Jouw uitgeverij

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Jouw uitgeverij

Post by Koen »

Stel je wordt gecontacteerd door een grote uitgeverij die zich op de mangamarkt wil storten. Om deze fictieve situatie interessant te maken kan je bij elke Japanse uitgeverij ‘inkopen doen’. Enkel de reeksen die reeds verschijnen of aangekondigd werden in het Nederlands moet je natuurlijk links laten liggen. De uitgeverij wil een grote speler worden en wil dus het hele gamma aanbieden. Hoe ziet jouw ideale line-up eruit? Een combinatie van wat je verkocht krijgt en van je persoonlijke smaak.

Je verhaal begint in maart 2008, duurt 1 jaar (maar loopt fictief natuurlijk verder) en je mag voor elke maand maximum 4 titels aanbieden. Ik zal zelf beginnen zodat het duidelijk is.

Maart 2008:
Hikaru no Go 1 – natuurlijk met een grote sticker: ‘Van de maker van Death Note’ op! ;) de aantrekkelijke covers en tekenstijl moeten hier mijn topper van maken
Life 1 – moet mijn shojo-klepper worden. Heb er maar 1 volume van gelezen in het Engels en dit is echt iets dat als een bom kan inslaan bij adolescente meisjes.
Yotsuba 1 – universele humor, zal om de drie maanden verschijnen.
Quartier Lointain 1 – Om de stripfans te overtuigen

April 2008:
GTO 1 – wat Life bij de meisjes moet worden zal GTO bij de jongens zijn. Klepper bij het jonge volkje.
Video Girl 1 – Titel die beide geslachten kan aanspreken en iets dat nog ongekend is bij ons, zowel op stripgebied als wat er reeds van manga verschijnt.
Planetes 1 – ook weer om de drie maanden wegens het weinig aantal volumes
Mär 1 – een vechtshonen mag natuurlijk niet ontbreken

Mei 2008:
Hikaru no Go 2
Life 2
Sous un rayon de soleil 1 – om een lange Tsukasa Hojo reeks te lanceren had ik geen plaats maar deze moest er gewoon bij.
Quartier Lointain 2 [einde]

Juni 2008:
GTO 2
Video Girl 2
Mär 2
Yotsuba 2

Juli 2008:
Hikaru no Go 3
Life 3
Love my Life – yuri one-shot
Planetes 2

Augustus 2008:
GTO 3
Video Girl 3
Mär 3
Sous un rayon de soleil 2

September 2008:
Hikaru no Go 4
Life 4
Yotsuba 3
Ayako 1 - Tezuka kan niet ontbreken

Oktober 2008:
GTO 4
Video Girl 4
Mär 4
Planetes 3

November 2008:
Hikaru no Go 5
Life 5
Sous un rayon de soleil 3 [einde]
Ayako 2

December 2008:
GTO 5
Video Girl 5
Mär 5
Yotsuba 4

Januari 2008:
Hikaru no Go 6
Life 6
Planetes 4 [einde]
Ayako 3 [einde]

Februari 2008:
GTO 6
Video Girl 6
Mär 6
Historie 1

Voilà, het kwam wel minder schoon uit dan ik eerst had gepland maar heb wat dingen moeten omgooien omdat ik vreesde in het rood te staan met m'n initiële line-up dus heb Mär toegevoegd en er wat andere stuff uitgehaald waardoor m'n schoon plannetje niet meer klopte ;)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Kost me teveel tijd om een grondige lijst te maken =/.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
yakumo_tatsuko
Posts: 53
Joined: Thu Nov 01, 2007 22:22
Location: Helmond

Post by yakumo_tatsuko »

Maart 2008:

Hikaru no Go vol 1: deze shonen die een goede combinatie maakt met een sports thema zal veel mensen aantrekken door zijn unique style
ook zullen veel mensen deze aanschaffen omdat het van de zelfde tekenaar is van Death Note

Ouran High School Host Club vol 1: een erg gewilde Shoujo manga die veel meiden maar ook jongens graag zouden lezen nadat ze Nana al hebben versleten een prima opvolger dus

