sankarea v01*SPOILER HEAVY!!!*
de 16 jarige furuya is een zombie-otaku,hij verzameld alles van pvc beeldjes t.e.m dvd's.
zijn obsessie neemt meer en meer toe naar dat hij zelf zombie zou willen creëren en hierbij
zijn pas overleden kat als slachtoffer ervoor gebruikt.tijdens een van de nachten waarop hij een herrijzenis waagt,komt hij in contact met sanka rea het lokale meisje die geidoliseerd en deze een minder perfect leven lijd dan de meeste zouden denken en zo de 2 achter mekaar hun donkere geheimen komen.
rea zit uiteindelijk furuya te helpen met de creatie van zombies en de kat komt terug tot leven in zombie staat(met super-reflexen

) door het middel van een elixer.
nadien probeert rea zelfmoord te plegen door haarzelf te vergiftigen met datzelfde elixer en nadien om het leven komt met een fataal ongeluk en nadien ook terugkeert als een zombie.
persoonlijk valt deze manga beter uit dan oorspronkelijk verwacht,maar switcht op momenten te sporadisch tussen de meer volwassen elementen en shounen elementen waardoor op momenten wat onnatuurlijk aanvoelt(bv dat er een implicatie van een incest relatie tussen rea &haar vader en die dan meteen met wat onnozel gedoe word opgevolgd

)
tempest no zetsuen v01
nieuwste reeks van kyou shirodeira!
persoonlijk toen ik dit las was er een continue een tegenstrijdig gevoel aanwezig, niet zozeer dat de reeks slecht is,maar eerder dat het een pak conventioneler aanvoelt dan ik normaal gewend ben van kyou shirodeira.
magiërs bestaan en ze leven onder gedoken in de moderne tijden,tot op het moment dat ze als hoofd-verdachte worden beschouwd met een bizar fenomeen dat door het leven gaat als "de ijzeren ziekte",waarbij het menselijk lichaam en zich compleet omzet tot verkalking in een ijzeren staat.
mahiro staat 1 van de magiërs nabij voor zijn eigen profijt,namelijk dat achteraf de krachten worden aangewend bij het zoeken van de moordenaar van diens kleine zusje.
met het einde van c4 komt er dan weer wel een plot-twist die shirodeira waardig is en me meteen van mening deed veranderen.