Het grote klaagtopic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Ik denk dat ik me alleen maar slechter zou voelen als ik over de coronacrisis en alle gevolgen zou klagen. Het is niet echt iets waar ik iets kan doen en iedereen zit ongeveer in hetzelfde schuitje. En misschien scheelt het ook dat ik al gewend was om thuis te werken en soms dagenlang geen mensen te spreken. Al is de grote pijnlijke ironie wel dat ik van 2020 het jaar wilde maken waarin ik buitenshuis ging werken en ik er mijn thuiswerkzaamheden zelfs voor het afgeschaald. Oeps.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Het grote klaagtopic

Post by Gurenn »

Tamara wrote:
Thu Dec 03, 2020 15:31
Ken je een winkel die naar Nederland verzendt? Want ik overweeg zoiets wel.
Als ik zo even snel kijk kan je gewoon bij Amazon terecht. AliExpress ook, maar dat is toch altijd wat dubieuzer...

Alternatief kan je ook gewoon een Spaanse brasero kopen, dat werkt gelijkaardig.
NeeNee wrote:
Fri Dec 04, 2020 0:43
Ash Ketchum wrote:
Tue Sep 29, 2020 20:23
Okay, super pietluttig maar: er zit een streepje in m'n voornaam. Het is deel van mijn naam. Dus laat het zomaar niet weg en schrijf m'n voornaam niet als twee aparte namen! Een tikfout, okay, maar waarom zou je consequent iemands naam niet goed schrijven? >_>

(*Ik accepteer wel het schrijven van m'n voornaam als één woord, omdat ik tot en met de middelbare school zo m'n naam schreef. En dan nog accepteer ik het eigenlijk alleen van mensen die me van die tijd kennen)
Tamara wrote:
Wed Sep 30, 2020 7:02
Ik ken het. Er zijn mensen die mijn naam keer op keer per ongeluk als Tammara schrijven, zelfs na verbetering. Echter heeft mijn broer het nog erger: er bestaat een vrouwelijke en een mannelijke vorm van zijn naam. De uitspraak is hetzelfde maar de spelling verschilt. Uiteraard pakken mensen regelmatig de verkeerde. Hoogtepunt was toen onze huisarts had besloten dat ik toch écht mijn broer was en niet wilde accepteren dat hij het verkeerde dossier voor zich had.
Het kan altijd erger: mijn tante heet Marie-Paule, maar op haar paspoort staat Marie Paul, want de concepten 'koppelteken' en 'vrouwennaam' waren te moeilijk voor de burgerlijke stand blijkbaar...

Grappig trouwens dat mensen hier wel klagen over de warmte en verloren postpakketjes, maar dat er met geen woord wordt gerept over wat een f**king disaster 2020 was...
Dan zou ik wel aanraden dat ze de foute paspoortnaam gebruikt om vliegtickets te boeken, als die twee niet overeen komen en je treft net een lastige persoon op de luchthaven, dan kan het zowaar dat je het vliegtuig niet op raakt.

Dat 2020 een ramp was spreekt voor zich. Een goede wijn behoeft geen krans, of in dit geval, een pandemie behoeft geen beklag. Daarnaast is het onderhand de standaard geworden. Iedereen is het al gewend.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Het grote klaagtopic

Post by NeeNee »

Gurenn wrote:
Fri Dec 04, 2020 13:41
Dat 2020 een ramp was spreekt voor zich. Een goede wijn behoeft geen krans, of in dit geval, een pandemie behoeft geen beklag. Daarnaast is het onderhand de standaard geworden. Iedereen is het al gewend.
Onderhand wel, ja. Maar ik had net het volledige topic doorgelezen (sep '19 tot nu) en je kunt echt nergens aan merken dat het een anders-dan-normaal jaar was.

Het is alsof je een dagboek uit 1944 leest en achteraf denkt "Wacht, was er geen oorlog ergens rond die periode?"

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Ik stel me opeens een verhaal voor dat verteld wordt via forumberichten. Mensen praten en klagen over problemen die variëren van normaal tot ernstig. Het forum wordt steeds rustiger, maar alles gaat gewoon zijn gangetje.

"Mijn buurman veroorzaakt erg veel overlast. Hij valt mij lastig. Ik durf mijn huis bijna niet meer uit."

"Ik ben tien kilo afgevallen en het is al zes maanden geleden dat ik voor het laatst chocolade heb gegeten. Heeft iemand nog tips om om te gaan met die lekkere trek?"