April 2008:

Hikaru no Go vol 2: om ze niet te lang te laten wachten komt deze vrij kort na de eerste volume uit zo dat mensen meteen weten waar ze aan toe zijn en het niet links laten liggen doordat het TE lang duurd

Ouran High School Host Club vol 2: same as Hikaru no Go vol 2

Genshiken vol 1: meteen confronteren met hoe het kan worden of wat je nooit zou willen maar tog erg grappig is
deze kan zeker gelezen worden door iedereen en zal van velen een ware Otaku maken

Mei 2008:

Genshiken vol 2

Chobits vol 1: een echte Clamp manga mag niet missen
eigenlijk een goede Seinen maar door de art kan die er zeker mee door voor iedereen deze serie is wat meer voor de mannen
zal heel erg aantrekkelijk zijn door alleen de naam Clamp al

Card Captor Sakura vol 1: ook een echte goede Clamp manga die ook door jongens en meiden kan gelezen woorden maar meer de vrouwlijke kant heen gaat dit is echt iets om niet te missen in je collectie

Juni 2008:

Hikaru no Go vol 3

Card Captor Sakura vol 2


Juli 2008:

Ouran High School Host Club vol 3

Chobits vol 2

Augustus 2008:

Genshiken vol 3

Chobits vol 3

Card captor Sakura vol 3

September 2008:


Hikaru no Go vol 4

Ouran High School Host Club vol 4

October 2008:

Hell Girl vol 1: deze zal launchen op de 31e dus Halloween
een goed verhaal en mooie art doen het erg goed met dit horror achtige shoujo verhaal

Hellsing vol 1: komt ook op de 31e uit met Halloween maar deze
is echt voor de heren geweldige actie met horror background zal het zeker goed doen

November/December 2008:


bijna pakjes tijd voor sint en Kerst
dus doen we het deze 2 maanden groots

Hikaru no Go vol 5

Ouran High School Host Club vol 5

Chobits vol 4

Card Captor Sakura vol 4

Genshiken vol 4

Gravitation vol 1: het is heerlijk om te geven en te krijgen in deze maand en dat doen we dan met een nieuwe titel die wel wat anders is dan anderen om kennis te laten maken met boys love manga brengen we deze Shounen-ai uit om al vast te wennen om volgend jaar Yaoi te introduceren

Strawberry Panic vol 1: het is heerlijk om te geven en te krijgen in deze maand en dat doen we dan met een nieuwe titel die wel wat anders is dan anderen om kennis te laten maken met girls love manga brengen we deze Shoujo-ai uit om al vast te wennen om volgend jaar Yuri te introduceren

lijkt me een echt goede line-up naast de titels van Kana en Glenat
voor iedereen wat wils

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Huptidoe, Koen lapt ons nog eens iets moeilijk... dank daarvoor!
Mijn eigen persoonlijke smaak zou net iets te veel naar een snel failliet leiden. De pure commerciële tour (die ik deels bewandel hieronder) is compleet onrealistisch gezien de moeilijke onderhandelingen met de Japanners, maar bon, er stond 'grote uitgeverij' en uiteindelijk moet je zowiezo je plan trekken he?

Maart
Full Metal Alchemist 1 - Mits goede lancering locomotief 1
Chobits 1 - Clamp verkoopt. Altijd.
Sing "Yesterday" For Me 1 - Een coup-de-coeur die wat mij betreft heel wat mensen kan aanspreken.
Cross Game 1 - Als je dan toch een Adachi wil uitgeven, beter beginnen met iets dat modern getekend is. En Cross Game is zowiezo een zeer goede reeks.

April
GTO 1 - Locomotief 3, op de tweede maand geplaatst omdat FMA waarschijnlijk beter verkoopt.
Fruits Basket 1 - Geen idee of dat hier zou aanslaan - ben er zelf geen fan van - maar in Frankrijk werkt het beter dan Nana.
Atashi'n Chi 1 - Een risicovolle coup-de-coeur. Moeilijk te vertalen om de manga hier een beetje een'vertrouwd' gevoel te geven, maar het moet te doen zijn...
Maison Ikkoku 1 - Mits een kleine oplage (lol). Die tekenstijl gaat me lezers kosten, maar een pracht van een manga.

