Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee

Re: Kana!

Post by NeeNee »

Ik ga daarop antwoorden dat het onbeschoft is. Ja, als ze zouden schrijven "De uitgaveschema's zijn nog in onderhandeling, wij kunnen op dit moment helaas geen data meedelen" dan zou ik daar niet blij mee zijn, maar we zouden tenminste iets weten. Het is beter dan gewoon doen alsof ze ons niet horen.

Ik heb nu opeens erg veel zin om een mail te sturen met de vraag of er daar nog iemand in leven is en of ik misschien de politie moet bellen wegens ‘onrustwekkende inactiviteit’. :roll: Ik houd me in tot na de feestdagen.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Gedeelte van een zopas binnengekregen persbericht :
Ballon Media is de nieuwe uitgever van de Nederlandstalige manga’s van Kana. Op 1 januari 2010 nam de Vlaamse uitgeverij de Nederlandstalige Kana-catalogus officieel over van uitgeverij Dargaud-Lombard. Vanuit de nieuwe thuisbasis in Antwerpen wil ze de Japanse stripverhalen een doorstart geven en de verovering van de Vlaamse en Nederlandse markt opnieuw inzetten.
Volgens mij is dat dus redelijk goed nieuws. Ze blijven geloven in Kana én ze gaan meer regiogebonden proberen acties te ondernemen om Kana succesvol te maken. Ze keren dus terug naar Antwerpen waar ze begonnen zijn ;)

Dit zou dus ook één van de redenen kunnen zijn dat het uitgavetempo momenteel wat onregelmatig is. Misschien om alles contractueel in orde te krijgen én die betere doorstart te kunnen nemen op een bepaald punt?

Ik probeer mij te informeren bij Kim Sanders die hier als 'kana' op het forum post. Zij maakt ook de overstap naar Ballon Media.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Als De Poort het volledige persbericht publiceert mogen wij dat ook! :D
Ballon Media nieuwe uitgever van Kana

Ballon Media is de nieuwe uitgever van de Nederlandstalige manga’s van Kana. Op 1 januari 2010
nam de Vlaamse uitgeverij de Nederlandstalige Kana-catalogus officieel over van uitgeverij
Dargaud-Lombard. Vanuit de nieuwe thuisbasis in Antwerpen wil ze de Japanse stripverhalen een
doorstart geven en de verovering van de Vlaamse en Nederlandse markt opnieuw inzetten.

Logische stap
“De overname van Kana is een logische stap”, volgens ceo Alexis Dragonetti. “De Nederlandstalige markt
verschilt sterk van de Franstalige en vraagt een specifieke aanpak. Met onze kennis over de Nederlandstalige
markt zullen we een nieuw elan kunnen geven aan Kana. Bovendien zijn de titels van Kana een echte verrijking
van de Ballon Media catalogus.”

Continuïteit gegarandeerd
Met het fonds maakt ook Kim Sanders mee de overstap naar Ballon Media. Als uitgeefassistente garandeert ze
sinds eind 2007 de editoriale opvolging van de Nederlandstalige titels uit het Kana-fonds voor uitgeverij
Dargaud-Lombard. Haar overstap naar Ballon Media verzekert een vlekkeloze overgang van het mangafonds
naar de Antwerpse uitgeverij.

Doorbraak op Nederlandstalige markt
Kana kan buigen over een catalogus van 9 reeksen, goed voor ruim 130 reeds uitgegeven titels.
Daarin blijven Japanse topreeksen zoals Naruto, Death Note, Monster en Bleach de sterkhouders. Daarnaast
kijkt Ballon Media uit naar nieuwe toptitels die een echte doorbraak kunnen forceren op de Nederlandstalige
markt. “Manga is wereldwijd een succes”, besluit Alexis Dragonetti. “We geloven er sterk in dat ook in
Vlaanderen en Nederland een markt voor manga bestaat.”

Ballon Media, beelden die spreken
De nv Ballon Media kende zijn big bang op 1 april 2008. Het startschot om de activiteiten van De Ballon, een
kinderboekenuitgever met ruim twintig jaar ervaring, boekenverdeler Balloon Books en het striplabel Mezzanine
samen te brengen onder een nieuwe koepel. Ballon Media ontplooit zijn activiteiten vandaag in drie entiteiten:
Ballon Kids (kinderboeken), Ballon Comics (stripverhalen) en Ballon Distribution (boekverdeling). En
neemt vanaf 2010 dus ook de uitgave van de Nederlandstalige manga’s van Kana voor zijn rekening.
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

Dat zou veel verklaren, inderdaad. Ik vroeg me al af waarom Kana opeens doof en stom geworden was, maar in het geval van een overname is een tijdelijke radiostilte wel begrijpelijk.
Edward

Post by Edward »

Dat verklaard een hele boel. Ik vind het wel een geruststelling eerlijk gezegd :D :D . Dit geeft mij wel de moed om gewoon te kunnen wachten. In het persbericht wordt duidelijk over een doorstart gesproken, dus ik ben dan heel benieuwd hoe ballon media het wil gaan aanpakken...

