Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

2022 is bijna ten einde, uiteraard moet er dan nog wel even teruggekeken worden wat dit anime-jaar ons gebracht heeft, maar allereerst maar eens vooruitkijken: https://anichart.net/Winter-2023

Het lijkt wederom een seizoen van sequels te worden (en gelukkig kan ik er nog de nodige overslaan...):
  • Vinland Saga S2
  • Tokyo Revengers: Seiya Kessen-hen
  • DanMachi IV Part 2 (alsjeblieft stop hiermee.....noem het gewoon seizoen 5....)
  • The Misfit of Demon King Academy Ⅱ (part 1....)
  • BOFURI S2
  • Way of the Househusband S2 (Jeuj, méér Powerpoint-animatie...)
  • Toutotsu ni Egypt Shin S2
Wat betreft nieuwe series:
  • Buddy Daddies: twee criminelen die voor een kind moeten zorgen....weer een original van P.A. Works, dat schept verwachtingen.
  • Tondemo Skill de Isekai Hourou Meshi oftewel Campfire Cooking in Another World with my Absurd Skill: klinkt als de zoveelste inspiratieloze isekai, maar de trailer is beter dan verwacht, en het blijft toch MAPPA.
  • Trigun Stampede: Oké, geen nieuwe serie maar een reboot. O, en nu volledig CG. Weliswaar door Orange, maar toch....we gaan het wel zien.
  • Ito Junji: Maniac: Op Uzumaki moeten we nog even wachten, maar we krijgen wel weer een verzameling losse verhalen. Met grotendeels dezelfde staff als Ito Juni: Collection, dus m'n verwachtingen zijn zeker niet al te hoog...
Daarnaast nog de nodige doorlopers (BnHA S6, Blue Lock Urusei Yatsura), en het lijkt bij voorbaat alweer een goed gevuld seizoen....

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by Ash Ketchum »

Pfft, bijzonder weinig dat ik wil kijken kennelijk, alleen Junji Ito. En misschien seizoen 2 van Kyoko Suiri/ In/Spectre, maar dat is meer omdat ik de boeken al lees en sommige scenes wil zien, niet per se dat ik de hele serie *moet* volgen...

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

En we waren ondertussen alweer begonnen...

Allereerst met Itai no wa Iya nano de Bougyoryoku ni Kyokufuri Shitai to Omoimasu. 2 oftewel BOFURI, waarvan de eerste aflevering door Kadokawa reeds voor de kerst op Youtube was gezet. Echter zonder subs. Gelukkig zijn er dan altijd wel fansubs....al waren ze in dit geval een beetje iffy. Desondanks toch leuk om Maple weer die gamewereld (en de andere gamers) te zien ontregelen.

En dan was er ook het tweede seizoen van Gokushufudou Season 2 a.k.a. The Way of the Househusband. Nou ja, in mijn boek is dit ofwel seizoen 3, ofwel seizoen 1 deel 3. Want we gaan gewoon op dezelfde toer verder, met nota bene dezelfde OP en ED. En ook nog steeds met een absoluut minimum aan animatie. Het blijft zo een wat jammerlijke adaptatie, maar de kwaliteit van het bronmateriaal ondersteund door de VA's maken dat ik dit toch wel weer zal kijken.

En dan was er nog Ningen Fushin no Boukensha-tachi ga Sekai wo Sukuu you desu oftewel Ningen Fushin: Adventurers Who Don't Believe in Humanity Will Save the World. Een fantasy-serie over een avonturier die uit z'n party wordt gegooid. En bij toeval bij een drietal andere avonturiers terecht komt die elk ook op hun manier bedrogen zijn. O, en hij is ook nog gek op een idol, want die hebben ze ook in deze fantasy-wereld. Het voelt vooral als iets wat we nu als tig keer gezien hebben. Niet per se slecht, wel ongeïnspireerd.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Nog van de afgelopen dagen:

Met Tensei Oujo to Tensai Reijou no Mahou Kakumei oftewel The Magical Revolution of the Reincarnated Princess and the Genius Young Lady hebben we nog een fantasyserie, deze keer rond een onstuimige prinses die ondanks haar gebrek aan magische krachten een poging doet "magicology" te ontwikkelen, om zo bijvoorbeeld te kunnen vliegen en monsters af te slachten. Aardige openingsaflevering vooral dankzij genoemde prinses, maar ook hiervan moet ik nog zien of het een blijvertje wordt.

