Ovenvers 2011
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
Re: Ovenvers 2011
^ Hij is nog niet uit in het Engels.
- Weertangel
NeeNee wrote:^ Hij is nog niet uit in het Engels.
Saint Young Men, Weert.Weertangel wrote:Vraagje, hoe heet die serie op zijn engels? want ik vindt het idee ervan alleen al super! en wil em echt lezen, aan al die franse namen van een serie heb ik niets...
Ik heb eindelijk nog wat tijd gevonden (had 't druk vorige week
) om nog wat te lezen.
Ik heb de 4 'groentjes' van Doki Doki, die samen met de uitgever haar 5de verjaardag vieren, gelezen.
Carré de Ciel Bleu 1
Wanneer Fumika, die nu een populaire idool geworden is, terugkomt naar haar geboortedorp merkt ze dat er weinig tot niets verandert is. Tot ze haar jeugdvriend & -vriendin, Shuuichi & Miyuki, weer ziet. Shuuichi is een beter fotograaf geworden & wilt van zijn droom later een beroep maken. Maar Fumika komt te weten dat Miyuki door een ongeval lijdt aan geheugenverlies.
Ondanks Fumika's moeite om haar vriendin terug goedlachs & vrolijk te krijgen als vroeger slaagt zij daar niet in.
Prachtig begin van dit vlotlezend deel. Ik ben eens benieuwd hoe de serie gaat evolueren & de gevoelens tussen de 3.
Immortal Rain 1
Machika is de 14-jarige kleindochter van de legendarische premiejager, Zol. Zij is op zoek naar de man die haar grootvader niet kon doden, Rain.
Rain is een 624-jarige onsterfelijke man die door een straf een kruis op zijn lichaam draagt.
Best een leuk begin van deze serie. Het heeft 2 enorm leuke hoofdpersonages die het verhaal goed draaiende houden.
Het stukje van Rai tegen die tank was zalig om te zien.
Taboo Tattoo 1
Wanneer Seigi een bedelaar redt van een paar uitschot, krijgt hij van de oude man een vreemde glyphe op zijn hand.
Later ontmoet hij Bluesy Fluesy, een jonge Amerikaans meisje die in 't bezit is van een soortgelijke glyphe.
Hij komt te weten dat ze tegen vijanden van het Selinisthaans koninkrijk moeten vechten.
Het gaat vlot vooruit in dit deel ondanks dat het maar 3 chapters bevat (waarvan de eerste 100 pagina's).
Coole actie & best interesante personages. Alleen is de humor soms wat te overbodig want er zijn situaties bij waar die je echt kan ergeren.
Eens kijken of dat in 't tweede deel beter kan.
Vamos La 1
Yu is een associaal & brutaal meisje die niet erg geliefd is in haar school (logisch). Wanneer Asami, die van karakter het compleet tegenovergestelde is van Yu, haar uitnodigt om aan zaalvoetbal mee te doen wil Yu, eerst tegen haar zin, het toch eens overwegen.
Van de 4 series vind ik dit eerste deel de mindere. Tegenover andere reeksen waar sport het hoofdonderwerp is, komt hier de sport pas aan bod in de tweede chapter.
Ook het tempo is niet erg vloeiend te noemen. Ik ben wel verrast geweest door de uitslag van de looptraining, al dan niet door een beetje geluk.
Ik ben wel benieuwd of het tweede deel mij meer kan bekoren.
Ik heb de 4 'groentjes' van Doki Doki, die samen met de uitgever haar 5de verjaardag vieren, gelezen.
Carré de Ciel Bleu 1
Wanneer Fumika, die nu een populaire idool geworden is, terugkomt naar haar geboortedorp merkt ze dat er weinig tot niets verandert is. Tot ze haar jeugdvriend & -vriendin, Shuuichi & Miyuki, weer ziet. Shuuichi is een beter fotograaf geworden & wilt van zijn droom later een beroep maken. Maar Fumika komt te weten dat Miyuki door een ongeval lijdt aan geheugenverlies.
Ondanks Fumika's moeite om haar vriendin terug goedlachs & vrolijk te krijgen als vroeger slaagt zij daar niet in.
Prachtig begin van dit vlotlezend deel. Ik ben eens benieuwd hoe de serie gaat evolueren & de gevoelens tussen de 3.
Immortal Rain 1
Machika is de 14-jarige kleindochter van de legendarische premiejager, Zol. Zij is op zoek naar de man die haar grootvader niet kon doden, Rain.
Rain is een 624-jarige onsterfelijke man die door een straf een kruis op zijn lichaam draagt.