Mei
Full Metal Alchemist 2
Chobits 2
Yotsuba to 1 - Spreekt vanzelf.
Vitamin - Ik ben een voorstander van one-shots van tijd tot tijd. Dus wil ik een one-shot collectie. En dan kan deze niet ontbreken wat mij betreft.

Juni
GTO 2
Fruits Basket 2
Sing "Yesterday" For Me 2
Cross Game 2

Juli
Full Metal Alchemist 3
Chobits 3
Atashi'n Chi 2
Maison Ikkoku 2

Augustus
GTO 3
Fruits Basket 3
Yotsuba to 2
Chichi no Koyomi - De beste Taniguchi in de one-shot collectie.

September
Full Metal Alchemist 4
Chobits 4
Sing "Yesterday" For Me 3
Cross Game 3

Oktober
GTO 4
Fruits Basket 4
Atashi'n Chi 3
Maison Ikkoku 3

November
Full Metal Alchemist 5
Chobits 5
Yotsuba to 3
Jinbe - One-shot van Adachi.

December
GTO 5
Fruits Basket 5
Sing "Yesterday" For Me 4
Cross Game 4

Januari
Full Metal Alchemist 6
Chobits 6
Atashi'n Chi 4
Maison Ikkoku 4

Februari
GTO 6
Fruits Basket 6
Yotsuba to 4
Le Cheminot - Mooi album.

Hoe het verder moet? Eigenlijk zouden die one-shots niet mogen uitkomen zoals een gewone reeks, maar als een extraatje moeten dienen, maar ja, de beperking van vier uitgaven per maand he.
Zelfs met die kleppers weet ik niet of ik recht zou blijven als uitgever, maar laat me optimist zijn en zeggen dat het met beperkte oplagen van de one-shots, Atashi'n Chi en Maison Ikkoku zou moeten lukken.
In ieder geval sta ik op Fruits Basket na wel volledig achter m'n titels.

Btw Koen, waarom maart?
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ik denk dat Koen is gecontacteerd door een grote uitgeverij of toch groot in België.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Toch niet, lambardi ;) Dan zouden er wel extra voorwaarden aan verbonden zijn. Geen enkele uitgeverij kan direct beginnen met alle Japanse uitgeverijen zonder op geld te moeten zien in deze tijden, denk ik dan. Just for fun 8)

Op het lijstje van rino staan alvast twee titels die bij mij pas op het allerlaatste moment afvielen: Sing Yesterday for me en Cross Game.

Fruits Basket is inderdaad een klepper van formaat maar die staat er aan te komen bij Glénat...
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Aha, gemist... wacht even, wat stond er dan nog op de lijst?

Als ik het bij shojo wil houden dan wordt het Mint na Bokura, maar dat is wel een fameus verschil qua inkomsten me dunkt.
Als ik een klepper wil zet ik er Love Hina, ook al is het mijn ding niet (maar bon, ben ook geen te grote fan van Fruits Basket; dan negeer ik wel even Arashi, maar dat is omdat ik daar geen fluit van geloof).

Ik had nog redelijk wat titels, waaronder ook Ayako en Komorebi no Motode. Verder waren ook Katsura (I"s), en Iwaaki (Kiseiju) vertegenwoordigd. En onrechtstreeks zitten Quartier Lointain en Life er ook in he :wink:
Sing "Yesterday" For Me is een hele grote favoriet van me, ook na reeds een tiental herlezingen. Daar zou ik het eerst achter gaan :P

Ik vond je planning al goed naar mijn smaak, enkel Love My Life zou ik nooit zelf willen uitbrengen, wat mij betreft een beetje (heel veel) overroepen.

