Manga aanraders

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Manga aanraders

Post by Marv »

NeeNee wrote:Kent er nog iemand goede manga over paranormale mysteries?

Ghost Hunt, Psycho Busters, Psychic Power Nanaki en Psychic Detective Yakumo heb ik al gelezen. Ik vroeg me af of er nog iets gelijkaardigs vertaald is...
Misschien wat aan de late kant maar Mushishi is een soort paranormale detective reeks. Die kerel dwaalt rond en lost vreemde zaken op waar altijd paranormale diertjes of parasieten aan de basis van liggen, de mushi dus. Heb de anime gezien en de manga kort gelezen, heel leuke atmosfeer, gans chill en nooit opgejaagd.


Heeft iemand voor mij nog tips? Ik las in de andere topic Saturn Apartments, lijkt me iets dat ik wel leuk zou vinden bv. Ik zoek naar eerder korte reeksen (dus geen shounen level marathon reeksen) om niet eeuwenlang te moeten sparen. Heb een zwak voor sci-fi maar dat hoeft het niet persé te zijn.
Reeksen die ik fantastisch vind zijn bv Akira, Planetes, Beck, Berserk, Claymore, Zetman, ...
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Manga aanraders

Post by barbapapa »

Dorohedoro misschien? Niet zo kort wel, 19 volumes.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Manga aanraders

Post by Marv »

Thanks, zal die zeker eens checken.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Bart »

Indien de blurb van 'Saturn Apartments' je bevalt, kan ik zeker ook 'Twin Spica' aanraden; maar da's ook weer geen echt korte reeks (16 delen). Wel meeslepend, ontroerend, charmant en grappig.
In de nabije toekomst is Japan nog herstellende van een mislukte bemande raketlancering (die eindigde met een crash) terwijl een nieuw ruimteprogramma een verse lichting jongeren voorbereidt op een mogelijke volgende missie. Iedere aspirant-hoshinaut is echter nog steeds in mindere of meerdere mate geraakt door de crash. Hoofdpersonage is een (letterlijk) klein meisje dat er sinds zeer jonge leeftijd van droomt 'raketchauffeur' te worden.

Heb je trek in meer actie en morele ambiguïteit, dan kun je 'Black Lagoon' proberen. Volgt de avonturen van een stelletje huurlingen in een groezelige onderwereldstad (en af en toe daarbuiten). Lach(ver)wekkend, dan weer gruwelijk en meestal beide tegelijk. 9 (gepubliceerde) delen; er zou ook nieuw werk op til zijn.
Ik weet niet of ik de serie overschat, maar wat toon betreft vind ik 'Black Lagoon' sterk aanleunen bij 'Deadwood'.

En indien het echtelijke en dagelijkse leven van jonggehuwde negentiende-eeuwse Midden-Oost-Aziaten je kan boeien: 'Bride Stories'. Als het je over de streep kan trekken: 't wordt met prachtige prentjes uitgebeeld. Scoort ook weer bijzonder hoog op charmant-aandoenlijk-grappig.
Last edited by Bart on Sat Sep 28, 2013 12:28, edited 1 time in total.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Manga aanraders

Post by Marv »

Twin Spica ga ik eerst zoeken dan, klinkt vet. Bride Stories klinkt weird maar colour me intrigued!
Merci.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Manga aanraders

Post by barbapapa »

Dacht dat Marv Twin Spica al zou kennen, vandaar dat ik de reeks niet noemde. :D
Maar inderdaad, aanrader

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Manga aanraders

Post by Marv »

Vandaag Dorohedoro 1 gekocht dan. Had de serie al in paar andere winkels gezien maar ze hadden nooit vol 1.
Twin Spica en Saturn Apartments gechecked ook, ga ik ook eens uitproberen maar de tekenstijl van Twin Spica stond me eerlijk gezegd niet zo aan. Die van Saturn Apartments vond ik dan weer heel vet.

Is de anime van Twin Spica trouwens een aanrader?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Manga aanraders

Post by barbapapa »

Niet echt ivm de anime; de tekenstijl van de Spica manga is inderdaad weinig speciaals. Maar de personages zijn enorm aandoenlijk. Soms misschien een beetje sappy, maar we zijn toch niet helemaal harteloos he. B)

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Manga aanraders

Post by Marv »

Heb je mijn review van Summer Wars niet gezien? Ik ben niets dan hart. :P
Zal de manga een kans geven hoor. Eerst nog Attack on Titan doorlezen, maar ik zit vast halverwege vol 3 al. Ik zag de twist aankomen en nu is het gewoon een variatie op het shounen genre imo. Sowieso dat ie niet de enige zal blijven.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Manga aanraders

Post by Weertangel »

Sinds ik dat volume van Yokai docter heb gelezen ben ik er helemaal verslaafd aan geraakt, en ga dan ook de hele serie halen, maar nu nog even niet :(

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Na de ruimteseries hierboven ga ik Space Brothers ook nog eens aanraden. Twee broers willen astronaut worden; eentje is daar al min of meer in geslaagd, de ander moet nog beginnen. Duidelijk een seinen en behoorlijk realistisch (geen asteroïdevelden hier), maar zeer gemakkelijk om je in te leven en bij momenten superintens.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Manga aanraders

Post by Koen »

Space Brothers behoort bij het beste van wat ik momenteel lees...
motivatiedip. help!

Post Reply