Weerwolven 5: Detective Conan (/)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by Kira »

Image
Deze nacht betekende het einde voor de groep, want nu is ook Sonoko Suzuki om het leven gebracht.

DE WEERWOLVEN HEBBEN GEWONNEN! (Want Luke moest op dezelfde persoon als Kolemijn stemmen en Kolemijn is maffia)

Spelers:
NeeNee - Ran Mouri (Burger / Genezer)
Saki / The Donkey - Sonoko Suzuki (Burger / Omkoper ten voordele van Ran)
Kolemijn - Gin (Maffia / Godfather)
Koen - Kogoro Mouri (Burger / Ziener)
Basti-B – Kaito Kuroba (Overlever / Cupido)
MrXarnus - Vodka (Maffia / Kleurenziener)
LukeVonPerrywinkle - Genta Kojima (Burger) (Meeloper Ayumi (Gin)
Yatagarasu - Agasa Hiroshi (Burger / Uitvinder)

---
De PM's:

Kolemijn:
Jij ben Gin! (Maffia / Godfather)

Nu is het genoeg geweest: die irritante kleuterdetective en z’n naasten gaan eraan. Nu kunnen ze geen kant meer op! Je medeweerwolf is MrXarnus. Discussieer hiermee in Het duistere hoekje van de Snoepfabriek!

Stuur elke nacht door wie je dood wilt zien, en ik laat je wens uitkomen. Buiten dit heb je nog een ander handigheidje, Genta Kojima denkt namelijk dat jij Ayumi bent:
Jij bent Genta Kojima! (Burger / Meeloper Ayumi)

Je bent eigenlijk vooral geïnteresseerd in eten. Toch wil je niet volledig lomp overkomen, dus ga je vooral mee met wat Ayumi (Kolemijn, burger) zegt. Ze is immers zo mooi en slim… Ayumi is hier niet van op de hoogte. Als jij sterft, zal ik zeggen dat je vanilla was. Als zij sterft, mag je kiezen op wie je wilt stemmen.

Je moet dus bij élke lynch op dezelfde persoon als Ayumi stemmen. Maar toch mag je al je vermoedens zeggen enzovoorts. (Je kan eventueel Ayumi subtiel overtuigen op iemand te stemmen waar jij ook op wilt stemmen…) Het is trouwens verboden te zeggen dat je een meeloper bent.

Je wint als de maffia verslagen is! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)


Ik zal niet zeggen wie Genta is.

Je wint als de burgers verslagen zijn! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)

MrXarnus:
Jij bent Vodka! (Maffia, kleurenziener)

Nu is het genoeg geweest: die irritante kleuterdetective en z’n naasten gaan eraan. Nu kunnen ze geen kant meer op! Je medeweerwolf is Kolemijn. Discussieer hiermee in Het duistere hoekje van de Snoepfabriek!

Jij bent dan wel niet verantwoordelijk voor het moorden, je kan wel je buddy helpen door te kijken wie welke gave heeft. Stuur gewoon elke nacht een PM naar mij met een gebruikersnaam van een speler.

Je wint als de burgers verslagen zijn! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)

Basti-B:
Jij bent Kaito Kuroba! (Overlever / Cupido)

Het kan jou eigenlijk niks schelen of de maffia nu gepakt wordt of niet, zolang je zelf maar overleeft. Wat je interessanter vindt, is dat je in de eerste Nacht twee spelers mag uitkiezen die voor eeuwig van elkaar zullen houden! Als een van de twee wordt vermoord, pleegt de andere zelfmoord uit verdriet. Beide namen van het koppeltje stuur je mij dus gewoon de eerste Nacht door via PM; dan stuur ik een PM naar het koppel zelf...

Je wint als je op het einde van het spel nog in leven bent! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)

LukeVonPerrywinkle:
Jij bent Genta Kojima! (Burger / Meeloper Ayumi)

Je bent eigenlijk vooral geïnteresseerd in eten. Toch wil je niet volledig lomp overkomen, dus ga je vooral mee met wat Ayumi (Kolemijn, burger) zegt. Ze is immers zo mooi en slim… Ayumi is hier niet van op de hoogte. Als jij sterft, zal ik zeggen dat je vanilla was. Als zij sterft, mag je kiezen op wie je wilt stemmen.

