Shaman King ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Brook500 »

NeeNee wrote: EDIT: Ik ben van ellende de scans gaan lezen, en geloof het of niet, maar het wordt effectief beter. 't Is te zeggen, er gebeurt nog eens iets. Iets groots. Ik denk dat ik 24 toch maar koop. ^^
Goed dat het beter wordt, want als ik een reeks koop, wil ik het ook helemaal kopen & lezen. Goed of niet goed.
Dat is nu eenmaal mijn principe.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 24
Yoh wordt verplicht door Hao om terug te keren naar het Shaman Fight.
Hij confronteerd de X-Laws om hun toestemming te krijgen.
Dan duikt er een oude bekende van Marco op en het komt tot een zwaar gevecht tussen de 2.
Zeer spannend deel met veel actie. Nu heb ik terug wat meer intresse in deze serie gekregen.
Ik kan niet wachten op het volgende deel.

500 posts

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Op 10 november 2010 verscheen Shaman King 24 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Twijfel en onrust heersen in Yohs geest. Hij heeft zich teruggetrokken uit het Shaman Fight om Ren weer tot leven te wekken, maar nu eist Opacho, het kleine opdondertje uit Hao’s clan, dat Yoh terugkeert in het toernooi. Zo niet, dan zal Hao de Golem en de kinderen aanvallen. Yoh ziet geen andere mogelijkheid dan de X-Laws op te zoeken…

Zijdelings krijgen we Gandhara te zien in dit volume maar een andere fractie staat dan weer op het punt volledig uitgeroeid te worden. Wat is er in hemelsnaam aan de hand?!

Het Shaman Fight lijkt eindelijk weer vertrokken maar de gevechten vinden wel plaats op de achtergrond. Het lijkt er bovendien meer en meer op dat de Apaches nog een vuile rol te spelen hebben…

Kana heeft geen verrassing voor ons in petto. Ook dit boekje is immers foutloos…
motivatiedip. help!

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Hercule »

Ik vraag me af hoe Kana het doet met de extra chapters die in de kanzenban staan.
De reeks bestaat nu uit 32 volumes maar met de extra chapters die in Kanzeban staan zou men nog twee extra volumes kunnen vullen.
Doen ze dat niet dan eindigt Shaman king erg teleurstellend.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Hercule wrote:Ik vraag me af hoe Kana het doet met de extra chapters die in de kanzenban staan.
De reeks bestaat nu uit 32 volumes maar met de extra chapters die in Kanzeban staan zou men nog twee extra volumes kunnen vullen.
Doen ze dat niet dan eindigt Shaman king erg teleurstellend.
Ik vermoed dat ze ze wel zullen uitgeven, op de een of andere manier.

Doen ze dat niet dan gaan de fans de oren van hun kop zeuren, en dat weten ze. Het zou ook heel slechte reclame zijn.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Ze kunnen dat sowieso niet 'als extraatje' uitgeven. De enige optie die ik zie om het kanzenban einde van SK hier in het NDL uit te geven is... na het aflopen van de 32 volumes ook de ganse kanzenban releasen... Eneuh, dat zie ik niet gebeuren ;)

Het einde van SK is gewoon zoals het is. Dat Takei een ander einde heeft geschreven voor de kanzenban staat daar los van. Glénat heeft ook niet enkele hoofdstukken uit Alita/Gunnm 9 geschrapt omdat er nadien een vervolg kwam met Last Order dat eigenlijk begint halverwege volume 9 van de oorspronkelijke serie.

Je kan sowieso enkel de rechten op series aankopen. Je kan dus niet onderhandelen over chapters (ook niet over pas begonnen reeksen dus) of over 'extraatjes' (zoals kortverhalen die niet in tankvorm zijn verschenen).
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Dus ze gaan de laatste chapters niet uitgeven?

Huh, misschien moet ik mijn beslissing om de reeks verder te zetten toch nog eens herzien dan. -_- Een slabakkende reeks is twijfel, een slabakkende reeks met een mottig einde is heel erge twijfel. Vooral omdat Takei aangaf dat het kanzenban-einde het 'echte' einde was.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Tuurlijk gaan ze de laatste chapters uitgeven. De laatste chapters van de tankversie.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Koen wrote:Tuurlijk gaan ze de laatste chapters uitgeven. De laatste chapters van de tankversie.
Ja, maar dat is niet het einde. 't Is te zeggen, een geforceerd gehaast einde. Niet echt waar ik op zit te wachten (vooral niet na wat ik ervan gehoord heb).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Tja, dat is nu eenmaal het einde van de tankversie. De tankversie is de versie die Kana uitgeeft. Ik zie niet in waarom ze in die versie ineens een ander einde zouden flansen. Zoals ik al zei, dan had Glénat ook enkele hoofdstukken uit BAA moeten weglaten, want de auteur heeft dat einde ook herzien. Zo kan je bezig blijven. (En zoals ik eveneens al zei, ik kan me moeilijk voorstellen dat Shueisha ons klein Kana'tje ineens de toestemming zal geven twee verschillende uitgaven door elkaar te mixen. Dat zouden ze zelfs voor veel grotere markten niet doen, denk ik.)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Ik begrijp wel wat je zegt, Koen. Maar jij begrijpt toch ook wel dat veel fans ontzettend teleurgesteld zullen zijn. Het is nu eenmaal erg bekend dat er een ander einde is.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Ja, bij de fans wel, maar dan komen we terug op m'n post in een ander topic ;) Sowieso herinner ik mij het einde van mankin totaal niet meer... wat ook betekent dat het niet zo slecht was dat het me is bijgebleven :) (ik heb enkel het tankeinde gelezen)
motivatiedip. help!

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by pietel »

Oh, nu ben ik ook weer een illusie armer...
dat einde trekt echt op niks.
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Hercule »

dat einde trekt echt op niks.
Idd, het zou hetzelfde zijn geweest als Akira Toriyama met Dragonball zou zijn gestopt net voor het gevecht tegen Kid Buu.

Als Kana het einde niet uitgeeft dan hoop ik dat Viz dat wel doet
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Brook500 »

Shaman King 24

Eindelijk worden de Shamanfights weer hernomen. Spijtig dat we van de eerst battle, na de epiloog, amper iets te zien kregen.
Yoh gaat de X-Laws mededelen van zijn terugkeer.
Image

Post Reply