Weerwolven 5: Detective Conan (/)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by NeeNee »

Dan blijven alleen The Donkey en Basti-B nog over...

Het is vreemd dat Saki hier zijn plaats opgeeft, terwijl hij wel nog meespeelt op de andere site. Dat zou kunnen betekenen dat hij Maffia is, want dat is normaal een beetje intensiever dan een gewone Burger.

Over Basti kan ik weinig zeggen, want hij post amper. Of dat opzet is of gewoon zijn strategie is moeilijk te zeggen.

En ik verzeker je dat je er spijt van krijgt als jullie mij lynchen. Heel veel spijt. Zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by LukeVonPerrywinkle »

NeeNee wrote:En ik verzeker je dat je er spijt van krijgt als jullie mij lynchen. Heel veel spijt. Zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb.
Als je zoiets zegt, krijgen we net meer zin om je te lynchen. :bday:

Ben je een bom ofzo?

Anyway, als de keuze zich beperkt tot Basti-B en The Donkmeister gaat voorlopig mijn voorkeur uit naar Basti.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by The Donkey »

lol jah, ik realiseer me nu ook dat ik ongelovelijk verwarrende dingen in de (zoiezo al veel te lange) posts zeg vergeleken met voorgaande spellen. mja slaap nog beroerder dan normaal de laatste weken zou daar wel eens aan kunnen liggen...

anyways ik kan bevestigen dat er een Ran in het spel zit, wie het is heb ik geen zekerheid over. Nu dat NeeNee die rol claimt en niemand anders, lijkt het me niet zo gek dat zij dat daadwerkelijk is. Dit zorgt er voor dat ik NeeNee meer als onschuldig zie en haar afwijkende gedrag wijd aan de drukte in real life. Vind dat we nu vrij zeker kunnen zeggen dat koen onschuldig is en daarmee ook luke.

we moeten nog 1 (waarschijnlijk) wolf vinden en de personen die nog kunnen zijn dan: kolemijn, basti (wetende dat ik geen wolf ben en er van uitgaande dat neenee is wie ze zegt dat ze is). Samen met de meeste vind ik kolemijn niet bepaalt verdacht meer overkomen, hij speelt ook niet anders dan normaal als je het mij vraagt. basti is meer gaan posten op mijn verzoek, maar zoals hij zelf al zij dragen de posts niet veel bij:P Dit zou best kunnen omdat hij niets zelf naar voren wil brengen om niet te veel in de aandacht te komen. Mee praten over een beschuldiging is een stuk minder opvallend dan zelf de beschuldiging maken. + het zorg er voor dat als je een valse beschuldiging maakt als wolf je niet hoeft op te letten of je verhaal wel klopt. (heb het zelf in het verleden gedaan als wolf en dat was niet makkelijk, ondanks dat ik geen foute maakte werd er ook nog eens zo doorheen gezien, dus was het absoluut geen goede zet:P)

door deze beredenatie kom ik uit op basti, maarja das door de rest uit te sluiten als wolf en niet door wat hij zelf doet.

wat zeggen jullie?
ik zag al meer mensen kijken naar kolemijn en basti, dus denk niet dat we hier zo ver van de waarheid liggen:)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by The Donkey »

lol, weet het weer voor elkaar te krijgen de laatste pagina niet te lezen...
god zij dank maar 2 posts:P

ben wel benieuwt waarom we kolemijn nu uit het plaatje weg strepen? iedereen heeft het gevoel dat hij onschuldig is, maar om hem nu als verdachte weg te laten...
maakt verder ook niet uit, niemand die op hem stemt:P

maar dus ook NeeNee en luke vinden basti verdacht, ik heb eigenlijk dan wel genoeg om te stemmen.

stem: basti-b

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by Kira »

STEMMENTELLING:
I Basti-B (~The Donkey)

4 stemmen nodig voor een lynch.
Last edited by Kira on Thu Oct 04, 2012 20:44, edited 1 time in total.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by NeeNee »

^ Moeten het geen 4 stemmen zijn? Er zijn nog 6 spelers over...

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by Kira »

Sorry, foutje ^^

Dat betekent dat je het spel terug wat aandachtiger volgt, toch? :fadein:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by The Donkey »

lol, NeeNee is gwn iemand die erg precies is en let dus op details;)
maar het is wel iets dat opvalt, zat er ook al naar te kijken:P

niemand die wat te zeggen heeft op mijn beredenering van gister?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by NeeNee »

^ Welke redenering? Dat het verdacht is om op de actergrond te blijven? Ja, dat lijkt me logisch.