Je moet dus bij élke lynch op dezelfde persoon als Ayumi stemmen. Maar toch mag je al je vermoedens zeggen enzovoorts. (Je kan eventueel Ayumi subtiel overtuigen op iemand te stemmen waar jij ook op wilt stemmen…) Het is trouwens verboden te zeggen dat je een meeloper bent.

Je wint als de maffia verslagen is! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)

NeeNee:
Jij bent Ran Mouri! (Burger / Genezer)

Je kan het allemaal: je hebt niet alleen een diploma Karate op zak, je bent ook erg goed in het opvoeden van Conan… Heb je het in je dokter te worden nu je naar de universiteit gaat?

Je mag elke Nacht iemand kiezen die je gaat beschermen. Je keuze stuur je door via PM.

Je wint als de maffia verslagen is! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)

Saki / The Donkey:
Jij bent Sonoko Suzuki! (Burger / Omkoper ten voordele van Ran)

Als je beste vriendin Ran op sterven ligt, kan je de moordenaar net op tijd omkopen met al je geld. Als je dit dit doet, moet je bij de volgende lynch ‘Geen Lynch’ stemmen.

Als Ran op het punt staat vermoord te worden, stuur ik je een PM met de vraag of je het wilt doen. Ik stuur je ook een PM als Ran op het punt staat gelynched te worden.

Ran is hiervan niet op de hoogte en je komt niet te weten wie Ran is.

Je wint als de maffia verslagen is! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)

Koen:
Jij bent Kogoro Mouri! (Burger / Ziener)

Hoe doe je dat toch? Steeds opnieuw lukt het je een moord op te lossen zonder dat je het zelf beseft! Het lijkt wel of je een magische kracht bezit die je vertelt wie goed of slecht is… (In Detective Conan is het natuurlijk Conan die je tijdelijk verdooft he)

Elke Nacht mag je een PM sturen met de gebruikersnaam van iemand die je wilt onderzoeken, dan zeg ik je of hij/zij maffia is of niet.

Je wint als de maffia verslagen is! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)

Yatagarasu:
Jij bent Agasa Hiroshi! (Burger / Uitvinder)

Je maakt natuurlijk niet alleen uitvindingen voor Conan, maar ook voor jezelf! Elke nacht kan je een van je favoriete uitvindingen gebruiken:

-De Gedaanteverwisselingsringen: Je stelt 2 ringen in met een gebruikersnaam, die zich dan ’s nachts rond hun prooi’s vinger doen. Hiermee zullen beide -zonder het te weten- de actie van de andere persoon uitvoeren. (=Busdriver)
-Het Tijdsscherm: Als je je binnen dit scherm begeeft, staat de tijd er stil. Bij gevolg dat je dus geen actie kan uitvoeren. (=Roleblocker)
-Of je kan ook gewoon eens naar iemand op bezoek gaan. Altijd in je eentje thuis zitten is ook niet altijd leuk… (=Verstopper)

Je wint als de maffia verslagen is! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)

---
De nachtacties:

NACHT 1:
Kolemijn / Gin (Maffia / Godfather) => Vermoordt NeeNee => Yatagarasu sterft
MrXarnus / Vodka (Maffia / Kleurenziener) => Koen => Ziener
Basti-B / Kaito Kuroba (Overlever / Cupido) => NeeNee + Kolemijn
NeeNee / Ran Mouri (Burger / Genezer) => Geneest LukeVonPerrywinkle
Koen / Kogoro Mouri (Burger / Ziener) => MrXarnus => Weerwolf
Yatagarasu / Agasa Hiroshi (Burger / Uitvinder) => Roleblocker: NeeNee => Yatagarasu

NACHT 2:
Kolemijn / Gin (Maffia / Godfather) => Vermoordt Koen => Niemand sterft
NeeNee / Ran Mouri (Burger / Genezer) => Geneest Koen
Koen / Kogoro Mouri (Burger / Ziener) => LukeVonPerrywinkle => Burger

