Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ik denk niet dat het MH magazine ooit bedoelt was als een écht magazine zoals je in de winkels ziet, toch niet in deze vorm. Dus lambardi zn vraag was misschien wat misplaatst ;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

In deze vorm de winkels bestoken en geld ervoor vragen is inderdaad nooit een optie geweest. Het magazine is een extraatje voor de fans - en we beseffen dat de lay-out inderdaad het zwakke broertje ervan is omwille van de simpele reden dat we niemand hebben die dat kan :)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Die vraag was misplaatst ja kan zelf niet meer herinneren dat ik het vroeg.

Kan wel genoeg mensen vinden die een cover kunnen/willen tekenen.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

reaper_unique
Posts: 31
Joined: Sun Jul 22, 2007 20:56
Location: België

Post by reaper_unique »

toch gn alzheimer :lol:

ik ken ook genoeg mensen die zoiets kunnen maar of ze het willen doen is iets anders :roll:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by NeeNee »

Koen wrote:Enkele vraagjes waarop jullie volledig vrijblijvend op mogen antwoorden. 8)

Vind je het spijtig dat er zo weinig anime updates zijn? Zie je het liefst recensies van officiële releases of eerder de meest recente series rechtstreeks uit Japan? Bespreking per DVD of per serie?
Anime interesseert mij niet zo, dus ik vind het niet erg. Als ik toch mag kiezen, dan liefst dingen waar ik iets aan heb zonder Japans te kennen en liefst per serie.
Vind je één mangarecensie per week een goed ritme? Te traag, te snel? Meer aandacht voor NL-releases? Tevreden met bijna uitsluitend Franse releases?
Prima. En de Nederlandse releases krijgen voldoende aandacht via de mini-reviews op het forum.
De rubriek ‘Dossiers’ staat op een laag pitje. Wat verwacht je van deze rubriek? Kunnen we daar een leemte in de site mee opvullen?
Best een leuk initiatief, maar niet echt een prioriteit voor mij. Een nieuwsrubriek zou mij meer interesseren (zoals op het forum, maar dan overzichtelijker (alles bij elkaar) en op de homepage... Eigenlijk een “Nieuws & Updates” met aandacht voor release dates en nieuw te verschijnen reeksen dus). Maar ik wil Koen niet nog meer werk bezorgen.
Vind je het een voor- of een nadeel dat het forum erg klein is? Moet Mangaheuvel meer reclame maken? Bv. een Mangaheuvelposter in Aniway, een publiciteitspagina in de Kana-reeksen, een spotje op Jim ingesproken door ‘de Joeri’, een afgehuurd sportvliegtuigje/kamikazejet met Mangaheuvel-banner,…?
Dergelijk vertoon lijkt mij niet nodig. Een beetje reclame op andere sites/forums zou misschien wel mogen.
Mangaheuvel is momenteel volledig ad-free. Mag hierin verandering komen? Een google-add hier, een kleine button ginder?
Zolang het beperkt blijft.
Moeten we het forum actiever gebruiken voor nieuwsjes, mini-reviews,… Is de indeling naar jullie zin? Moeten we spambotjes terug laten posten? Mis je hun altijd handige links?
To hell with the spambots. Wat de nieuwjes en mini-reviews betreft, zie boven.
Moeten we de Mangaheuvel opdoeken en ons bezighouden met de belangrijkere zaken in het leven, zoals world domination?
Dat moet te combineren vallen, toch? Gewoon een kwestie van die kamikazejet met Mangaheuvel-banner ook nog wat biologische wapens mee te geven…

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by Koen »

NeeNee wrote:Een nieuwsrubriek zou mij meer interesseren (zoals op het forum, maar dan overzichtelijker (alles bij elkaar) en op de homepage... Eigenlijk een “Nieuws & Updates” met aandacht voor release dates en nieuw te verschijnen reeksen dus). Maar ik wil Koen niet nog meer werk bezorgen.
Je bedoelt dan waarschijnlijk een aparte link in de menustructuur? Dat zal er niet van komen, maar ik probeer wel van de nieuwsberichten die ik in het weekend doe bij de update, meer te maken dan alleen maar 'zoals je rechtsboven kan zien updaten we deze week met titel x'. Ik probeer er dus te vermelden wanneer Kana of Glénat releases beschikbaar zijn of eens een specialleke uit m'n hoed te toveren... Maar vaak vergeet ik het ook op het moment dat ik die update schrijf :oops:

Mits genoeg content zou ik in het weekend de site willen updaten met bijhorend nieuwsbericht en ergens midweek ook nog eens een news willen posten met actualiteit - als die voorhanden is. Het zou de bezoekers - die nu wel weten dat de updates meestal in het weekend gebeuren - ook iets geven om in de week naar uit te kijken. Misschien komen ze zo vaker terug *engelengezicht*

Ik heb het eens geprobeerd toen de actualiteit het toeliet maar dan toch weer opgegeven blijkbaar... In elk geval speelt het al langer door m'n hoofd de "Nieuws en Updates" -homepagina- te opwaarderen...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by NeeNee »

mja, zoals je "laatste reviews" hebt voor manga en anime zou je ook een "laatste nieuws" lijstje kunnen hebben met release dates enzo. Het huidige "Nieuws & Updates" komt wel ongeveer op hetzelfde neer, behalve dan dat het niet zo overzichtelijk is.