Soit... een shojo-kanon... ik ben Hana Yori Dango wel beginnen smaken, maar dat zal niet echt een kanon worden he...
Life heb ik nog niet gelezen, misschien moet ik daar eens aan beginnen, maar heb geen geld en geen job (lol)

En dus ja, waarom maart?


edit: Sailor Moon misschien :shock:
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
yakumo_tatsuko
Posts: 53
Joined: Thu Nov 01, 2007 22:22
Location: Helmond

Post by yakumo_tatsuko »

jullie hebben er titels tussen staan die ik niet echt ken komt omdat die er niet zijn in het Engels en ik mn Frans helemaal verleerd heb

ik heb ook mijn voorkeur in mn lijsten staan maar ook titels die ik weet dat goed zijn doordat ik veel mensen ken die het lezen
maar zelf vind ik die niet super

zoals Ouran High School Host Club

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Maart omdat dat een topmaand is waarin vaak nieuwe reeksen worden gelanceerd. Net zoals september bijvoorbeeld ook een hevige maand is. Geen speciale reden dus ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Jouw uitgeverij

Post by NeeNee »

Laat ik ook maar eens een poging doen. :)

Oktober 2010
Bakuman 1 - met een sticker "Van de makers van Death Note!", uiteraard. :)
Liar Game 1+2 - als Death Note en Monster het goed doen, moet deze ook verkopen. Om te zorgen dat mensen zich over de (in het begin best wel lelijke :?) tekenstijl heen kunnen zetten, breng ik de eerste twee delen uit als promotiepakket.
Planetes 1 - rustige manga voor een wat ouder publiek.

November 2010
Bitter Virgin 1 - prachtige emotionele reeks die alle doelgroepen kan aanspreken. De covers zijn wel ietwat misleidend, en een sticker "Voor een gewaarschuwd publiek" zou dat erger maken, dus die laat ik achterwege. Kinderen horen dat soort dingen sowieso ook wel op het journaal.
Vampire Chronicles 1 - intrigerende manga die ergers tussen shonen/shojo/seinen in zweeft. Mooie covers om volk aan te trekken, en bovendien niet te lang.
Yaiba 1+2 - voor de kindjes. Het is bijna Sinterklaas. :wink:

December 2010
Bakuman 2
Nekomajin - met sticker "VAN DE AUTEUR VAN DE BEROEMDE DRAGONBALL SERIE" :mrgreen:
Vampire Knight 1 - beetje trager uitgegeven omdat veel mensen hem waarschijnlijk al hebben. En met een mooi kerststrikje errond, past bij de kleuren.
Yakitate!! Japan 1 - waarom ook niet, het is een poging waard. Maar ook aan een rustiger tempo.

Januari 2011
Liar Game 3
Planetes 2
Vampire Chronicles 2
Yaiba 3

Februari 2011
Bakuman 3
Bitter Virgin 2
Yakitate!! Japan 2
Phoenix 1 - ik heb de serie zelf niet gelezen, maar het schijnt dat hij wel de moeite is. :) Misschien interessant voor een non-mainstraim publiek.

Maart 2011
Fairy Tail 1 - commerciële keuze.
Liar Game 4
Vampire Knight 2
Yaiba 4

April 2011
Bitter Virgin 3
Fairy Tail 2
Planetes 3
Vampire Chronicles 3

Mei 2011
3x3 Eyes 1 - deze is... speciaal. Ik heb geen idee of hij het goed zou doen, maar in ieder geval een (sub)genre dat we nog niet hebben.
Bakuman 4
Oh! My Goddess 1 - omdat ik weet dat een zeker iemand die geweldig gaat promoten. :wink: Maar ook traag.
Yakitate!! Japan 3

Juni 2011
Liar Game 5
Fairy Tail 3
Phoenix 2
Yaiba 5

Juli 2011
Bitter Virgin 4 (laatste deel)
Bakuman 5
Vampire Chronicles 4
Vampire Knight 3

Augustus 2011
Duds Hunt - leuk als tussendoortje.
Oh! My Goddess 2
Planetes 4 (laatste deel)
Yaiba 6

September 2011
3x3 Eyes 2
Fairy Tail 4
Liar Game 6
Yakitate!! Japan 4

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Jouw uitgeverij

Post by Weertangel »

NeeNee wrote:Laat ik ook maar eens een poging doen. :)