"Het lijkt mij mooi om een geweer te leren schieten, maar de plaatselijke schietclub heeft een lange wachtlijst en het materieel lijkt steeds duurder te worden."

"Dat was de langste storing van het KPN-netwerk ooit! Ik hoop niet dat ze dit record snel breken."

"Er is niets meer te doen in het dorp. Echt compleet uitgestorven hier. Misschien moet ik toch eindelijk eens verhuizen."

Ondertussen, IRL: trage zombie-apocalyps

(Waarom het internet nog werkt tijdens de trage zombie-apocalyps: overheden begrijpen hoe belangrijk infrastructuur en communicatienetwerken zijn bij het bekampen van een ramp, dus belangrijke serverparken en uiteraard energiecentrales etc. worden allemaal goed bewaakt.)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

NeeNee wrote:
Fri Dec 04, 2020 0:43
Het kan altijd erger: mijn tante heet Marie-Paule, maar op haar paspoort staat Marie Paul, want de concepten 'koppelteken' en 'vrouwennaam' waren te moeilijk voor de burgerlijke stand blijkbaar...
Doet me denken aan het verhaal van Shoko Nakagawa, die pas als volwassene erachter kwam dat ze bij haar geboorte niet geregistreerd werd als Shoko, maar als Shiyoko vanwege haar tante's slechte handschrift. Niemand wist dat ze officieel niet Shoko heette, zijzelf en haar familie niet ~_~

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Ook klagen over namen:
  • Op de een of andere manier denken de meeste mensen dat je Wizard met zz schrijft.
  • Op sommige sites gebruik ik Purankugasu als profielnaam, om onbegrijpelijke redenen menen veel mensen dat af te moeten korten als "Puran". Dat verzin je toch niet?
  • Oké, dan terug naar het werkelijke leven: ik zal me hier vast ooit wel eens geïntroduceerd hebben met m'n echte naam: Sander. Dat is echter een roepnaam. Officieel heet ik Alexander. Een S versus een A. En dat heeft stiekem toch wel meer dan eens verwarring opgeleverd. Of mensen die ergens mijn achternaam met daarbij die voorletter A gezien hebben en me dan vragen of dat familie is :roll:
  • Hinderlijker is echter dat ik nog een relatief lange achternaam heb en ook nog twee doopnamen. In z'n totaliteit is mijn naam, inclusief de spaties, 43 karakters lang. En dan kom je soms formulieren tegen waarop ze je volledige naam conform je paspoort willen weten. En je daar dan, zeg, 5 cm de ruimte voor geven. Vooral die ellendige immigrations-formulieren die je als reiziger tot vervelens mag invullen zijn wat dat betreft erg. Maar o wee als je dan vanwege ruimtegebrek alleen die eerste voornaam neerpent. En schrijf je het wel voluit dan vinden ze het weer onleesbaar. Om over websites met gemaximeerde veldlengte maar te zwijgen....
Maareh, viel er wat te klagen over 2020 dan? Even afgezien van het feit dat we niet met goed fatsoen kunnen reizen is het toch een heerlijk relaxed jaar? :lol:
Last edited by WizardOfOss on Sat Dec 05, 2020 1:16, edited 1 time in total.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

In z'n totaliteit is mijn naam, inclusief de spaties, 43 karakters lang. En dan kom je soms formulieren tegen waarop ze je volledige naam conform je paspoort willen weten. En je daar dan, zeg, 5 cm de ruimte voor geven.
Mijn 28 tekens inclusief spaties zijn vaak al proppen, dus ik begrijp je pijn.

Over doopnamen en klagen gesproken: mijn doopnaam is Maria. Tamara Maria. Door al die soortgelijke klanken klinkt mijn naam niet echt als een echte naam.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Als je die direct aan elkaar plakt heeft het wel wat weg van die Japanse woorden met veel teveel korte lettergrepen die je steeds maar blijft verwisselen. Ik bedoel, het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk in m'n kop gekregen dat dat ding in Asakusa waar iedereen zo nog een selfie moet maken Kaminarimon heet, en niet Kanimarimon....

Ik heb overigens wel ooit in Japan meegemaakt dat ik Johannes genoemd werd, naar m'n eerste doopnaam. Het concept van voornaam-achternaam is in Japan uiteraard al vreemd, maar van een naam bestaande uit vijf delen (want achternaam met voorvoegsel) raken ze helemaal het spoor bijster. En je wil ook niet weten hoe vaak ik ergens, ook voor semi-formele zaken als bij hotels alleen als "Alexander" of soms zelfs als "Alexander Van" ben geregistreerd....