Dan Tomo-chan wa Onnanoko! a.k.a. Tomo-chan Is a Girl!. Over een tomboy die zulke goede maatjes is met haar jeugdvriend (waar ze stiekem toch een oogje op heeft) dat hij haar überhaupt niet als een meisje ziet. Sterker nog: lange tijd was het me niet eens duidelijk of hij überhaupt wist dat ze een meisje was, of gewoon accepteerde dat zijn beste maatje een rokje droeg. Best grappig allemaal.....maar ook 13 afleveringen lang?

Vervolgens Revenger, een samurai-wraakverhaal geschreven door Gen "The UroButcher" Urobuchi. En ook zeker zo bloederig als je daarvan kan verwachten, al komen er nog wel wat creatieve manieren voorbij om slechterikken van kant te maken. Wil nog wel zien waar dit verder heen gaat.

En DanMachi IV is weer terug met part 2, en gaat naadloos verder met de uitzichtloze situatie waarin part 1 geëindigd was. En vult het grootste deel van deze aflevering met een gevecht tegen de level-boss. Waarbij ik me dan toch afvraag of na 3 maanden onderbreking dit CG-vehikel werkelijk het beste was wat ze ons konden bieden?

En tot slot Inu ni Nattara Suki na Hito ni Hirowareta. oftewel My Life as Inukai-san's Dog.. Een semi-short over een jongen die plotseling in een hond is veranderd (en zelf niks door heeft...), en als zodanig wordt opgepikt door het meisje waar hij een crush op heeft. En die uiteraard doet wat een ieder zou doen als ze een hondje op straat oppikken: ermee in bad gaan. Yep, dit is weer een typisch fanservice-vehikel....

En dan was er ook nog Technoroid Overmind, maar knappe jongen (m/v) die erin slaagt die aflevering helemaal uit te zitten. Ik kwam niet verder dan een minuut of vijf.....

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

De opbrengst van gisteren:

Dan de eerste titel van m'n lijstje: Buddy Daddies. En die viel niet tegen. Het draait om een tweetal huurmoordenaars, waarvan er een nog duidelijk met wat onverwerkt familietrauma zit. Tijdens een opdracht kruist de vierjarige Miri hun pad, op zoek naar haar (onbekende) vader. Drie keer raden wie het doelwit (die haar even daarvoor nog als menselijk schild gebruikte) blijkt te zijn?

The Legend of Heroes: Sen no Kiseki - Northern War oftewel The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel - Northern War is een adaptatie van een mij volstrekt onbekende game. Over een land wat overspoeld wordt door eigenaardige monsters, waardoor de inwoners in ommuurde dorpen en steden moeten wonen. En met een leger aan "Jeagers" om die monsters te bestrijden. Iets waar de zwijgzame Lavian Winslet best goed in blijkt te zijn. Alleen jammer dat ze de kleindochter is van een vroegere held die het land verraden heeft. Wederom een serie die niks echt verkeerd doet, maar ook nergens in uitblinkt.

In dat opzicht doet Ars no Kyojuu a.k.a. Giant Beasts of Ars het toch net wat beter. Ook hier een land waar de bevolking achter muren leeft, hier ter bescherming tegen enorme monsters. En een ontsnapt "prototype" die zichzelf maar de naam Kumi aanmeet, en mede dankzij een ring over vernietigende krachten beschikt en uiteraard het hele leger achter zich aan heeft. En dan is er nog Jiro "the already dead", een monsterjager met duidelijk ook een verleden. Er is behoorlijk wat in deze eerste aflevering gepropt, maar het geheel doet me ergens wel aan het begin van Fena: Pirate Princess denken. Wil ik nog wel een paar afleveringen geven.

En tot slot was er nog Nijiyon Animation, een short over de idol club van een school. Met nu een veredelde en vooral veel te lange voorstelronde van het forse aantal personages. Niet grappig. O, en na afloop ontdekte ik pas dat het een spin-off van Love Live! is, dat had me drie minuten kunnen besparen.....

