Ovenvers 2015

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Vinland Saga 13
Allez hop, ze gaan eindelijk op zoek naar Vinland zenne.

Billy Bat 12
Boeiend nieuw hoofdpersonage. Dat ook het laatste lijkt te zijn... Laatste arc? Urasawa kennende breit hij er gewoon nog een complex kluwen van tien volumes aan ma bon...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Billy Bat 13
Hitler en Einstein, die rustig chillen op een bankske en een goed gesprek voeren. Only in manga!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Cesare 10
Op de dag dat ik dit volume lees kom ik te weten dat het 11de eindelijk verschijnt in Japan en dat ook de prepub herbegint. Super!
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2015

Post by Berserker500 »

Bamboo Blade 01-14
Met een Kendo club van hoofdzakelijk vrouwen dan weet je al meteen dat het leuk word.
Tama blijft toch mijn favoriet personage.
Ondanks haar kleine gestalte is ze de beste van de club en ze is toch mooi ontwikkeld in de loop van de reeks.
Heb mij goed vermaakt met deze reeks.
Kendo is trouwens veel moelijker dan ik dacht.
Alleen als je met het uiterste stukje van de Shinai je tegenstander raakt telt het als punt.
Als een gek staan slaan op je tegenstander heeft dus totaal geen zin.

Deadman Wonderland 12 en 13
Er werd op het einde nogal wat afgevochten waardoor het wel vlot lezen was.
Ik snap alleen niet waarom ze niet allebei dood waren met die laatste clash.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Eureka
Meningen leken mij verdeeld over dit oneshot van Iwaaki, maar ik ben fan. Ik hoop dat het recente succes van Parasyte genoeg buzz creëert zodat een uitgeverij zich eindelijk zal wagen aan Historie.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2015

Post by Berserker500 »

Btooom 08-11
Het ziet er naar uit dat het toch niet zo simpel is om van het eiland af te geraken.
Die soldaten deinzen er niet van terug om iedereen die in de weg loopt af te knallen.
Ben benieuwd wie er achter af nog in leven gaat zijn.

Beelzebub 17-20
Furuichi heeft dan toch eens zijn schijn moment gehad.
Blijft toch leuk lezen.

La Fleur Millénaire 6-9
De reeks neemt een leuke wending nu de koning dood is.
Ben eens benieuwd wat er zal gebeuren wanneer Aki aan het tweede stuk van het koninklijke zegel geraakt.
Blijft toch één van mijn favoriete reeksen van het moment.

Dream Team 11-14
Eindelijk neemt deze reeks een leuke wending ook aal loopt de reeks op momenten veel te traag naar mijn zin.
Het team staat er niet goed voor wanneer ze er in slagen hun eigen clublokaal te laten afbranden.
Chiaki vond ik wel grappig toen hij niet zo zeer triestig was voor het lokaal dat was afgebrand maar voor zijn NES en games die er waren ingebleven..
Ze krijgen dan een kans om te bewijzen dat ze het vertrouwen waard zijn om een nieuwe club te kunnen opstarten maar dan moeten ze een vriendschappelijke match winnen van één van de beste teams.
Dat beloofd een leuke match te worden die hopelijk geen eeuwigheid duurt.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2015

Post by Berserker500 »

GE Good Ending 08-11
Utsumi beland in een depressie na de breuk met Kurokawa.
Later beginnen hij en Sho terug naar elkaar toe te groeien en ze beginnen zelfs samen uit te gaan.
Ben wel eens benieuwd hoe de vrienden daar op gaan reageren.

Le Seigneur des Yokais 19 en 20
Heel de stad word het terrein van een groots kat en muis spel tussen de clan Nura en de yokai van Sanmoto.
Rikuo moet hun 7 kaderleden verslaan maar dat is alles behalve makkelijk wanneer heel de stad op hem jaagt.
Ondertussen zijn er al 2 gevallen op amper 1 volume en ik blijf het wel fijn vinden dat deze reeks op zo'n hoog tempo blijft gaan.

