Ovenvers 2014

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Ovenvers 2014

Post by Fakie »

Koen wrote:Dragon Ball Perfect 20
Gevecht tegen de kapitein is niet zo bijzonder, maar nu is het Freezer tijd! Woohoo! :)
blijft idd ook mijn favoriete arc!


Hier was DBZ nog rauw !!!!
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Vagabond 21-35
Blijft een goede reeks maar gaat op momenten wel heel traag.
Het stuk waar Musashi in zijn tocht naar sterker worden op het veld begint te werken vind ik heel boeiend om te volgen.
Het begint er ook naar uit te zien dat het steeds beter gaat met zijn been.

Beelzebub 14-16
Enn'o heeft voor het grote gevecht er niets beter op gevonden dan zijn eigen demon school op te richten.
Echt wel grappig dat Tojo die gebouwd zonder door te hebben voor wie het is.
Wel weer typisch dat er achteraf niets meer overschiet van de school. :lol:
Dat verhaaltje met Helga en haar geheugenverlies was echt leuk om te volgen waar ze echt dacht dat ze de vrouw is van Oga.
Dit blijft gewoon super fun om te lezen.

Nura, le Seigneur des Yokais 15 en 16
De Kyoto bereikt zijn hoogtepunt en de oppermachtige Nué ontwaakt.
Echt wel flauw op wat voor een laffe manier ze de vader van Rikuo hebben vermoord.
Rikuo wordt eindelijk ingelijfd als de grote chef van de clan.
Blijft een topreeks.

Sket Dance 5-7
Eindelijk krijgen we het verleden te zien van Himiko en Switch.
Beiden waren zeer aangrijpende verhalen om te volgen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Brook500 »

Pandora Hearts 18-19

Met al die cliffhangers blijft deze reeks één van mijn favoriete shonen dat momenteel nog loopt. :D

Silver Spoon 3-4

Blijft enorm goeie humor, alleen is het niet altijd goed te volgen met die landbouwtermen en -theories.
1 van de topmomenten was die baseballmatch. :P
De manier hoe de coach de spelers motiveerde was zalig. :lol:

Master Keaton Deluxe 3-4

Blijven boeiende verhalen.
Alhoewel ik altijd op de historische verhalen zit te wachten, waren er ook enkele met keigoeie actie. :wink:
Het verhaal met de zigeuners en diegene hoe Keaton die levensgevaarlijke bom ontmantelde ... gewoonweg super! :D
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Prince du Tennis 41-42
De auteur heeft de epiloog volledig uitgeschreven waar het draaide rond de diploma uitreiking.
Ik had het toch leuker gevonden als het getekend was.
Wel leuk dat de voice actors van de anime een tennis toernooi hadden gehouden.
Ze hadden zelfs een grote plakaat gemaakt met waar iedereen op stond om de auteur te bedanken voor zijn harde werk en van onder stond een leuk zinnetje geschreven "mais c'est pas encore ça!". :lol:
Wel leuk dat er een kleuren pagina bij was op het moment dat hij aankwam in de vs.

Happy deluxe 15
Miyuki levert in de finale een zwaar gevecht tegen la reine dat meer dan 3 uur heeft geduurt.
Uiteindelijk loopt alles goed af en je zit toch duidelijk dat die idiote broer van Miyuki nooit gaat veranderen.
In het na woord legt Urasawa uit voor zijn keuze om Happy te maken.
Hij was toen eigenlijk van plan om aan monster te beginnen maar ze vroegen iets van sport te doen maar vermits hij al iets in die richting had gedaan heeft hij goed nagedacht over hoe hij het zou aanpakken.
In plaats van een hoofdpersonage waar alles meezit en die tijdens wedstrijden wordt aangejuigt draait hij alles om en maakt er het boegeroep en de tegenslagen dat we kennen in Happy.

Master Keaton deluxe 1-4
Master Keaton geeft les aan de universiteit en hij werkt als onderzoeker voor een verzekeringsmaatschappij.
Maar zijn meest grootste pasie is argeologie.
Een zeer sterke reeks met zeer sterke verhalen.
Ik vind wel dat het hoofdpersonage nogal goed trekt op dokter Tenma.
Hier zie je weer dat Urasawa graag in Europa zit met zijn verhalen.
Met elementen als Oost en West Duitsland of de burgeroorlog in Ierland is er stof genoeg voor boeiende verhalen.

La Fleur Millénaire 3-5
Deze reeks word steeds boeiender om te volgen met een hoofdpersonage die blijft ontwikkelen.
Heel die operatie die ze had opgezet vond ik echt indrukwekkend.

