Monster ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 1 augustus 2007 verschijnt Monster 4 in het Nederlands. Lees hier de review over dit alweer erg spannende volume!

In het vorige volume liet Urasawa haar even links liggen maar in dit vierde volume is Anna Liebert aka Nina Fortner weer van de partij. Net zoals Tenma probeert ze op haar manier Johann te benaderen om de wereld van dit monster te verlossen. Maar er zijn nog mensen op zoek naar Johann. Een extreemrechtse neonazistische organisatie ziet in Johann de nieuwe Hitler. En zij deinzen voor niets terug…

In het vorige volume probeerde Tenma Johanns jeugd uit te spitten. In dit nieuwe volume zit weer meer actie maar blijft zeker even duister. De terugkeer van Anna/Nina is zeker een pluspunt. Johanns zus doet trouwens een interessante ontdekking in verband met haar broer. Waartoe die ontdekking zal leiden lezen we misschien al in oktober wanneer het vijfde volume van dit meesterwerk verschijnt.

Slechts één klein foutje te bespeuren in dit volume. Op pagina 28 wil Eva Tenma ‘ten gronde richten’ maar in deze uitdrukking moet het ‘te gronde’ zijn. Kana levert wel drie pagina’s bonusmateriaal af over Naoki Urasawa. Best wel interessant om lezen.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ik vond deel 2 vrij saai alleen het einde met dat meisje was goed maar voor de rest vond ik het vrij slaapverwekkend.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ik denk dat ik het ook pas heel sterk begon te vinden van zodra Nina haar intrede maakte.
Nuja, van Monster moet je geen flashy gedoe verwachten. Alles bouwt zich veel subtieler op en als je concentratie niet 100% is geraak je wsch rap ongeinteresseerd in de plot.

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Om te gehoorzamen aan Koen:
Monster 1:
Eens kijken of ik deze manga ook zo geniaal zou vinden als de rest. Het begin voelde wat aan als say hello to blackjack (met veel mooiere tekening, SHTBJ vind ik echt niet mooi maar dat terzijde), maar vanaf de moorden wordt het spannender en spannender om dan op het laatst tot een hoogtepunt te komen. Dit volume was duidelijk nog een ingangsvolume, de actie begint pas echt op gang te komen tegen het einde van het volume. Eens zien of het verhaal echt op gang is gekomen in volume 2.

Monster 2:
Het volume begint met blij met de intrede van het vrij zorgeloze leven van Nina Fortner. Wie is ze? Als je even na denkt kon je het wel al raden. Spannender en beter dan volume 1, Nina maakt het allemaal wat interessanter.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

tokyo seinen
Posts: 6
Joined: Wed Aug 22, 2007 10:56

Post by tokyo seinen »

Weet iemand trouwens nog een bekende internetsite waar je monster en andere manga's van Kana kunt nabestellen? Manga's van Glénat bestel ik bij bol.com maar Kana hebben ze daar niet. En Archonia vertrouw ik niet helemaal, ook omdat ze soms gewoon heel laat leveren.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

tokyo seinen wrote:Weet iemand trouwens nog een bekende internetsite waar je monster en andere manga's van Kana kunt nabestellen? Manga's van Glénat bestel ik bij bol.com maar Kana hebben ze daar niet. En Archonia vertrouw ik niet helemaal, ook omdat ze soms gewoon heel laat leveren.
Huh archonia leverde bij mij altijd goed maar oke.

Euhm ben je NL'er?

Want dan zou je ze bij Bruna ook kunnen bestellen.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

tokyo seinen
Posts: 6
Joined: Wed Aug 22, 2007 10:56

Post by tokyo seinen »

Ja ik kom idd uit NL, maar op de bruna website staan geen boeken van Kana.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Hmm normaal als je naar Bruna zou gaan kun je ze daar bestellen.

Ik las vroeger toch vaak op forums dat enkele Nl'ers dat deden, konden ze het gewoon daar af halen.

