One Piece

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Brook500 »

One Piece 67

De 'Chapeau de Paille'-kompanen komen Cesar tegen die door een oude bekende van Luffy wordt bijgestaan.

One Piece 68

Er worden bij enkele leden van Chapeau de Paille van lichamen geswitcht.
Luffy neemt het voor de eerste keer op tegen Cesar.
En de Samourai zijn lichaam is compleet.
Ik vond het wel een rare keuze van Oda om met chapter 678 de volume te laten eindigen. :?

One Piece 69

De lichamen zijn weer terug normaal en er kan volle bak gevochten met het dodelijke gas zich verspreidt.
En voor de mannen onder ons heeft Oda eindelijk de lichaamsmaten bekendgemaakt van Nami en Robin dankzij Sanji. :drool:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece

Post by NeeNee »

*zucht*

Misschien dat ik toch nog eens moet overwegen om deze reeks in een andere taal verder te kopen. Het ziet er niet naar uit dat er in het Nederlands nog iets van komt.

Is er een groot verschil tussen de Engelse en de Franse versie? En is er al enig idee hoeveel delen de reeks in totaal zal tellen, of blijft hij gewoon vrolijk doorgaan?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece

Post by The Donkey »

^ zo ver ik kan oordelen blijft hij vrolijk doorgaan, het verhaal gaat wel steeds verder richting het doel, maar dat zegt niet alles. Het einde van de grandline zal niet opeens de One Piece hebben lijkt me. En dan kijkende naar de populariteit wereld wijd, denk niet dat er mensen zijn die de serie wel mooi vinden geweest:P Engelse uitgave is prima (afgezien van het feit dat ze Zoro Zolo noemen, wat compleet achterlijk is imo). In het engels hebben ze trouwens vanaf deel 22 besloten de naam van de story arc op de rug te drukken, vind ik wel leuk:) (nja je makkelijk iets terug vinden, zonder online te hoeven kijken in welke delen welke arc zat:P) De franse uitgave kan ik niets over zeggen, maar ik neem aan dat brook je daar wel bij kan helpen (ik denk trouwens wel dat die een euro of wat goedkoper is per deel, dus als je die prima vind scheelt het je op de lange loop toch aardig;))

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Brook500 »

One Piece 70

Met dit deel is de Punk Hazard-arc afgesloten.
Net als Fishermen Island en goeie arc maar epic is niet het juiste woord ervoor.
Dat woord kun je alleen maar gebruiken na de battles in beide arcs. :o
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece

Post by NeeNee »

Een paar One Piece delen in het Frans gekocht... We zullen eens zien of de reeks inderdaad zoveel beter wordt.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece

Post by NeeNee »

Vol. 26
Hm, één ding moet ik ze wel nageven: bij One Piece krijg je gewoonlijk waar voor je geld. Een volume van Bleach kost mij 15 minuutjes en helpt het verhaal amper verder, maar hier heb je de hele introductie en een goed deel van de arc in één album. Dat is wel handig als je maar hier en daar een los volume koopt. :mrgreen:

Vol. 30
Wacht, wacht, wacht, wanneer zijn de namen veranderd in Usopp en Sanji? De vorige keer was het nog Pipo en Sandy! Ik heb op zich niets tegen de originele namen, maar deze overgang maakt het wel een beetje verwarrend.

Ik ben blij dat de gevechten nog steeds niet overdreven lang zijn... Als het hoofdpersonage en de slechterik meerdere albums alleen maar op elkaar aan het kloppen zijn, wordt het rap saai.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece

Post by NeeNee »

... Ben ik de enige die de reeks min of meer opgegeven heeft na deel 56? Niet dat ik niet tegen een beetje ongeluk kan, maar ik ben er absoluut allergisch aan als ik het gevoel heb dat de auteur de verhaallijn forceert voor goedkoop drama. Ik had dat gevoel bij het begin van Cross Game, bij Rave Master waar Haru z’n pa terugvindt, en nu hier…
Misschien dat ik de latere volumes ooit nog eens ontleen om te lezen, maar de boekjes kopen ben ik finaal mee gestopt.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Bart »

Bij 'One Piece' ben ik voorlopig niet verder geraakt dan 12, maar ik ken het gevoel. Van zo'n oneindige serie wens ik dan dat ik zo'n 30 boekjes geleden had opgegeven, na een afgewerkte verhaallijn.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

Post Reply