Het moet trouwens wel bijna Basti of jou zijn (of misschien Luke). Al de rest is al bewezen.

Koen: heeft een Maffia-lid gedood, en niemand anders heeft Cop geclaimd.
NeeNee: personage bevestigd door The Donkey, en niemand anders heeft Ran geclaimd.
kolemijn: onschuld bevestigd door Luke.
Luke: onschuld bevestigd door Koen, maar zou eventueel nog onderzoeksimmuun kunnen zijn.
The Donkey: niet bevestigd.
Basti: niet bevestigd.

Als we ervan uitgaan dat er maar één Maffia-lid meer over is (en dat er dus geen twee mensen zijn die elkaar beschermen) en dat Luke echt zeker is van zijn zaak (ben je dat? Houd er rekening mee dat in sommige spellen elk lid van de Maffia kan doden), dan zijn er dus maar drie mogelijke verdachten meer over. Als we er vandaag eentje lynchen (Basti) en Koen er vannacht nog eentje onderzoekt (The Donkey), dan kunnen we haast niet meer verliezen, lijkt mij... aangenomen dat Koens gave echt werkt, natuurlijk. Als dat niet zo is (= als Koen doorkrijgt dat The Donkey onschuldig is), dan moeten we morgen opnieuw kiezen tussen Luke en The Donkey.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by The Donkey »

lol, je gebruikt mij als bevestiging van je rol, maar ik ben wel verdachte? dat heb je niet helemaal doordacht denk ik... was al weer vergeten dat luke kolemijn bevestigd had dus dat scheeld. Ik ga er van uit dat jij ran bent en dus ben jij voor mij onschuldig, maar als ik als verdachte word gezien is die bevestiging voor jou toch waardeloos? Vind het vreemd dat jij mij dan toch als verdacht blijft zien, ondanks dat je goed bent in het beredeneren van dit soort dingen...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by The Donkey »

trouwens in jou lijstje staat ook dat koen luke als onschuldig heeft bewezen, maar misschien onderzoeks immuum was. Nu zou dat toch nooit het resultaat "zowel geen weerwolf als geen survivor" geven. Als koen zo'n specefiek antwoord krijgt lijkt het me dat hij hem gewoon 100% bewezen heeft (er van uitgaande dat koen zelf ook 100% bewezen is). daar komt nog eens bij dat luke zegt dat kolemijn burger is, maar als jij nog twijvels bij luke hebt zou je die toch ook bij kolemijn moeten hebben?


aangezien we in prenciepe het spel in dag 3 zouden kunnen winnen, denk ik dat ik wel open kaart kan spel van wat ik denk (ik vermoed dat de wolf het ook wel door heeft).

ik denk dat we een doctor in het spel hebben en dan wel kolemijn of luke, luke bevestigd kolemijn zijn onschuld, wat betekend dat hij zoiezo EEN connectie qua rol met hem heeft. Kolemijn doet dit niet andersom wat mij het idee geeft dat ze geen Masons zijn. Ik zou dan zeggen dat luke een bodyguard is van kolemijn, al zou dit niet super logisch zijn omdat kolemijn dan de doctor zou moeten zijn. Dat ik zeg dat Ran in het spel zit is omdat ik ook een protective gave heb, maar deze heb ik nog niet gebruikt. Wat mij doet denken dat er nog iemand is met een protective gave omdat het me uiterst sterk lijkt dat de wolven niets hebben gedaan in de afgelopen nacht. basti was overduidelijk niet ran en aangezien die er zoiezo in zit en alleen NeeNee die claimt lijkt me dat vrij duidelijk, maar als je zegt dat ik verdacht ben, vervalt het beweis voor NeeNee ook meteen...

wat dan overblijft is basti, hij heeft niets over gaves gezecht dus ik zou dan denken dat hij een gewone mafia goon is. Als de dingen die ik hierboven zeg echt waar zijn, lijkt me het wel dat de mafia flink underpowered is...

anyways ik zou graag wat horen van NeeNee en Kolemijn waarom zij zo belangrijk zijn, als we het goed spelen kunnen we deze ronde het spel winnen en kunnen we dus open kaart spelen. Of zijn we te wantrouwig dat er een 3e wolf zou zijn? mja is wel een risico, maar ik denk dat we dan vrij zeker over de wolf kunnen zijn:)

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by LukeVonPerrywinkle »

NeeNee wrote:^ Welke redenering? Dat het verdacht is om op de actergrond te blijven? Ja, dat lijkt me logisch.

Het moet trouwens wel bijna Basti of jou zijn (of misschien Luke). Al de rest is al bewezen.

