evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerkes'

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerkes'

Post by Koen »

Ik ontdek NGE via de manga release bij Glénat en aangezien de anime ook wel een grote schare fans lijkt te hebben ben ik ook wel benieuwd naar hoe het verhaal in de anime wordt aangepakt. Maar ik vind op Archonia geen box van de oude (toch niet in het Frans, laat staan Nederlands) dus vroeg ik me af of de versie met die rare nummerkens achter hetzelfde verhaal vertelt. En wat de eventuele verschillen zijn.
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerkes'

Post by Edward »

Bij mijn weten zijn de evangelion movies (1.0 t/m 4.0) een vrijwel exacte 1 op 1 nieuwe verfilming van de anime versie.
De manga loopt nog steeds in japan, dus die kan nog voldoende gaan varieren t.o.v. de anime.

Ik heb zelf een half jaar geleden 1.0 gezien. Een erg sterke film in het 21:9 bioscoopbeeldformaat. Prachtig geanimeerd.
Ik heb enkel aflevering 1 van de 'oude' evangelion series tegen. En naar mijn idee was deze vrijwel identiek aan +/- de eerste 15 minuten van 1.0

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerkes'

Post by Koen »

bedankt, edward, dan zal ik een punt nul misschien toch eens aanschaffen...
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerkes'

Post by Marv »

Is dus niet zo, Koen.

De "nummer-films", 4 in totaal, zijn een hervertelling van de originele reeks met nieuwe personages en robots erin. In elk was de nieuwe eva-piloot te zien op veel borden toen een van die films uitkwam.

Ik zou zeggen, kijk de originele reeks + End of Evangelion voor een idee te hebben van de originele reeks. Vermijd Death & Rebirth maar, is een saaie recap-film met nauwelijks nieuwe beelden.
En als je dan nog geinteresseerd bent, kijk de nieuwe films. Ik heb ze nog niet gezien, wil ze ooit wel een kans geven maar er zijn interessantere dingen als hervertellingen imo.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerkes'

Post by Koen »

damn, dan moet ik beginnen zoeken naar de originele anime... misschien toch eens horen als m'n mangaboer echt niet aan anime kan geraken...
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerkes'

Post by Wimpuls »

Ik zou ook voor die originele gaan. Dat is toch de ruggegraat van al die latere afkooksels. En idd, die Death/Rebirth is echt niet de moeite. De nieuwe films heb ik nog niet gezien (en ik betwijfel of ik het ooit zal doen).

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerkes'

Post by Edward »

Ik heb latst ergens gelezen dat vanaf de 2.0 films de filmserie iets anders zal gaan. Ik weet verder niet hoe of wat...
Ik heb de orginele serie nooit gezien. Het enige dat ik kan zeggen is dat ik 1.0 erg sterk vind.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerkes'

Post by Koen »

ik overweeg de eerste reeks dan maar aan te schaffen via amzon.fr... 30 euro vind ik een oké prijs... ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerk

Post by Ginrai »

op facebook melde EVA 2.0 you can (not) advance meteen een blu-ray uitgave kreeg die met 2 verschillende inlays en een L E uitgave zal beschikbaar worden bij de release van de film.
de film werd al eens gescreend op made in asia dit jaar,maar werd middenin stopgezet vanwege technische problemen.

hopelijk zijn deze nu van de baan en houdt dybex zich aan zen belofte om het Nederlandse ondertiteling spoor te verbeteren tegenover die van de eerste film.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerk

Post by Brook500 »

Ik kan niet wachten op de volgende film. De eerste was mooi om te kijken.
Alleen heb ik nog maar die film gezien & niet hetgene wat ervoor was.
Ik zal er later wel eens werk van moeten maken.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerk

Post by pietel »

Ik heb de originele serie gezien en de 1.0 en 2.0 films en ik moet zeggen dat ik de films voorlopig prefereer.
het ziet er veel beter uit en het is meer gefocust. misschien is het psychologisch gedoe wat minder puur als in de originele reeks, maar ik vind dat de belangrijkste elementen goed overeind blijven.
natuurlijk blijft het afwachten hoe het verhaal verder zal evalueren, want 2.0 wijkt al heel hard af van de originele verhaallijn.
ik hou toch niet van het originele einde, die verschrikkelijke vage afleveringen van het human complement programma. jakkes!
Image

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerk

Post by Ginrai »

"you can (not) advance" heeft een voorlopige release-datum gekregen op de franse markt en deze staat huidig op 23 november voor beiden blu-ray&dvd,beiden zullen in 2 edities verschijnen zoals voorheen gemeld.

persoonlijk vermoed ik dan de dat de dvd&blu-ray bij zal uitgebracht zal worden in januari 2011 bij filmfreaks,en ergens hoop ik ook dat de blu-ray de LE cover zal dragen wegens dat ik ondervind dat de normale cover van EVA 2.0 te veel op die van 1.0 lijkt en zo deze makkelijker overzien zal worden

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerk

Post by Hercule »

Ik heb de originele serie gezien en de 1.0 en 2.0 films en ik moet zeggen dat ik de films voorlopig prefereer.
Ik ook. Zelfs Shinji die ik in de eerste serie soms een beetje irritant vond vind ik in de films een leuk personage.
Image

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerk

Post by Ginrai »

Ginrai wrote:"you can (not) advance" heeft een voorlopige release-datum gekregen op de franse markt en deze staat huidig op 23 november voor beiden blu-ray&dvd,beiden zullen in 2 edities verschijnen zoals voorheen gemeld.

persoonlijk vermoed ik dan de dat de dvd&blu-ray bij zal uitgebracht zal worden in januari 2011 bij filmfreaks,en ergens hoop ik ook dat de blu-ray de LE cover zal dragen wegens dat ik ondervind dat de normale cover van EVA 2.0 te veel op die van 1.0 lijkt en zo deze makkelijker overzien zal worden
OK,op aniway heeft ive een bevestiging gegeven dat EVA 2.22 you can (not) advance op de releaselijst staat van januari bij filmfreaks,welke inlay-cover de uitgave krijgt is nog niet beslist voor degene die het moest interesseren.

en nee de andere releases van januari weet ik niet! :lol:

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: evangelion 'den gewone' vs evangelion 'diene met nummerk

Post by Edward »

Ginrai wrote:
Ginrai wrote:"you can (not) advance" heeft een voorlopige release-datum gekregen op de franse markt en deze staat huidig op 23 november voor beiden blu-ray&dvd,beiden zullen in 2 edities verschijnen zoals voorheen gemeld.

persoonlijk vermoed ik dan de dat de dvd&blu-ray bij zal uitgebracht zal worden in januari 2011 bij filmfreaks,en ergens hoop ik ook dat de blu-ray de LE cover zal dragen wegens dat ik ondervind dat de normale cover van EVA 2.0 te veel op die van 1.0 lijkt en zo deze makkelijker overzien zal worden
OK,op aniway heeft ive een bevestiging gegeven dat EVA 2.22 you can (not) advance op de releaselijst staat van januari bij filmfreaks,welke inlay-cover de uitgave krijgt is nog niet beslist voor degene die het moest interesseren.

en nee de andere releases van januari weet ik niet! :lol:

Fantastisch nieuws toch:P:P... Het is zeker de 2.22 versie? en niet een 2.0?

Post Reply