Dit is trouwens een vraag in het interview dat ik met Kana plan te hebben voor MHM4Ballon Media is verdeler van de Nederlandstalige edities van Dupuis, Dargaud en Lombard.
En is UITGEVER van Kana.
Voor de overname van Kana door Ballon Media was Dargaud (ook uitgever van Kana FR) uitgever van Kana NL.
Kana!
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
Re: Kana!
Kim geeft even wat verduidelijking:

motivatiedip. help!
Goed, want nog wat extra verduidelijking kan geen kwaad.
*snapt er nog steeds niets van*
Een verdeler zorgt dat de boekjes in de winkels geraken en een uitgever zorgt dat de boekjes gefabriceerd worden, of was dat je vraag niet?
Ontwar het kluwen, NeeNee!
Ontwar het kluwen, NeeNee!
motivatiedip. help!
^ Nee, dat weet ik wel. Het is gewoon erg raar...
Dus Ballon Media is de verdeler van Dargaud is de uitgever van Kana Fr.
En Ballon Media is nu de uitgever van Kana Nl. Hoe wordt een verdeler opeens tot uitgever gepromoveerd? Ik dacht dat dat heel verschillende dingen waren.
Dus Ballon Media is de verdeler van Dargaud is de uitgever van Kana Fr.
En Ballon Media is nu de uitgever van Kana Nl. Hoe wordt een verdeler opeens tot uitgever gepromoveerd? Ik dacht dat dat heel verschillende dingen waren.
Ja, maar BM is de verdeler van de NL releases van Dargaud, dus in ons taalgebied. En voorheen was 'grote' Dargaud de uitgever van beide Kana's maar de NL releases werden toen ook al verdeeld door BM, denk ik.
En sinds begin dit jaar heeft BM 'onze' Kana overgenomen van Dargaud.
Ik denk dat het zo zit. Kim is morgen niet op kantoor maar zal nadien wel klare wijn schenken indien er nog fouten in onze redeneringen zit
En sinds begin dit jaar heeft BM 'onze' Kana overgenomen van Dargaud.
Ik denk dat het zo zit. Kim is morgen niet op kantoor maar zal nadien wel klare wijn schenken indien er nog fouten in onze redeneringen zit
motivatiedip. help!
Enkele extra verduidelijkingen van Kim:

En:
Het is dus niet zo dat BM uitsluitend bezig was met distributie voorheen. Ze hadden al de nodige expertiseBallon Media geeft ook Jommeke, De nieuwe avonturen van K3, Dance Academy, Flikken, ... uit in het Nederlands. Daarbovenop geven we ook kinderboekjes uit.
Bovendien worden de Nederlandstalige uitgaven van Dargaud-Dupuis-Lombard op editoriaal vlak ook opgevolgd door Ballon Media.
En:
Maar zoals gezegd komt er hierover een vraag in MHM4En Ballon Media is inderdaad altijd de verdeler geweest van Kana. Ook toen Dargaud nog de uitgever was.
motivatiedip. help!
Hee, de Franse nieuwigheden staan al op de site tot februari volgend jaar. Super.
Nura 1+2. Ik vraag me af wanneer wij de onze krijgen.
Nura 1+2. Ik vraag me af wanneer wij de onze krijgen.
Kana en Glénat (en Casterman) zullen dus inderdaad dezelfde verdeler krijgen vanaf 01/01/11. Alleen is het vooral Ballon Media die Caravelle opslorpt.
http://www.stripturnhout.be/2010/10/nie ... tripmarkt/
http://www.stripturnhout.be/2010/10/nie ... tripmarkt/
motivatiedip. help!
^ Geen uitgeverijen, verdelers. Kana en Glénat blijven gewoon allebei hun eigen ding doen.
Het enige wat wij ervan zullen merken is dat je maar één keer in de maand meer naar de winkel moet.
Het enige wat wij ervan zullen merken is dat je maar één keer in de maand meer naar de winkel moet.
Veel gemakkelijker om mijn winkelbezoekjes te plannen!
en het is misschien wel goed voor de verkoop omdat de zichtbaarheid van manga vergroot. In plaats van twee keer weinig nieuwe uitgaven, is het nu één keer iets minder weinig.
en het is misschien wel goed voor de verkoop omdat de zichtbaarheid van manga vergroot. In plaats van twee keer weinig nieuwe uitgaven, is het nu één keer iets minder weinig.

motivatiedip. help!
Liar Game 1 komt eraan in januari 2011. Met een nieuwe cover!
Meer over de coverwijziging in dit topic:
viewtopic.php?f=4&t=1264
Meer over de coverwijziging in dit topic:
viewtopic.php?f=4&t=1264
motivatiedip. help!