[Oh! My Goddess 1 - omdat ik weet dat een zeker iemand die geweldig gaat promoten. :wink: Maar ook traag.
Oh? welke zeker iemand?? :)

en aan dit experiment waag ik mij nog niet aan, mijn mangakennis is niet uitgebreid genoeg daarvoor.
Maar het is wel intersant om te bekijken :)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Jouw uitgeverij

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:
NeeNee wrote:Laat ik ook maar eens een poging doen. :)

[Oh! My Goddess 1 - omdat ik weet dat een zeker iemand die geweldig gaat promoten. :wink: Maar ook traag.
Oh? welke zeker iemand?? :)
Waarschijnlijk jij, Weertangel.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Jouw uitgeverij

Post by Tamara »

Hmmm... als beginnende uitgeverij wil ik me niet gelijk aan te lange reeksen wagen. Bovendien wil ik bestaande fans binden met titels die voor hen misschien nog onbekend zijn.

De meeste kortere series zullen ééns in drie maanden een nieuw deel krijgen, de langere series eens in de twee maanden. Elk jaar wil ik ook twee oneshots uitgeven. Dit zijn vaak luxe uitgaves (groter formaat, soms hardcover) die zich op een ouder publiek richten.

Om mensen te binden wil ik van de nieuwe series twee maanden achter elkaar een nieuw deel uitbrengen, net zoals Kana dat deed/doet (enkele uitzonderingen daargelaten)

De series die ik in het eerste jaar wil introduceren:

Oyayubihime Infinity*
Een shoujo manga van zes delen. De covers zijn echte eyecatchers en de manga is Japans zonder té Japans te zijn.

2001 Nights*
Uitstekende sci-fi manga die interessant is voor elke fan van het genre, ook de mensen die geen strips lezen. In het eerste jaar worden de delen (drie in totaal uitgegeven als nette paperbacks. Later zal een luxe hardcover editie verschijnen voor de grote fans.

Tsubasa Reservoir Chronicle
Nederland heeft nog geen CLAMP en hoewel het technisch shounen is, zal het waarschijnlijk ook veel vrouwelijke lezers trekken.

xxxHoLic
xxxHoLic en Tsubasa crossen over, dus ik hoop dat deze twee series elkaar kunnen promoten. Vanwege de cross-over zal xxxHoLic iets minder vaak uitgegeven worden dan Tsubasa.

King of Thorn*
Horror/survival serie van zes delen. Yuji Iwahara tekent series die heel geschikt zijn voor een westers publiek.

Yotsuba&!
Iets toegankelijks voor alle leeftijden.

Firefighter Daigo*
Shounen 20 delen. Welke jongen houdt nu niet van brandweermannen?

De oneshots:
Solanin - Nederland heeft veel jongeren die niet weten wat ze met hun leven moeten doen, dus hier zijn zeker lezers voor!
Domu - Van de maker van Akira, yep.


Planning:

Maart: Tsubasa 1, xxxHolic 1, 2001 Nights 1

April: Tsubasa 2, xxxHolic 2, Firefighter Daigo 1

Mei: Firefighter Daigo 2, King of Thorn 1, Yotsuba 1, Solanin

Juni: Tsubasa 3, 2001 Nights 2, Yotsuba 2, King of Thorn 2

Juli: xxxHolic 3, Firefighter Daigo 3, Oyayubihime Infinity 1

Augustus: Tsubasa 4, Oyayubihime Infinity 2, King of Thorn 3

September: 2001 Nights 3, Firefighter Daigo 4, Yotsuba 3

Oktober: Tsubasa 5, xxxHolic 4, King of Thorn 4

November: Firefighter Daigo 5, Oyayubihime Infity 3

December: Tsubasa 6, Yotsuba 4, King of Thorn 5

Januari: xxxHolic 5, Firefighter Daigo 6, Domu

Februari: Tsubasa 7, King of Thorn 6, Oyayubihime Infinity 4


Plannen voor het jaar daarna:
-2001 Nights, Oyayubihime Infinity en King of Thorn zullen afgelopen zijn in dit jaar.
-2001 Nights hardcover omnibus
-Minstens vijf nieuwe series: Chikyu Misaki* (3 delen), Vampire Knight* (lopend), D. Gray-man (lopend), Emma (10 delen), Cardcaptor Sakura (2 x 6 delen, toch?)
-Oneshots: Helter Skelter, Not Simple

