Ovenvers 2009

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
barbapapa

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Bamboo Blade 1
Vooral gekocht omdat ik de vertaler goed ken, en daarmee zeker was van een sterke vertaling. Maar de reeks op zich leest natuurlijk ook leuk weg.

Ikigami 1
Sterke, goed gedefiniëerde tekenstijl. Het verhaal intrigeerd; al was het eerste segment een beetje te "gemakkelijk", maar dat was misschien nodig om er in te komen. Op naar volume 2.

Me and the Devil Blues 3
Wat een intens, broeierig hoofdstuk in deze reeks. Je weet echt nooit waar je aan te verwachten; en alles is visueel zo overweldigend en meeslepend. Absolute topper. Straks deeltje 4 lezen.
barbapapa

Post by barbapapa »

Me and the Devil Blues 4
En zo komt er abrupt een voorlopig einde aan deze krachtige reeks. Man ik hoop echt dat Hiramoto rap terug begint; aan hemzelf zal het niet per sé liggen, aangezien zn andere reeks "Chinless Gen" nog met regelmaat wordt uitgegeven.
Wimpuls

Post by Wimpuls »

"chinless gen" ?! :D En daar steekt hij dan zijn tijd in...
barbapapa

Post by barbapapa »

Zal wel meer inspiratie voor nodig zijn om Devil Blues te maken. :P
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Life 6
Shojo serie die overeind blijft en gewoon erg vlotjes blijft weglezen. Nu lijken er ook bij de leerkrachten headcases te zitten...

Ping Pong Dash 5
Het blijft een Slam Dunk cloon maar het blijft ook gewoon erg vermakelijke lectuur.

My first love 2
Het sublieme eerste volume kan natuurlijk niet geëvenaard worden maar de serie weet ook te boeien nu het verhaal echt is losgebarsten. Gezonde mix tussen humor en intense emoties. Een erg geslaagde shojo.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Alive 7
Ik ging deze reeks on hold zetten maar na dit volume wil ik toch nog even doorlezen. Een eerste apotheose in zicht?

Zetman 11
Eerder een overgangsvolume maar wel erg leuk om lezen. De manga zit duidelijk in een opwaartse spiraal en het wordt allemaal iets duidelijker - ook al worden er geen antwoorden gegeven. Katsura blijft gewoon sterk in het beschrijven van emoties tussen geliefden. Dat zien we ook hier weer. En ja, de tekeningen... No comment!

Beck 29
Met de terugkeer van Maho stijgt de kwaliteit van Beck weer. Zou de chemie tussen Koyuki en Maho een van de catalysatoren van de manga zijn? Misschien overdreven maar toch een gevoel dat blijft hangen na dit volume.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Spirit of the Sun 15
De reeks blijft ijzersterk en de complotten en verbonden boeien als nooit tevoren. Benieuwd hoe deze reeks binnen enkele volumes aan een eerste 'einde' gaat komen.

Tokyo Magnitude 8 - 2
Na een pover begin komt er wat meer schwung in dankzij een nieuwe reisgezel en het einde is freakyness ten top!

Cross Game 11
Wakaba reïncarneert!
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Alive 8
Ja lap, cliffhanger wat wil zeggen dat ik ook het volgende boekske nog ga kopen ;)

Cross Game 12
Kou lijkt dichter naar Wakaba n°2 te groeien... Of is het naar Aoba? Adachi liefhebbers gaan hiervan smullen.

Step up Love Story 30
Nieuw personage en dat is broodnodig om de reeks boeiend te houden, alleen mag het niet onoverzichtelijk worden door téveel personages. Ooit zal er een einde aan moeten komen, Aki-kerel!
motivatiedip. help!
Ginrai

Post by Ginrai »

fullmetal alchemist t.e.m v16

persoonlijk was het echt broodnodig om alles is te herlezen vanwege het hele publiceer-schema bij viz!
over de manga zelf is amper iets veranderd qua mening,maar dat was vermeld bij de vorige volumes.

berserk v7

grootschalige belegeringen en een hele last man standing scenario vertegenwoordigen deze volume,
en alles blijft zeer vlot lezen en maar 2 type-foutjes.

beelzebub v1 t.e.m c10

bwah deze nieuwe jump reeks heeft wel wat in zich maar leunt op momenten té hard op de ene gag in die de chapter zitten en ergens geeft het ook een gevoel af
dat deze niet als gag-manga aan de gang zal blijven gaan.

rurouni kenshin v3
qua technische accuraatheid is deze nog altijd goed vertaald maar enkele passages blijven iets stroever lezen dan de andere imo.
trouwens was C. vanstiphout de echte naam niet van BP!?
Marv

Post by Marv »

Fairy Tail 10:
Het gevreesde volume, Barba.
Eerlijk gezegd vond ik dit een zwak volume omdat er bijster weinig actie in zat (en dat is toch waarom je shounen leest) en het verhaal op zich gewoon niet echt boeit. "dit is pure kak en ik ga de manga niet meer lezen"-slecht vond ik het eigenlijk niet want ik zag weinig verschil met Gray's achtergrondverhaal in de vroegere volumes. Tis een beetje dwaas maar ja, dat is wel meer zo bij shounen.

Nu eens wat anders lezen. Mss mijn onderzoeksboeken. :/
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
barbapapa

Post by barbapapa »

Mja het is vooral de conclusie van de arc die gewoon rechtstreeks uit een slechte soap komt. Ik denk dat ik gewoon meer had verwacht van de reeks op dat punt.
Marv

Post by Marv »

De conclusie zal in V11 komen denk ik.
Even terzijde, ken je de reeks Soil? Gisteren aan begonnen en ziet er wel een cool reeksje uit. Voor de rest vroeg ik me af of je nog een dikke aanrader had? Wil me nog wat manga inslaan voor ik naar huis ga.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
barbapapa

Post by barbapapa »

Soil is inderdaad wel een coole reeks. Fijne tekenstijl, al heb ik nooit verder dan v1 gelezen...

Dikke aanrader, pfoeh, veel eigenlijk; hangt wat van jezelf af. :P
Hier is mn mangaupdates lijstje, http://www.mangaupdates.com/mylist.html ... &list=read
Alles 10 is toch al sowiso een aanrader in mijn ogen.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Hammer Session 2
Ook dit tweede deel blijft lekker weglezen... Leuke GTO-cloon met warme personages.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Full Ahead Coco 14
Nieuwe onthullingen omtrent de vader van Coco en het verleden van Bart wordt ook nog eens opgerakeld door middel van een moordenaar die op z'n hielen zit. Miskende shonen die meer aandacht verdient!

H2 - 17
De halve finale en de finale worden in dit volume afgehandeld. Veel baseball doorspekt met Adachi-humor. Maar vooral veel baseball. Die focus blijft een van de redenen waarom ik H2 de (relatief) 'mindere' vind van de Adachi-reeksen.

Journal intime de Sakura 13
Twee fillerverhaaltjes die erg blah zijn eerlijk gezegd.
motivatiedip. help!
Locked