Angel Voice 22-24
Zo'n spannende match waar ze in de slotminuten van de verlengingen nog gelijk spelen om dan met de strafschoppen te verliezen.
Toch zijn ze er toch maar in geslaagd om bij de 4 beste te geraken ook al deden de 2 beste ploegen niet mee.
De ploeg krijgt een zware klap te verwerken als ze te horen krijgen dat Mai die al een tijd in het ziekenhuis verblijft zwaar afziet van een hersentumor.
In het volgende toernooi waren ze echt goed bezig want ze hadden gezworen om goede resultaten te halen om Mai terug te doen lachen.
Maar dan krijgen ze plots tijdens een match te horen dat Mai in een noodsituatie onder het mes moet en de moraal zakt weg en ze stappelen tegen doelmunten op. Tot dat ze tegen het einde goed nieuws ontvangen en ze in de slot minuten alles op alles zetten en zelfs nog een paar punten scoren.
Het was natuurlijk wel spijtig want ze hadden waarschijnlijk gewonnen zonder die tegenslag.
Nu moeten ze een zware training volgen want het volgende toernooi zal waarschijnlijk hun laatste kans zijn.
Blijft toch een reeks om te blijven volgen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2015

Post by Weertangel »

Ik heb Air Gear nog eens helemaal gelezen(serie is al 2 jaar geleden afgelopen) en vond hem weer super, al werden ze wel heel filosofisch in het einde.

UQ Holder is de vervolgserie op Negima! en eentje die ik ook koop, maar had zin om te zien hoever de vertaling online liep en deze serie blijft verbazen en geeft meteen een gevoel van nostalgie naar Negima! vanwege de hints en personages die opduiken uit de serie samen met nieuwe personages die je altijd laten gokken op wiens kind uit de oude serie het zou zijn,samen met de keiharde aktie is het een feest om te lezen!

Een andere serie die ik online vond is Biorg Trinity, een andere serie van Mangaka Oh! Great die gaat over een wereld waar sommige mensen geinfecteerd geraakt zijn door een " Bio-bug" een virus waardoor mensen een gat in hun handen krijgen waarmee ze voorwerpen of levende wezens kunnen absorberen en ermee samensmelten bijvoorbeeld een moter met de linkerhand en je kunt in de moter transformeren.
Een jongen genaamd Fujii komt er op school achter dat hij de Bio-bug ook heeft en terwijl hij dat probeert uit te vogelen probeert ie ook indruk te maken op de mooie Fumiho, die een oogje lijkt te hebben op Fujii's vriend hosa die een geheim is dat Fujii's leven voor altijd zal veranderen.

Tot nu toe een intersante serie met een soms rare samenleving waarin Godzilla size Bio-bug mensen net zo normaal lijken te zijn als normale mensen, is wel niet een serie voor kinderen want kan best bloederig worden en zitten soms ook wat volwassen thema's tussen verwoven.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2015

Post by NeeNee »

Weertangel wrote:Ik heb Air Gear nog eens helemaal gelezen(serie is al 2 jaar geleden afgelopen) en vond hem weer super, al werden ze wel heel filosofisch in het einde.
Niet alleen het einde. Ik heb net de omnibus van deel 15-17 gelezen, en hoewel er best goede stukken inzitten, vind ik dat de reeks zichzelf over het algemeen veel te serieus neemt ("Card games are serious business!", roller skates version). Het doet mij ook een beetje aan Get Backers denken, in die zin dat vrijwel iedereen de laatste afstammeling van de een of andere uitgestorven geheime stam is en/of een geheim aangeboren talent heeft. Ik weet dat dat wel vaker het geval is in manga, maar ik vind het altijd een beetje jammer. Alsof je niet meetelt als je niet speciaal geboren bent.


Gankutsuou, The Count of Monte Cristo 1
Wat een bizarre keuze, om space travel te combineren met een antiek Europa. En waarom? Waarom konden ze hem niet gewoon uit een ander land laten komen? Het voelt alsof ze de sci-fi elementen erin gesmeten hebben in een poging om hip over te komen, wat het alleen maar geforceerd maakt. Achter die ‘originele’ facade zit ook een heel klassiek verhaal van verraad en wraak, en een sfeer die totaal niets moderns heeft… Vreemde keuze dus.

De tekenstijl is niet lelijk, maar ook niet echt bijzonder, en de manga slaagt er niet in om de ‘grootsheid’ van de graaf op een geloofwaardige manier over te brengen. Misschien dat dit in de originele anime beter werkte, maar hier geeft het mij vooral het gevoel dat ik beter de roman kan lezen.


Mais moi je l’aime 1
Dit is van dezelfde auteur als Marmalade Boy, en dat is eraan te zien (ze heeft echt maar zes gezichten). Maar de verhaaltjes zijn schattig (en kort), en er zit effectief nog wat verhaal in buiten ‘ik ben zo verliefd, dus voor mij zijn ze erg geschikt.