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Met Tsundere Akuyaku Reijou Liselotte to Jikkyou no Endou-kun to Kaisetsu no Kobayashi-san oftewel Endo and Kobayashi Live! The Latest on Tsundere Villainess Lieselotte of gewoon lekker kort Tsunlise hebben we alweer een verhaal rond een otome villainess Lieselotte die verdoemd is. Echter, ze is stiekem gewoon een onbegrepen tsundere, die helemaal hoteldebotel is voor de prins. Maar geen nood, want de unieke twist is deze keer dat die prins plots kan praten met de goden. Nou ja, goden. Het betreft stiekem broadcasting club leden Endo en Kobayashi. Die gelukkig net een hele zomervakantie hebben om samen Lieselotte een happy ending te bezorgen. Lijkt een vermakelijke romcom op twee niveaus.

Dan Trigun Stampede. Ik heb het origineel nooit gezien, ook al staat ie sinds ik Kekkai Sensen heb gezien op m'n watchlist. En ik was een beetje huiverig voor de CG. Maar Orange lijkt het toch weer te flikken, want dit was een zeer overtuigende opener, met direct een interessante setting en leuke personages. En dan later nog maar eens de oude serie kijken ter vergelijk....

En alles wat Trigun goed doet, doet NieR:Automata Ver1.1a.....minder. Toegegeven, het ziet er allemaal supergelikt uit, en 2B kicks (and shows) ass. Maar als iemand die onbekend is met de game werd ik hier niet alteveel wijzer van. Ik schat een postapocalyptische wereld waar machines de macht hebben? En mag ik die machines er een tikje potsierlijk uit vinden zien? Wellicht is het allemaal boeiender als je wél de games hebt gespeeld?

Sugar Apple Fairy Tale pakt interessanter uit dan verwacht. In een wereld waar mensen over fairies heersen en deze als slaaf houden zou Ann graag een meer vriendschappelijke band tussen beide soorten zien. Dus koopt ze een warrior fairy als lijfwacht tijdens haar lange en gevaarlijke reis naar een verre stad voor een suikersculpturenfestival. Maar de vriendschap wil nog niet direct van twee kanten komen...

Dan Oniichan wa Oshimai! oftewel Onimai: I'm Now Your Sister!. Eroge-verslaafde knul wordt 's ochtends plotseling wakker als een meisje. Grapje van zijn zus, die stiekem iets in z'n cola had gedaan. En uiteraard brengt z'n nieuwe lichaam toch wat uitdagingen met zich mee. Gezien de (pogingen tot) humor had dit gevaarlijk in lolicon-territorium terecht kunnen komen, maar pakt eigenlijk tamelijk tam uit. En bovenal niet bijzonder grappig. Voor iets wat op z'n best een guilty pleasure zou zijn is dat toch eigenlijk onvergeeflijk.

Tokyo Revengers: Seiya Kessen-hen a.k.a. Tokyo Revengers: Christmas Showdown gaat naadloos verder waar het eerste seizoen gestopt was. Op zich niet zo'n probleem omdat de slotscene daarvan me nog wel bijgebleven was. Maar wellicht had even een voorstelrondje van alle personages toch wel gekund, want wie was wie ook alweer? Maar goed, al snel gaat de focus weer naar Takemichi, en wat heeft hij zich weer in de problemen weten te werken....

Bij Maou Gakuin no Futekigousha: Shijou Saikyou no Maou no Shiso, Tensei shite Shison-tachi no Gakkou e Kayou II oftewel The Misfit of Demon King Academy Ⅱ speelt dat gelukkig veel minder, want we beginnen gewoon met een nieuw verhaal. Waarbij Anos direct weer even mag laten zien dat met hem niet te spotten valt, zelfs niet als je letterlijk een god bent. Maar dat wil niet zeggen dat er niet al snel wat grotere problemen opduiken. Waar ongetwijfeld op gepaste wijze iets tegen gedaan zal gaan worden. It's good to be a Demon King!

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Toch maar even voor een iets andere aanpak gekozen, gisteren had ik nog 12 ongekeken afleveringen staan, en we zijn er nog lang niet. Dus toch maar even geprobeerd een rangorde te maken. Maar ja, wat gebruik je dan als basis? Enerzijds naar de scores op MAL gekeken. Anderzijds naar de previews op ANN. En uiteraard zal je dan zien dat daar praktisch tegenovergestelde lijstjes uitkomen....waarbij ik, kijkend naar titels en genres, eerlijk gezegd toch niet zo bar veel vertrouwen had in de MAL-scores. Dus ANN it is....