Maar goed, ook dichter bij huis werd Ruud van Nistelrooij uiteraard al "Van the Man" genoemd, dus het kan altijd erger :lol:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Het grote klaagtopic

Post by NeeNee »

Tamara wrote:
Fri Dec 04, 2020 17:11
Ik stel me opeens een verhaal voor dat verteld wordt via forumberichten. Mensen praten en klagen over problemen die variëren van normaal tot ernstig. Het forum wordt steeds rustiger, maar alles gaat gewoon zijn gangetje.

"Mijn buurman veroorzaakt erg veel overlast. Hij valt mij lastig. Ik durf mijn huis bijna niet meer uit."

"Ik ben tien kilo afgevallen en het is al zes maanden geleden dat ik voor het laatst chocolade heb gegeten. Heeft iemand nog tips om om te gaan met die lekkere trek?"

"Het lijkt mij mooi om een geweer te leren schieten, maar de plaatselijke schietclub heeft een lange wachtlijst en het materieel lijkt steeds duurder te worden."

"Dat was de langste storing van het KPN-netwerk ooit! Ik hoop niet dat ze dit record snel breken."

"Er is niets meer te doen in het dorp. Echt compleet uitgestorven hier. Misschien moet ik toch eindelijk eens verhuizen."

Ondertussen, IRL: trage zombie-apocalyps

(Waarom het internet nog werkt tijdens de trage zombie-apocalyps: overheden begrijpen hoe belangrijk infrastructuur en communicatienetwerken zijn bij het bekampen van een ramp, dus belangrijke serverparken en uiteraard energiecentrales etc. worden allemaal goed bewaakt.)
Dat zou een geweldige thriller zijn.

Nu moet ik denken aan dat boek over een stel jongeren die naar school gaan en hobby's en liefjes hebben en dan blijkt dat het eigenlijk clones zijn die wachten tot hun organen geoogst worden. Niet dat ik het ding gelezen heb, of dat ooit ga doen.

Maar zo voelde het dus wel een beetje toen ik dit topic aan het lezen was, ja. ^^

WizardOfOss wrote:
Fri Dec 04, 2020 21:13
Ook klagen over namen:
  • Op sommige sites gebruik ik Purankugasu als profielnaam, om onbegrijpelijke redenen menen veel mensen dat af te moeten korten als "Puran". Dat verzin je toch niet?Kom op
... Is dat raar? Dat is hoe ik het ook zou afkorten.
Maareh, viel er wat te klagen over 2020 dan? Even afgezien van het feit dat we niet met goed fatsoen kunnen reizen is het toch een heerlijk relaxed jaar? :lol:
Mja, een beetje te misschien.

Ik ben mijn muren in elk geval behoorlijk beu gezien.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

NeeNee wrote:
Fri Dec 04, 2020 22:36
... Is dat raar? Dat is hoe ik het ook zou afkorten.
Probeer dan even te bedenken wat de gedachte achter dat Purankugasu is (hint: ik ben het oorspronkelijk gaan gebruiken op autosites....), dan is toch wel duidelijk dat Puranku de enige logische wijze van afkorten is.

En wat betreft dit jaar: uiteraard zal ik ook blij zijn als alles weer een beetje normaal wordt, maar toch, in sommige opzichten heb ik toch de hoop dat ze ook dan zo blijven. Ik bedoel, ineens blijkt thuiswerken voor veel mensen toch best een prima optie. Toen m'n werkgever een paar jaar geleden van hier vlakbij Oss naar regio Utrecht verhuisde hebben we met veel moeite het recht om twee dagen per week thuis te mogen werken eruit gesleept, en eerlijk gezegd heb ik daar zelf desondanks te weinig gebruik van gemaakt. Maar inmiddels wordt er al gezocht naar een nieuwe kantoorruimte, met de insteek dat de meeste mensen straks hooguit twee dagen per week naar kantoor zullen blijven komen. En de spaarzame keren dat ik naar kantoor ben geweest, heerlijk dat er nu eindelijk eens nauwelijks files zijn.