Maar als dat te veel werk is, zou je misschien gewoon een (locked?) topic met "bevestigd nieuws" kunnen maken in het forum Actualiteit. Want op dit moment is er heel veel info te vinden op het forum, maar wel verspreid over drie boards (Actualiteit, Manga en Anime). Bovendien is het niet altijd makkelijk om het onderscheid te maken tussen nieuws, plannen, en geruchten. Vandaar mijn voorstel om alles wat zeker is samen te brengen op één plek.

't Is maar een idee, ik weet niet hoe haalbaar het is. "Zeker" is ook zo'n relatief begrip in de uitgeverswereld...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by Koen »

Het is waar dat onze topic 'geruchten' een enorm allegaartje is. In principe hebben we specifieke topics per uitgeverij maar echt goed worden die niet gebruikt. Ik merk ook bv. op dat alle korte reacties in 'ovenvers' topics worden geplaatst, terwijl het eigenlijk de bedoeling is om voor de NL releases meer de specifieke mangatopics te gebruiken, maar ja, dat vergt wat zelfdiscipline van de bezoekers ook, en als die op mij lijken... ;)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by barbapapa »

Waar blijft het IRC kanaal van Mangaheuvel eigenlijk!? 8)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by lambardi2 »

IRC kanalen killen forums;.....Niet dat er hier veel te killen valt maar toch.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by barbapapa »

Daar gaat mijn hidden agenda. :robot:
Jk.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by NeeNee »

Zeg, Koen, kunnen we niet iets extra doen voor de Nederlandse releases? De mini-reviews werken niet echt meer. Er lopen momenteel een 25-tal series in het Nederlands, en volgende maand komen Black Cat, Fushigi Yugi en Kenshin daar ook nog bij; dus ik begrijp dat het moeilijk is om dat allemaal te volgen, en het is bijna niet meer te doen om voor elke nieuwe reeks een apart topic te maken. Maar nu is er eigenlijk alleen de Ovenvers thread, en daar komt alles op een hoop terecht.

Misschien eens overwegen om een soort “Ovenvers Nederlands” te maken voor alle nieuwe Nederlandstalige albums die verschijnen? Lijkt mij overzichtelijker dan de huidige Ovenvers thread, en makkelijker dan allemaal losse topics. Ik zou het in ieder geval handig vinden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by Koen »

Ik zie niet in waarom niet elke NL manga z'n eigen topic zou mogen krijgen. Ik hou jullie ook niet tegen om zelf die topics aan te maken (volg misschien wel hetzelfde stramien dat het overzichtelijk blijft), en zelf te 'bevolken' totdat ik eens m'n (enorme) leesachterstand kan wegwerken. En het is inderdaad nog steeds de bedoeling dat ook erg korte reacties over NL releases in de specifieke topics terecht komen en niet in de potpourri van ovenvers, maar ja, dat vergt een beetje discipline van alle leden...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by NeeNee »

Voor de nieuwe leden. :wink:
Koen wrote:Enkele vraagjes waarop jullie volledig vrijblijvend op mogen antwoorden. 8)

Vind je het spijtig dat er zo weinig anime updates zijn? Zie je het liefst recensies van officiële releases of eerder de meest recente series rechtstreeks uit Japan? Bespreking per DVD of per serie?

Vind je één mangarecensie per week een goed ritme? Te traag, te snel? Meer aandacht voor NL-releases? Tevreden met bijna uitsluitend Franse releases?

De rubriek ‘Dossiers’ staat op een laag pitje. Wat verwacht je van deze rubriek? Kunnen we daar een leemte in de site mee opvullen?

Vind je het een voor- of een nadeel dat het forum erg klein is? Moet Mangaheuvel meer reclame maken? Bv. een Mangaheuvelposter in Aniway, een publiciteitspagina in de Kana-reeksen, een spotje op Jim ingesproken door ‘de Joeri’, een afgehuurd sportvliegtuigje/kamikazejet met Mangaheuvel-banner,…?

Mangaheuvel is momenteel volledig ad-free. Mag hierin verandering komen? Een google-add hier, een kleine button ginder?

Moeten we het forum actiever gebruiken voor nieuwsjes, mini-reviews,… Is de indeling naar jullie zin? Moeten we spambotjes terug laten posten? Mis je hun altijd handige links?

Moeten we de Mangaheuvel opdoeken en ons bezighouden met de belangrijkere zaken in het leven, zoals world domination?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Mangaheuvel Feedback-thread ~ Enquête

Post by Weertangel »

Ik denk dat de meeste dingen die Koen toen vroeg allang zijn besproken in andere threads(zoals forum indeling), dus is deze thread nog wel nodig?

Post Reply