Dus als eerste Mou Ippon! oftewel "Ippon" again! gekeken.....als vijf reviewers er allemaal vier sterren voor over hebben zou dat toch wel goed moeten zijn, toch? Dat viel tegen. Zoals de titel al doet vermoeden gaat het om judo. Schoolmeisjes met een judo-club. En voor de verandering eens zonder de typische CGDCT-vibe. Maar afgezien van ietwat eigenaardige gezichten heeft het gewoon weinig onderscheidends. Het is niet per se slecht, maar als ik het in één woord moet omschrijven: degelijk.

Gelukkig was de nummer twee van het rijtje dan wél een voltreffer: Benriya Saitou-san, Isekai ni Iku oftewel Handyman Saitou in Another World. Puur afgaand op de titel weer de zoveelste inspiratieloze isekai, maar dat pakt veel beter uit. Saitou is een handige kerel die net zo makkelijk een slot opent als een harnas repareert. En is in een party van misfits terechtgekomen die zijn kwaliteiten aanzienlijk beter op waarde schatten dan de klanten in zijn vorige leven. Vooral de meer dan een tikje seniele magiër Morlock is daarbij hilarisch. Geen groots plot, geen dramatisch achtergrondverhaal, maar gewoon korte komische sketches.

Vervolgens UniteUp!, maar dat was een makkelijke skip: male idol show. Zal vast goed zijn maar just don't care.

En tot slot van alweer een paar dagen geleden Spy Kyoushitsu a.k.a. Spy Classroom. Over de beste spion ter wereld die met een onmogelijke missie wordt opgezadeld, en daarvoor de minste studentes bij diverse scholen wegkaapt om die in een maand daarvoor klaar te stomen. Wat uiteraard voor enig wantrouwen zorgt, wat vervolgens niet zozeer met woorden maar met spionnendaden wordt opgelost. Het zou me verbazen als dit het niveau van Princess Principal zou halen, maar vermakelijk is het zeker.

En ook even onderaan de ranglijst gekeken, maar een snelle blik maakte wel duidelijk dat Hyouken no Majutsushi ga Sekai wo Suberu (The Iceblade Sorcerer Shall Rule the World), Kaiko sareta Ankoku Heishi (30-dai) no Slow na Second Life (Chillin' in My 30s after Getting Fired from the Demon King's Army), Isekai Nonbiri Nouka (Farming Life in Another World), Nokemono-tachi no Yoru (The tale of outcasts), Rougo ni Sonaete Isekai de 8-manmai no Kinka wo Tamemasu (Saving 80,000 Gold in Another World for My Retirement) en Saikyou Onmyouji no Isekai Tenseiki (The Reincarnation of the Strongest Exorcist In Another World) stuk voor stuk inspiratieloze isekai/fantasy lijken en geen van alleen m'n tijd waard zijn. En toen restten er nog maar twee....
(die ik mogelijk alsnog gewoon skip)

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Vinland Saga Season 2 was op voorhand de serie waar ik het meest naar uitkeek, en deze terugkeer maakte de verwachtingen aardig waar. Het is geen directe continuatie van de "proloog", maar we maken kennis met een nieuw karakter en de tragische realiteit waarin hij leeft. Pas tegen het einde komen er een paar bekende gezichten voorbij, wel duidelijk wat ouder dan de vorige keer dat we ze zagen. O, en zag ik in de OP nou toch nog Askeladd voorbijkomen? Wat me echter wel opviel: waar het eerste seizoen nog door Wit geproduceerd was, komt dit tweede seizoen van Mappa. En ik kon me toch niet aan de indruk onttrekken dat de character designs wat meer zijn gaan lijken op een andere vrij bekende serie die diezelfde weg heeft bewandeld....

Van High Card kan je veel zeggen, maar niet dat het saai is. En hé, een anime waarin meermaals een Alfa Mito te zien is, die moet wel goed zijn, toch? Helaas, dat komt er toch niet helemaal uit. Dit lijkt het gevolg van een wilde brainstormsessie waarna gewoon niks geschrapt is en alle maffe ideeën op een hoop zijn gegooid. Ik zou niet eens weten hoe ik dit zou moeten samenvatten. Iets met magische speelkaarten die de gebruiker superkrachten geven. Of zo. Vermakelijk is het best, maar ergens knaagt toch het gevoel dat het allemaal niet maf genoeg is.