Als er iets is waarover ik dan zou moeten klagen is dat ik veel te weinig met al die extra vrije tijd gedaan heb. Ik heb nog geen serieuze pogingen gedaan eens wat Japans te leren, geen fotoalbums gemaakt van al m'n reizen, items schrijven voor JapanTravel is er ook nog te weinig van gekomen, de achterstallige klussen in huis wachten ook nog steeds, en ondertussen lijken de maanden voorbij te vliegen. Alleen veel anime kijken is dit jaar vrij aardig gelukt....

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Het grote klaagtopic

Post by NeeNee »

^ Ik heb geen werk. En geen huisgenoten.

Ik zit dus al 8 maanden in mijn eentje thuis, en als je ze zo bezig hoort gaat dat nog minstens een half jaar zo blijven.

Ik kan normaal best goed alleen zijn, maar daar zijn wel grenzen aan.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Tsja, dan kan ik me voorstellen dat het inderdaad wat anders voelt....

Het is met werk ook wel raar, er hebben sinds we thuiszitten nogal wat mensen afscheid genomen. Eentje een paar weken nadat we thuis kwamen te zitten, toen hadden we het er nog over dat we wanneer het weer mogelijk zou zijn alsnog een afscheidsborrel zouden doen. Inmiddels 9 maanden later...... In de tussentijd hebben we een nieuwe collega gehad die alweer vertrokken is voor ik hem überhaupt ooit gezien heb. En de laatste weken zijn er een hele reeks vertrokken. Zoveel zelfs dat de gedachte zelf ook het zinkende schip eens te verlaten inmiddels zeker speelt, maar na 21 jaar is dat toch wel een stap. En juist in deze rare tijden zie ik daar toch flink tegen op, ik kan me namelijk echt niet voorstellen hoe je dan ergens goed ingewerkt kan worden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het grote klaagtopic

Post by Koen »

Mijn grootste 'klacht' over deze pandemie is dat er steeds benadrukt wordt dat we hopelijk snel weer naar het 'oude normaal' kunnen, terwijl we zoveel positiefs uit dit alles zouden kunnen meenemen... Thuiswerk, online onderwijs,... allemaal dingen die we op een positieve wijze hadden kunnen implementeren... Zonde!
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ginrai »

persoonlijk ben ik het type mens dat niet te veel op gaat in klachten(Modus Operandi: Eenmaal kwaad maken in iets en proberen los te te laten achteraf), Maar vandaag was toch eens de uitzondering op de regel:

Na vier jaar had ik besloten om mijn smartphone te vervangen en kon ik deze vandaag afhalen in de winkel, Nadat ik er terug mee thuis kwam en de Simkaart uit het oude model haalde om in de nieuwe smartphone te plaatsen bleek er iets mis te zijn met invoeg-gedeelte waarmee je de simkaart en microSD zou kunnen plaatsen in het nieuwe model, Maar wat bleekt dat invoegstukje de twee zaken niet beiden dingen op zijn plek hield, Met als resultaat dat de simkaart is vast te zitten en je hem op geen enkele manier terug uit kreeg!(de invoeg-strook kreeg ik er dan wel weer gemakkelijk uit)

Dus achteraf trek ik terug richting de winkel waar hij vandaan kwam en leg het uit wat er aan de gaande was en als resultaat zit de bediende van de sectie vol ongeloof een tirade tegen me begint dat het onmogelijk is om dit voor te hebben & waarschijnlijk heb geprobeerd om de simkaart erin te forceren, Terwijl ik het ook aantoon dat het probleem werkelijk kan met het opnieuw invoegen van de micoSD, bleek het echt zo iemand te zijn die het laatste woord moest hebben.

Uiteindelijk ben ik wel te woord gegaan met zijn chef die wat meer moeite heeft gestoken in mijn zaak,Maar op het einde van de dag ook even ver geraakte met het probleem als ik, Dus nu word het model terug opgestuurd naar de fabriek om het zo terug uit te krijgen, Maar in alle waarschijnlijkheid gaat de reparatie niet vallen onder het beleid van de aankoopgarantie, waardoor ik hoogst vermoedelijk met extra kosten ervoor zit vanaf de eerste dag.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Het grote klaagtopic

Post by Gurenn »

WizardOfOss wrote:
Sat Dec 05, 2020 1:32
Probeer dan even te bedenken wat de gedachte achter dat Purankugasu is (hint: ik ben het oorspronkelijk gaan gebruiken op autosites....), dan is toch wel duidelijk dat Puranku de enige logische wijze van afkorten is.
Mensen die niet bekend zijn met Japans kan je maar moeilijk kwalijk nemen dat ze de referentie niet zien.

Post Reply