Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Gaara4Ever

Re: Ovenvers 2008

Post by Gaara4Ever »

Bleach 14
Het was een best aardige volume. Ten opzichte van volume 13, zaten er minder batlles in, maar dat maakte het er niet minder op.
Wah, die Kurotsuchi vind ik echt een smeerlap!
Dī Gurei man
ディーグレイマン
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Gaara4Ever wrote:Wah, die Kurotsuchi vind ik echt een smeerlap!
Hehe, een zeer overtuigende smeerlap, me dunkt.
Marv

Post by Marv »

Wimpuls wrote: Solanin 02

Sterk vervolg van een nogal doelloos eerste volume. Bij momenten was ik zwaar ontroerd. Ik had iets gelijkaardig voor, nu exact 4 jaar geleden. Heel die periode kwam terug boven, maar ze verdwijnt elk jaar ook iets sneller. Gelukkig maar.
Die heb ik ook al liggen, puur op gevoel gekocht omdat ik de tekeningen werkelijk fantastisch vind. Nu nog Deel 1 vinden. :D Le Quartier Latin heb ik ook al van Inio en Le Monde Formidable wil ik ook nog kopen, die werd me aanbevolen door iemand anders.

Naruto 22-27:
Heel goed natuurlijk, het eindgevecht vond ik zelfs op sommige momenten beter dan in de anime en dat was al kicken.

Beck 21:
Flauw, de eerste keer dat ik wat teleurgesteld was over een volume.

Zombie Powder 3:
Entertainend maar nog geen vintage Kubo.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
Ginrai

Post by Ginrai »

bloody monday c1-2
intressante reeks ondanks dat het charachter design vrij standaard is!een concrete structuur op de verhaallijn is er nog niet echt aan de pas wegens er nog geen link zit tussen de 2 sub-plots en ik ken geen andere manga-reeks waar het om hackers draait!
Gaara4Ever

Post by Gaara4Ever »

Full Metal Alchemist 06
Leuk om 's avonds voor het slapen te lezen. Heh, weet je dat Ed best cool is. Verder natuurlijk weer goed gemaakte volume.
Dī Gurei man
ディーグレイマン
webster

Post by webster »

Nodame Cantabile v1-19: zeer leuke serie, had voordien niet echt zo een beeld van de dirigent, alleen mocht er wat muziek bijzijn soms (als ze een stuk spelen geven ze wel uitleg over verhaal erachter, maar is toch niet alles zonder muziek)
Marv

Post by Marv »

Dan moet je de anime kijken. :wink: Die is ook heel goed.
Vraagje wel. Heb je ze via scanlations gelezen of zit de engelse versie al zo ver.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
webster

Post by webster »

Marv wrote:Dan moet je de anime kijken. :wink: Die is ook heel goed.
Vraagje wel. Heb je ze via scanlations gelezen of zit de engelse versie al zo ver.
scanlations, denk dat engelse versie nog maar aan vol8 zit fzo (volgens ANN toch)

vandaag al Island v01-03, straks andere 4: natuurlijk weer hard, wat te verwachten was van de 2 mannen achter Shin Angyo Onshi (da ik trouwens ook is moet hernemen)
Gaara4Ever

Post by Gaara4Ever »

Hoshin Engi 05
In dit volume beginnen de echte gevechten. Serieus, Taikobo slaat zijn slag! (nou, eigenlijk nog niet echt, want hij moet het eerst bewijzen XD). Maar het begint wel steeds leuker te worden.
Dī Gurei man
ディーグレイマン
barbapapa

Post by barbapapa »

Kekkaishi 13
Terug een stap hoger vergeleken met het vorige volume. Die nieuwe "exorcist" kan me ook wel bekoren.
Het blijft allemaal wel heerlijk non-cliché.
Marv

Post by Marv »

barbapapa wrote:Kekkaishi 13
Terug een stap hoger vergeleken met het vorige volume. Die nieuwe "exorcist" kan me ook wel bekoren.
Vond hem maar zozo en het characterdesign leek echt keiveel op dat van het hoofdpersonage uit Juushin Enbu, knal dezelfde kop (haarlok voor het hoofd). Vond zijn wapens wel vet. Dat het verhaaltje errond non-cliché was, is een feit. :D
Erna komt wel een van de coolste hoofdstukken. Heb het in chapters gelezen dus weet niet precies waar, heb tot het begin van volume 16 gelezen.
barbapapa

Post by barbapapa »

Marv wrote:
barbapapa wrote:Kekkaishi 13
Vond hem maar zozo en het characterdesign leek echt keiveel op dat van het hoofdpersonage uit Juushin Enbu, knal dezelfde kop (haarlok voor het hoofd). Vond zijn wapens wel vet. Dat het verhaaltje errond non-cliché was, is een feit. :D
Erna komt wel een van de coolste hoofdstukken. Heb het in chapters gelezen dus weet niet precies waar, heb tot het begin van volume 16 gelezen.
Jushin Enbu nooit gezien (en Kekkaishi is ouder dan die reeks, dus...).
Gaara4Ever

Post by Gaara4Ever »

Hoshin Engi 06
Leuk om te lezen. Vooral omdat het nu wat interessanter begint te worden. En Bunchu is eigenlijk ook erg meesterlijk.
Heb al zin in de volgende volume.
Dī Gurei man
ディーグレイマン
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Berserk 24
Nu wordt het echt wel fantasy met ons seutig heksje erbij. Leuk volume met zelfs tekst en alles!

Beck 22
Dit blijft een deel van de reeks dat me maar matig boeit maar Jim Walsh is wel interessant personage dus dit volume las lekker weg. Maar emotioneel? Niet echt.

Ma femme est une étudiante 3
Tgoh, ik denk dat ik het na 3 volumes wel gezien heb met deze reeks, ook al blijft ze grafisch een lust voor het oog. Na 2 volumes heeft l'étudiante haar vent eindelijk geil genoeg gekregen om over te gaan tot... de daad... maar dan wijst ze hem af.

I''s Perfect 4
Enorm sterk volume eigenlijk. Ga ik me dan toch nog volledig verzoenen met I''s? Vroeger had ik altijd wat problemen er ten volle van te genieten omdat ik Video Girl superieur vind.

Plaire à tout prix 6
What to say? Het begin van deze reeks was veel leuker. Dit volume is echt wel goed omdat Sakura een superchick is maar de acties van Masao zijn zo enerverend, zelfs voor de mannelijke lezer!

Sanctuary 1-2
Vermits vele Heuvelaars me deze aanraadden er toch maar eens aan begonnen en ik ben allesbehalve teleurgesteld. Sterke reeks met een duo dat Japan eens op z'n grondvesten zal doen daveren.

Saru Lock 11
Deze reeks blijft gewoon aangenaam leesplezier. Miskend en misbegrepen door een zeker gehalte misplaatste fanservice in de eerste volumes maar na verloop van tijd is dit in mijn collectie alvast een blijver geworden.
motivatiedip. help!
Gaara4Ever

Post by Gaara4Ever »

Muhyo & Roji's BSI 04
Het was een leuk vervolg van het vorige deel. Het begint nu veel spannender te worden, en het verhaal is nog niet afgelopen. Eerst dacht ik dat deze serie vooral uit kleine verhaaltjes bestond (wat ik ook kon waarderen), maar nu komt daar al iets meer verandering in (wat natuurlijk erg vet is).
Ik heb erg veel zin in het vervolg, ook omdat het verhaal nog door gaat in het volume hierna.
Dī Gurei man
ディーグレイマン
Locked