Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
barbapapa

Post by barbapapa »

Ciguatera v2c13-15
Geniaal. Gewoonweg geniaal.
Hail to Mangascreener. Hail to Minoru Furuya.
lambardi2

Post by lambardi2 »

DB 59-62

Cell maakt zijn entréé..
Jammer dat ik nog wat moet wachten tot de volgende manga uit zijn...

Weet wel dat er nog twee uitzijn maar wil ze liever per vier kopen heb ik meer om te lezen in een keer.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
lambardi2

Post by lambardi2 »

Dys 2

Weer eens de tijd genomen om te lezen...

Leuke manga. De Belgische mangaka gaat er op dit deel op vooruit in qua mangatekenstijl.

Alleen vond ik na elke deel de samenvatting van de vorige hoofdstuk wel net iets té veel zeker als je de manga zoals ik in één stuk uitlees dan lees je gewoon de samenvatting niet en zijn het verloren bladzijden maar dat heeft mijn leesplezier niet verslechterd.

VGCHARTZ

Wimpuls

Post by Wimpuls »

barbapapa wrote:Ciguatera v2c13-15
Geniaal. Gewoonweg geniaal.
Hail to Mangascreener. Hail to Minoru Furuya.
2 keer geniaal in 2 zinnen : die moest ik gewoon gans lezen!

Ciguatera c01->15

zelf ga ik voor 'pijnlijk geniaal'. En idd : eens te meer een parel van mangascreener.

SD Kyo 27

Een gezonde mix van mayhem en humor, eigenlijk een steeds terugkerend patroon, maar het werkt toch voor mij.
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Aqua vol. 1 en 2

een 'slice of life'- verhaaltje, met enkele YKK-elementen (slow pace en veel water). Veel minder diepgang maar het leest vlot weg.
lambardi2

Post by lambardi2 »

Battle Royale 8

Leuk weer een deel gelezen in deze superreeks.

Hardcore whore zo kun je de thema van dit verhaal te benoemen.

Blijft maar over een bepaalde personage van een van de overlevenden gaan.

Toen ik aan deze manga begon had ik zoiets van hoe kun je nu 15 manga schrijven over 42 jongeren die langzaam tot een overlevingsaantal van 3, 4 ,5 wie weet het :twisted: gaat.

Ik heb hier totaal niet het gevoel van laten we lekker veel manga aan toewijden zodat we meer winst maken.

Chapeau weer voor deze manga!

Binnenkort weer eens een Archonia bestelling zetten ze speciaal voor Battle Royale.

VGCHARTZ

lambardi2

Post by lambardi2 »

Nog even de tijd genomen tijdens het Oblivionen om FMA 6 te lezen.

Deze manga is zo leuk omdat hij ook nog eens verschilt met de anime en al die minigrappen die niet in de anime voorkomen zijn super.

VGCHARTZ

barbapapa

Post by barbapapa »

H2 1-7
Verslavend spul. Van mij mag er rap iets van Adachi in het Nederlands of Engels uitkomen. Gewoon heerlijk relaxed, fijne humor, slice-of-life, interessante personages en relaties. Nog een tikkie beter dan Katsu imo.
rinosseros

Post by rinosseros »

Examens of niet, ik kan er niet tegen vechten. Te lang zonder een strip open te doen is zoals te lang zonder zuurstof -_-
Ziekelijk, ik moet er iets aan doen -_-

Rough 1-8
Omdat deel 8 zo goed was heb de hele reeks nog eens onder handen genomen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet veel van die zwakkere eerste albums merk zoals anderen, maar misschien is dat omdat ik weet hoe het vervolg eruit gaat zien. Ik heb ook wel eens gekeken naar wat ik hier bij de ovenverse reacties heb geplaatst over die eerste deeltjes, en toen had ik er blijkbaar ook helemaal geen 'last' van...
In ieder geval, de enige conclusie die ik voorlopig kan trekken is dat alles van Adachi dat ik gelezen heb (alles wat in het Frans is gepubliceerd + 2 bladzijden van H2 :lol: ) gewoon de top is. Een man die weet hoe hij moet entertainen!

Ranma 1/2 17
Dit deeltje lag op het kot van een maat van me (eigenlijk een comics-liefhebber, hij had dat deeltje van Ranma nog nooit (!) opengedaan), en dan neem ik dat dus even ter ontspanning bij de hand. Heerlijk :D ('t gaat over Nabiki die de verloofde van Ranma wordt i.p.v. Akane, en hoe ze dit financieel enorm weet uit te buiten :P )
Lang geleden dat ik nog eens een Ranma had vastgenomen trouwens, wat wel wat vreemd is gezien dat deze reeks alle 'mangapoorten' voor mij heeft doen opengaan....

(Kasper 1-4
Hier had ik ooit eens een stukje van gelezen in... euh... was het nu 'Wordt Vervolgd' of 'Sjors & Sjimmie'....
Enkele jaren erna eens een deeltje meegenomen van de plaatselijke bib om nog enkele jaren erna de 4 delen te kopen. Stevig verhaaltje en heel expressieve tekeningen die ik door al die verschillende jaartjes heen ben gaan appreciëren.)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
Ash Ketchum

Post by Ash Ketchum »

Iron Wok Jan! 8 t/m 10

Wederom een nieuw tournament en dit keer 1 op 1. Gogyo is een absurd sterke tegenstander voor Jan, maar het is grappig om te zien hoe Jan langzaam maar zeker de overhand begint te krijgen.

Maison Ikkoku 1 t/m 7

Wat een fantastische manga. Het heeft iets weg van Love Hina, alleen dat Ikkoku veel beter is. Zal toch maar binnenkort nieuwe delen kopen om te kijken hoe het verder gaat Yusuke en Kyoko. (Ben zelf eigenlijk meer voor Kozue en Yusuke, maar dat zal wel niet...)
rinosseros

Post by rinosseros »

Ash Ketchum wrote:Maison Ikkoku 1 t/m 7

Wat een fantastische manga. Het heeft iets weg van Love Hina,
:shock:

Neem dat terug!! :lol:
(16/01/2006)
Ash Ketchum

Post by Ash Ketchum »

Je snapt wat ik bedoel, misverstanden en boarding house en zo. Niet dat LH het goed brengt of zo ^_~;
rinosseros

Post by rinosseros »

Zeker, ik snap wat je bedoelt, maar het is nogal een ongelukkige vergelijking :wink:

Maison Ikkoku is een originele romantische comedy voor (jong) volwassenen, terwijl Love Hina een heel repetitieve holderdebolder-pseudo-romantische-alleen-de-eerste-delen-nog-wat-grappig-manga is.

En dit valt dan weer heel hard te relativeren, aangezien ik een absolute Takahashi adept ben (althans, als je Inu Yasha niet te hard meerekent :?)
(16/01/2006)
barbapapa

Post by barbapapa »

H2 8-10
Gewoon genieten; zelf al gaan sommige baseball-dialogen mij wat te boven. :splat:
Wimpuls

Post by Wimpuls »

One Piece 9 en 10

Nami haar verleden wordt opgehoest en de crew gaat Arlong en zijn vismensen te lijf. Pure leut !

Eyeshield 21 - 8

Aliens vs. Deimon !! Alweer zalige fratsen.Apollo geraakt ontredderd en het langverwachte duel Eyeshield vs. Panther is zalig 8) !
Locked