NACHT 3:
Kolemijn / Gin (Maffia / Godfather) => Vermoordt Saki / The Donkey => Saki / The Donkey sterft
NeeNee / Ran Mouri (Burger / Genezer) => Geneest Koen
Koen / Kogoro Mouri (Burger / Ziener) => NeeNee => Burger
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by Kira »

Oh ja, nog één dingetje :p

Winnaars:
MrXarnus
Kolemijn

Verliezers:
NeeNee
Saki / The Donkey
LukeVonPerrywinkle
Yatagarasu
Koen
Basti-B
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by The Donkey »

Kira wrote: Kolemijn:
Jij ben Gin! (Maffia / Godfather)

Nu is het genoeg geweest: die irritante kleuterdetective en z’n naasten gaan eraan. Nu kunnen ze geen kant meer op! Je medeweerwolf is MrXarnus. Discussieer hiermee in Het duistere hoekje van de Snoepfabriek!

Stuur elke nacht door wie je dood wilt zien, en ik laat je wens uitkomen. Buiten dit heb je nog een ander handigheidje, Genta Kojima denkt namelijk dat jij Ayumi bent:
Jij bent Genta Kojima! (Burger / Meeloper Ayumi)

Je bent eigenlijk vooral geïnteresseerd in eten. Toch wil je niet volledig lomp overkomen, dus ga je vooral mee met wat Ayumi (Kolemijn, burger) zegt. Ze is immers zo mooi en slim… Ayumi is hier niet van op de hoogte. Als jij sterft, zal ik zeggen dat je vanilla was. Als zij sterft, mag je kiezen op wie je wilt stemmen.

Je moet dus bij élke lynch op dezelfde persoon als Ayumi stemmen. Maar toch mag je al je vermoedens zeggen enzovoorts. (Je kan eventueel Ayumi subtiel overtuigen op iemand te stemmen waar jij ook op wilt stemmen…) Het is trouwens verboden te zeggen dat je een meeloper bent.

Je wint als de maffia verslagen is! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)
Ik zal niet zeggen wie Genta is.

Je wint als de burgers verslagen zijn! Als er nog vragen zijn, houd ik je niet tegen ze te stellen! Veel plezier! ;)
wacht ff hoor, dit is zo krom als de ...

Luke krijg dus zijn rol PM waarin staat dat hij "meeloper" is, dat verwoord je als "dus ga je vooral mee met wat Ayumi (Kolemijn, burger) zegt", imo zijn daar 2 dingen mis mee. 1 je zegt niet dat je MOET meegaan met kolemijn, je hebt het er ook niet over dat Luke sterft als hij het niet doet. En daar komt nog eens bij dat je daar kolemijn als compleet veilig neerzet... Nu zijn er zat rollen waar je als verteller valse informatie over moet doorgeven, maar ik vind dit wel een tikje extreem... Zeggen dat iemand save is in een rol PM, wat dus niet waar is? mja jij verteld het spel dus wij hebben te luisteren, maar vind het wat vreemd. Dat neemt niet weg dat ik de dood van Luke door het fout stemmen logisch vind. Vind dat echt buiten proportie tbh... zeker als je bedenkt dat kolemijn op iemand anders had kunnen stemmen dan de menigte en dan op het laatste moment zijn stem had kunnen weizigen om een lynch te vormen, dan kan Luke dat toch uberhaupt niet goed hebben?

ff vraagje voor basti-b, waarom heb je in de eerste nacht NeeNee en Kolemijn gelinkt? Je had toch geen zekerheid over wie het waren of welke rollen ze hadden?

moet wel zeggen dat ik het goed gespeelt vind van kolemijn, we hadden onze twijvels maar niet met een echte rede. Dat Luke hem als veilig stelde was dan wel perfect voor hem, daarna hoefde hij zich helemaal niet meer te verdedigen:P Maar voor die tijd deed hij het zeer netjes imo:)

Ook leuk hoe Koen zijn niveau ongelovelijk is gestegen! Hebben we er weer een sterke speler bij:)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by Koen »

Haha, super! Ik snap er eigenlijk niks van maar kolemijn deed toch wat verdacht, alleen deed Luke ons de das om... En vorige keer leidde NeeNee mij al goed in de maffiaclan en deze keer zorgt ze weer dat ik een dagje langer overleefde... Mijn eigen godmother lol.
motivatiedip. help!