*Titels zijn mogelijk anders in Nederland

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Jouw uitgeverij

Post by pietel »

aangezien het toch kan volgens de regels van deze draad,
kies ik met mijn nieuwe uitgeverij resoluut voor de bekende titels.
hierbij vertrouw ik op de bestaande fanbase om bij elke titel de nodige buzz te genereren.

oktober 2010: aan het werk vertalers en snel!
Fullmetal Alchemist 1: nu al een absolute klassieker en een wereldwijde hit, als dit mij geen overrompelde reclame oplevert, dan weet ik het niet.
Soul Eater 1: stijlvol en hip, de redelijk cartooneske stijl van soul eater en de crossover met veel populaire (haloween)cultuur zorgt dat het opvalt tussen de andere titels en toegankelijk is voor een westers publiek.
Yotsuba& 1: Een titel die niet mag ontbreken op de nederlandse markt, ook al doet ie het niet zo goed in het buitenland. universele humor en rake observaties. als Yotsuba niet spontaan harten verovert, gooi ik er nog een mediacampagne bovenop!

november 2010:
Vampire Knight 1: dé populairste shoujo van het moment, inspelend op de vampierenhype en met zeer knappe tekeningen.
Vampire Knight 2: want vampieren zijn serious business
Nodame Cantabile 1: best verkopende shoujo (eigenlijk josei) serie in Japan, heeft het nadeel dat het doelpubliek heel moeilijk te overtuigen valt, maar is een zieltjeswinnaar puur op inhoud.

december 2010:
Yotsuba& 2: voor onder de kerstboom :D
FMA 2
Soul Eater 2

januari 2011:
VK 3, NC 2

februari 2011:
FMA 3, SE 3, Yotsuba 3

maart 2011:
Mahou Sensei Negima 1: introductie van ecchi en harem op onze markt, maar dan in een reeks die het genre overstijgt met een ongelooflijk gevoel voor detail.
Black Lagoon 1: volwassen actiethriller; gestroomlijnde actie in hollywoodstijl
Vinland Saga 1: Zonder culturele referenties, zonder superkrachten, maar ijzersterk werk over de vikingen. Voor de Thorgal-fans.
VK 4

april 2011:
FMA 4, Negima 2, NC 3

mei 2011:
Black Lagoon 2, Vinland 2, VK 5, SE 4, Yotsuba 4

juni 2011:
FMA 5, Negima 3

juli 2011:
BL 3, Vinland 3, VK 6, NC 4

ach ja je ziet wel hoe dat verder gaat:
afwisselend tweemaandelijks FMA/Negima en Vampire Knight
afwisselend driemaandelijks Black Lagoon/Nodame Cantabile, Soul Eater/Yotsuba& en Vinland
FMA en Nodame zijn reeds geeindigd in Japan op ongeveer 25 volumes
Negima is eindeloos maar valt goed mee qua cliffhangers (er gebeurt ook heel veel per volume)
alle anderen zitten rond de 10 volumes en kunnen binnen 2a3 jaar de japanse releases volgen (en dus ook concurreren met andere vertalingen)

in mijn tweede jaar wil ik graag Yokohama Kaidashi Kikou uitbrengen en GTO en een titel van Mitsuru Adachi.
Tegen dan heb ik een trouwe basis fans die reeds doorhebben dat mijn uitgeverij allemaal goede titels uitgeeft en ze gaan deze nieuwe series (die iets minder vanzelfsprekend zijn op onze markt) proberen en goedkeuren.
joepie!
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Jouw uitgeverij

Post by Weertangel »

Gooi als exstraatje nog Hellsing en Oh! my goddess ertussen en je hebt een leuke lijst series met iets voor iedereen.

Post Reply