Bakuman anime

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman anime

Post by Brook500 »

Bakuman 6

De anime gaat nu helemaal niet vooruit. Toen de manuscripts tevoorschijn kwamen duurde 't veel te lang naar mijn goesting.
Hopelijk zullen ze bij de volgende scripts van de serie er wat minder lang over doen.
één van de meest hilarische momenten van manga hadden ze wel goed gedaan in de anime: dat Takagi & Mashiro bij Shueisha aankwamen & het allerlaatste stukje in de klas.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

Koen wrote:Ik vind die verhalen in het verhaal vaak enorm slecht eigenlijk, allez, ik begrijp wel dat ze daar niet hun beste ideeën in gaan verkwisten ma bon...
Het was een eerste poging. ;)
Het blijft wel moeilijk om én de scans, én de Franse mangarelease, én de anime te volgen... Op den duur loopt alles door elkaar ;)
De boekjes en de anime lopen bij mij ongeveer gelikjk, dus dat probleem heb ik minder. :)

En anders moet je maar stoppen met scans lezen, he. :wink:
Hattori is cool in animeversie ma damn zo jong! Oké, hij is ook jong maar in het begin van de manga schatte ik hem gewoon ouder...
Hoe oud is hij dan?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman anime

Post by Koen »

Geen idee, maar ik schatte hem toen ik de serie begon als veertiger, en das duidelijk niet het geval ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman anime

Post by Brook500 »

In de manga was hij in 't begin van de serie 29 jaar. Enorm jong als je hem uiterlijk bekijkt.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

Bakuman 7
Heh, Shujin merkt echt alles. :mrgreen:

Maar het gaat echt wel traag. Veel te traag. In de manga valt het mij niet op als er een paar hoofdstukken niets gebeurt, maar hier is het vervelend. :?

En mijn luidsprekers zijn kapot. Niet dat dat veel uitmaakt.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman anime

Post by Koen »

Wtf, ik dacht dat anime in principe wat softer was dan manga?? In de anime van Bakuman maken ze in ep 7 een gemene bitch van Miho en ook Eiji lijkt slechter door die uitspraak op het einde dan hoe het in de manga wordt neergegeven. Wel leuke geluidjes :lol:
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

^ Gemene bitch? Hoe dat zo?

En Eiji zegt in de manga toch precies hetzelfde? Ik snap het verschil niet...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman anime

Post by Koen »

Miho faket wat gebleit om Mashiro te doen inzien hoe zij hun toekomst ziet. Vrouwen he ;)

En Eiji's opmerking komt in de manga toch eerder met een kwinkslag over, maar das pure perceptie natuurlijk (ik denk ook dat de auteurs in het begin hier wel grootsere plannen mee hadden)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

Maar ze huilt in de manga toch ook? :? Ik had trouwens niet de indruk dat het gefaket was.

Ik heb Eiji's opmerking nooit als een kwinkslag gezien (ik betwijfel zelfs of hij weet wat dat is. Mensen met een autismestoornis zijn over het algemeen niet goed met taalspelingen). Volgens mij was dat gewoon één van zijn typische kinderlijke opmerkingen. Op zijn manier is hij doodserieus, maar hij mist de attentiespan op erop door te gaan.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman anime

Post by Brook500 »

Bakuman 7
Het gaat verschrikkelijk traag. Maar dit is wel de eerste episode waar we Eji voor 't eerste echt horen praten. En wat een hilarische voice. Hij blijft mijn favoriete personage van de reeks.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman anime

Post by Koen »

Ik had het niet over de huilscène, NN, maar over de scène met Kaya de dag nadien ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman anime

Post by Brook500 »

Bakuman 8

Eindelijk komt de Tezuka Award-arc eraan. Gaat nog steeds niet echt vooruit. Takagi was op 't einde de cool-guy.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

Bakuman 8
Deze was iets interessanter. Er gebeurde niet superveel, maar het voelde minder sloom.

Hahaha, naar dat gevecht zat ik uit te kijken. :mrgreen: Ik mis wel de scene waar ze liggen te slapen in de klas.

Maar Miho maakt inderdaad wel een irritante indruk zo. :? Waarom geeft ze Kaya niet gewoon antwoord?

Het volgende hoofdstuk is ook boeiend, of toch op zijn minst goedgevuld. Meisjes...

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Bakuman anime

Post by pietel »

Voila ik ben weer een beetje bij met deze serie. Ik heb de eerste 7 afleveringen gekeken en ik geef mijn goedkeuring.
Het openingsnummer is wel een verschrikkelijk zaaglied, jakkes, ik probeer elke keer perfect door te spoelen, maar hoor nog vaak het einde: blue bird, galm galm. aaah
Het maakt direct duidelijk dat de serie gaat voor drama en romantiek. Ze hadden beter die nepopening gebruikt van de eerste aflevering. Die was veel beter.
Voor de rest is het karakterdesign iets serieuzer dan in de manga. Daar moest ik even aan wennen, maar in deze productie lijkt het een logische keuze.
Er wordt vooral gekozen om het verhaal realistisch weer te geven en de slapstick-humor te beperken. Daarom gaat het ook wat trager.
Er gebeuren namelijk ook veel belangrijke dingen in de eerste hoofdstukken, die niet speciaal spannend zijn, maar wel nodig zijn om de personages en het verhaal te ontwikkelen.
+ mangafans zagen altijd verschrikkelijk als dingen uit de manga worden weggelaten, dus veel sneller zal het nooit worden.

ah ja, die hele romance tussen Miho en Mashiro is nogal onbegrijpelijk voor niet-japanners, maar ik vind het nog wel schattig.

Oh en Miho's moeder is geweldig
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

pietel wrote:Er wordt vooral gekozen om het verhaal realistisch weer te geven en de slapstick-humor te beperken. Daarom gaat het ook wat trager.
Er gebeuren namelijk ook veel belangrijke dingen in de eerste hoofdstukken, die niet speciaal spannend zijn, maar wel nodig zijn om de personages en het verhaal te ontwikkelen.
+ mangafans zagen altijd verschrikkelijk als dingen uit de manga worden weggelaten, dus veel sneller zal het nooit worden.
Nee, het probleem is dat ze perse het tempo van één hoofdstuk per aflevering willen behouden. Zolang er in dat hoofdstuk dan voldoende gebeurt is alles in orde, maar soms kun je echt zien hoe ze moeten rekken en trekken en scenes toevoegen om toch nog de aflevering vol te krijgen. De saaiste stukken zijn zonder uitzondering dingen die niet of veel beknopter in de manga staan.

Waarmee ik niet gezegd heb dat alle toegevoegde/verlengde scenes slecht zijn. Af en toe slagen ze erin om ook echt iets toe te voegen. Maar dat is zeldzamer.

Post Reply