Ovenvers 2018

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Ovenvers 2018

Post by Koen »

Eens benieuwd hoe vaak in dit nieuwe topic gepost zal worden dit jaar... :wink:

Suicide Island 16
Nieuw leven wordt geboren en onze overlevenden beginnen in te zien wat de zin van het leven is... behalve één...

Suicide Island 17
Laatste volume van deze reeks die toch van begin tot einde geboeid heeft...

Crueler than dead 2
Ik weet begot niet meer waarover dit ging, zonde, want de tekenstijl à la Akira is wel erg nostalgisch...

Step up love story 48
Alweer een leuk, nieuw personage in onze favoriete soap...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Step up Love Story 49
Er wordt aan een baby gewerkt, maar dat zullen we dus niet meer te zien krijgen in het Frans...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Step up love story 50
Toch wel beetje zuur... Vijftig volumes en dan gewoon stopzetten, zonder deftig einde, zonder zelfs maar een woordje uitleg, gewoon sticker met "dernier volume" op de voorkant... En dan dat nawoord van de auteur over alles wat er nog komt de komende volumes lol... 't lijkt er wel om gedaan ;)

Step up de manga met meeste volumes in m'n bezit... Iets om trots op te zijn, uhum ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Ovenvers 2018

Post by Saki »

Koen wrote:Step up love story 50
Toch wel beetje zuur... Vijftig volumes en dan gewoon stopzetten, zonder deftig einde, zonder zelfs maar een woordje uitleg, gewoon sticker met "dernier volume" op de voorkant... En dan dat nawoord van de auteur over alles wat er nog komt de komende volumes lol... 't lijkt er wel om gedaan ;)

Step up de manga met meeste volumes in m'n bezit... Iets om trots op te zijn, uhum ;)
Futari Ecchi loopt nog in Japan though. Zit daar over de 60 volumes, dus gewoon geduld hebben peins ik?

Heb je de OG NL Dragonball boekjes dan niet? Waren er in de 80 iirc

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Pika zet de Franse vertaling stop met volume 50, en aangezien tekst zo cruciaal is in de reeks is het natuurlijk geen doen er in het Japans aan te beginnen :lol:

Nee, de dunne DB'kes heb ik niet (buiten de eerste en de laatste deeltjes). Het vreemde is dat de gewone (Franse) DB met 42 volumes mijn tweede langstlopende reeks is. Die zat bij de eerste manga's die ik kocht en is dus nog steeds één van de langste...

Van manga die momenteel nog niet afgelopen zijn komen Berserk (39) en HXH (34) het dichtst in de buurt maar aan het tempo dat die verschijnen ben ik al lang overleden voor die aan de 50 zitten...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Space Brothers 19
Het is toch niet elke reeks gegeven zo boeiend te blijven na haast 20 volumes.

Vinland Saga 18
Vinlang Saga blijft zichzelf heruitvinden, en leuk blijft die humor die erin gestoken wordt ondanks de vaak donkere teneur.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Dragon Ball Super 2
Blijft vermakelijk dingske, en altijd fijn om Trunks uit de toekomst weer te zien opduiken.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Hunter X Hunter 34
Gevecht tussen Hisoka en zijn chef was leuk maar als je zo sporadisch slechts een volume hebt lees ik liever over de rode lijn van het verhaal...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Space Brothers 20
Slice of (space) life.

Perfect World 3
Enige shojo dat ik voorlopig lees, of is het een josei? Misschien wel... Blijft boeien...

Dr. Ashura 2
Hot female Blackjack in action!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Perfect World 4
Als het nu evolueert naar een gewone shojo ben ik gejost.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Dr. Ashura 3
Leuk reeksje, een dokterreeks die bijna als actiemanga aanvoelt.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Space Brothers 21
Cijferkes, zalig! 21 volumes en nog geen sleet op de formule, chique!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

Blood Lad 3
Geen slechte reeks… ik ben vooral blij dat de meeste personages effectief de moeite doen om na te denken (vooral het hoofdpersonage is niet zo idioot als hij zich voordoet, godzijdank). Dat is veel te zeldzaam. Desondanks liggen de personages mij niet zo, en de doorgedreven nadruk op romantiek werkt een beetje op mijn zenuwen.

Dragon Eye 8
Hm, een typische shonen manga met een typisch toernooi. Niet slecht, maar ook niets wat echt mijn aandacht trekt. Ik houd het dan liever bij World Trigger, daar kunnen ze elkaar tenminste afmaken (lang leve namaaklichamen).

Mirumo 8
Deze kreeg ik zelfs niet uit. Kinderspul met elfjes, nee bedankt.

Bullet Armors 1
Dertien-in-een-dozijn kindershonen. Niet vreselijk, maar ook op geen enkele manier vernieuwend.

