Het grote vreugde topic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Het is nu echt slechts een vaag ideetje in m'n hoofd waar ik toevallig aan moest eraan denken omdat we het op een gegeven moment over Horn hadden tijdens dat panel, maar wie weet, een eenmalige terugkeer van iets Taal & Cultuur-achtigs zou op zich wel leuk zijn... :)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Vandaag weer eens iets aangesloten op een televisie van iemand anders. Moest 7km fietsen om een scartblok op te halen, omdat de televisie geen tulpstekkertjes duldde maar gelukkig nog wel een scartaansluiting had naast twee HDMI-aansluitingen.

Dat maakt me eigenlijk best dankbaar voor mijn eigen televisie met:
4x HDMI
2x scart
1x composiet
1x component
1x VGA
1x antenne

Die aansluitingen worden momenteel gebruikt door:
-PS4
-PS3
-Xbox 360
-Wii U
-GameCube
-PlayStation 2 NTSC U/C
-PlayStation 2 PAL

En ik heb nog steeds aansluitingen over! :D

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Ik wil een keer bij jou games spelen~

Volgende week komt een boek uit waar ik erg naar uit kijk \O/ De schrijfster maakte vorig jaar haar debuut en zat bij dezelfde universiteitsclub in Kyoto als ik, maar haar eerste boek was precies het soort verhaal wat ik graag lees, dus ik vind het echt superleuk voor haar dat ze lekker op tempo nieuwe boeken kan blijven uitgeven.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Ik was van plan om weer eens mensen uit te nodigen nadat de buurman weg was, maar corona gooide roet in het eten. Misschien moet ik wanneer alle ellende voorbij is maar eens een klein feestje geven (beter bekend als: met een stel bekenden gamen en troep eten). Als de wereld ooit weer beter wordt, ben je zeker uitgenodigd :)

Ondertussen: het elektriciteitsprobleem is opgelost! De kabels omdraaien kon niet zonder op z'n minst een deel van de stoep uit te graven, dus mijn buurvrouw en ik hebben van schuurtje gewisseld. De woningbouw heeft de sloten omgedraaid en alle spullen verhuisd, dus we hadden er zelf gelukkig vrijwel geen werk aan. Nu blijft er nog één mysterie over...

Toen ik hier 10 jaar geleden kwam wonen, had iemand met stoepkrijt H hartje A op de achterste muur geschreven. Schattig. Ik heb het altijd laten zitten, omdat er geen goede reden was om het te verwijderen. Vandaag realiseerden we ons dat in het andere schuurtje hetzelfde staat geschreven. Dit moet logischerwijs gebeurd zijn toen iemand toegang had tot beide schuren. Er zijn twee soorten mensen die deze mogelijkheid hebben gehad: de originele bouwers en de schilders. Die laatste groep is onwaarschijnlijk, omdat bewoners hun schuurtjes niet leeg hoeven te halen voor de verfbeurten en tegen de achtermuren staat altijd meuk. Dit is dus een waarschijnlijk scenario: 35 jaar geleden heeft een jonge bouwvakker, H, op jeugdelijke wijze zijn liefde aan A verklaard. Ik vraag me af wat er van hen geworden is. H zal nu in de 50 zijn. Zou hij getrouwd zijn met A en nog lang en gelukkig met haar leven? Er zijn mensen in dit dorp die zich de bouw van deze woningen nog goed herinneren. Ik denk dat ik maar weer eens detective ga spelen...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Duidelijk de dying messages van twee geliefden die apart in de schuurtjes werden vastgehouden en daar begraven zijn, maar niet voordat een van hen voor het overlijden de bedrading had verwisseld in de hoop dat iemand dat zou opmerken ;)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

En dan te bedenken dat er na 35 jaar eindelijk een reden was om de betonvloeren open te breken, maar de bewoners dachten: sloten verwisselen en wat spullen verslepen is véél eenvoudiger. Tragisch.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Yay, eindelijk een vervanging voor m'n koptelefoon... Ik gebruikte altijd de Sennheiser 201, maar nadat m'n vorige kapot was gegaan kwam ik erachter dat dat model een paar jaar geleden uit de productie gegaan. In dezelfde (bijzonder lage) prijsklasse vond ik helaas niets vergelijkbaars en de laatste jaren gebruikte ik weer oortjes. Maar ik had niet door dat de 201 was vervangen door de 206, die er zelfs precies hetzelfde uitziet. Die dus gehaald en, oh, eindelijk weer terug naar het oude voor mij ^^

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Ik had 10+ jaar de Sennheiser 202 gebruikt, maar daar was niet echt een vervanger voor. Dee HD65 lijkt erop, maar die is zo'n twee tientjes duurder door de bijgeleverde bediening die ik niet nodig heb. Ik had wel het geluk dat juist toen ik zoekende was naar een vervanger de 4.20s in de aanbieding was bij de Mediamarkt. Dat was een mooie upgrade.

