Mangaheuvel Mascotte!?

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Britt_ wrote:waterbeest... superschattig (hoge kawai-factor)... hier en daar subtiele hints van een zacht uiterlijk
Um... waar? Ik zie daar alleen maar een gemene gemuteerde schildpad. :?

Zelfs het wateraspect ontgaat mij volkomen (behalve de rare staart misschien).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Koen »

Haha, Saki, niet vanwege Britts tekentalent hoor, wel vanwege deze uitspraak:
Vandaar dat ik mijn wezens meestal agressief teken
motivatiedip. help!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

NeeNee wrote:Zelfs het wateraspect ontgaat mij volkomen (behalve de rare staart misschien).

De schildpadschild? De zwemvliezen op de achterpoten? De staart? De schubben? het zeesterrenmotiefactig iets aan zijn hoofd (een zoort verharde huid in de lichte vorm van een zeester, dat je beter in vooraanzicht ziet)? De misvormde vin op het hoofd? ... Verder heeft hij als je goed kijkt wat weg van een schildpad, een (goud)vis, een pad en een walvis (ik hou van walvissen <3 Het zijn zwemmende zoogdieren, ze maken mooie geluiden en zijn best slim).

@Koen, ohja krijg nu maar schrik met je commentaar ;)

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Kira »

Ik vind PokeNee er wel cute uitzien, maar ze lijkt wel niet het karakter van NeeNee te hebben...

En als ik eerlijk moet zijn doet Koen me denken aan een kikker en Brook500 aan een beer... Misschien ook iets leuks? :mrgreen:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Britt_ wrote:
NeeNee wrote:Zelfs het wateraspect ontgaat mij volkomen (behalve de rare staart misschien).
De schildpadschild?
Doet mij denken aan een landschildpad. Schilden van zeeschildpadden zijn veel gladder.
De zwemvliezen op de achterpoten?
Bedoel je die stekels? Doet mij denken aan de sporen van een haan.
De staart?
Die had ik vermeld.
De schubben?
Landschildpad.
het zeesterrenmotiefactig iets aan zijn hoofd (een zoort verharde huid in de lichte vorm van een zeester, dat je beter in vooraanzicht ziet)?
Wat?
De misvormde vin op het hoofd?
Doet mij denken aan de kam van een Pteranodon.
... Verder heeft hij als je goed kijkt wat weg van een schildpad, een (goud)vis, een pad en een walvis

Schildpad met goudvisstaart en Pteranodonkam = gemuteerde schildpad.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Kira »

:( Je bent er niet zo blij mee :( Arme Britt_

Waarom krijg ik nu zo vreselijk veel zin om een KoNeeNijn te tekenen?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Koen »

Natuurlijk!! Nu valt m'n eurocent... Ik was mij al heel de tijd aan het afvragen waaraan die vin me deed denken! Een Pteranodon, dat ik daar niet eerder ben opgekomen :P
motivatiedip. help!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

Kira wrote: Waarom krijg ik nu zo vreselijk veel zin om een KoNeeNijn te tekenen?
Haha, die wil ik wel eens zien ^-^

Ach NeeNee, ik denk dat je het iets te persoonlijk oppakt qua PokéNee. Hij is in de eerste plaats nooit rechtstreeks op jou gebaseerd geweest, maar op de vernoeming naar een PokéNee en Heuvelmon tijdens een gesprek van jullie hier op mangaheuvel. Die twee mascottes representateren dan ook niet rechtstreeks Koen en jou, maar wel mangaheuvel zelf. Ik persoonlijk noem het allemaal (interpretatie, voorstelling mascottes etc.) artistieke vrijheid, maar blijkbaar heb jij er een ander idee over

En ik weet dat ik veel slechter teken dan de gemiddelde artiest op Aniway, maar dat wil niet zeggen dat wat ik maak slecht is.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Kira »

Britt_ wrote:
Kira wrote:En ik weet dat ik veel slechter teken dan de gemiddelde artiest op Aniway, maar dat wil niet zeggen dat wat ik maak slecht is.
Maakt dat dan? Ik teken echt veel lelijker, en ik vind jouw PokéNee wel supermooi getekend (Dat niveau haal ik nooit...). Maar ja, ik teken enkel Cartoon Cartoons en korte (vrij hyper) strips...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Britt_ wrote: En ik weet dat ik veel slechter teken dan de gemiddelde artiest op Aniway, maar dat wil niet zeggen dat wat ik maak slecht is.
Ik heb nooit gezegd dat je slecht tekent. Wat ik wel zeg is dat dit beest niet is wat ik in gedachten had en dat het op mij een hele andere indruk maakt dan op jou.