Saint Seiya deluxe 15
De Hades arc begint en die heeft er niets beter op gevonden om de gestorven Chevaliers d'Or terug tot leven te wekken.
Nu hebben we terug die valse paus op ons dak.
Wel grappig dat er alles aan wordt gedaan om Seiya en co er buiten te laten.
Maar het ziet er wel naar uit dat ze zich zeer binnenkort weer gaan moeten moeien.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Brook500 »

Dragon Ball Perfect Edition 26-28

Met deze 3 delen wordt de Cell Saga afgerond.
Het blijven zo'n coole gevechten.
Vooral toen Gohan het gevecht tegen Cell moest beslissen. :D
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Brook500 »

Gunslinger Girl 15 (einde)

Beide kampen hebben veel verliezen. Het beste moment was dat Claes in actie wou schieten om haar bezittingen te beschermen.
Mooie afsluiter van een goeie reeks. :wink:

Vacances de Jesus et Bouddha 6

Af en toe komen er nog eens hilarische stukken te boven maar ik vrees dat de reeks het niveau van het eerste deel niet meer zal bereiken. :|
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

WJuliet 1-14 (voll.)
Romantische serie over een jongen die een jaar verkleed als meisje door het leven moet omwille van een weddenschap met zijn vader, en een meisje dat zich liever als jongen kleedt. Een beetje repetitief (de mangaka heeft iets met ontvoeringen), maar wel leuk om te volgen. In tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten draait de reeks niet om onderbroekenlol, maar wel om een serieuze relatie tussen de hoofdpersonages.

Er is intussen een vervolg, maar ik vrees er een beetje voor of dit ook in het Engels gaat verschijnen.


Vampire Game 1-15 (voll.)
Dit is een goede reeks (verrassend genoeg, want ze is vrijwel volslagen onbekend). Vampierenkoning Duzell wordt na 100 jaar herboren met als doel om wraak te nemen op zijn oude rivaal koning Phelios. Dit loopt een beetje mis, en hij komt in het lichaam van een kitten terecht bij de kleindochter van Phelios... die hem spontaan adopteert, en er totaal geen moeite mee heeft dat hij een paar van haar familieleden wil uitroeien. Blijkt dat ze niet zo'n goede band heeft met haar ooms/tantes/neven/nichten, die haar vooral zien als een geschikte huwelijkskandidaat, want trouwen in de familie is traditie en haar echtgenoot wordt de nieuwe koning.

Dus ja, het begint als een soort van ballroom drama, om dan meer te gaan lijken op een mystery reeks en te eindigen als iets wat nog het meeste weg heeft van een politieke thriller. Interessante verhaallijn, veel boeiende personages... Ik raad het aan.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Kenshin le Vagabond Perfect 21-22
Zeer mooi einde van deze top reeks en ik heb heel hard genoten van het extra verhaaltje van Yahiko.
Wel leuk dat de auteur voor deze uitgave een extra nawoord heeft geschreven.
Het allerbeste bij deze uitgave blijft toch het feit dat je zonder al die lange teksten van de personages goed kunt doorlezen.

Angel Voice 20 en 21
Ons favoriete team schopt het tot in de halve finale van de voorronden van het toernooi ondanks dat hun grootste rivalen niet van de partij zullen zijn.
Ze krijgen een zware tegenslag wanneer hun manager en steun in het ziekenhuis beland.
De reactie van het team toen de nieuwe managers er kwaad van spraken was wel indrukwekkend.
Ik blijf het toch een leuke bende vinden.

Silver Spoon 3-5
De reeks vordert goed en de humor blijft leuk zelfs met herlezen.
Ik kan niet wachten op het volgende deel waar Yugo letterlijk in elkaar zakt door veel te hard te werken.

Nozokiana 5
De plot neemt een leuke wending wanneer Kido ontdekt waarom hij nooit zijn liefje kan zien tijdens het weekend.
Ben eens benieuwd of hij nu iets gaat beginnen met zijn knappe buurvrouw.

Les Vacances de Jezus et Bouddha 6
Ligt het nu aan mij of wordt deze reeks steeds saaier.

Suicide Island 7
Echt leuk dat ze nu zelfs kippen en geiten hebben.
Wat dit toch leuke lectuur.

Gunslinger Girl 15
Zeer mooi einde van een zeer goede reeks die ik nog wel eens zou willen herlezen.

Shirayuki aux Cheveux Rouges 8
Dat heb je nu met van die leuke reeksen die traag uitkomen, juist wanneer het leuk begint te worden is het boekje uit.

Claymore 23
We krijgen veel onthullingen over de organisatie en we zijn eindelijk Claire nog eens terug meer met dit super trage uitgave tempo snak ik toch wel naar een einde.

GE Good Ending 7
Juist wanner het lijkt dat het terug gaat goedkomen met Kurokawa komt dat stom wicht weer dwarsliggen.
Ik begin toch echt een hekel te krijgen aan die ondragelijke clifhangers.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Brook500 »

Shirayuki Aux Cheveux Rouges 8

Blijft een goeie reeks en aan het einde te zien wordt ook het volgende deel weer interessant. :)

Master Keaton Deluxe 5

Blijft een leuke reeks met al die kortverhalen. Die van Irak en van Bobbit waren de beste van dit deel. Het moment dat Keaton een armworstelduel had met die gespierde gast was zalig. :wink:
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Yu-Gi-Oh intégrale 01-18 (delen 01-36)
Ben eindelijk eens terug in deze leuke reeks gevlogen en het blijft toch een leuke reeks als je kan doorlezen.
De finale van Battle City was heel spannend om te volgen.
De laatste arc met Yugi als Farao met zijn 6 priesters is super leuk.
Ik kan niet wachten op de ontknooping.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

Chihayafuru 3-4
Deze serie doet mij meer en meer aan Hikaru no Go denken. Wat goed uitkomt, want ik miste dat soort manga eigenlijk wel (sportmanga met obscure gezelschapspelletjes ipv sport? Geweldig! :lol:).