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Hmm. Hier heb ik toch ook enkele bedenkingen bij.

Het feit dat ik telkens hetzelfde moest stemmen als een medespeler in een spel met maar 8 spelers vond ik al contraproductief (je smijt als het ware 1 stem weg) maar dan blijkt die persoon ook nog eens maffia te zijn. Dat betekent dat er al van in het begin van het spel 3 maffiastemmen waren. Dat niet alleen; Kolemijn werd voorgesteld als volledig onschuldig én hij is dan ook nog eens op de hoogte van het feit dat ik zoals hem moet stemmen én hij weet dat ik denk dat hij volledig onschuldig is. Op een totaal van 8 spelers is dat gewoon veel te veel van het goede (toch voor de maffia).

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by MrXarnus »

F*ck yeah!
Eindelijk eens gewonnen, ik verheug me al op het volgende spel...

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Koen wrote:alleen deed Luke ons de das om...
Mja, Ik denk niet dat ik degene ben waardoor we verloren zijn.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by Koen »

LukeVonPerrywinkle wrote:
Koen wrote:alleen deed Luke ons de das om...
Mja, Ik denk niet dat ik degene ben waardoor we verloren zijn.
Zo bedoel ik het natuurlijk niet, maar het procédé dat jij kolemijn als onschuldig bestempelde/moest bestempelen was toch een hekele kwestie :)
motivatiedip. help!

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Koen wrote:
LukeVonPerrywinkle wrote:
Koen wrote:alleen deed Luke ons de das om...
Mja, Ik denk niet dat ik degene ben waardoor we verloren zijn.
Zo bedoel ik het natuurlijk niet, maar het procédé dat jij kolemijn als onschuldig bestempelde/moest bestempelen was toch een hekele kwestie :)
Uiteindelijk was het NeeNee die uitging van de absolute onschuldigheid van Kolemijn.

Ik herinner me dit moment nog:
LukeVonPerrywinkle wrote:
NeeNee wrote: Er is geen "A is onschuldig, B is schuldig" optie, want er is geen reden waarom een Townie over zoiets zou liegen. In dit geval kan er maar één iemand schuldig zijn, dus optie 2 valt ook weg. B is dus zeker onschuldig.
Wat als A verkeerde info heeft doorgekregen in zijn rolbeschrijving of via een gave waardoor het lijkt alsof B onschuldig is maar dat die in feite toch een weerwolf is? Ik weet niet hoe vaak zoiets voorvalt maar de verteller kan in principe doen wat hij wilt.
Ik zou dit dus eerder omschrijven als de verteller die gewonnen is.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by The Donkey »

mja Luke dat ben je wel, al kan je er eigenlijk niets aan doen:P Wist jij dat je zou sterven als je niet met kolemijn mee zou stemmen? en jou werd verteld dat kolemijn save was, en dat gebruikte je in het spel, als je dat niet had gedaan waren we niet op basti-b uitgekomen omdat we de rest weg streepte. Dan waren zowel jij als kolemijn samen met basti over gebleven. Nu had ik in jou schoenen precies hetzelfde gedaan hoor, hoe moest jij weten dat het een leugen was over kolemijn?

2

Zat ik idd ook al aan te denken, maar haar beredenatie is goed. Wel appart dat je daar toen al mee kwam, had je een vermoeden dat kolemijn wolf was? Maarja ik denk niet dat NeeNee of jij het anders hadden kunnen laten lopen, ik bedoel als ik die PM had gekregen had ik in het topic waarschijnlijk gezecht dat ik er 100% zeker van was dat kolemijn save was.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by LukeVonPerrywinkle »