Best een leuk begin van deze serie. Het heeft 2 enorm leuke hoofdpersonages die het verhaal goed draaiende houden.
Het stukje van Rai tegen die tank was zalig om te zien.
Taboo Tattoo 1
Wanneer Seigi een bedelaar redt van een paar uitschot, krijgt hij van de oude man een vreemde glyphe op zijn hand.
Later ontmoet hij Bluesy Fluesy, een jonge Amerikaans meisje die in 't bezit is van een soortgelijke glyphe.
Hij komt te weten dat ze tegen vijanden van het Selinisthaans koninkrijk moeten vechten.
Het gaat vlot vooruit in dit deel ondanks dat het maar 3 chapters bevat (waarvan de eerste 100 pagina's).
Coole actie & best interesante personages. Alleen is de humor soms wat te overbodig want er zijn situaties bij waar die je echt kan ergeren.
Eens kijken of dat in 't tweede deel beter kan.
Vamos La 1
Yu is een associaal & brutaal meisje die niet erg geliefd is in haar school (logisch). Wanneer Asami, die van karakter het compleet tegenovergestelde is van Yu, haar uitnodigt om aan zaalvoetbal mee te doen wil Yu, eerst tegen haar zin, het toch eens overwegen.
Van de 4 series vind ik dit eerste deel de mindere. Tegenover andere reeksen waar sport het hoofdonderwerp is, komt hier de sport pas aan bod in de tweede chapter.
Ook het tempo is niet erg vloeiend te noemen. Ik ben wel verrast geweest door de uitslag van de looptraining, al dan niet door een beetje geluk.
Ik ben wel benieuwd of het tweede deel mij meer kan bekoren.
- Berserker500
Die Vamos là komt precies even traag op gang als Angel Voice waar ik echt dacht na het eerste deel van of het nog de moeite was om verder te lezen.
Gelukkig werd het daarna een stuk beter maar je mag zeker niet elke sport manga vergelijken met topper Slam Dunk.
Gelukkig werd het daarna een stuk beter maar je mag zeker niet elke sport manga vergelijken met topper Slam Dunk.
De sport zelf is nog niet zoveel aan bod gekomen. Er is ook zowat een beetje romantiek, vrienden maken, trainen & team vormen. Maar als ik Koen zijn review van deel 2 gelezen heb gaat het precies wel wat beter in dat deel.Berserker500 wrote:Die Vamos là komt precies even traag op gang als Angel Voice waar ik echt dacht na het eerste deel van of het nog de moeite was om verder te lezen.
Ik probeer enorm veel sportmanga maar het is idd moeilijk iets te vinden als Slam Dunk. Ik ben eens benieuwd naar de twee basketmanga die er staan aan te komen (Dream Team bij Glénat en een WSJ manga bij Kazé)
motivatiedip. help!
Dreamteam ziet er alvast iets leukst uit & die van Kaze manga (noemt die niet Kurono Basket of zoiets?) zou in Japan een topper moeten zijn als je de verkoopcijfers bekijkt. 
Summer Wars 2-3 (einde)
De strijd breekt los wanneer Kenji samen Natsuki & haar familie het opnemen tegen Love Machine.
De gebeurtenissen ervoor & erna zijn fantastisch gedaan. Prachtig werk die vlot leest & zeer aangename personages heeft.
Morgen eens de film bekijken.
De strijd breekt los wanneer Kenji samen Natsuki & haar familie het opnemen tegen Love Machine.
De gebeurtenissen ervoor & erna zijn fantastisch gedaan. Prachtig werk die vlot leest & zeer aangename personages heeft.
Morgen eens de film bekijken.
- Berserker500
Prince du Tennis 04-06
Deze reeks zit toch echt vol leuke personages.
In de finale van het eliminatie toernooi neemt Seigaku het op tegen Fudomine.
Zeker de match van Kaido tegen supersnelle Akira was zalig.
Ryoma is gewoon niet klein te krijgen want zelfs met een wonde aan zijn hoofd geeft hij niet op.
Dan breekt eindelijk het grote kampioenschap van Tokio aan en we zien zelfs Tezuka eventjes in actie.
Nu wachten op de volumes van Koen en dan kan ik verder lezen.
Deze reeks zit toch echt vol leuke personages.
In de finale van het eliminatie toernooi neemt Seigaku het op tegen Fudomine.
Zeker de match van Kaido tegen supersnelle Akira was zalig.
Ryoma is gewoon niet klein te krijgen want zelfs met een wonde aan zijn hoofd geeft hij niet op.
Dan breekt eindelijk het grote kampioenschap van Tokio aan en we zien zelfs Tezuka eventjes in actie.
