Death Note ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Death Note ~[Kana]

Post by Koen »

Elders op dit forum bestaat er reeds een thread over deze reeks. Gelieve het hier echter over de Kana release te hebben en geen spoilers te posten. De Heuvel dankt u!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 6 juni 2007 verscheen Death Note 1 in het Nederlands. Lees hier de review over dit alweer erg spannende volume!

Het verhaal van Death Note begint in de wereld van de shinigami’s (shinigami = engel des doods). Ryuk verveelt zich… dood en hoopt wat leven in de brouwerij te brengen door zijn death note achter te laten in de mensenwereld. Niemand minder dan de beste student uit Japan, Light Yagami, vindt dit notitieboekje dat een strijd zal doen losbarsten tussen twee uitverkorenen.

Light komt te weten dat je iemand kan vermoorden met een death note enkel en alleen door er de naam van die persoon in te noteren. De briljante jongen wordt al snel machtsgeil en hoopt van de wereld een betere plaats te maken door alle criminelen ten dode op te schrijven. Nobel doel? Niet als het opzet is om later God van die wereld vrij van criminaliteit te worden…

Natuurlijk zullen al die sterfgevallen onder de criminelen niet onopgemerkt voorbijgaan en zo verschijnt de speciale detective L ten tonele. Hij zal als vertegenwoordiger van de politie de strijd aangaan met degene achter al die sterfgevallen, Light Yagami.

Death Note is een twaalfdelige topper uit het bekende Weekly Shonen Jump voorpublicatiemagazine. Net zoals Yugioh, Shaman King en Naruto die ook worden uitgegeven bij Kana, was Death Note een sterkhouder in Japans meest verkochte voorpublicatiemagazine. En deze reeks verdient het. De spanning is immers te snijden vanaf het eerste hoofdstuk en de tactische strijd tussen Light en L zal ook de wat oudere lezer blijvend boeien. Zeker eens dit eerste volume openslaan. Wedden dat je onmiddellijk verkocht bent?
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Koen wrote: Wedden dat je onmiddellijk verkocht bent?
Wedden van niet;...Vond hem niks :(.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

lambardi2 wrote:
Koen wrote: Wedden dat je onmiddellijk verkocht bent?
Wedden van niet;...Vond hem niks :(.
Wat vond je er dan minder aan? Het enige dat me soms wel eens stoort is de enorme hoeveelheid tekst, maar ja, dat is redelijk noodzakelijk ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Lambardi is de enige die ik ken die Death Note niets vindt.

Death Note is mss de manga imo om manga bekender te maken bij een publiek dat niet bestaat uit kinderen en pubers.
Een vriendin van me vindt het heel goed ook al leest ze normaal niet graag manga of kijkt ze graag anime.
Ik heb het al aan een 10tal mensen aangeraden en stuk voor stuk vonden ze het geweldig.

Snap niet hoe je het slecht kan vinden, Lambardi. De tekeningen zijn top en worden alleen maar beter en het scenario zit evengoed in elkaar als een Charlie Kaufman-film.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ik vond het zo boring.

Het was soms nog wel oké maar niets noemenswaardig;

En verdamme ik weet dat ik eens ergens poste dat ik hem niks vond en toen een paar tegen me zeiden dat ze het niet begrepen net effe Ovenverse reacties 2006 gecheckt daar was het niet daar poste ik gewoon dat ik hem leuk vond om wrs weer geen discussie té hebbe..

Het is al meer dan één jaar geleden dat ik hem heb gelezen dus kan het niet direct zeggen wat ik er slecht aan vond..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Smaken verschillen he lambardi ;)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Hehe weet ik lol.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Death Note is nog steeds zeer "hot"; dus Kana zou wel een goede zaak moeten doen met dit uit te brengen. Spijtig genoeg kan ik wel niet zeggen dat ik de boekjes ga kopen; ik heb de reeks als eens helemaal uitgelezen.

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Ik ga wachten tot volume 3 uit is vooraleer me op de Nederlandstalige versie te storten. Heb reeds 1 en 2 in het Frans, maar vind het volgen vaak moeilijk wegens de grote hoeveelheid tekst. Ik kan er wel aan uit, maar het lijkt meer een Franse les dan een ontspannende manga.
Drinking with skeletons

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Ik zit aan 10 in't Engels. Had Kana een jaar eerder geweest, dan hadden ze mij kunnen strikken. Ik herinner me nog hoe ik de eerste 4 volumes las met Pasen. Über-asociaal, maar soit. Toen ze uit waren, was het plots 2u 's nacht, en zat ik totaal vervreemd alleen in de living 8).

Om maar te zeggen dat Death Note u volledig kan opzuigen. Als ge er voor te vinden zijt, natuurlijk.

Liaan
Posts: 8
Joined: Wed May 30, 2007 10:02

Post by Liaan »

Ik vind Death Note in een woord fantastisch :P Heb vandaag Volume 1 en 2 gekocht. Meteen gelezen :)

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Ik heb aflevering 1-3 gezien van de anime maar ik ga de manga zeker kopen! ^^ Ben er zeer benieuwd naar!
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Wimpuls wrote:Ik zit aan 10 in't Engels. Had Kana een jaar eerder geweest, dan hadden ze mij kunnen strikken. Ik herinner me nog hoe ik de eerste 4 volumes las met Pasen. Über-asociaal, maar soit. Toen ze uit waren, was het plots 2u 's nacht, en zat ik totaal vervreemd alleen in de living 8).

Om maar te zeggen dat Death Note u volledig kan opzuigen. Als ge er voor te vinden zijt, natuurlijk.
Waarom klinkt dat zo herkenbaar. :)

Ik ontdekte de engelstalige manga tout court eind zomervakantie. Ik stond in de Max, had me Bleach 1 meegepakt en nog iets. Ik moest even wachten en keek wat achter me en daar stond Death Note. "Dezelfde tekenaar als Hikaru no Go, hmm. Ziet er wel heel goed uit". Meegenomen en onmiddelijk gelezen.
Dat was de beste impuls gedreven aankoop OOIT. 8)
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 6 juni 2007 verscheen Death Note 2 in het Nederlands. Lees hier de review over dit alweer erg spannende volume!

De clash tussen Light en L blijft voorduren in dit volume. L zal de hulp inroepen van de FBI om het lek binnen de Japanse politie te achterhalen, maar dat is zonder de inventiviteit van Light gerekend. De houder van de death note houdt immers meer dan één troef achter de hand. Dat merken we in dit tweede volume dat alweer enorm lekker wegleest – ondanks de grote hoeveelheden tekst.

Het werk van Kana is weer net niet foutloos. Eén van de FBI agenten wordt gedurende het ganse volume Haley Belle genoemd, om dan op pagina 175 opeens door het leven te gaan als Harry Belle. Een fout die door de specifieke eigenschappen van de death note natuurlijk cruciaal is…

Een andere kleine opmerking betreft de ‘How to use it’ pagina’s die we terugvinden tussen twee hoofdstukken. De Nederlandse tekst die meer uitleg verschaft over hoe een death note te gebruiken, zijn echt wel moeilijk te lezen. Of ben ik de enige die hier hinder van ondervindt?
motivatiedip. help!

Post Reply