The Donkey wrote: Zat ik idd ook al aan te denken, maar haar beredenatie is goed. Wel appart dat je daar toen al mee kwam, had je een vermoeden dat kolemijn wolf was? Maarja ik denk niet dat NeeNee of jij het anders hadden kunnen laten lopen, ik bedoel als ik die PM had gekregen had ik in het topic waarschijnlijk gezecht dat ik er 100% zeker van was dat kolemijn save was.
Nee, ik had geen vermoeden dat Kolemijn maffia was. Ik had een stevig vermoeden dat hij onschuldig was (omdat dat zo letterlijk in mijn pm stond :wink: ). Toch, ik zou nooit helemaal uitsluiten dat die onschuldig is totdat het ultieme bewijs was geleverd.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by Kira »

Geen idee of enkel The Donkey zo radicaal tegen die rolverdeling is, maar er is toch al erg vaak gezegd dat de verteller gewoon alles kan laten gebeuren? Maar om op alle vragen te beantwoorden, ga ik gewoon ik puntjes antwoorden.
1. Een (gewone) meeloper werd bij ons in de lagere school een hoop gebruikt bij live-action-spelletjes. Vandaar dus mijn inspiratie (moest het boeien).
2a. Dat ik zeg in LukeVonPerrywinkle's PM dat Kolemijn een burger is, is minder extreem dan een ziener die alles fout ziet.
2b. Bovendien nam iedereen de logica van NeeNee direct aan voor juist (die inderdaad normaal gezien ook wel juist zou zijn). Maar het was ook zij die enkele posts ervoor ''Misschien is Koen wel een ziener die alles fout ziet'' meedeelde. Zeker toen Luke zelf begon te twijfelen of Kolemijn wel echt een burger was, vond ik het toch een vreemde keuze om Basti-B te lynchen.
2c. In een van de andere spelletjes kreeg de maffia ook al een schuilrol! (!!) Bovendien was de godfather niet onderzoeksimmuun ofzo.
3. De burgers waren ook niet helemaal benadeeld, want NeeNee was een genezer én kon gewoon niet doodgaan voordat iemand The Donkey zou laten sterven. En Yatagarasu kon ervoor zorgen dat ook zij niet dood zou gaan. Bovendien waren er niet zoveel spelers, waardoor de burgers veel gemakkelijker konden schrappen en overleggen. (En dat laatste brengt ons bij het belangrijke puntje 4)
4. Spellen 1 tot 4 duurden 20-38 bladzijden. Nu zitten we aan bladzijde 13. Van enkelen heb ik eigenlijk gewoon géén redening gehoord en een groot deel was super bang om op ook maar iemand te stemmen. En dan dat ''Pff... The Donkey, moest je nu echt zo'n lange post typen?''?
5. Een spel van 8 spelers is ofwel een klein beetje speciaal (maar in het voordeel van een bepaalde partij), ofwel is het redelijk saai. En een spel in het voordeel van de burgers hebben we al gehad. (Al probeerde ik het grotendeels toch eerlijk te houden?)
6. Zo krom als de...?

Als ik het nog beter moet uitleggen, moet je het maar zeggen :fadein:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Kira wrote: 2a. Dat ik zeg in LukeVonPerrywinkle's PM dat Kolemijn een burger is, is minder extreem dan een ziener die alles fout ziet.
Ik vind het wel extremer. Dit heeft te maken met verwachtingen. Bij een ziener is er nog steeds een kans dat hij het verkeerd heeft (hij ziet slecht, de onderzochte is onderzoeksimmuun,...). Maar dat is te verwachten en daar wordt sowieso rekening mee gehouden.

In dit geval daarentegen zeg jij letterlijk tegen een speler "Kolemijn is onschuldig" zonder dat die speler daar zelf naar gevraagd heeft. Dan is het maar normaal dat die verwacht dat Kolemijn onschuldig is. Als dan Kolemijn maffia blijkt te zijn, ben je geen onpartijdige verteller meer (imho).
Kira wrote: 2b. Bovendien nam iedereen de logica van NeeNee direct aan voor juist (die inderdaad normaal gezien ook wel juist zou zijn). Maar het was ook zij die enkele posts ervoor ''Misschien is Koen wel een ziener die alles fout ziet'' meedeelde. Zeker toen Luke zelf begon te twijfelen of Kolemijn wel echt een burger was, vond ik het toch een vreemde keuze om Basti-B te lynchen.
Ik was niet aan het twijfelen dat Kolemijn een burger was. Ik was er relatief zeker van omdat dat zo in mijn pm stond. Ik hield er gewoon in zeer beperkte mate rekening mee dat die maffia kon zijn (omdat je met alles rekening moet houden, hoe bizar ook). Dit zou ik niet omschrijven als "twijfelen". Op zich was NeeNee haar redenering niet zo verkeerd.