(Ik heb overigens geen idee van het talent van de gemiddelde artiest op Aniway, want ik ben daar nog nooit in de FanArt sectie wezen kijken.)

Ach NeeNee, ik denk dat je het iets te persoonlijk oppakt qua PokéNee. Hij is in de eerste plaats nooit rechtstreeks op jou gebaseerd geweest, maar op de vernoeming naar een PokéNee en Heuvelmon tijdens een gesprek van jullie hier op mangaheuvel. Die twee mascottes representateren dan ook niet rechtstreeks Koen en jou, maar wel mangaheuvel zelf. Ik persoonlijk noem het allemaal (interpretatie, voorstelling mascottes etc.) artistieke vrijheid, maar blijkbaar heb jij er een ander idee over
Als die mascotte toch niets met mij te maken heeft, dan kun je hem ook wel een naam geven die niet rechtstreeks gebaseerd is op de mijne. Over welke representatie Koen kiest voor MH heb ik niets te zeggen, maar als het zover afwijkt van mijn ideeën over het onderwerp, dan wil ik er niet mee geassocieerd worden. Ook ik heb namelijk recht op mijn eigen persoonlijke interpretatie, Britt, en die strookt nou even niet met de jouwe.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

Ok mijn zoveelste belofte verbroken *feels like crying* maar ik heb het immens drukgehad tijdens mijn ene weekje vakantie dat ik had. Ik heb amper iets voor mezelf kunnen doen en verder voor school gewerkt (wat overigens nutteloos was want laptop besloot even te crashen toen alles zo goed als af was, dankjewel mijn 'betrouwbare' werkpartner!!). Gelukkig ben ik hopelijk wel bijna afgestudeerd.

IK ben zowel mentaal als emotioneel even uitgeput. Zo heb ik al lange tijd geen anime meer gekeken en ook mijn manga's liggen te verstoffen. Dusja dan is het erg ;) (frustratie alom hiervoor overigens!!!) Bij deze dus: Heuvelmon komt er, maar met (ik weet niet hoeveel) vertraging. Mogelijk dan toch ook maar een nieuwe Pokénee, maar die zal nog langer wachten zijn. Ik probeer tot iedereen tevreden is ^-^

In elk geval: ik ga even ook niet meer zo actief zijn op de site, al zal ik dagelijks met veel plezier wel wat topics komen lezen als ontspanning, zoals ik tot heden al deed. Niet dat ik het meest actieve lid was ofzo ^^ Nja mogelijk wel nog tot op de Leuven-meeting ^-^ (daar heb ik best zin in als ik de tijd kan vinden) en anders zeker tot op Made In Asia voor velen. Tickets liggen al klaar dus dat is een verplichte ontspanningsdag voor me!

Gomenasai en Sayonara (voor nu dan)

Britt

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Kun je ze niet gewoon omruilen? :P Koen leek die reptielerige Pokenee wel leuk te vinden, en ik vond het gele beestje mooier.

Ja, neem je tijd. Ik doe het op dit moment zelf ook wat rustiger aan. Fijn dat het forum eindelijk druk genoeg is om ook zonder bumps te blijven leven, en met twee nieuwe leden wordt het vast nog beter.

Maar betekent dat dat je niet naar Tsunacon gaat? Oh wacht, je had dan nog examens, zeker?

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

^Ik heb geen examens meer dit jaar *trots 8) *
Maar het kost allemaal handenvol geld zulke conventies (en ik wil Dolliverse + de hobbiebeurs dit jaar ook nog doen), en dan ga ik precies net iets liever naar 'Made in Asia', waar niet enkel op manga en anime gefocussed wordt.

Moest ik meer geld hebben, ja dan kom ik graag ^-^

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

Jeeeeej! Weer een nieuwe poging. Laat maar weten wat jullie van de nieuwe Heuvelmon vinden (de vlekken dekken eigenlijk verkeerde lijnen die ik niet meer uit kon gommen wegens te hard duwen op men potlood). Hij lijkt een beetje (erg) op een koe nu, maar de vlekken kan ik ook weglaten uiteraard of verminderen etc. Hij is verder heeeeeel erg scheef getekend (nog niet symmetrisch en al dat gedoe) omdat dit echt een supersnelle schets van hem is.

Als het niet goed is probeer ik nog wel eens een nieuw 'beest'.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Dat ding rond z'n hoofd doet mij denken aan een kanten kapje voor een baby... XDD

Post Reply