Op het einde van elke manga zitten trouwens een deel van de kaarten waar het spel om draait, dus binnenkort kan ik het zelf spelen. :P

We are Always 7-9
Tienerdrama, maar wel schattig, en mooie tekeningen in een stijl die ik nog niet had. Ik vind het fijn om te lezen en ik kan ook niet zeggen dat het niet interessant is, maar ik ben toch blij dat het over nog twee delen gedaan is (ik heb gewoon een beperkte aandachtsspan voor liefdesdrama's zonder plot).

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Brook500 »

Silver Spoon 5

Serie blijft top. Die gezichtsuitdrukkingen van Hachiken blijven hilarisch. :lol:

Highschool Of The Dead Couleur 5

Zowat hetzelfde als alle andere delen: actie en daarbuiten veel ecchi. En toch blijft ik het verder lezen door één of andere manier. :?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

Kekkaishi 11-18
Eindelijk deze reeks weer opgepikt. Het hoofdpersonage begint net superkrachten te krijgen ( :roll: ) en de toon wordt iets serieuzer. Wel nog steeds voldoende aandacht voor de personages, gelukkig (al ben ik op dit moment niet meer zeker of Sen nu een jongen of een meisje is?).

Tokko 1-3
Een politiedivisie die tegen monsters vecht. Niet echt slecht, maar het blijft een beetje te veel in clichés hangen en het potentieel van de reeks wordt niet voldoende benut. De manga stopt na drie delen na iets wat eigenlijk aanvoelt als een lange inleiding.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

Sinds iemand zei dat er een manga van was ben ik ook online begonnen met Aoki Hagane no Arpeggio (arpeggio of Blue Steel) te lezen en ben echt verbaasd over hoe uitgebreid en intersant de serie is, echt een aanrader!!!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Brook500 »

Vinland Saga 12

Arneis krijgt bezoek van haar man die haar wilt bevrijden, maar Serpent kan hem tegenhouden.
Tijdens een poging om hem uit de klauwen van Serpent te redden komt Thorfinn zich eindelijk moeien.
Zalig deel waar Thofinn de vechtmethode van zijn vader hanteert. 8)

Drifters 3

Eindelijk wordt er terug volle bak gevochten na een deel vol blablabla.
Het stukje met die piloot en de romein was het meest hilarische van dit deel. :lol:
Hopelijk wordt het volgende deel minstens evengoed als deze. :)

Shirayuki Aux Cheveux Rouges 9

Doordat er een ziekte is opgedoken in Lilias moet Shirayuki en de rest op zoek naar een mysterieus soort water.
Het was weer eens een deel om van te genieten. :)

Yotsuba 12

Die verhalen blijven zo vermakelijk.
Het gezicht van Yotsuba toen de pa tegen haar zei van die verf was onvergetelijk. :lol:

Dragon Ball Perfect Edition 29

De Z krijgers hebben nu een welverdiende rust gekregen na hun gevecht tegen Cell en we volgen de nu 16-jarige Son Gohan die naar de school in Satan City gaat.
Daar komt hij de dochter van de 'redder van wereld' tegen (die mensen zijn toch zo simpel om dat te geloven :mrgreen: ).
Door zich te vermommen als Saiyaman probeert hij de rellen in de stad op te lossen maar hij wordt ontmaskert door Videl die een goeie speurder is en tevens nog sterker is dan haar vader.
Om zijn identiteit geheim te houden moet Son Gohan op verzoek van haar deelnemen aan de volgende Tenkaichi Budokai.
Enkele van de Z krijgers willen ook graag deelnemen en de eliminatieronde was er één om kapot te lachen. :lol:
En dan nog maar te zwijgen over het juniortoernooi tussen Trunks en Son Goten. :P

Alive Last Evolution 19

De confrontatie tegen Hirose komt alsmaar dichterbij en iedereen probeert zich erop voor te bereiden.
Nami haar woede uitbarstingen blijven dodelijk. :P

Hot Files 2 (einde)

Wat eigenlijk een oneshot is heeft de mangaka er toch nog een vervolg aan gebreid.
Deze hentai blijft op momenten heel grappig.

X Blade 4

Misschien kan ik voor de laatste 8 delen best wachten tot ik ze allemaal compleet heb want ook dit deel is in 1,2,3 uitgelezen.
Blijft spannend maar zie er niet echt direct een topreeks in deze. :?
Image

Locked