Nu wachten op de volumes van Koen en dan kan ik verder lezen.
- The Donkey
kuro no basket vond ik erg leuk, las 2 jaar terug weekelijks de chapters;)Brook500 wrote:Dreamteam ziet er alvast iets leukst uit & die van Kaze manga (noemt die niet Kurono Basket of zoiets?) zou in Japan een topper moeten zijn als je de verkoopcijfers bekijkt.
njaa Slam Dunk is erg moeilijk te tippen, maar de serie was leuk:P
One Piece 41
was echt nodig om einelijk robin's verleden te horen, maar om dat nu midden in een gevecht te doen:S
damn, was toch wel flink balen dat 42-45 nog niet binnen zijn:P
Oh, ik dacht dat je alle delen tot nu hebt, maar ik was vergeten dat je van Koen alleen de Conan-delen had gekocht bij je eerste pakket.Berserker500 wrote:Nu wachten op de volumes van Koen en dan kan ik verder lezen.
- Berserker500
Je zult niet teleurgesteld zijn.Brook500 wrote: Morgen eens de film bekijken.
- Berserker500
Liar Game 03
Nadat Nao het verleden van Shinichi te weten komt besluit ze om te gaan deelnemen aan de herkansing ronde.
Maar uiteindelijk moet ze weer gered worden door sluwe Shinichi.
Ik hoop toch dat Nao niet altijd afhankeijk gaat blijven van onze favoriete oplichter.
Hopelijk duurt de volgende ronde eens wat langer want nu is het altijd één deel per ronde.
Step up Love Story 07
Makoto en Yura vieren hun eerste huwelijksverjaardag.
Ik vond het hilarisch om Yura dronken te zien.
Yamada en Rika ondekken cosplay en de kleren worden zo zwaar toegetakeld dat Yamada wordt gelynsht door zijn zusters.
Wanted (Eiichiro Oda)
Deze bundel kort verhalen vond ik wel leuk om te lezen maar Romance Down vond ik toch overduidelijk de beste van allemaal.
Nadat Nao het verleden van Shinichi te weten komt besluit ze om te gaan deelnemen aan de herkansing ronde.
Maar uiteindelijk moet ze weer gered worden door sluwe Shinichi.
Ik hoop toch dat Nao niet altijd afhankeijk gaat blijven van onze favoriete oplichter.
Hopelijk duurt de volgende ronde eens wat langer want nu is het altijd één deel per ronde.
Step up Love Story 07
Makoto en Yura vieren hun eerste huwelijksverjaardag.
Ik vond het hilarisch om Yura dronken te zien.
Yamada en Rika ondekken cosplay en de kleren worden zo zwaar toegetakeld dat Yamada wordt gelynsht door zijn zusters.
Wanted (Eiichiro Oda)
Deze bundel kort verhalen vond ik wel leuk om te lezen maar Romance Down vond ik toch overduidelijk de beste van allemaal.
Hero Tales 3
Onze helden staan oog in oog met de gevreesde Keiro. Na het gevecht komt Laila de schokkende waarheid over haar ouders te weten.
A Girls 1-2
Kazao wordt van zijn 'vriendin' Eiko & zijn vrienden van het Future eiland gescheiden nadat zijn ouders zijn teruggevonden. Eenmaal aangekomen in de grote stad komt hij in contact met de energieke durfal Yu. Wanneer ze samen naar 't pretpark gaan om zich te amuseren ziet Kazao toevallig Eiko in de verte. Wanneer hij haar wilt aanspreken bljikt zij hem niet te kennen.
Het eerste deel is zowat meer het begin van het verhaal alvorens er een echte interessante plot komt (lees: deel 2).
Deze josei-reeks heeft een mooie tekenstijl & leest overigens nog eens vlot ook.
Benieuwd naar 't laatste deel.
Onze helden staan oog in oog met de gevreesde Keiro. Na het gevecht komt Laila de schokkende waarheid over haar ouders te weten.
A Girls 1-2
Kazao wordt van zijn 'vriendin' Eiko & zijn vrienden van het Future eiland gescheiden nadat zijn ouders zijn teruggevonden. Eenmaal aangekomen in de grote stad komt hij in contact met de energieke durfal Yu. Wanneer ze samen naar 't pretpark gaan om zich te amuseren ziet Kazao toevallig Eiko in de verte. Wanneer hij haar wilt aanspreken bljikt zij hem niet te kennen.
Het eerste deel is zowat meer het begin van het verhaal alvorens er een echte interessante plot komt (lees: deel 2).
Deze josei-reeks heeft een mooie tekenstijl & leest overigens nog eens vlot ook.
Benieuwd naar 't laatste deel.