Koen: heeft een Maffia-lid gedood, en niemand anders heeft Cop geclaimd.
NeeNee: personage bevestigd door The Donkey, en niemand anders heeft Ran geclaimd.
kolemijn: onschuld bevestigd door Luke.
Luke: onschuld bevestigd door Koen, maar zou eventueel nog onderzoeksimmuun kunnen zijn.
The Donkey: niet bevestigd.
Basti: niet bevestigd.

Als we ervan uitgaan dat er maar één Maffia-lid meer over is (en dat er dus geen twee mensen zijn die elkaar beschermen) en dat Luke echt zeker is van zijn zaak (ben je dat? Houd er rekening mee dat in sommige spellen elk lid van de Maffia kan doden), dan zijn er dus maar drie mogelijke verdachten meer over. Als we er vandaag eentje lynchen (Basti) en Koen er vannacht nog eentje onderzoekt (The Donkey), dan kunnen we haast niet meer verliezen, lijkt mij... aangenomen dat Koens gave echt werkt, natuurlijk. Als dat niet zo is (= als Koen doorkrijgt dat The Donkey onschuldig is), dan moeten we morgen opnieuw kiezen tussen Luke en The Donkey.
Euh. Jouw redenering vind ik ook maar bizar. Je twijfelt aan mijn onschuld maar je twijfelt absoluut niet over het feit dat Kolemijn onschuldig is omdat IK DAT HEB GEZEGD? Huh? Waarom is Kolemijn dan ook geen twijfelgeval? Voor hetzelfde geld ben ik onschuldig en vergis ik mij over de onschuld van Kolemijn. Ik zie niet in waarom ik nog steeds een twijfelgeval ben en Kolemijn niet. Er is écht geen reden om een onderscheid te maken tussen ons beiden.

Trouwens, als we vandaag Basti lynchen en die blijkt maffia te zijn, is het spel dan niet gedaan? Jij gaat er meteen van uit dat na de lynch van Basti er nog een nacht is. Ook vrij bizar.

En waarom precies ben jij onschuldig? Omdat twijfelgeval Donkey wat bevestigd heeft?

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by LukeVonPerrywinkle »

^^ Oke, had de posts van Donkey nog niet gelezen. Ik begrijp nu waarom hij *denkt* dat NeeNee onschuldig is.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by NeeNee »

^^ Omdat ik ervan uitga dat er maar één Maffia-lid meer over is.

Normaal gezien, als iemand (persoon A) de onschuld van een andere speler (persoon B) bevestigt, zijn er drie mogelijkheden:
1) beide zijn onschuldig, A spreekt de waarheid
2) beide zijn schuldig, A liegt om zijn teamgenoot te beschermen
3) A is schuldig, maar B is onschuldig. A doet alsof hij een speciale rol heeft om het vertrouwen van de Town te winnen.

Er is geen "A is onschuldig, B is schuldig" optie, want er is geen reden waarom een Townie over zoiets zou liegen. In dit geval kan er maar één iemand schuldig zijn, dus optie 2 valt ook weg. B is dus zeker onschuldig.

Om het met een voorbeeld wat dichter bij huis uit te leggen: Luke zegt dat kolemijn onschuldig is. Dit geeft ons twee mogelijkheden:
1) Luke spreekt de waarheid over zijn rol -> kolemijn is onschuldig
2) Luke liegt -> Luke is Maffia -> kolemijn is onschuldig, want Luke is al Maffia en er kunnen geen twee Maffia-spelers zijn.

Dus in beide gevallen is kolemijn onschuldig. Maar we kunnen niet met zekerheid zeggen dat Luke onschuldig is, want het is mogelijk dat hij gewoon aan het liegen is om ons te laten geloven dat hij onschuldig is.

Dit is natuurlijk in de veronderstelling dat een Townie zich niet vergist. Daarom vroeg ik ook of je wel zeker weet dat je 'bewijs' foolproof is, want dat is belangrijk.

En ja, als Basti Maffia is, is het spel natuurlijk meteen gedaan. Mijn redenering was bedoeld om aan te tonen dat we haast niet meer kunnen verliezen, zelfs al hebben we het vandaag mis.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 3)

Post by kolemijn »

Aangezien iedereen hier al zo mooi uitgezette redenering heeft gedaan, hoef ik denk ik niet veel toe te voegen.
Stemmen we niet gewoon op Basti dan? Hij is de enige die niet een of andere (al dan niet gelogen) veilige claim heeft. En bovendien, met nog maar 1 maffia hebben we niet veel te vrezen denk ik, als hij het niet blijkt te zijn hebben we nog altijd een paar extra kansen.

Post Reply