(web) Winkels voor engelse manga

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Tamara wrote:Volgens mij was het vooroordeel dat we recht voor z'n raap zijn. Dat staat niet gelijk aan grofgebekt :)
Voor Belgen wel... :)

Grofgebekt is misschien niet het goede woord, maar hier is de teneur dat jullie zo direct zijn dat het als onbeschoft wordt ervaren. Belgische beleefdheid vereist nu eenmaal veel meer omwegen, en het levert vaak een beetje een cultuurschok op als iemand daar dan recht doorheen walst.

Ik heb je het voorbeeld van het 'iets te drinken aanbieden' al eens gegeven, he? Je moet dat in België dus écht twee keer doen, anders ben je geen goede gastvrouw. :wink: De eerste keer weigeren de mensen uit beleefdheid.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

gebeurt hier ook vaak genoeg hoor:P maarja idd we doen daar minder moeilijk over, want eigenlijk sla je de eerste keer af om de gastvrouw/heer de moeite te besparen, en uiteindelijk moet die dan een 2e keer vragen om het alsnog voor je te doen.

we gaan nu wel erg ver off-topic dus is miss handig dit onderwerp te laten rusten of er in de heuvelkroeg er een speciaal topic voor te openen;)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Ik vond net het antwoord van Archonia in m'n mailbox:
Normaal zouden ze nu terug aan moeten staan. Onze excuses voor het ongemak.
Alle Franse Detective Conans staan weer op leverbaar. Met Nederlandse directheid en Vlaamse klantenservice krijg je dingen gedaan :D

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Koen »

Hallo vriendjes, en vriendinnetjes…

Ik weet natuurlijk niet wat er zich in jullie hoofden afspeelt. Maar als Vlaming kan ik NeeNee’s redenering wel volgen. Misschien zou ik er wel niet zo over doorbomen, maar het principe van niet te mailen, snap ik wel. “Kan ik hen lastigvallen met een puur persoonlijke vraag waarvoor zij wel hun redenen zullen hebben?” Want ik ga [ging, cf. Tamara’s post] er zelf vanuit dat dit geen foutje is bij Archonia. En zonder dat ‘egocentrische zeur’ nu de zwaarst mogelijke belediging is die mogelijk het einde van de wereld kan inluiden, zou ik toch liever ook niet zo bestempeld worden. En als ik zie dat The Donkey daar geen graten inzie, denk ik inderdaad dat dat een puur cultureel verschil is. Ik heb het altijd interessant gevonden, de verschillen in vloeken tussen Vlaanderen en Nederland. Al die ziektes die jullie als vloek gebruiken om toch maar geen ‘god-‘ te hanteren, terwijl het bij ons net andersom is. Weg met de Groot-Nederlandse gedachte, met andere woorden! 8)

Oké, misschien ben ik wat aan het afwijken :P Zoals Donkey voorstelt, laten we het maar rusten en weer hand-in-hand verbroederen – in onderhevig geval verzusteren – of we laten het cultuurverschil tussen mannen en vrouwen op jullie los en eisen een mudwrestling partijtje. :bday:
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Bart »

Koen wrote:Oké, misschien ben ik wat aan het afwijken :P Zoals Donkey voorstelt, laten we het maar rusten en weer hand-in-hand verbroederen – in onderhevig geval verzusteren – of we laten het cultuurverschil tussen mannen en vrouwen op jullie los en eisen een mudwrestling partijtje.
Ik heb modderworstelen eigenlijk nooit begrepen. Ik bedoel, de modder ligt al op de grond, dus heeft op voorhand verloren. Niet?
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Koen »

Bart wrote:Ik heb modderworstelen eigenlijk nooit begrepen. Ik bedoel, de modder ligt al op de grond, dus heeft op voorhand verloren. Niet?
Mangaheuvel, zo diep als een ravijn. Onze nieuwe slogan! 8)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Tamara wrote:Ik vond net het antwoord van Archonia in m'n mailbox:
Normaal zouden ze nu terug aan moeten staan. Onze excuses voor het ongemak.
Alle Franse Detective Conans staan weer op leverbaar. Met Nederlandse directheid en Vlaamse klantenservice krijg je dingen gedaan :D
... En de andere reeksen?

