Kleine herstructurering

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Kleine herstructurering

Post by NeeNee »

Zeg Koen, zo’n “Announcements” kotteke zoals in Actualiteit staat, zou je dat ook in het Manga forum kunnen maken?

Het lijkt mij namelijk logischer om het MHM Brainstorm topic en het Discussietopics topic ( :roll:) in Actualiteit te plaatsen als stickies (ik zou de eerste post van Discussietopics dan telkens updaten met alle topics die we al gehad hebben, voor de laatkomers). Het lijkt mij ook een goed idee om telkens het laatste discussietopic een sticky te maken voor die week, en dan te vervangen door het volgende.

Probleem hierbij is dat Actualiteit op dit moment al een ongezonde overdaad aan stickies heeft, in die mate dat ik soms vergeet dat er nog topics onder staan. Dus mijn voorstel is: waarom niet alle manga-uitgeverijen in het Manga forum plaatsen onder Announcements? En dan die twee topics hierboven naar Actualiteit verhuizen en een sticky geven. Volgens mij zou dat de boel overzichtelijker maken...

Alternatief kun je ook gewoon één sticky maken met links naar alle uitgeverijentopics en de afzonderlijke threads loslaten. Zolang er maar geen 15 stickies zijn.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kleine herstructurering

Post by Koen »

Oké, deze post moet ik herlezen als het minder warm is...

Ik clog eerlijk gezegd liever het Actualiteit forum op met vaste topics dan het manga-forum, omdat dat eerste sowieso zelden 'andere' posts trekt. Of zie je dat anders?
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kleine herstructurering

Post by NeeNee »

Koen wrote:Ik clog eerlijk gezegd liever het Actualiteit forum op met vaste topics dan het manga-forum, omdat dat eerste sowieso zelden 'andere' posts trekt. Of zie je dat anders?
Nee, maar als alle uitgeverijen samen in een Announcements kotteke zouden staan zou het wel overzichtelijk blijven. Het zijn vooral de losse stickies die cloggen.

Ik wil vooral Actualiteit een beetje leegmaken, met nog drie stickies erbij gaat het anders echt te veel worden. En dat forum gaat sowieso meer gebruikt worden als er niet-mangaspecifieke discussietopics bijkomen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kleine herstructurering

Post by NeeNee »

Het is minder warm.

En als je de forum titel nou even verandert in "Bugs, errors en suggesties" dan kunnen we een thread over potentiële subfora openen. :wink:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kleine herstructurering

Post by Koen »

Het is de wereld op z'n kop als je een forum van naam verandert om er één topic extra in te kunnen plaatsen. :p Maar uiteraard mag feedback over de site en het forum ook in dit forum plaatsvinden. Ik ben alvast benieuwd naar hoe jullie een eventuele (her)onderverdeling zien.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kleine herstructurering

Post by NeeNee »

Allereerst, is dat Announcements-voorstel nu haalbaar?

Indien niet doen we misschien best om alle uitgeverijen samen in een subforum te zetten. Het zou niet supergroot zijn, maar wel makkelijk te vinden en overzichtelijk.

Over subfora gesproken, is er een manier om fora binnen subfora te maken? Of kunnen we alleen meer fora van het huidige niveau hebben?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kleine herstructurering

Post by Koen »

de uitgeverijen naar manga halen lijkt me alleen haalbaar als er een grotere herstructuring komt die, bijvoorbeeld, de mini-reviews weghaalt uit 'manga' zodat dat forum 'luchtiger' wordt en er plaats is voor al die stickies (die dan announcements zouden worden?)

subfora zijn volgens mij mogelijk - technisch zou ik het dan wel eens moeten uitzoeken - maar ik denk dat dan echt weinig mensen nog gaan doorklikken... logischerwijze zou je in 'manga' een subforum maken voor 'mini-reviews nl manga' maar dan gaan die helemaal uit the picture verdwijnen en ik wil ze net opwaarderen...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kleine herstructurering

Post by NeeNee »

Koen wrote:de uitgeverijen naar manga halen lijkt me alleen haalbaar als er een grotere herstructuring komt die, bijvoorbeeld, de mini-reviews weghaalt uit 'manga' zodat dat forum 'luchtiger' wordt en er plaats is voor al die stickies (die dan announcements zouden worden?)
Vind je Manga te zwaar zoals het nu is?