En Eiyuuou, Bu wo Kiwameru Tame Tenseisu: Soshite, Sekai Saikyou no Minarai Kishi♀ (Reborn to Master the Blade: From Hero-King to Extraordinary Squire ♀), Ayakashi Triangle, Mononogatari en Koori Zokusei Danshi to Cool na Douryou Joshi (The Ice Guy and His Cool Female Colleague) vond ik het niet waard meer dan een paar minuten van te kijken.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Gisteren nog de volgende van m'n shortlist: Tondemo Skill de Isekai Hourou Meshi oftewel Campfire Cooking in Another World with My Absurd Skill. Mukouda wordt plotseling geïsekaid om samen met enkele andere gelukkigen de held te spelen, maar al snel bedenkt dat hij dat gezien zijn unieke skill alsmede zijn twijfels aan de intenties van de koning van het land toch niet zo ziet zitten. Geen probleem, hij krijgt zelfs een oprotpremie mee. Wat wel handig is, want wat is namelijk zijn skill? Online boodschappen doen....met contante online betaling en instant bezorging! Wat zeer van pas komt als hij een party vindt om hem de grens over te begeleiden, en hij wel voor het eten zal zorgen. Want hé, met wat moderne smaakmakers krijg je zelfs machtige mythische wezens aan je zijde! Wat ik me bij deze serie vooral afvraag: zou ik voor het einde van het seizoen door de wachtlijst van Picnic heen zijn?

Kubo-san wa Mob wo Yurusanai oftewel Kubo Won't Let Me Be Invisible draait om een knul die voor iedereen zowat onzichtbaar lijkt te zijn. Letterlijk. Behalve dan voor Kubo, het meisje naast hem in de klas, die niets liever doet dan hem een beetje te plagen en die onzichtbaarheid te testen. Het kijkt aardig weg, maar iets zegt me dat ik dan beter toch eens Takagi-san kan gaan kijken.

Goede shorts zijn tegenwoordig uiterst zeldzaam, maar gelukkig hebben we met Toutotsu ni Egypt Shin 2 a.k.a. Oh, Suddenly Egyptian God 2 een aardig vervolg op deze serie over de Egyptische goden en hun eigenaardige tijdverdrijf. En net als voorheen precies goed voor vijf minuutjes.

En dan vandaag verder met Ooyukiumi no Kaina oftewel Kaina of the Great Snow Sea, die vooral intrigeert met z'n unieke wereld: een enorme ijs(?)vlakte ondersteund door gigantische bomen, boven een wereld die blijkbaar verzwolgen wordt door sneeuw. Op de ijsvlakte leeft Kaina met nog een handvol oudere mensen, die daar (even afgezien van overmaatse insecten) de laatste overlevenden lijken te zijn maar geen weet hebben van sneeuwwereld ver onder hen. In die sneeuwwereld blijkt nog wat meer leven te zijn, nota bene nog landen met een princes, maar daar ben je je leven ook niet zeker. Maar door omstandigheden komen Kaina en die prinses toch bij elkaar. Want anders zouden we uiteraard geen verhaal hebben. Wel een beetje jammer van de CG-karakters, dat blijft voor de meeste studio's toch maar lastig.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Nog een late aanvulling: Hikari no Ou oftewel The Fire Hunter. Dat speelt zich af in een toekomstige wereld waarin de mensheid een misstapje in de evolutie lijkt te hebben gemaakt: mensen zijn plots licht ontvlambaar. Letterlijk. En als gevolg daarvan leven de restanten van de bevolking in dorpjes verspreid in eindeloze bossen weer een ogenschijnlijk simpel leven. Als Touka in het bos van een monster gered wordt door een hunter die daarbij zelf ook omkomt gaat ze op reis naar de hoofdstad om zijn hond en wapen terug te brengen naar zijn familie. Zeker een interessant wereldbeeld wat hier zo geschetst wordt, maar waar het verder heen gaat? Toch even een paar afleveringen gunnen....

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by Ash Ketchum »

mensen zijn plots licht ontvlambaar. Letterlijk. En als gevolg daarvan leven de restanten van de bevolking in dorpjes verspreid in eindeloze bossen
Is het wonen in een gebied omringd door hout niet een beetje gevaarlijk dan? :P

Oh, de Junji Ito anime is kennelijk al uit, die moet ik wel eventjes uitproberen...