(En nu ben ik naar Sennheisers aan het kijken en kom ik erachter dat de 4.20s ook met pensioen is. En is het dichtstbijzijnde model de HD300. Ugh...)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

De 206 is helaas ook duurder dan de 201, maar ik vond hem nu toevallig voor een okay prijs, waardoor-ie gelukkig maar 5-10 euro duurder was dan wat de gangbare prijs was van de 201.

Met de meterslange bedrading van de 206 is mijn superoude iPod weer een gedrocht geworden. De geluidsuitgang is namelijk al jaren kapot, dus ik gebruik de oplaad/data-aansluiting om het te verbinden naar een kleine versterker, en daarop gaat m'n koptelefoon. Dus nu is het: iPod <- [30-pins naar audio male draadje dat al een beetje te lang is] -> [mini versterker] <- [meterslange bedrading] -> koptelefoon.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Team Walkman hierzo. Ik heb een tijdje een oude iPod gebruikt (een zwarte 1GB Nano), maar heb er nooit echt aan kunnen wennen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Conan <3

M'n iPod Touch heb ik onderhand al ruim 10 jaar, destijds in Japan gekocht. Hij doet het ook maar net met wat creatieve bedrading, maar net is net genoeg, dus ook weer geen zin om een andere speler te kopen...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Het grote vreugde topic

Post by NeeNee »

Wie heeft eigenlijk die stomme terminologie bedacht? Het voelt vreemd om verheugd te zijn over een negatief resultaat.

Maar ik hoef dus niet oud & nieuw door te brengen in het exclusieve gezelschap van mijn kat, en daar ben ik best wel blij om (sorry, Bolle, niets persoonlijks).

En mijn grootvader klinkt ook nog best levendig, ondanks zijn 'positieve' toestand. Hij gaat (hopelijk) nog gelijk krijgen met zijn bewering dat hij te gezond is om ziek te worden.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Ik was voor het eerst in weken in de winkel in het dorp en ben toen gelijk even de Kruidvat ingegaan om de haarverzorgingsproductenvoorraad aan te vullen. Ik zag een bordje met 'Mozartkugeln 1+1', maar het rek was al leeg. Jammer. Een paar meter verderop kwam ik toevallig nog één doosje tegen tussen de ontbijtkoeken. Bij de kassa heb ik de situatie uitgelegd en gevraagd of ik dat ene doosje misschien met 50% korting mocht hebben. Kassamedewerker vond het helemaal prima. Ze sloeg het netjes aan en wou daarna de korting eraf trekken, maar dat was al niet meer nodig: de kassa vond dat ik 100% korting kreeg. "Kijk eens aan, je mag ze zo meenemen!" En nu heb ik gratis Mozartkugeln :D

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Ik heb wel het vermoeden dat er ergens iets niet klopt met die kassa :P

Okay, misschien dat het aan m'n opvoeding ligt of zo, maar ik had nog nooit van Mozartkugeln gehoord. Zelfs na het opzoeken rinkelen er nog geen bellen bij mij >_> Overigens koop ik altijd bij de drogisterij ricola of van die fruitsnoepjes in een blik (want nostalgie).

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

De naam zei me niks, maar ken ze wel degelijk. Veel te verslavend! Wel bijzonder met die kassa...

Voor dit soort spullen maakt het trouwens niet uit, maar ik baal er wel altijd een beetje van dat de Jumbo ook vaak 2+1 gratis o.i.d. aanbiedingen voor verse spullen hebben. Of laatst met kerst 6 halen, 4 betalen. Maar dus altijd grotere hoeveelheden. En vooruit, bijvoorbeeld vlees kan je uiteraard altijd nog in de vriezer gooien. Maar neem fruit: één bak druiven € 2,29, twee identieke bakken voor 3 euro. Tsja, dan laat ik die tweede niet staan. Beetje jammer alleen als die na 3 dagen al staat weg te schimmelen....

Post Reply