Persoonlijk vind ik de Announcements in Actualiteit een stuk minder storend dan de stickies, net omdat ze zo mooi apart staan (vandaar mijn vraag). Vijf gewone stickies in Manga zie ik ook niet zitten.
subfora zijn volgens mij mogelijk - technisch zou ik het dan wel eens moeten uitzoeken - maar ik denk dat dan echt weinig mensen nog gaan doorklikken... logischerwijze zou je in 'manga' een subforum maken voor 'mini-reviews nl manga' maar dan gaan die helemaal uit the picture verdwijnen en ik wil ze net opwaarderen...
En onderverdelingen op het grote bord? Zoals je in Aniway "On-topic" hebt met daaronder Anime en de hele reutemeteut?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kleine herstructurering

Post by Koen »

manga lijkt me toch het onderdeel dat het beste loopt - ook in tijden waar er minder gepost wordt... als we de uitgeverijen weghalen uit actualiteit zal dat ook heel leeg worden. als we een forumherorganisatie zouden doen moet er misschien ook eens gebrainstormed worden over hoe we actualiteit kunnen invullen...

in principe moet alles wat op aniway gebeurt ook hier kunnen, want beide gebruiken dezelfde software... maar als je een vijftal subfora hebt vind ik niet dat je ze moet gaan verdelen zoals op het aniway forum, dat lijkt me onnodig...

nu, we moeten ook zien als de forumheropleving blijvend is of als alles en iedereen weer wegdeemstert... fora opdelen omdat er een week meer gepost wordt lijkt me niet nodig...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kleine herstructurering

Post by NeeNee »

Pessimist. :P

Ik bedoelde ook niet precies zoals op Aniway, maar bijvoorbeeld een kopje Manga met daaronder Manga Algemeen en Manga Reviews. Kwestie van toch nog een beetje samenhang te hebben tussen gerelateerde onderdelen zonder met subboards te moeten werken.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kleine herstructurering

Post by Koen »

voor twee subfora zou ik dat nu persies niet doen... maar wie weet hoe groot worden we he! ;) (zal me wat optimistischer tonen :p)
motivatiedip. help!

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Kleine herstructurering

Post by pietel »

Ik weet niet goed of er al een conclusie hierover is,
maar ik vind ook dat "actualiteit" op deze moment nogal onoverzichtelijk is

als we actualiteit vergelijken met het aniway forum, dan groepeert het eigenlijk Events / Nieuws / Uitgeverijen (maar dan alleen voor manga)
en daar voegt het nog de MHM announcements aan toe.

persoonlijk zou ik MHM een eigen subforum geven
dan schuift alles al meer op naar boven en dan beginnen de gewone topics niet onderaan mijn scherm.
ook wel, Mangaheuvel @ Radio Scorpio? dat kan wel tellen als nutteloze stickie, zoiets is leuk als nostalgisch weetje, maar als je dat wilt behouden hoort dat op de site, of bij MHM.

ik zou ook in de beschrijving bij Actualiteit: Nieuwtjes en Geruchten en Evenementen toevoegen. of anders en beter verwoord de lading beter dekken.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kleine herstructurering

Post by Koen »

de radio scorpio sticky heeft even weinig te maken met MHM dan met Actualiteit, vind ik persoonlijk...

MHM een apart subforum daar had ik nog niet aan gedacht... ik vind het enerzijds een erg pover gevuld forum dat misschien niet genoeg mensen zal lokken - gaan de bezoekers het wel 'vinden'? ^- anderzijds zou het eenvoudiger zijn om ook te brainstormen over de inhoud en eventuele artikels...

het lijkt duidelijk te worden dat de 'bovenkant' van actualiteit te rommelig is... de uitgeverijen (allemaal manga uiteindelijk) verplaatsen naar 'Manga' zal dus toch moeten plaatsvinden... Alleen moeten we dan zien dat het daar niet te rommelig wordt ;) Dus ws eerder announcements dan stickies van maken?
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kleine herstructurering

Post by NeeNee »

En zo zijn we weer terug bij mijn beginpost. Blij dat je eindelijk hebt ingezien dat ik al die tijd al gelijk had. :wink:

Als je 6 announcements te veel vindt, kunnen we de uitgeverijen ook een eigen forum geven. Het forum Actualiteit zou dan omgevormd worden tot Evenementen...

MHM zoals het nu is lijkt mij inderdaad wat magertjes voor een eigen forum. Ik zou zeggen dat we daar toch tenminste 8 (3+5) topics voor nodig hebben. Als jij denkt zoveel threads te kunnen maken, Koen, dan wordt het wel het overwegen waard.

Of misschien kunnen we... nee, laat. Ik moet dit uitwerken, en ik heb nu geen tijd. Ik schrijf er later een lange post over.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kleine herstructurering

Post by NeeNee »

Idee uitgewerkt, en een eigen topic gegeven want het was nogal lang.

Als het nu nog te onoverzichtelijk is, weet ik het ook niet meer. :wink:

Post Reply