Ik had er niet meteen aan gedacht, maar er zijn wel meer reeksen die voor een deel op "Discontinued" en voor een deel op "Out of stock" staan. Eigenlijk is dat niet logisch; ofwel kan een reeks nog besteld worden via de uitgever, ofwel niet.

Of komt het vaak voor dat van een hele reeks enkel bepaalde nummers niet meer leverbaar zijn? :?: En dan heb ik het dus niet over de oudste versus de nieuwste (dat kan ik nog begrijpen), maar over schijnbaar willekeurige gaten in de nummering.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Of komt het vaak voor dat van een hele reeks enkel bepaalde nummers niet meer leverbaar zijn? :?: En dan heb ik het dus niet over de oudste versus de nieuwste (dat kan ik nog begrijpen), maar over schijnbaar willekeurige gaten in de nummering.
Ja, omdat de oplage vaak per deel verschilt en herdrukken soms een tijdje op zich laten wachten, als ze al herdrukt worden. Van de Duitse Detective Conan is nu bijvoorbeeld 68 niet direct leverbaar, omdat op een herdruk gewacht wordt. Archonia heeft die dan weer niet op 'niet meer leverbaar' gezet, omdat de herdruk slechts een kwestie van tijd is.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Maar er is nog een verschil tussen "Currently not available" ("Momenteel niet beschikbaar") en "Discontinued" ("Dit artikel is uit de catalogus gehaald en is niet meer beschikbaar op Archonia.com"), toch?

Ik kan aannemen dat ze het op het eerste zetten, maar dat tweede klinkt toch wel redelijk definitief...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:^ Maar er is nog een verschil tussen "Currently not available" ("Momenteel niet beschikbaar") en "Discontinued" ("Dit artikel is uit de catalogus gehaald en is niet meer beschikbaar op Archonia.com"), toch?

Ik kan aannemen dat ze het op het eerste zetten, maar dat tweede klinkt toch wel redelijk definitief...
met "Currently not available" bedoelen ze over het algemeen dat ze wachten op een herdruk of een andere leverancier moeten zoeken voor die delen, is niet ongebruikelijk, met "Discontinued" willen ze zeggen dat het permanent is, maar het is niet altijd zo, soms weten ze alsnog een lading van die delen te vinden (dan gaat het vaak maar om een paar exemplaren per deel) en is hij tijdelijk weer beschikbaar. als ze dan er zeker van zijn dat ze het deel niet meer Proberen te vinden dan halen ze hem helemaal weg (al doen ze dat bijna nooit met lopende series). weet niet of je er veel mee opschiet, want ze zijn er zelf niet erg duidelijk mee:P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Wanneer zou er nog eens een kortingsactie komen van Bookdepository.com? Het is echt lang geleden nu. :?

Ik heb een hele hoop boeken op de wachtlijst staan... :D

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Bart »

't Was geen kortingsactie pur sang, maar heb je dan de 'special offers'-dag gemist of tel je die gewoon niet mee?
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

ze doelde waarschijnlijk op die 10% off codes die je soms krijgt via de nieuwsbrief.
is idd al tijden geleden, zou er ook graag weer 1 hebben:S

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

Eindelijk weer een actie:
http://www.bookdepository.com/referafriend

Als iemand nog iemand zoekt om een code naar toe te sturen dan hou ik me van harte aanbevolen :P
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by kolemijn »

^ Kan je niet gewoon wat kortingscodes naar jezelf sturen? Als je wat extra emailadressen hebt tenminste, maar die heb ik wel :)

Post Reply