Deze mini-serie gaat over een jongen die alleen geïnteresseerd is in meisjes die al een vriendje hebben. Onze heldin is desondanks verliefd op hem, dus ze probeert erachter te komen waar hij die rare gewoonte vandaan heeft… Het zou mijn aandacht geen 10 volumes kunnen vasthouden, maar deze manga telt maar twee delen, dus net lang genoeg. Ik raad het aan als tussendoortje. :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2015

Post by NeeNee »

I’s 1
Hmm, ik kan niet zeggen dat ik hier echt enthousiast over ben. De tekeningen zijn niet lelijk (maar ook niet geweldig), en ik ben duidelijk de verkeerde leeftijd en geslacht voor dit verhaal, want de ‘puberjongen’ vibe is zo sterk dat ik mij er amper mee kan identificeren. Jammer, want ik lees nochtans vaak shonen en dit probleem heb ik zelden.

Train Man (one-shot)
Ah, deze werkt beter. Het is ook een ontluikende romance verteld vanuit het oogpunt van een verlegen jongen, maar met zijn twijfels en vragen kan ik wel heel goed meevoelen.

Het is dan ook een shojo… Ik vraag me af of dit nu minder identificeerbaar is voor jongens? (Er bestaat ook een shonenversie van. Misschien moet ik die eens checken.)

Anyway, schattig verhaaltje, en het is ook fair genoeg om ‘otaku’s’ voor te stellen als normale mensen en geen freaks. Leuke geschiedenisles op het einde ook (dit was blijkbaar een behoorlijk fenomeen destijds).

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2015

Post by NeeNee »

Claymore 26
Ik zal niet beweren dat het een slechte reeks is, maar de gevechten duren echt wel lang.

Dolls 2 (van Otoh Saki en Nakamura Tomomi)
Wow, dit is een verrassing. Ik had deze reeks alleen maar gekocht omdat het goedkoop was, de cover sprak mij totaal niet aan... maar het is helemaal mijn genre. Een detectivereeks met een competitief kantje, eens zien of ik daar de rest van kan vinden.

Wallflower 22-24
Eh, deze omnibus begint niet echt vrouwvriendelijk, op het sadistische af. Voor zover ik het begrepen heb gaat het over een eerder teruggetrokken meisje dat liever of zichzelf is, maar een aantal van haar klasgenoten willen dat ze beter in de klasgroep past en haar tante wil dat ze zich als een echte dame leert te gedragen... Er zitten hier en daar wel schattige momenten in, maar over het algemeen zou ik het toch niet appreciëren als mensen mij op die manier probeerden te dwingen om sociaal te zijn. Het is allemaal net iets te betuttelend en te weinig respectvol.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2015

Post by Brook500 »

Alive Last Evolution

De laatste 8 chapters gelezen van deze reeks. Blijft goed maar de reeks was (vooral op het einde) te hard gerushed.
De epiloog was zalig met Nami die met haar nieuwe look Taisuke nog een keer wou verleiden. :D
Last edited by Brook500 on Sun Sep 13, 2015 0:22, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Ovenvers 2015

Post by Fakie »

NeeNee wrote:Claymore 26
Ik zal niet beweren dat het een slechte reeks is, maar de gevechten duren echt wel lang.
.

nog 1 manga volhouden ... normaal gezien is nr. 27 de laatste
heb ook mijn bedenkingen bij deze manga ... niet dat ze slecht is .... maar eerder
een gezellige middenmoot ...
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2015

Post by Brook500 »

Ubel Blatt

Ben up to date tot chapter 129.
De 25 chapters die ik nog moest lezen komt hoe langer hoe meer mensen de waarheid van de Heroes te weten.
Blijft een super zalig reeks. 8)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2015

Post by NeeNee »

History of the West Wing (one-shot)
Deze manga is gebaseerd op een oud Chinees verhaal/toneelstuk. Het is volledig in kleur, en heel mooi getekend (doet mij een beetje aan Elfquest denken op sommige plaatsen). De plot is klassiek: jongen en meisje ontmoeten elkaar, worden verliefd, maar het meisje is al verloofd en de jongen moet de held uithangen, je kent dat wel. De plot zit vrij goed in elkaar en het grootste deel is goed uitgewerkt, maar op het einde voelt het gehaast. Ik heb de indruk dat de mangaka een pagina of 30 te kort kwam om het verhaal mooi af te ronden.

Maar toch, schattig verhaaltje met mooie tekeningen en een geschiedenisles op het einde. Een leuk hebbedingetje.

Locked