Het grote klaagtopic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Het is niet de meest positieve gewoonte van AniWayers, maar hopelijk vinden de heuvelaars het niet erg dat we 'm meenemen: klagen. Gewoon even lekker je hart luchten en klagen over zinnige en minder zinnige zaken.

(Juist nu aangemaakt omdat ik chagrijnig ben: de pees van mijn handboog is kapot en dus heb ik mijn oude er weer op moeten zetten. Binnen mijn tak van de sport is alles millimeterwerk, en als je één dingetje verandert, is gelijk je hele opstelling uit balans.)

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Jaja, wij Nederlanders nemen zo wel echt de macht over hier: een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd :lol:

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by ChronicVillainy »

Je bent een Nederlander of je bent het niet, he? :P

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Het grote klaagtopic

Post by mangazot »

Nooit gedacht dat klagen typisch Nederlands was. Of ik ken alleen maar opgeruimde optimistische Nederlanders :D
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Nederlanders klagen zelfs erover dat Nederlanders altijd klagen.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Hier in de buurt worden de laatste tijd veel fietsen gestolen. Mijn onderbuurman, die elke week wel een andere fiets 'krijgt', heb ik al eens betrapt met het opvallende bagagerek van een van de gestolen fietsen. Politie is langs geweest en alles. Helaas kunnen ze niet bijzonder veel doen, omdat de eigenaren van de gestolen fietsen geen aangifte doen. En de eigenaren doen geen aangifte omdat de politie 'toch niets doet'. Schiet lekker op zo...

Salamander
Posts: 4
Joined: Sat Oct 05, 2019 16:01

Re: Het grote klaagtopic

Post by Salamander »

PostNL vindt de cm en kg opnieuw uit:

1) Oversized pakket naar mij verstuurd vanuit Japan met gewicht 9,5 kg.
2) PostNL stuurt mij DE brief omdat ze de waarde weer eens niet kunnen lezen, en in de PostNL tracking zie ik staan: gewicht 3,3 kg, afmetingen 139 x 10 x 10 cm (item in de doos is dikker en breder dan dat). Ik <= hartverzakking :crazyeyes:
3) Pakket afgehaald, nettogewicht item 7,5 kg + gewicht karton, doos inderdaad 139 cm lang, maar ook 25 cm dik en 50 cm breed. Het gewicht kan ik nog begrijpen, want dat krijg je als je de ene kant van het pakket op de weegschaal legt terwijl de andere kant op een tafel leunt, maar de afmetingen...

Overigens was de inhoud een van deze mooie instrumenten (gelukkig voor wat minder geld):

https://reverb.com/item/13593502-suzuki ... d-hardcase

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Je vraagt je dan inderdaad wel af hoe zo'n pakket wordt gewogen. Als het volautomatisch gaat, lijkt het me raar dat het niet het hele pakket zou wegen, maar aan de andere kant merk je echt wel het verschil tussen 3 en 7-9 kg als je hem op de weegschaal plaatst ^_~

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Ik denk dat het pakket gewoon in meerdere (kleinere) delen is verzonden en voor bezorging weer aan elkaar is gelijmd. Pattex Transparant, als het écht vast moet zitten :wink:

Salamander
Posts: 4
Joined: Sat Oct 05, 2019 16:01

Re: Het grote klaagtopic

Post by Salamander »

Nou, ik heb me dus altijd afgevraagd wanneer het eens fout zou gaan met PostNL hun aparte trackingcode (i.p.v. de buitenlandse gebruiken) en de kans dat ze ze verwisselen...

Resultaat: Pakket bezorgd ergens in Utrecht, persoon bij wie het bezorgd is komt bij mij aan de deur, legt niet uit waar het over gaat afgezien van "is er bij u een pakket bezorgd?", dus ik heb geen idee waar hij het over heeft, want bij mij is niets bezorgd. Ik dacht dat het iemand van de flat was...

Toen ie weg was, dacht ik "Oh ja, er was een briefje van PostNL". Daarop staat dus dat mijn pakket in Utrecht bij de Plus is bezorgd (en volgens de tracking DOOR HEM IS AFGEHAALD, wat ie NIET heeft gezegd :evil: ), en waarschijnlijk zijn pakket hier bij de supermarkt ligt o.i.d. Natuurlijk heb ik geen naam. Maandag PostNL maar eens contacteren, en weer een klacht indienen.

Gelukkig komt het van HobbyLink Japan, dus kwa vervanging zit het wel snor.

Overigens is dit sinds ze op 7 dagen afhaaltijd zijn overgegaan al de derde flinke misser. :roll: Opmerkelijk genoeg bevatte dit pakket een deel van de items die bij misser #1 betrokken waren... :shock:

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Huh, heeft hij dus nu jouw pakketje in z'n bezit, en zit-ie er alleen op???