Als je er eens voorbij komt vraag dat dan eens.

Voor de rest weet ik niets anders buiten Archonia en Bol.com.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

tokyo seinen
Posts: 6
Joined: Wed Aug 22, 2007 10:56

Post by tokyo seinen »

oja dat kan ik wel eens proberen, bedankt he

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 3 oktober 2007 verschijnt Monster 5 in het Nederlands. Lees hier de review over dit alweer erg spannende volume!

In dit volume gaat Tenma op zoek naar een oude kennis van hem waarmee hij samen op de universiteit zat. Dr. Gillen is een befaamd rechtspsycholoog en Tenma hoopt dat Gillen hem kan helpen Johanns boodschappen over het ‘monster’ te ontcijferen. Maar Gillen komt tot een andere conclusie dan degene die Tenma in gedachten had. Eentje die nefast kan uitdraaien voor de Japanner.

Voor de eerste keer merken we dat Urasawa vertragingsmanoeuvres hanteert om de lezer te doen snakken naar meer. De hoofdstukken over Muller geven bijvoorbeeld weinig meerwaarde aan het verhaal. Gelukkig blijven deze subplots op niveau waardoor je als lezer geboeid blijft.

Het werk van Kana is foutloos op twee details na. Zowel op pagina 35 als op pagina 42 wordt het afkappingsteken bij de bezitsvorm van de eigennaam Jurgens (die reeds op s eindigt) vergeten. Kleinigheidje natuurlijk.
motivatiedip. help!

User avatar
Scorpion
Posts: 6
Joined: Thu Mar 24, 2005 10:57
Location: Brussel

Post by Scorpion »

lambardi2 wrote:Ik vond deel 2 vrij saai alleen het einde met dat meisje was goed maar voor de rest vond ik het vrij slaapverwekkend.
Dan heb je de anime nog niet gezien! Verschrikkelijk traag. :?

Ik vind het over het algemeen nog meevallen. Een verademing tussen al het andere geweld.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ik vond de anime thans heel sterk van Monster. Al heb ik de manga nog niet helemaal gelezen; maar ik heb me nooit echt geërgerd aan het tempo, in tegendeel!

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Post by Gaara4Ever »

Ik heb alle delen van Monster die in het Nederlands zijn uitgekomen..
Ik vind het echt een hele vette serie. :wink:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 21 november 2007 verschijnt Monster 6 in het Nederlands. Lees hier de review over dit alweer erg spannende volume!

In dit volume volgen we zowel de perikelen van Tenma als de snode plannen van Johann. Tenma kan slechts op het nippertje ontsnappen aan inspecteur Lunge maar kan hij deze laatste zwaargewond achterlaten?

Johann heeft de situatie zoals steeds perfect onder controle. Hij vertoeft aan de universiteit van München waar hij zich voordoet als de voorbeeldige rechtenstudent die in zijn vrije tijd een oude, blinde miljonair helpt. Maar om welke reden doet hij aan liefdadigheid…?

Monster blijft weglezen als een trein ondanks de enorme hoeveelheid informatie die de lezer moet verwerken. De voorspelling die door enkele studenten wordt gedaan zou wel eens drastische gevolgen kunnen hebben in de komende volumes.

Kana vervolledigt dit volume van Monster met enkele bonuspagina’s over mangaka Naoki Urasawa. Het moet wel gezegd dat deze pagina’s minder vlot geschreven zijn dan de manga zelf. Ook een zin als “Pluto, een samenwerking met de grote Osamu Tezuka” doet wat vreemd aan vermits de God van de Manga nu toch reeds vele jaren overleden is. Pluto verscheen pas na zijn dood en kwam er weliswaar in overleg met Tezuka Production, maar het klinkt toch ietwat vreemd.
motivatiedip. help!

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Post by Gaara4Ever »

Oh yeah!! Ik heb er nu al weer zin in om deel 6 te kopen en te lezen. Ik kan niet wachten!

Post Reply