Glénat!
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
Re: Glénat!
De "te verschijnen" pagina is nu blanco, maar volgens De Poort geven ze 7 reeksen uit in januari en 4 in februari en maart. Van een vertraging is niets te merken.
Ik denk dat het zogenoemde terugschroeven te wijden is aan het volgende:
Glénat kondigde maar enkele nieuwe volumes aan bij de uitgevers voor januari t/m maart.
Wat velen vergaten is dat er nog een reeks volumes vanuit december/november moesten komen
voorbeeldne hiervan zijn:
- 20th century boys 13
- Dn Angel 10
- Pluto 2 (die ooit door iemand voor december is genoemd).
Ze hebben al flinke inhaalslag gemaakt in november/december. Verder zijn er zoals eerder genoemd veel series afgelopen bij glénat. Het terugschroeven is meer een logisch feit als gevolg van o.a. het aflopen vanr eeksen
Glénat kondigde maar enkele nieuwe volumes aan bij de uitgevers voor januari t/m maart.
Wat velen vergaten is dat er nog een reeks volumes vanuit december/november moesten komen
voorbeeldne hiervan zijn:
- 20th century boys 13
- Dn Angel 10
- Pluto 2 (die ooit door iemand voor december is genoemd).
Ze hebben al flinke inhaalslag gemaakt in november/december. Verder zijn er zoals eerder genoemd veel series afgelopen bij glénat. Het terugschroeven is meer een logisch feit als gevolg van o.a. het aflopen vanr eeksen
Jup, maar dan zit je nog steeds met Hoshin en Kenshin waarvoor de vertalers voorlopig minder opdrachten krijgen...
motivatiedip. help!
Nou ja, voorlopig is er niets van te merken. Hoshin en Kenshin staan er zelfs erg vaak op. We zullen zien voor de rest van het jaar.
Aangenomen dat die planning klopt, natuurlijk.
Aangenomen dat die planning klopt, natuurlijk.
Het is inderdaad niet zo dat alle vertalers hun opdrachten hebben zien minderen, dus de toppers zullen wel regelmatig blijven uitkomen.
motivatiedip. help!
ik heb geen specifieke titels gevraagd maar waarschijnlijk zetten ze dan alleen de slecht verkopende titels op een lager ritme... ik ga er vanuit dat titels als one piece, berserk en 20th CB toch wel beter zullen verkopen dan kenshin en hoshin, maar dat is een persoonlijke deductie...
motivatiedip. help!
Als ik zo een beetje de top 10 van Glénat volg op de website dan staan One Piece en Berserk altijd netjes naast elkaar op de bovenste rij van de lijst (de top 5 dus). Dragonball Ultimate (hoor ik verder weinig mensen over) staat er ook elke keer weer bij. Pluto deel 1 stond in oktober en november in de top 10.Koen wrote:ik heb geen specifieke titels gevraagd maar waarschijnlijk zetten ze dan alleen de slecht verkopende titels op een lager ritme... ik ga er vanuit dat titels als one piece, berserk en 20th CB toch wel beter zullen verkopen dan kenshin en hoshin, maar dat is een persoonlijke deductie...
Naar mijn deductie zijn de toppers dan:
- Berserk
- One Piece
- 20tch CenturyBoys
- Pluto
- Dragonball: Ultimate
De series die volgen zijn dan denk ik NGE en FB. Als slechts lopende series zou ook ik Kenshin en Hoshin noemen (zit hem in de rijmende naam misschien?). Als iets beter (maar niet top), zou ik dan Gals noemen.
Ook puur maar gedachten
of fruits basket goed verkoopt weet ik niet... shojo's hebben het hier nog steeds moeilijker dan shonen/seinen en bovendien zit je met die eerste volumes vol fouten. ik vond de reeks inhoudelijk best wel vermakelijk maar na dat eerste verschrikkelijke volume vol fouten heb ik nog niet de moed gevonden om verder te lezen. ik kan me voorstellen dat als een ouder een dergelijk volume beladen met fouten onder ogen krijgt ze niet bijster happig zullen zijn om de boekjes verder te blijven kopen voor hun kroost...
motivatiedip. help!
Update van De Poort:
Toch nog een mooi schema, me dunkt. Vooral in vergelijking met het zieltogende Kana.
Dus 20th CB, Black Cat en Pluto komen blijkbaar 2-maandelijks. Nausicaa en DNAngel zijn gedaan, over de rest kunnen we nog niet veel zeggen.> 21 januari (???)
20th century boys-13 (Urasawa)
Berserk-11 (Miura)
Black cat-7 (Yabuki)
DN Angel-11 (Sugisaki)
Gals-7 (Mihona Fujii)
Nausicaä-7 (Hayao Miyazaki)
One piece-11 (Eiichiro)
Pluto-2 (Tezuka / Urasawa)
> 17 februari
Dragonball Perfect Edtion-6 (Toriyama)
Fruits Basket-10 (Takaya)
Neon Genesis Evangelion-11 (Sadamoto)
Rurouni Kenshin-7 (Watsuki)
> 17 maart
20th Century Boys-14 (Urasawa)
Black Cat-8 (Yabuki)
Hoshin-8 (Fujisaki)
Pluto-3 (Urasawa / Tezuka)
Toch nog een mooi schema, me dunkt. Vooral in vergelijking met het zieltogende Kana.
Ook Eva is voorlopig gedaan in februari, dus er komen sowieso minder uitgaven via 'natuurlijke selectie'...
motivatiedip. help!
Je bedoelt natuurlijke afvloeiingen.
Maar ik vraag me af of Kenshin en Hoshin nu minder dan 3-maandelijks worden? Anders is er helemaal geen vertraging, toch?
Maar ik vraag me af of Kenshin en Hoshin nu minder dan 3-maandelijks worden? Anders is er helemaal geen vertraging, toch?
Ik zag op de site van stripspeciaalzaak een mooi jaaroverzicht over de uitgaven van alle stripuitgeverijen in de Benelux (nederlandstalig)NeeNee wrote:Je bedoelt natuurlijke afvloeiingen.![]()
Het viel mij op dat Hoshin Engi en Rurouni Kenshin twee van de weinig series die ook daadwerkelijk de beloofte 6 volumes in 2009 hebben gehaald.
Een berserk of One Piece heeft het met 5 volumes moet doen. Ook valt het mij op dat de nieuwe delen tot dusver nog steeds 2-maandelijks gepland staan (tot zover bekend is>maart). Ik zeg ja, glénat heeft een wisselvallig schema. Maar het mag ook gezegd worden dat ze het uiteindelijk doel (6v per jaar) gehaald hebben.
Ik wacht eerst af op de informatie vanaf april. De inside information van Tomatie op Aniway vind ik erg speculatief en het komt nog niet zeer betrouwbaar op mij over
Door de afvloeiingen kan ik mij goed voorstellen dat deze series mogelijk gewoon 2-maandelijks blijven
Misschien willen ze gewoon dat hun vertalers minder 'voorsprong' hebben op het releaseschema... Cashflow enzo van die dingen die me het petje te boven gaan...
motivatiedip. help!
Ach, dat is ook niet mijn termijnKoen wrote:Misschien willen ze gewoon dat hun vertalers minder 'voorsprong' hebben op het releaseschema... Cashflow enzo van die dingen die me het petje te boven gaan...
Laat ze maar lekker in dit tempo door gaan met de series die ze nu uitgeven, mijn portemennee kan het nu fatsoenlijk bij benen