Het grote vreugde topic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Koen wrote:
Thu Mar 04, 2021 18:45
AstraZeneca is toch echt een zalige naam voor een scifi-manga...
Klinkt meer als een originele mecha-anime dat goed start met een beelbelovend eerste seizoen, maar dat compleet de mist in gaat in het tweede.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Iets zegt me dat ik exact weet welke je bedoelt.....eentje waarbij ze het voorbeeld van de titel hadden moeten volgen en er beter halverwege gewoon al punt achter hadden gezet....

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Ja, dat was echt een geval waar ze de pauzeknop uit voorzorg in hadden moeten drukken.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ginrai »

Ondertussen is deze gedachte al meermaals door mijn hoofd gepasseerd,Maar ik ben toch toch wel erg blij dat ik tijdens een pandemie niet dagelijks minstens 3 uur onderweg moet zijn et openbaar vervoer om richting mijn voormalige werkgever in Antwerpen te gaan en dan achteraf terug in Turnhout te geraken.

Een meer recentere happy thought is dat we ondertussen al meer dan een jaar geleden ben gestart met te voet te gaan richting het werk, Voorheen deed ik dit enkel in de avond,Maar met de harde lockdown in België vorig jaar in maart was ik achteraf wat rusteloos geworden en was dit het gevonden antwoord om ervan af te geraken, Dus op de meeste dagen leg ik 7 kilometer dagelijks af(*)(tenzij het weer het echt niet toe laat!)


* = weekends uitgezonderd xD
Last edited by Ginrai on Mon May 17, 2021 17:30, edited 2 times in total.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by Saki »

Vandaag de bordspellen verhuist naar ons huisje.
En de manga ingeladen in de nieuwe kasten, er was nog plek, dus ineens een 10tal volumes achterstand bijbesteld :robot:

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Het grote vreugde topic

Post by Gurenn »

Ginrai wrote:
Sun May 16, 2021 19:11
Ondertussen is deze gedachte al meermaals door mijn hoofd gepasseerd,Maar ik ben toch toch wel erg blij dat ik tijdens een pandemie niet dagelijks minstens 3 uur onderweg moet zijn et openbaar vervoer om richting mijn werk te gaan en dan achteraf terug in Turnhout te geraken.

Een meer recentere happy thought is dat we ondertussen al meer dan een jaar geleden ben gestart met te voet te gaan richting het werk, Voorheen deed ik dit enkel in de avond,Maar met de harde lockdown in België vorig jaar in maart was ik achteraf wat rusteloos geworden en was dit het gevonden antwoord om ervan af te geraken, Dus op de meeste dagen leg ik 7 kilometer dagelijks af(*)(tenzij het weer het echt niet toe laat!)


* = weekends uitgezonderd xD
Je moet mij toch even uitleggen hoe een afstand van zeven km zich vertaalt in minstens drie uur met openbaar vervoer.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ginrai »

Gurenn wrote:
Mon May 17, 2021 12:28
Ginrai wrote:
Sun May 16, 2021 19:11
Ondertussen is deze gedachte al meermaals door mijn hoofd gepasseerd,Maar ik ben toch toch wel erg blij dat ik tijdens een pandemie niet dagelijks minstens 3 uur onderweg moet zijn et openbaar vervoer om richting mijn werk te gaan en dan achteraf terug in Turnhout te geraken.

Een meer recentere happy thought is dat we ondertussen al meer dan een jaar geleden ben gestart met te voet te gaan richting het werk, Voorheen deed ik dit enkel in de avond,Maar met de harde lockdown in België vorig jaar in maart was ik achteraf wat rusteloos geworden en was dit het gevonden antwoord om ervan af te geraken, Dus op de meeste dagen leg ik 7 kilometer dagelijks af(*)(tenzij het weer het echt niet toe laat!)


* = weekends uitgezonderd xD
Je moet mij toch even uitleggen hoe een afstand van zeven km zich vertaalt in minstens drie uur met openbaar vervoer.
LOL!

Ondertussen een kleine aanpassing gedaan met de vorige post, Maar ik 3 uur gemiddeld was de tijd dat ik per dag onderweg was toen ik nog in Antwerpen werkte.

Dus een foutje vanuit mijn kant en ik had het ook niet in de gaten dat ik het zo had neergetypt, Want ik snap wel dat dit voor onbedoelde verwarring zorgde.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Misschien de afstand hemelsbreed die wel te voet te doen is, maar waar de trein helemaal omheen moet vanwege natuurlijke obstakels zoals kapot geramde bruggen of zo ^_~

(EDIT: Ginrai's uitleg kwam er snel tussen terwijl ik bezig was met deze post schrijven ~_~)
Saki wrote: er was nog plek, dus ineens een 10tal volumes achterstand bijbesteld :robot:
Ah, de welbekende "het zag er vol uit maar door goed te ordenen kwam er ruimte vrij dus moet-ie weer vol" paradox!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Ah, de welbekende "het zag er vol uit maar door goed te ordenen kwam er ruimte vrij dus moet-ie weer vol" paradox!
Jullie hebben soms ruimte over? O_O

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by Saki »

Nee nee, een 3de Billy Gekocht en de TCG collectie, Gunpla en verdwaalde boardgames uit de Billies gegooid.

Nu is er 1,5 Billy enkel voor manga. Zal binnenkort wel een foto droppen :wink:

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Eerste vaccinatie gehad! Moest er wel voor naar Borculo, maar die route is gelukkig mooi rijden, al helemaal als het zulk goed weer is.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Nice! Ik zal nog wel eventjes geduld moeten hebben...

Ik had trouwens nog nooit van Borculo gehoord en in eerste instantie klonk het als een of ander Spaans dorpje of zo.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Tja, ze staan ook niet echt ergens om bekend. Hun hoofdbijdrages aan de Nederlandse geschiedenis zijn een jarenlange reuze omtrent adellijke eigendomsrechten en het feit dat ze midden in het spoor van verwoesting zaten in de storm van 1925, waardoor men ook wel spreekt van de stormramp van Borculo en de cycloon van Borculo.

Maar hé, het is een mooie omgeving. Een rit van 20km was genoeg om o.a. meerdere kastelen en monumentale landhuizen te zien. Plus, het is nu overal groen dankzij de regenval.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Vergeet het Brandweermuseum niet! Ben daar een jaar of 35 geleden geweest, maar zie dat dat nog steeds bestaat :)

We hebben destijds een paar weken op een camping in Ruurlo gestaan....Rust. Ruimte. Ruurlo. Goede slogan, is toch blijven hangen....


Post Reply