Gelukkig gaat het nooit mis bij mij bij PostNL. Vorige week pakketje uit Japan verzonden met gewone airmail, 8 dagen later hier bezorgd zonder enige problemen, en dat rond Sinterklaas/Kerst ^_~ (Vorig jaar kwam een vergelijkbare bestelling ook in de week van de Sint zelfs binnen de week aan, iets van dinsdag verzonden zaterdag binnen >_>)

Salamander
Posts: 4
Joined: Sat Oct 05, 2019 16:01

Re: Het grote klaagtopic

Post by Salamander »

Ash Ketchum wrote:
Sun Dec 15, 2019 9:45
Huh, heeft hij dus nu jouw pakketje in z'n bezit, en zit-ie er alleen op???
Yep. Klacht ingediend, verzender laat pakket traceren, en ik houd Marktplaats in de gaten mochten de items daar verschijnen... :(

Edit: PostNL is werkelijk goed bezig zeg, ander pakket hebben ze nu of weten kwijt te raken tussen de douane en PostNL in (hoe doe je dat :roll: ). Of er zijn dagenlange vertragingen in de pakketverwerking die keihard door de klantenservice worden ontkend...gezien het aantal klachten op o.a. Allestoringen vermoed ik het laatste... :evil:
Last edited by Salamander on Thu Dec 19, 2019 17:54, edited 1 time in total.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

De nieuwste AniWay is nu bij de drukker. Het is mijn laatste en ergens verwachtte ik dat de afronding (waar ik niet veel mee te maken had) een verlossing zou zijn, maar ik voel me vooral leeg van binnen. Waarschijnlijk omdat het geen echte afsluiting was. Ik ben weggegaan omdat het management van het blad afschuwelijk was om voor/mee te werken en de maat voor mij - na zo'n 8 jaar vol loze beloftes, leugens, nepotisme, dubbele maatstaven en hypocrisie - vol was. AniWay was de laatste twee jaar vooral stress en frustratie, en alle lol die ik er nog aan beleefde werd stukje bij beetje afgebroken met wanbeleid. Dat is gewoon geen leuke reden om te vertrekken. Bovendien is de reden waarom ik (en meerdere anderen!) ben vertrokken nog steeds bij AniWay, en ik weet dat dat lastig is voor de mensen die in mijn voetsporen zijn getreden. Ik voel me schuldig omdat ik anderen heb achtergelaten met de rotzooi, ondanks dat ik niet de persoon ben die de rotzooi heeft gemaakt.

Ik dacht dat ik ondertussen zin zou hebben om alle games, manga en anime die door AniWay op de wachtlijst waren beland eindelijk te spelen/lezen/kijken, maar die drang is er niet echt. Manga (en strips in het algemeen) lees ik wel, maar ik heb geen zin om erover te praten/schrijven. Qua games ben ik vooral Fire Emblem: Three Houses aan het bingen. Van het nieuwste animeseizoen heb ik nog niets gezien. Ik voel me opgebrand, maar zo wil ik me helemaal niet voelen. Ik wil zin hebben in nieuwe series en Steam backlogs! Het is geen depressie, maar het is wel een beetje deprimerend...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Ik heb je gemist :(

Ik hoop dat je wel weer je plezier in anime/manga/games terug kan vinden (en zoals je wel weet, vind ik het altijd leuk om je mening te horen over hetgeen je consumeert). Ik snap dat het nu een vervelende tijd is en ik heb uiteindelijk niets kunnen betekenen voor jou wat betreft wat er allemaal is gebeurd, maar als je 'ondergeschikte' wil ik wel duidelijk zeggen dat je echt een fantastische run hebt geleid en dat als lezer, medewerker, en vriend vind ik ook dat je je helemaal niets moet verwijten. Mocht je nog eens gewoon willen kletsen over dit of iets anders, je kent vast wel meerdere manieren om me te bereiken :)

Salamander
Posts: 4
Joined: Sat Oct 05, 2019 16:01

Re: Het grote klaagtopic

Post by Salamander »

Tamara wrote:
Mon Dec 16, 2019 22:22
Ik dacht dat ik ondertussen zin zou hebben om alle games, manga en anime die door AniWay op de wachtlijst waren beland eindelijk te spelen/lezen/kijken, maar die drang is er niet echt. Manga (en strips in het algemeen) lees ik wel, maar ik heb geen zin om erover te praten/schrijven. Qua games ben ik vooral Fire Emblem: Three Houses aan het bingen. Van het nieuwste animeseizoen heb ik nog niets gezien. Ik voel me opgebrand, maar zo wil ik me helemaal niet voelen. Ik wil zin hebben in nieuwe series en Steam backlogs! Het is geen depressie, maar het is wel een beetje deprimerend...
Klinkt een beetje burnouterig. Het enige wat ik je kan aanraden is, forceer jezelf niet, de interesse komt vanzelf weer terug, maar dat kan even duren. In de tussentijd andere leuke dingen doen.

Post Reply