Liep kana dan zo slecht dat ze over een doorstart spreken?? :shock: :shock: Of kwam er simpelweg niet voldoende potentie uit :)

En Koen, je hebt die films van naruto toch niet toevallig op bluray liggen? Je wilt er niet toevallig van af:P? k neem ze zo van je over :lol: :lol:
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Nee, ik denk dat ik ze gewoon op DVD heb. Sorry, Edward ;)

Een doorstart... Met een overname is dat ergens wel een logisch woord om te gebruiken. En zeker nu het even wat kalmer aan is gegaan, hoop ik dat een doorstart betekent dat er terug meer regelmaat in de uitgaven gaat zitten. En vooral duidelijkheid.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

En wat ik ook niet onbelangrijk vind is dat Kim Sanders mee verhuist. Zij kent het reilen en zeilen van Kana én is op de hoogte van wat er leeft in de community. Bovendien hoop ik dat het betekent dat er geen breuk met het verleden nagestreefd wordt en een zekere continuïteit gewaarborgd kan worden.
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

En dat Kana weer vertegenwoordigd wordt op de fora. Het was gewoon zielig zoals we daar tegen de lucht stonden te klappen. >_>
barbapapa

Post by barbapapa »

Hebben die van Ballon Media al een site/werkend e-mail?
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

de site en emailadressen zullen wel blijven werken he... dit is gewoon een overname achter de schermen waar de lezer nauwelijks iets van zal merken, volgens mij... toen kana naar brussel verhuisde (van balloon books naar dargaud-lombard (en nu dus terug *of zo*)) en er ook vanalles achter de schermen veranderde is er ook voor ons niets veranderd...
motivatiedip. help!
barbapapa

Post by barbapapa »

Ah tiens, mijn e-mail botste thans terug. :P
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Ik heb Kim gisteren gemaild en de email botste niet terug... Maar ik heb er ook nog geen antwoord op gekregen... :o
motivatiedip. help!
barbapapa

Post by barbapapa »

ik had gewoon gemaild naar info@ballonmedia.com
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

De april releases staan op de Kana-site. Het was eerder al bekend dat er geen uitgaven zouden zijn in mei. Nu zijn ook de komende maanden bekend.

16 juni:
Bleach 11
De gevechten in Seireitei zijn begonnen! Ichigo heeft z’n gevecht tegen Madarame gewonnen en gaat op zoek naar Ganju, die achtervolgd wordt door Yumichika. Orihime en Ishida komen oog in oog te staan met een enorme shinigami! Zal Ichigo Rukia op tijd kunnen bereiken?!

Naruto 23
Naruto, Shikamaru en Kiba hebben eindelijk de laatste twee leden van de Vier van Oto ingehaald en zijn erin geslaagd om Sasuke weer in handen te krijgen! Maar wat ze niet weten, is dat het vroeger de Vijf van Oto waren... en dat het vijfde lid het sterkste en gevaarlijkste van hen allemaal was...

Yugioh 21
Jono-Uchi neemt het op tegen de sterke Kajiki. Hij droomt al van z’n komende duel tegen Yugi... Maar wat hij ook probeert, het lukt maar niet. Kan hij toch winnen? Ondertussen vormt Yugi een tag-team met Kaiba om het tegen de Ghouls op te nemen in een explosieve en dodelijke match!

Nana 14
Nana K. heeft besloten om toch bij Takumi te blijven.
Blast is begonnen aan een regionale tournee. Voor de radiostudio in Osaka, waar ze uitgenodigd zijn, worden ze opgewacht door...?

4 augustus:
Bleach 12
Ichigo heeft Renji verslagen en de shinigami-generaal geeft het bevel aan alle divisies om uit te rukken! Kort daarop wordt commandant Aizen, die zich vragen stelde bij Rukia’s veroordeling, dood teruggevonden!!

Shaman King 23
Yoh en z’n vrienden staan voor een onmogelijke vijand: de geest van professor Munzer, de haatdragende vader van Seyram en Redseb, en z’n onoverwinnelijk golem. Maar dan verschijnt Chocolove ten tonele...!

Dus zoals de voorbije jaren een 'dikke' juni maand maar geen releases in juli.
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

Een nieuwe Yu-Gi-Oh, 't zou eens tijd worden na 9 maanden.

Fijn om te zien dat alle series weer terug zijn, maar anderhalf boek per maand vind ik echt wel weinig. Als Naruto en Bleach dan ook nog eens met 2/3 van de plaatsen gaan lopen blijft er voor de andere reeksen amper één boek per jaar over. Daar gaan de fans niet op wachten.
Post Reply