Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
rinosseros

Post by rinosseros »

Full Metal Panic! 6
Gezapig volume dat niet veel voorstelde, maar toch goed voor een avond waarop het verstand op nul staat...

Rough 10
Het 'verrassende' moment was niet zo verrassend aangezien ik niet lang geleden deel 7 van Touch heb gelezen. Voor de rest :drool:

Ichigo 100% 1
Een circus met Junpei als heerlijke clown! Wat een uitgangspunt: op zoek naar het aardbeienslipje :lol:
Deel 2 heb ik ook al eens gelezen, maar als die voor oktober uitkomt zal ik ook daar weer van genieten.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
barbapapa

Post by barbapapa »

Giel wrote:Kurapika haar avonturen.
Kurapika is een jongen. :P

en ik wil zo hard Tonkam int Nederlands...
H2, CrossGame, Short Program, Zetman, Homunculus. Aargh, die mannen zouden zo een goede klant aan mij hebben.

Konjiki no Gash 1
Beter bekend als Zatch Bell; vermakelijke shounen lectuur. Iets wat ik wel zou kopen in het Nederlands; dus wacht ik wel op die mogelijkheid, gezien de Engelse versie bewerkt is.
Giel

Post by Giel »

barbapapa wrote:
Ik weet het :roll: maar elke keer als ik iets erover schrijf sluipt het er toch in :wink: .
barbapapa

Post by barbapapa »

Giel wrote:
barbapapa wrote:
Ik weet het :roll: maar elke keer als ik iets erover schrijf sluipt het er toch in :wink: .
Ok. Want ik heb zelf ook heel lang getwijfeld :p
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Suikoden III - 4
Op één of andere manier tast de hitte m'n hersenen aan want ik kon me totaal niet herinneren wat hier voorafgaandelijk aan gebeurd was lol. Soit, het offensief is geopend en they've found a new hero!
motivatiedip. help!
Marv

Post by Marv »

Van Suikoden III zat op het einde van L'escadrille des Nuages een preview. Zag er wel leuk uit. Het stukje met de griffon was aandoenlijk maar voelde een beetje gedateerd aan (hier is de hond vervangen door een mythisch beest, als je naar al die andere disneyverhalen kijkt).

L'escadrille des Nuages 2 & 3:
Deze 2 nummers vormen een lange flashback. We komen het verhaal van Koto of Rish te weten en hoe ze bij de Sarastros is terechtgekomen. Hierdoor krijgt het eerste deel een soort van flashforward gevoel wat alles een beetje filmisch doet aanvoelen. Ik heb alweer genoten van de originele personages en actie. Enige nadeel, soms snap ik de nogal heftige panelen niet qua continuiteit en actie. Een steek laten vallen bij het tekenen mss. Op naar deel 4.

+Anima 4:
Een reeks voor kinderen maar wat boeit dat. Met de leuke karakters en straight forward verhalen kunnen Senry en de bende me wel vermaken. Zeker de verschillende +Anima zien er cool uit. Soms lijkt het geheel zelfs op Kingdom Hearts qua stijl.

20th Century Boys 3:
Ik ga me die cd's van T-Rex toch eens beluisteren. Ik kende de band ervoor al maar als je die nummers kent, heeft het toch dat ietsje meer.
Het is leuk dat de serie ook niet blijft stagneren maar blijft evolueren en dat er vanalles verandert. Zelfs de ontdekkingen die gedaan worden, vertrouw ik niet helemaal. Weet niet of dat gegrond is. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Bij Suikoden III 4 zat er dan weer een preview van Escadrille :)
motivatiedip. help!
Ginrai

Post by Ginrai »

barbapapa wrote:
Konjiki no Gash 1
Beter bekend als Zatch Bell; vermakelijke shounen lectuur. Iets wat ik wel zou kopen in het Nederlands; dus wacht ik wel op die mogelijkheid, gezien de Engelse versie bewerkt is.
hehe!another one of shounen-series that i like has reached you XD!
Marv

Post by Marv »

Koen wrote:Bij Suikoden III 4 zat er dan weer een preview van Escadrille :)
En hoe is Suikoden als reeks eigenlijk? Krijg wel zin om de games te kopen. En wat vond je van L'escadrilles des Nuages?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Marv wrote:
Koen wrote:Bij Suikoden III 4 zat er dan weer een preview van Escadrille :)
En hoe is Suikoden als reeks eigenlijk? Krijg wel zin om de games te kopen. En wat vond je van L'escadrilles des Nuages?
http://www.mangaheuvel.be/index.php?con ... nga_id=239 Voor m'n visie op Suikoden ;)

Over L'escadrille kan ik totaal niets zeggen, het stukje was te kort om een oordeel te vellen. Rino leest de manga en ik denk dat hij er een review van heeft geschreven op de Linkadoor...
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Emerging 1
De tweede biologische thriller in enkele dagen. En hier draait het allemaal meer om de ziekte en de gevaren dan om de polite-enquête. Manhole was al heel goed en deze doet er zeker niet voor onder.

City Hunter Deluxe 5
Een volume zonder Kaori maar dan wordt er gewoon nog meer aandacht besteed aan ander vrouwelijk schoon. Twee verhalen die weer erg sterk uit de hoek komen.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Koen wrote:
Marv wrote: Over L'escadrille kan ik totaal niets zeggen, het stukje was te kort om een oordeel te vellen. Rino leest de manga en ik denk dat hij er een review van heeft geschreven op de Linkadoor...
Heb er al wel een review over geschreven, maar hij staat nog niet op de site. Tweede in de wachtrij, dus nog even geduld :wink:

Beck 12
Ik ben nooit fan geweest van Sakuishi's tekenstijl, maar dit volume - vraag me niet waarom - heeft me op dat vlak tien keer zoveel geërgerd. Maho die een exclusief cheerleader optreden doet voor Koyuki doet me ook even fronsen, maar voor de rest weer een gezapig deeltje dat vlot wegleest.

Yakitate Ja-pan!! 5
De kunst van het overdrijven :) Hilarisch dat 'gevecht' met die dertigjarige dwerg :lol:
(16/01/2006)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Naruto 24
Ergens along the road moet ik me toch weer met de reeks verzoend hebben want dit volume leest vlotjes weg.

Real 5
Sterk volume alweer. De reeks zou wel eens een herleesbeurt kunnen gebruiken maar met de stapel ongelezen stuff in zicht zit er dat niet aan te komen.

Touch 7
Perfectie.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Koen wrote:Touch 7
Perfectie.
Zeer zacht uitgedrukt.

Koen, ik zal pas na het weekend antwoorden op je mail: der zijn vervroegde 'afscheidsfeestjes'...
(16/01/2006)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

rinosseros wrote:
Koen wrote:Touch 7
Perfectie.
Zeer zacht uitgedrukt.

Koen, ik zal pas na het weekend antwoorden op je mail: der zijn vervroegde 'afscheidsfeestjes'...
geen probleem

wat super is aan Touch 7 is dat Adachi op het einde dan toch nog afsluit met zijn gekende humor waardoor je slechts enkele dagen kapot bent in plaats van enkele weken.
motivatiedip. help!
Locked