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Inmiddels zijn we een paar weken onderweg, en toch nog het nodige geschrapt.

Ars no Kyojuu, Tsunlise, Sugar Apple Fairy Tale, Spy Kyoushitsu waren geen van allen slecht, en zou ik in andere seizoenen waarschijnlijk wel zijn blijven volgen. Maar er is nu domweg teveel. En Ningen Fushin, Tensei Oujo to Tensai Reijou no Mahou Kakumei, The Legend of Heroes: Sen no Kiseki - Northern War, Oniichan wa Oshimai!, Mou Ippon!, High Card en Kubo-san wa Mob wo Yurusanai had ik überhaupt al geen tweede ronde meer gegund.

Dan zit ik desondanks altijd nog met 18 series (waarvan 2 (semi)shorts) die ik nog wél volg....of tenminste, dat probeer ik. Vinland Saga is vooralsnog de onbetwiste topper van het seizoen, met in z'n kielzog Trigun Stampede, DanMachi en BOFURI, en Handyman Saitou is wellicht nog de grootste verrassing van het seizoen.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2023: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

De (voorlopige) Eindafrekening

Met het lenteseizoen in volle gang en een vakantie op komst gaat het me voorlopig even toch niet lukken alle nog onafgeronde series af te kijken, dus daarom maar even een voorlopige, incomplete eindstand. Ooit ga ik die series allemaal nog afkijken.....ooit....

Afgerond
  1. DanMachi IV Part 2: 8
  2. Boku no Hero Academia S6: 8
  3. Trigun Stampede: 8-
  4. Benriya Saitou-san, Isekai ni Iku a.k.a. Handyman Saitou in Another World: 7.5
  5. Tomo-chan wa Onnanoko! a.k.a. Tomo-chan Is a Girl!: 7.5
  6. Tondemo Skill de Isekai Hourou Meshi a.k.a. Campfire Cooking in Another World with My Absurd Skill: 7.5
  7. BOFURI S2: 7.5
  8. BLUELOCK: 7+
  9. Urusei Yatsura: 7+
  10. Revenger: 7
  11. Tokyo Revengers: Seiya Kessen-hen a.k.a. Tokyo Revengers: Christmas Showdown: 6.5
  12. Toutotsu ni Egypt Shin S2 a.k.a. Oh, Suddenly Egyptian God 2: 6.5
  13. Inu ni Nattara Suki na Hito ni Hirowareta. a.k.a. My Life as Inukai-san's Dog.: 6.0
Nog afkijken:
  • Buddy Daddies (7/12)
Doorlopers
  • Vinland Saga S2
Vertraagd
  • NieR:Automata Ver1.1a (8/12)
  • Maou Gakuin no Futekigousha: Shijou Saikyou no Maou no Shiso, Tensei shite Shison-tachi no Gakkou e Kayou II a.k.a. The Misfit of Demon King Academy II (4/?)
Dropped
  • Hikari no Ou a.k.a. The Fire Hunter (6/10)
  • Ooyukiumi no Kaina a.k.a. Kaina of the Great Snow Sea (6/11)
  • Spy Kyoushitsu a.k.a. Spy Classroom (3/12)
  • Tsunlise[/b] (2/12)
  • Ars no Kyojuu a.k.a. Giant Beasts of Ars (2/12)
  • Sugar Apple Fairy Tale (2/12)
  • Tensei Oujo to Tensai Reijou no Mahou Kakumei a.k.a. The Magical Revolution of the Reincarnated Princess and the Genius Young Lady (1/12)
  • Kubo-san wa Mob wo Yurusanai a.k.a. Kubo Won't Let Me Be Invisible (1/12)
  • Ningen Fushin no Boukensha-tachi ga Sekai wo Sukuu you desu a.k.a. Ningen Fushin: Adventurers Who Don't Believe in Humanity Will Save the World (1/12)
  • High Card (1/12)
  • The Legend of Heroes: Sen no Kiseki - Northern War a.k.a. The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel - Northern War (1/12)
  • Oniichan wa Oshimai! a.k.a. Onimai: I'm Now Your Sister! (1/12)
  • Nijiyon Animation (1/12)
  • Mou Ippon! a.k.a. "Ippon" again! (1/13)

Post Reply