En de kans dat Koen een ziener was die alles fout ziet was nogal klein omdat die gelijk had met MrX. NeeNee dacht eerder dat ik onderzoeksimmuun was.

En een vreemde keuze om Basti-B te lynchen? Veel verdachten bleven er niet over en ik moest meegaan met Kolemijn he. :p
Kira wrote: 2c. In een van de andere spelletjes kreeg de maffia ook al een schuilrol! (!!) Bovendien was de godfather niet onderzoeksimmuun ofzo.
Kolemijn kreeg niet enkel een schuilrol, hij kreeg min of meer de bevestiging van de verteller dat die onschuldig was en hij had een dubbele stem voor het lynchen. Da's niet niks.
Kira wrote: 3. De burgers waren ook niet helemaal benadeeld, want NeeNee was een genezer én kon gewoon niet doodgaan voordat iemand The Donkey zou laten sterven. En Yatagarasu kon ervoor zorgen dat ook zij niet dood zou gaan. Bovendien waren er niet zoveel spelers, waardoor de burgers veel gemakkelijker konden schrappen en overleggen. (En dat laatste brengt ons bij het belangrijke puntje 4)
4. Spellen 1 tot 4 duurden 20-38 bladzijden. Nu zitten we aan bladzijde 13. Van enkelen heb ik eigenlijk gewoon géén redening gehoord en een groot deel was super bang om op ook maar iemand te stemmen. En dan dat ''Pff... The Donkey, moest je nu echt zo'n lange post typen?''?
Er werd misschien minder gepost dan in de vorige games maar de reden waarom dit spel nu al is afgelopen is ook aan jou te wijten. Er zijn nog drie burgers over en maar 1 maffialid. Normaal gezien zou het nog niet gedaan zijn geweest maar als iemand moet meestemmen met de maffia wel.
Kira wrote: 5. Een spel van 8 spelers is ofwel een klein beetje speciaal (maar in het voordeel van een bepaalde partij), ofwel is het redelijk saai. En een spel in het voordeel van de burgers hebben we al gehad. (Al probeerde ik het grotendeels toch eerlijk te houden?)
Als op de eerste dag een burger werd gelyncht (ik niet) en tijdens de nacht een burger werd vermoord (toen was het al bekend voor Kolemijn dat ik de meeloper was omwille van de claims), was de maffia al gewonnen want dan konden de burgers geen meerderheid meer hebben. :p

Als je het zo bekijkt, had de maffia wel een serieus groot voordeel...

Natuurlijk ben ik ook ontevreden over mijn rol. De derde keer op rij dat ik begin als een vanilla townie en deze keer mocht ik zelf niet eens stemmen. Het enige 'positieve' dat ik had, was dat ik wist dat Kolemijn onschuldig was. Niet dus. Als het zo doorgaat begin ik de volgende keer als vanilla townie die op de eerste dag moet claimen dat hij maffia is.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by Koen »

Ik vond het ook wel vreemd dat er op Basti werd gestemd omdat we direct doorhadden dat hij een survivor was... Maar ik zou op Donkey of NN gestemd hebben, in eerste instantie nog niet op kolemijn ;)
motivatiedip. help!

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DE MAFFIA WINT!)

Post by yatagarasu »

@Kira: Je zal bij de nachtacties van nacht 1 mijn actie even moeten aanpassen. Het moet busdriver zijn in plaats van role blocker.

Ik vind dat het een goed spel was, er mocht misschien nog wat meer actie overdag zijn. En ja, je moet roeien met de riemen die je hebt, er kan niemand voorspellen welke abilities/rollen er allemaal in het spel zullen zijn.
Image

Post Reply