In het begin miste ik de sfeer van de animereeks, die geweldige muziek heeft en enorm passende 80's sfeer weet te creëren, maar de manga heeft echt wel nog meer te bieden. City Hunter is de enige manga in mijn hele collectie waar ik echt van durf zeggen dat ze volume na volume beter wordt. De humor evolueert en wordt ieder volume weer beter, Tsukasa Hojo's tekenstijl is uniek en is naar het einde toe soms oogverblindend mooi (Tsukasa Hojo is één van de weinige mangaka die sterke emoties kan laten overkomen zonder dat de ogen van zijn personages groter moeten zijn dan een normaal menselijk hoofd...) , de verhalen worden spannender,...
Vooral de vijf laatste volumes waren een hoogtepunt met de introductie van een aantal personages die wat mij betreft veel vroeger hun intrede hadden mogen maken (Mick Angel, Ryo's vader) en de beste verhaallijnen van heel de manga (die handelen over Ryo's verleden).
Het enige dat me op de duur stoorde was dat Ryo echt softer wordt (en dat hij ook een superman wordt, daar waar hij in het begin toch wel duidelijk zijn beperkingen had). In heb begin heeft hij er geen problemen mee om de echte schurken uit te schakelen, maar gaandeweg sterven slechteriken nog zelden, hoe erg hun misdaden ook waren en Ryo hoort eigenlijk toch wel een "Tueur à gages" (huurmoordenaar) te zijn.
Briljante reeks verder en ze had gerust nog een volume of tien langer mogen duren. Het enige jammere is dat ze de beste stukken van de manga nooit tot anime gegoten hebben :'(.
De kwaliteit van de franse "Deluxe" edition is trouwens super, één van de mooiste reeksen in m'n hele collectie. Ik zou in jouw geval dus wat aan mijn frans werken, want deze reeks is het echt waard

(en frans lezen en begrijpen is echt niet zo moeilijk als frans praten hoor)
Ik ga binnenkort beginnen met Angel Heart te verzamelen, maar een universum waarin Kaori er niet meer is lijkt mij zo droef :'(
Edit: het zou me ook niet verbazen moesten een aantal "fans" deze reeks vertaald hebben naar het engels... Normaal zou ik het niet aanraden, maar CH is een must