Air Gear 1
Deze doet mij denken een Get Backers. Het begint relatief normaal, maar dan heeft iedereen opeens superkrachten en blijken ze allemaal de laatste afstammelingen te zijn van de een of andere mystieke oude stam (je gelooft niet dat er nog mensen over zijn, met al het uitsterven dat ze doen. En waarom zijn het altijd de volkeren met de meest geweldige gaven die het eerst naar de verdoemenis gaan?). Ik weet niet of het verhaal volledig dezelfde kant opgaat, maar het begin voelt erg gelijkaardig. Beetje te overdreven en cliché om mij echt in te verdiepen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

Hero Academia 4
Huh, ik begin er nu pas een beetje in te komen. De meeste gevechten tot nu toe waren vooral kloppen en slaan, maar nu komt er ook strategie bij kijken, wat het een stuk boeiender maakt. En dat half-en-half joch klinkt als een interessante persoonlijkheid (al is zijn sob story er ver over, maar ja). Maar dat jeugdvriendje van onze held kan ik nog steeds niet uitstaan. Die zelfingenomen eikel moet een held worden? Ja, dat komt vast goed, hij zit altijd zoveel in met andere mensen. |:(

Hero Academia 5
Langs de ene kant vind ik dit echt leuk om te lezen, want de gevechten zijn spannend en er zitten genoeg twists in. Langs de andere kant begint de hoeveelheid pep-talk nu een beetje uit de hand te lopen. Elkaar aanmoedigen is lief en zo, maar we hoeven geen tweede Yu-Gi-Oh. Als de mangaka zich op dat vlak een beetje kan bedwingen, heeft hij een goede serie te pakken.


YGO 5D 1
Cardgames on motorcycles. Mijn eerste vraag is: waarom? De reeks zelf doet geen enkele moeite om te verklaren waarom ze kaartspelletjes spelen op snelle motoren en niet gewoon in de zetel. Er zijn geen speciale effecten mee gemoeid, er zijn geen kaarten die iets met de setting te maken hebben, het is niet praktisch voor het publiek (dat gewoon aan de startpunt achterblijft en dus niets van het spel kan volgen)... Als je kaartspelletjes te saai vindt, kun je ook gewoon iets anders doen, weet je? Je hoeft die rommel niet mee te sleuren op je bolide des doods, ga gewoon racen.

En dan komt er in deze futuristische wereld opeens een spook uit het niets tevoorschijn dat ook kaartspelletjes wil spelen (op motoren uiteraard, want dat is iets wat spoken doen) en mijn Suspension of Disbelief pakt zijn koffers.

Ik wou dat ik kon zeggen dat het verhaal veel goedmaakt, maar helaas. Onze held (en je weet vanaf de allereerste pagina dat dit de held is, gewoon op basis van design) gaat het duel aan met het spook om zijn broertje te redden, natuurlijk geïnspireerd door de Power of Friendship etc. Jammer genoeg weten we nog vrijwel niets over dit broertje of over het hoofdpersonage zelf, en kan het ons dus geen lor schelen wat er met hen gebeurt. Bovendien blijft het broertje - dat o zo graag serieus genomen wil worden als duelist - zijn redder in spe vanaf de zijlijn toeroepen, zonder zelf een poot uit te steken. Waarom blijf je op die toren zitten? Er is een ladder. Mokuba was meer zelfredzaam dan dit, en hij was het prototype van een personage dat alleen maar bestaat om gekidnapt te worden.

Letterlijk metéén daarna duikt er een nieuwe tegenstander uit het niets op, die ook heel graag al racend kaartspelletjes wil spelen en geen 'nee' verstaat. En onze 'held' gaat hierin mee, ook al heeft hij een bewusteloos kind op zijn achterdumper en geen reden om toe te geven behalve zijn eigen ego (en ik moet geloven dat jij om je broertje geeft? Hahaha). En dan laten we onze twee broertjes halfdood in het water achter om ons te concentreren op een ander duel tussen twee nieuwe personages waar we ook niets van weten en dus ook geen zier om geven. Welke amateur heeft dit geschreven? Je moet éérst voor een band met de personages zorgen vooraleer je ze van kant probeert te maken. Gevechten tussen onbekenden laten de lezer koud, zeker als het gaat om een kaartspelletje waar er verder niets op het spel staat. Dit komt nog niet tot de enkels van het origineel, en dat was toch al geen uitblinker in logica of geloofwaardigheid. Maar de personages hadden tenminste een persoonlijkheid en redenen voor hun gedrag, en dat is hier vrijwel volledig afwezig.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

A midnight opera 1
Aan de naam te zien is dit werk van een Westerling. De tekeningen trekken op niets (IMO), maar de sfeerschepping is geweldig. Een schoolvoorbeeld van hoe je met gedachtenstromen en flarden van flashbacks de lezer in het verhaal kunt trekken. Niet iets om verder te blijven volgen, maar wel om te houden als een geslaagd one-shot.

Mär Omega (S2) 1-4
Zeer gelijkaardig aan de eerste Mär. Er zitten een paar goede momenten in, maar over het algemeen genomen meer iets voor jonge kinderen. Ik vraag me trouwens af of de reeks gecanceld is, want 3/4 in het laatste volume is er nog absoluut geen finale in zicht en dan wordt alles opeens in een paar hoofdstukken afgehaspeld.

Killer Instinct 1-5
Een tien kleine negertjes-verhaal waarbij de personages elkaar uitmoorden tot er maar één overblijft. Het idee is op zich niet slecht, en de uitwerking is spannend genoeg, maar er is één probleem: de deelnemers zijn allemaal onuitstaanbaar. En dan bedoel ik niet gewoon vervelend; het zijn moordenaars, verkrachters, oplichters, lafaards en psychopaten (of -meestal- een combinatie van bovenstaande). De enige die nog min of meer sympathiek was, was het hoertje, en zij is dood. Van de rest van de personages hoop ik gewoon dat ze zo rap mogelijk het loodje leggen, dus echt veel betrokkenheid zit er dan niet meer in.

Locked