Bleach ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Edward »

Leuk om weer een review van je te lezen Koen!
Dit was een erg sterk volume, kan niet wachten op deel 8 (komt binnenkort binnen)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

die review lag hier al sinds half augustus... vergeten te posten :oops: ik was van plan 8 te posten toen ik zag dat 7 er nog niet stond *zucht* het gaat echt slecht met mij :roll:
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach ~[Kana]

Post by NeeNee »

Edward wrote:Leuk om weer een review van je te lezen Koen!
Dit was een erg sterk volume, kan niet wachten op deel 8 (komt binnenkort binnen)
8 is al een tijdje uit, toch? Koop je die ook via Archonia?

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Edward »

Ja, die komt mee in mijn bestelling. Ik vul altijd periodiek een hele lap manga aan, zodat ik aardig wat kosten bespaar.
Kocht ik deze manga's (in mijn bestelling) allemaal uit de stripwinkel, was ik zo €10.- duurder uit...

Ik heb een half jaar geleden is een bestelling gedaan van bijna €220.- incl een aantal anime dvd's voor iemand anders.
Op het hele pakket heb ik €50 bespaart door de items bij archonia te bestellen, i.p.v. in de winkel te kopen
Dat zijn (waren :D ) toch al gauw 9 a 10 manga's van Kana of Glenat...

Daar doe ik het wel voor
Dus bleach 8 komt binnenkort

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

Op 9 oktober 2009 verscheen Bleach 8 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Ichigo zit (letterlijk) in de put en riskeert zijn leven om z’n shinigamikrachten terug te winnen en de Soul Society te kunnen betreden. Ook Orihime en Chad ondergaan een training om hun krachten te leren controleren. Hopelijk brengt de zwarte kat hen geen ongeluk!

Dit achtste volume is duidelijk een overgangsvolume in de reeks. Toch blijft de hoge kwaliteit van de voorgaande volumes ook hier van tel. Er zijn passages en vondsten die gewoon erg sterk zijn.

Bleach blijft nu al enkele volumes lang verbazen. Zou de reeks zijn naam en faam dan toch waard zijn?

Dat uitgeverij Kana hun naam en faam waard zijn wisten we al langer, want ook dit volume belandde weer foutloos bij de mangafan.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

Op 4 december 2009 verschijnt Bleach 9 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

In het vorige volume zagen we hoe onze vrienden eindelijk klaar waren om de Soul Society binnen te gaan. Daar aangekomen merken ze al snel dat er nog heel wat obstakels overwonnen moeten worden alvorens Rukia te kunnen bevrijden…

De vaart zit er weer goed in in dit negende volume van Bleach. Als een echte shinkansen dendert Bleach 9 voort. Het is misschien allemaal wat klassiek maar de uitwerking is ijzersterk. Dit zijn echt hoogdagen voor de shonen fans. Kan Bleach dit hoge niveau aanhouden?

Vooral de personages zijn sterk uitgewerkt in Bleach. In dit volume worden enkele personages geïntroduceerd die Ichigo en de zijnen op hun weg tegenkomen en al is het niet duidelijk of ze in het verdere verhaal een belangrijke rol zullen spelen, toch krijg je als lezer het gevoel dat ze volwaardige personages zijn en niet zomaar bladvulling. Het is wel eens anders…

Naast Tite Kubo blijft ook Kana puik werk leveren en we hopen dat het volgende volume niet te lang op zich laat wachten!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

Op 3 februari 2010 verschijnt Bleach 10 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Met de hulp van de wel erg rondborstige Kuukaku slagen onze vrienden er eindelijk in Seireitei te betreden. Yoruichi waarschuwt hen dat het van levensbelang is dat de groep samenblijft en niet gescheiden wordt. Wat is het eerste dat gebeurt nadat ze Seireitei zijn binnengedrongen? Juist…

Ichigo en zijn vrienden vertoeven nu reeds een tijdje in de Soul Society. Nu ze eindelijk Seireitei zijn binnengedrongen zal de actie pas goed losbarsten en de zoektocht naar Rukia van start gaan. Dat het niet van een leien dakje zal lopen is duidelijk. De shinigami staan immers paraat!

Kana levert wederom een foutloos boekje af en ook Tite Kubo pleziert ons wederom met een degelijk volume en vooral enkele grappige tussenmomenten. De sentai stukjes tussen de hoofdstukken zijn erg grappig en ook het bonusverhaaltje aan het einde van dit tiende volume wist ik best te smaken. We want more!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach ~[Kana]

Post by NeeNee »


User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

They love me! *emotioneel* :cry:

Nu vind ik het ook echt wel leuk dat Kana zo vaak foutloos werk aflevert (niet alleen bij redactionele verzorging door Motte trouwens). Het lijkt vanzelfsprekend maar als zelfs kranten, tijdschriften, en zelfs boeken vaak fouten bevatten, dan is het toch wel fijn als iets met zo'n beperkt budget als manga foutloos wordt afgeleverd.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach ~[Kana]

Post by NeeNee »

Ze nemen er dan ook wel de tijd voor. :P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

haha, das een feit ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

Op 16 juni 2010 verscheen Bleach 11 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Ichigo komt te weten waar Rukia gevangen wordt gehouden. Hij heeft zijn vrienden echter nog steeds niet teruggevonden. Iedereen zit nog steeds verspreid over Seireitei. En overal komen er shinigami op hen af… Zijn ze opgewassen tegen al dat oersterk gespuis?

Het eerste deel van dit volume barst van de actie, maar in het tweede deel wordt het niveau opgekrikt door enkele onthullingen over het verleden. Altijd leuk meegenomen!

Wederom een leuk volume van Bleach dat de weg effent naar nog grootsere gevechten tegen nog sterkere tegenstanders. We zitten niet voor niets in een shonen!

Kana levert zoals steeds een foutloos boekje af.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach ~[Kana]

Post by NeeNee »

Koen wrote:Het eerste deel van dit volume barst van de actie, maar in het tweede deel wordt het niveau opgekrikt
Betekent dit dat je niet van actie houdt? :wink:

Ik kan je geen ongelijk geven. Die 'grootsere gevechten' waar je het over had vormen voor mij met voorsprong het meest slaapverwekkende stuk uit de hele serie. Vooral volume 18/19 zijn irritant, want je wilt weten wat er aan de hand is en dan gaan ze eerst nog eventjes een paar volumes lang op elkaar motten.

Oh, kom op, dat was geen spoiler. Mensen vechten in Bleach, ja duh.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

actie kan goed zijn, maar in dit volume vond ik het toch maar zo zo, de actie is ook voor een groot deel 'weglopen van de vijand' :P
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach ~[Kana]

Post by NeeNee »

O ja, nu herinner ik het me.

Dat was hilarisch. :P

Post Reply